Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
    @AdamZet dzięki za listę. Teraz się zastanawiam, bo Ravenol 0W30 kosztuje 199 zł na zmienoleje, a Shell który podałeś na trzeciej pozycji tylko 112 zł.

    Shell: https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...-c3-0w-30.html
    Ravenol: https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...-pojemnosc-4_l

    Norma ACEA C3 spełniona, parametry zbliżone więc chyba nie warto przepłacać? Czy o czymś nie wiem?
    Jeśli zależy ci tylko na specyfikacji to jasne, że nie warto aczkolwiek oleje mają bardzo dużo różnić między poszczególnymi parametrami w tej samej specyfikacji. Kwestia kto jak do tego podchodzi. Oleje shell są dobrymi olejami lecz jak zwykle można znaleźć lepsze w tej specyfikacji.

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
      @AdamZet dzięki za listę. Teraz się zastanawiam, bo Ravenol 0W30 kosztuje 199 zł na zmienoleje, a Shell który podałeś na trzeciej pozycji tylko 112 zł.

      Shell: https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...-c3-0w-30.html
      Ravenol: https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...-pojemnosc-4_l

      Norma ACEA C3 spełniona, parametry zbliżone więc chyba nie warto przepłacać? Czy o czymś nie wiem?
      W sumie one wszystkie mają bardzo porównywalne parametry, różnią się ceną. Ale z czego ta różnica wynika tego nie wiem. Ja będę musiał wymieniać olej ze względu na specyfikę użytkowania samochodu co 5-7 tys. km i chyba najbardziej dla mnie opłacalny będzie Shell, lecz jeszcze nie wiem co wybiorę. Ja lubię używać to co nie jest powszechnie używane i z testów Xado mnie najbardziej przekonuje oraz Ravenol.

      Bardzo ciekawe jest również fakt że olej 5w30 C3 rodzimego Orlenu jest również w testach Piotra Testera bardzo wysoko i ma bardzo dobre wyniki, a kosztuje niecałe 100zł/4l.

      Comment


      • Ja osobiście bardzo się cieszę, że mój samochód nie ma GPF. Moja wiedza na temat GPF jest jednak laicka i jedynie jestem w stanie sobie wyobrazić, że jest to odpowiednik dieslowskiego DPF. Dlatego wydaje się, że to beznadziejnie bezsensu wyposażać 1.0 w filtr GPF. W przypadku 1.0 bodajże odjęło to 3km. Niby nic, a przy takiej pojemności zawsze coś.

        Comment


        • Hej, to tak w skrocie do 1.5T GPF uzywamy c2 albo c3 i nic wiecej? Czy tez niektorzy sie nie przejmuja i daja a5/a3 do GPF?
          moze by warto zrobic jakoms liste polecanych olei. Jak dla mnie z C2 wyglada dobrze:

          RAVENOL 0w30 FES (HTHS 3.0)
          Motul 8100 Eco-clean (HTHS 2.9+)

          moze macie cos wiecej do polecenia sensownego?

          odnosnie czemu HTHS nizsze czytalem takie cos:
          Engine oil manufacturers are challenged to balance the fragile equilibrium between oil efficiency and reducing engine wear. Q8Oils offers low HTHS engine oils for the PCMO- and HDDO market that reduce fuel consumption while maintaining engine protection.


          dodatkowo stosujecie jakies dodatki? Xado, Archoil? Ja w swoim starym dieslu oba stosowalem roznice zauwazylem po Xado(ten do regeneracji), przed aplikacja ciag sie konczyl przy 4500 obr/min a po aplikacji 4700obr/min ale nie powiem po jakim czasie to nastapilo bo troche czasu minelo zanim mialem okazje jechac do odcinki

          przeniosłem tutaj, jest to właściwy wątek.
          r7
          Last edited by rambo7; 22-08-2019, 13:50. Powód: edit r7

          Comment


          • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
            Hej, to tak w skrocie do 1.5T GPF uzywamy c2 albo c3 i nic wiecej? Czy tez niektorzy sie nie przejmuja i daja a5/a3 do GPF?
            Stosując olej niespełniający ACEA C2 lub C3 w razie awarii GPF - odrazu będzie stwierdzona awaria z winy użytkownika gdyż zastosował olej niezgodny z instrukcją obsługi. Niby C2 oraz C3 chronią GPF przez zbyt szybkim zapchaniem się, ale za to nie posiadają tych cząstek popiołowych które mają wpływ na ochronę elementów silnika (ale za to podczas zużycia szybciej właśnie ten GPF zapychają). Czyli ja proponuję do końca gwarancji jeździć na takim oleju jaki wskazuje instrukcja, a potem możesz lać A3, najwyżej GPF pójdzie do regeneracji szybciej albo się go wogóle zlikwiduje choć nie wiem czy jest to takie proste jak się wydaje.

            Comment


            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              dodatkowo stosujecie jakies dodatki?
              A masz w swojej IO zapis o dodatkach ? Bo w mojej jest napisane że nie wolno.

              Comment


              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                A masz w swojej IO zapis o dodatkach ? Bo w mojej jest napisane że nie wolno.
                Nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze jest napisane ze nie sa potrzebne a nie zabronione

                Comment


                • Samochód nie wymaga dodatków ponieważ mogą negatywnie wpłynąć na silnik. Każdy to może interpretować na swój sposób Ja bym nie stosował.

                  Comment


                  • Jeśli masz zarąbisty olej i nowe auto to lanie dodatków do oleju raczej mija się z celem.

                    Comment


                    • Tyle że każdy ma zarąbiasty olej A tak serio to wydaje mi się, że przy nowoczesnych silnikach zwłaszcza Hondy dodatki do oleju to jakieś nieporozumienie.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                        Ja w swoim starym dieslu oba stosowalem roznice zauwazylem po Xado(ten do regeneracji), przed aplikacja ciag sie konczyl przy 4500 obr/min a po aplikacji 4700obr/min ale nie powiem po jakim czasie to nastapilo bo troche czasu minelo zanim mialem okazje jechac do odcinki
                        Masz nowe auto z zarąbistym motorem. Nie masz już starego diesla. Jeśli będziesz traktował nowy silnik tak jak stary, to będzie za jakiś czas działał jak stary diesel. W Hondzie odcinka to nie problem. To nie jest stary diesel

                        Comment


                        • Nawet przy przebiegu 500km ta odcinka nie jest problemem ?

                          Comment


                          • Panowie, dziękuję za tą dyskusję, trochę otworzyła mi oczy, ale jak to zwykle bywa, czym więcej rozumiem, tym bardziej sobie uświadamiam ile jeszcze nie rozumiem
                            Na razie zrozumiałem, że:
                            - olej powinno się dobierać do stylu jazdy
                            - wiem jakie oleje mogę wlać według instrukcji obsługi
                            - 0W20 Hondy nadaje się, jeżeli ktoś jeździ oszczędnie i nie piłuje silnika
                            - ci co jeżdżą często pod czerwoną strefą powinni wlewać najgęściejszy dozwolony w instrukcji olej
                            Ale w dalszym ciągu nie wiem jaki olej jest najodpowiedniejszy jeżeli jeżdżę "normalnie" - czyli bez zamulania ale też bardzo rzadko na maksymalnych obrotach. Może gdzieś na tych 200 stronach dyskusji jest odpowiedź na to pytanie, ale nie było by źle to wrzucić gdzieś do podsumowania

                            Twój wpis przeniosłem tutaj, to jest odpowiednie miejsce.
                            Zapoznaj się z tematem najlepiej całym lub cofnij się 10 stron do tyłu.
                            jak to przeczytasz będziesz miał odpowiedź gotową i poczytasz co leją inni do GPF i jak podchodzą (zamierzają podchodzić) do tematu
                            r7.
                            Last edited by rambo7; 28-08-2019, 14:28. Powód: edit r7

                            Comment


                            • Zamieszczone przez mullah Zobacz posta
                              Panowie, dziękuję za tą dyskusję, trochę otworzyła mi oczy, ale jak to zwykle bywa, czym więcej rozumiem, tym bardziej sobie uświadamiam ile jeszcze nie rozumiem
                              Na razie zrozumiałem, że:
                              - olej powinno się dobierać do stylu jazdy
                              - wiem jakie oleje mogę wlać według instrukcji obsługi
                              - 0W20 Hondy nadaje się, jeżeli ktoś jeździ oszczędnie i nie piłuje silnika
                              - ci co jeżdżą często pod czerwoną strefą powinni wlewać najgęściejszy dozwolony w instrukcji olej
                              Ale w dalszym ciągu nie wiem jaki olej jest najodpowiedniejszy jeżeli jeżdżę "normalnie" - czyli bez zamulania ale też bardzo rzadko na maksymalnych obrotach. Może gdzieś na tych 200 stronach dyskusji jest odpowiedź na to pytanie, ale nie było by źle to wrzucić gdzieś do podsumowania

                              Twój wpis przeniosłem tutaj, to jest odpowiednie miejsce.
                              Zapoznaj się z tematem najlepiej całym lub cofnij się 10 stron do tyłu.
                              jak to przeczytasz będziesz miał odpowiedź gotową i poczytasz co leją inni do GPF i jak podchodzą (zamierzają podchodzić) do tematu
                              r7.
                              Ok widać, że faktycznie poświęciłeś trochę czasu na poczytanie tematu więc powiem Ci na swoim przykładzie, że leję do silnika ravenol 0w30 C3. Masz w nim "wiekszy margines" bo jest 0w30 a nie 0w20 jak OEM, dodatkowo spełnia wymagania producenta (wg instrukcji) i przy GPF specyfikacja C3 jest zarówno chroniąca silnik jak i filtr GPF.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Jeśli już się tak powołujemy na IO....
                                Ja to nie wiem czy przypadkiem nie zaczynamy łapać się lewą ręką za prawe ucho . Opierając się na załączonej na oficjalnej stronie Hondy IO ( czyli obowiązującej), jasno stoją zalecenia olejowe producenta dla modeli na rynek europejski i dla Ukrainy dla 1.5T i 1.0T:
                                Honda 2.0 oraz C2/C3 ( 0W30, 5W30 i 10W30). Kropka.
                                Kto widzi ACEA A5/B5 czy A3/B3 oraz inne SAE w zaleceniach! producenta dla modeli na nasz rynek w IO ręka do góry

                                Comment

                                Working...
                                X