Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • mówisz o IO dla modeli z GPF?
    Zamieszczone przez montada Zobacz posta
    nie wiem czy przypadkiem nie zaczynamy łapać się lewą ręką za prawe ucho
    noo a prawą ręką zasłaniać lewe oko... to są jedyne zapisy jakie są w IO, innych wymagań nie ma? Dysponuję jedynie Skanami IO, ale widzę tam jeszcze inne zapisy.
    Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

    Zataczamy koło... bo widać jak byk że przytoczyłeś tylko część IO, istotne zapisy pominąłeś całkowicie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      bo widać jak byk że przytoczyłeś tylko część IO, istotne zapisy pominąłeś całkowicie.
      Jakie? Słucham.

      Comment


      • ale co mam przepisać to dla Ciebie , czyli nie otworzyłeś linka, czyli nie czytałeś? czyli zaczynamy dyskusję po raz kolejny co kto widzi w IO? Ty widzisz jedynie cyferki, a treść ... chodzi o to co jest zapisane - to dla kogo jest? dla kogo to napisali?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Ja w obecnie obowiązującej IO na stronie oficjalnej Hondy widzę i przeczytałem to:

          Zrzut ekranu 2019-09-3 o 09.59.38.jpg

          Zrzut ekranu 2019-09-3 o 09.59.46.jpg

          Zrzut ekranu 2019-09-3 o 09.59.03.jpg


          Tłumacząc - jeśli stosujesz oryginalny olej możesz stosować Honda 2.0, jeżeli ogólnodostępny może to być obecnie C2/C3 o SAE 0W30, 5W30 i 10W30. Czy widzisz i przeczytałeś coś innego? Takie są zalecenia olejowe producenta samochodu.
          Oczywiście jako właściciele aut możemy zalać sobie czym chcemy, wysmarować nawet silnik towotem.....
          Last edited by montada; 03-09-2019, 10:16.

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Pytanie brzmiało: gdzie pisze w Instrukcji Obsługi że Honda wymaga takiego a takiego HTHS?
            - odpowiedź brzmi - nigdzie. Nie ma takiego wymagania. Honda i żaden inny producent samochodów nie narzuca wymagań HTHS.
            Honda nie wymaga tego wprost, ale powtórzę się jeszcze raz - poprzez wymaganie w instrukcji obsługi konkretnych norm ACEA, które to z kolei wymagają określonych poziomów HTHS. Nie dostrzegam tam nic zawiłego.

            Zamieszczone przez montada
            Kto widzi ACEA A5/B5 czy A3/B3 oraz inne SAE w zaleceniach! producenta dla modeli na nasz rynek w IO ręka do góry
            Problem w tym, że do X-gen masz trzy wersje instrucji:

            Pierwsza wersja z OEM 0W20 + ACEA A5/B5 + ACEA A3/B4
            Druga wersja z OEM 0W20 + ACEA A5/B5
            Trzecia wersja dla aut z GPF z OEM 0W20 + ACEA C2/C3
            Last edited by Lukas; 03-09-2019, 10:26.

            Comment


            • ... czyta to spora grupa użytkowników która próbuje coś z tego zrozumieć.
              czyli po pierwsze ... mówimy o egzemplarzu z GPF, czyli nie ten temat. Po co wprowadzasz zamęt w tym temacie i podajesz informacje które są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla egzemplarzy z DPF? a podajesz je w taki sposób jak by to dotyczyło wszystkich.
              Nie, te zapisy które podałeś nie są zapisami uniwersalnymi i absolutnie nie stosujemy tego do każdej wersji silnikowej.
              Ta część Twoich zapisów przeniosę do właściwego tematu obejmującego egzemplarze wyposażone w GPF.
              Jak się wgłębisz w Normy olejowe (oleje) dedykowane do ochrony GPF to się zorientujesz że wymieniona grupa SAE w IO to najczęściej występująca i zgodna z trendem ekologicznym grupa olejów niskopopiołowych.
              Jest to oczywiste i naturalne że producent będzie sugerował zawsze oleje o aktualnych wymaganiach środowiskowych.
              Oleje wymienione w IO w egzemplarzach z GPF to zawsze oleje niskopopiołowe, energooszczędne i niskooporowe zgodne z trendem ekonomy conserving.

              Natomiast nie są to oleje przeznaczone do silników bez filtrów GPF. Dlatego jak chcesz pisać w tym temacie to trzymaj się wytycznych właściwych zaleceń Instrukcji Obsługi dla danej specyfikacji samochodu.
              Twoja specyfikacja - to nie ten temat.
              Nie zmienia to faktu że twój silnik podlega identycznym Wymaganiom jak każdy silnik spalinowy (nie ma tu znaczenia Honda sronda Tojonda), czyli jeśli by nie miał GPF to zalecenia ma takie jak każdy inny.
              W tej chwili w związku z specyfikacją i wymaganiami środowiskowymi jesteś skazany na oleje "wyjałowione" czyli takie które nie pozostawiają ubocznych produktów spalania czyli popiołu. Po co? po to by nie zatkać filtra GPF i nie doprowadzić do potężnych kosztów jego regeneracji.

              Ja widzę w tej IO zapisy: "(...) bez benzynowego filtra cząstek stałych (...) ACEA A5/B5 API SM"
              tu wyjaśniam że ta instrukcja jest napisana z błędami. To jest nieaktualna Instrukcja w dodatku bezpodstawnie wyłączająca Normę ACEA A3.
              Bzdurą na kwadratowych kołach jest pisać sugerując zalecenia ACEA A5 z API SM. Świadczy to o tym że ten ktoś co to pisał nie wiedział co pisze.
              Norma ACEA A5 jest bliższa Normie API SN i SN Plus. Natomiast Norma ACEA A3 jest bliższa Normie API SM.
              Wynika z powyższego że jeśli można lać API SM to to tylko z ACEA A5. No to powodzenia w poszukiwaniu takiego oleju.
              Napisane jest to specjalnie, zgodnie z trendem pro środowiskowym. Natomiast biedak co to pisał nie orientuje się że API SM nie występuje w olejach ekonomy conserving, tu mamy tylko API SN i SN Plus.

              Do tego trzeba sobie zdawać sprawę że oleje ACEA "C" to oleje zaprojektowane dla filtrów DPF i silników diesla, to nie są oleje zalecane do benzyniaków! ...w zwiazku z tym że ACEA (API nie dot bo w USA nie ma GPF) nie przygotowała / (nie zaprojektowała bo nie nadąża za zmianami prawnymi środowiskowymi) oleju do GPF to narzuca stosowanie oleju od diesla z DPF do benzyniaka z GPF, co jest zupełnie kuriozalne.
              Mówi się o tym że to "czyste oleje" czyste oznacza "wyjałowione" z pożądanych dla benzyniaka frakcji popiołowych korzystnych dla układu korbowo zaworowego. Czyli dla wszystkich benzyniaków zalecane są, pożądane i konieczne są oleje popiołowe.
              Czy to jest dobrze że muszą stosować silniki benz taki olej ? wystarczy poczytać tematy o pobieraniu oleju.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                Problem w tym, że do X-gen masz trzy wersje instrucji:

                Pierwsza wersja z OEM 0W20 + ACEA A5/B5 + ACEA A3/B4
                Druga wersja z OEM 0W20 + ACEA A5/B5
                Trzecia wersja dla aut z GPF z OEM 0W20 + ACEA C2/C3
                Zawsze obowiązują najnowsze przepisy czy się mylę?

                Comment


                • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                  Zawsze obowiązują najnowsze przepisy czy się mylę?
                  Mylisz, jak masz auto z np. 2017 roku bez gpf to dotyczy Ciebie instrukcja do auta bez GPF. na stronie hondy są wrzucone po prostu instrukcję najnowsze, które teraz dostaniesz do auta bo nie kupisz już bez GPF

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • rambo7. Nie wiem czemu tu przeniosłeś mój post. Było czarno na białym o zaleceniach olejowych producenta a nie o filtrze GPF. Ale ok.
                    Żeby dyskusja miała sens trzymajmy się tylko zapisów najnowszej, czyli obowiązującej IO, dla aut wyprodukowanych na rynek europejski - bo takimi jeździmy Mieszasz rambo7 tabelki niepotrzebnie wprowadzając zamęt. Przykład:

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Ja widzę w tej IO zapisy: "(...) bez benzynowego filtra cząstek stałych (...) ACEA A5/B5 API SM"
                    Dla modeli wyprodukowanych na teren Europy i Ukrainy? To widzisz? Ja dla modeli dla Europy widzę tylko to co zamieściłem w screenach. A Ty?

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Po co wprowadzasz zamęt w tym temacie i podajesz informacje które są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla egzemplarzy z DPF? a podajesz je w taki sposób jak by to dotyczyło wszystkich.
                    Bo tak jest w obecnej IO. Nie masz dla Europy juz wyszczególnionego oleju dla aut bez GPF - pokaż mi gdzie jest zapis dla silników bez GPF w obecnej IO dla modeli europejskich.
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Natomiast nie są to oleje przeznaczone do silników bez filtrów GPF. Dlatego jak chcesz pisać w tym temacie to trzymaj się wytycznych właściwych zaleceń Instrukcji Obsługi dla danej specyfikacji samochodu.
                    I właśnie dlatego, że nie ma kontaktowałem się z Hondą dla upewnienia i dla silników bez GPF ( np dla mojego 1.0T) jedynym zalecanym olejem przez producenta jest Honda 2.0. Co zresztą można wywnioskować z obecnych zapisów w IO - patrz ostatnia tabelka w screenach. Masz GPF lejesz C2/C3 o możliwych trzech dopuszczonych SAE. Nie masz GPF wg zaleceń Honda 2.0. No ni cholery nie jestem w stanie inaczej tego przeczytać.....

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    tu wyjaśniam że ta instrukcja jest napisana z błędami. To jest nieaktualna Instrukcja w dodatku bezpodstawnie wyłączająca Normę ACEA A3.
                    I mam się w razie czego powołać w serwisie, że rambo7 na forum tak stwierdził i to udowodnił? Myślisz, że potraktują mnie wtedy jak dorosłego człowieka?

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Jest to oczywiste i naturalne że producent będzie sugerował zawsze oleje o aktualnych wymaganiach środowiskowych.
                    Oleje wymienione w IO w egzemplarzach z GPF to zawsze oleje niskopopiołowe, energooszczędne i niskooporowe zgodne z trendem ekonomy conserving.
                    I co? Mam sobie na złość babce odmrozić własne uszy i z własnych pieniędzy w razie czego pokryć koszt nowego silnika? Bo eco trendy mi się nie podobają?

                    Nie odpowiedziałeś na pytanie - Czy w obecnej, czyli obowiązującej IO jest dla modeli na rynek europejski zapis/zalecenia gdzie widnieje A5/B5 , A3/B3 i inne SAE jak 0W30, 5W30 i 10W30 ?

                    rambo7 - już kiedyś napisałem, że odwalasz kawał dobrej roboty i masz wiele racji i chwała Ci za to. Ale to, że się osobiście nie zgadzasz z np przepisami prawa nie znaczy, że możesz postępować inaczej niż one nakazują. Tzn możesz, ale konsekwencje ponosisz tylko Ty i wszyscy wiemy jakie będą. Producent dał konkretne zalecenia, które są w IO i czy się z nimi zgadzamy czy nie to one są. Jak przepisy prawa. A Ty widzisz więcej niż jest napisane.
                    I tak, możemy jako właściciele lać co chcemy wbrew zaleceniom producenta. Przecież to tylko zalecenia.....
                    A swoją drogą przypomnij proszę na jakim oleju jeździłeś swoim samochodem do zakończenia gwarancji?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                      Mylisz, jak masz auto z np. 2017 roku bez gpf to dotyczy Ciebie instrukcja do auta bez GPF. na stronie hondy są wrzucone po prostu instrukcję najnowsze, które teraz dostaniesz do auta bo nie kupisz już bez GPF
                      Czyli wg tego co napisałeś sytuacja zaleceń producenta jeszcze się upraszcza. Honda 2.0 lub C2/C3 o SAE 0w30, 5w30 i 10w30. Tak?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                        Czyli wg tego co napisałeś sytuacja zaleceń producenta jeszcze się upraszcza. Honda 2.0 lub C2/C3 o SAE 0w30, 5w30 i 10w30. Tak?
                        Przy silniku z GPF jest tak jak napisałeś. A jeśli nie masz GPF to w swojej instrukcji masz np. A3 lub w zmienionej A5 ale pamiętam, że honda mailowo odpisała, że nawet przy instrukcji gdzie występuje A5 można stosować A3.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                          Przy silniku z GPF jest tak jak napisałeś. A jeśli nie masz GPF to w swojej instrukcji masz np. A3 lub w zmienionej A5 ale pamiętam, że honda mailowo odpisała, że nawet przy instrukcji gdzie występuje A5 można stosować A3.
                          No mnie odpisali dwa tygodnie temu co innego No cóż..... Na szczęście jest tyle fajnych rzeczy poza ciśnieniem olejowym

                          Comment


                          • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                            No mnie odpisali dwa tygodnie temu co innego No cóż..... Na szczęście jest tyle fajnych rzeczy poza ciśnieniem olejowym
                            Ale co innego? Że do gpf masz lać A3/A5 czy co? Sprecyzuj.

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Nie wiem czemu tu przeniosłeś mój post. Było czarno na białym o zaleceniach olejowych producenta a nie o filtrze GPF. Ale ok.
                              Żeby dyskusja miała sens trzymajmy się tylko zapisów najnowszej, czyli obowiązującej IO, dla aut wyprodukowanych na rynek europejski - bo takimi jeździmy Mieszasz rambo7 tabelki niepotrzebnie wprowadzając zamęt.
                              piszesz o zaleceniach Hondy do specyfikacji z filtrem GPF tak... jak by dotyczyła wszystkich specyfikacji.
                              NIE - to co podałeś nie dotyczy wszystkich specyfikacji, dotyczy tylko i wyłącznie specyfikacji z GPF. Dlatego przeniosłem do odpowiedniego tematu.
                              Nie opowiadaj głupot że najnowsza IO dotyczy wszystkich HC ... tylko dlatego że jest najnowsza.
                              Owszem czarno na białym podałeś zalecenia dla specyfikacji z GPF. To dotyczy wyłącznie egzemplarzy z GPF, ale nie wszystkich, bo nie wszystkie mają GPF? - tak czy nie? ... może Ty nie wiesz że nie wszystkie mają GPF???

                              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Nie odpowiedziałeś na pytanie - Czy w obecnej, czyli obowiązującej IO jest dla modeli na rynek europejski zapis/zalecenia gdzie widnieje A5/B5 , A3/B3 i inne SAE jak 0W30, 5W30 i 10W30 ?
                              odpowiadam po raz kolejny na to pytanie:
                              w obecnej obowiązującej IO (dziś 3.09.2019r) na rynek Europejski jest jak byk zapis o możliwości stosowania oleju ACEA A5 (a nawet można ACEA A3) w egzemplarzach bez GPF.
                              oraz w obecnej obowiązującej IO (dziś 3.09.2019r) na rynek Europejski jest jak byk zapis o braku możliwości stosowania oleju ACEA A w egzemplarzach z uwagi na GPF.
                              jest ponad to zapis aby "stosować olej o lepkości odpowiedniej dla temp. otoczenia".

                              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              No mnie odpisali dwa tygodnie temu co innego No cóż.....
                              no, ale ileż można pisać....(nie na forum tylko do nich ?)
                              no nie może być tak że Tobie piszą co innego a innemu użytkownikowi co innego ... zgoda czy nie?
                              jeśli zgoda... to czytałeś korespondencję z Honda polska?? - czytałeś.
                              no to pytam z kim pisałeś? ... kto się podpisał pod treścią? manager ds. kontaktu z klientem? czy manager ds systemów zarządzania? ... zakładam że nie pisał do Ciebie Główny Inżynier Hondy ds. Substancji Smarnych ?
                              Jeśli nie On, to rożnie dobrze mogłeś napisać do piekarni w sprawie oleju. Facet nie jest ekspertem petrochemicznym a jedynie "odpowiadaczem" na pytania klientów. Opowiadacz to nie ekspert.
                              Odpowiedź od Eksperta można uznać odpowiedź z Honda Polska człowieka który dokładnie przedstawił to tak jak tutaj piszemy. Jak sądzisz, jak to było? ...poczytał forum i się ze mną zgodził? nie, po prostu napisał to co jest powszechnie oczywiste.
                              Last edited by rambo7; 03-09-2019, 12:22.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                                Ale co innego? Że do gpf masz lać A3/A5 czy co? Sprecyzuj.
                                Że do 1.0T bez GPF jedynym zalecanym olejem przez Hondę jest 0W20 Type. 2.0. I mogę lać oczywiście co chcę, ale na własną odpowiedzialność.
                                Wiesz. Prawda jest taka, że chętnie bym przeszedł na choćby A5, ale to po gwarancji zrobię pewnie. Choć......Z drugiej strony nie mogę nawet złego słówka powiedzieć o Type 2.0. Silnik kurdupla świetnie się sprawuje, błyskawicznie nagrzewa, przez 40 tys. km poziom stoi jak zaczarowany, nawet grama nie dolałem a robiłem różne trasy, w różnych warunkach pogodowych. Olej przed zlaniem w kolorze jasnej herbaty..... Jeszcze pomyślę.

                                Comment

                                Working...
                                X