Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    No dobrze ale co z innymi markami? Przecież GPF będzie we WSZYSTKICH na benzynę. Jaki olej zaleca Mercedes Audi itd?

    Comment


    • #17
      Do benzyny z GPF przewidziany jest olej C5, spełnia euro VI, do VW z GPF zalecany jest Millers XF C5 OW20. Co ciekawe to olej mid saps. Chyba producenci przygotowują się już do GPF bo jak widać z forum wymienia się instrukcje X gena a np Astra 5 dostała nowy korek wlewu oleju z napisem 0W20 zamiast dotychczasowego 5W30.
      CIVIC IX 1,8/142KM

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        olej ACEA A3, A5, nie są to oleje niskopopiołowe zatem ograniczenie oleju wysokopopiołowego A3 na rzecz wysokopopiołowego A5 jest nonsensem. Oba te oleje A3, A5 nie nadają się do GPF, nie nadaje się też olej C
        Faktycznie dziwne ograniczenie ze strony Hondy, ale u innych producentów bywa podobnie, np. Ford do 2.0 TDCI (2016) zaleca ACEA A5/B5 i dodatkowo w instrukcji jest wzmianka, że silnik został zaprojektowany pod olej Castrol 0W30...
        Zresztą w ASO pewnie będą dalej lać Castrola\Shell-a AM-L do wszystkich wersji silnikowych.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Ciekawe co będzie jak zaczną przyjeżdżać do ASO z problemem
        - "dzień dobry, GPF mi się aktywował silnik wszedł w tryb awaryjny świeci kontrolka i auto jedzie max 90km/h"
        - "a panie nic się nie stało, to tylko GPF się zatkał, za 1500zł panu to wyczyścimy", i za miesiąc powtóreczka. (już warsztaty zacierają ręce, oczywiście dopóki rząd nasz wspaniały nie wymyśli że będą badac czy układy nie zostały wycięte"
        Ponoć benzyna tyle tego nie emituje co diesel, więc może nie będzie tak źle. Jeśli jednak masz racje to za niedługo nie będzie co kupić, bo zostaną już tylko jednorazówki z założenia przeznaczone na szybki recykling - wszystko w imię ekologii.

        Comment


        • #19
          Takie głupie pytanie, czy hybrydy też muszą mieć to dobrodziejstwo czyli GPF?

          Comment


          • #20
            Moim zdaniem nie muszą Katana z prostych założeń konstrukcji: 1. Silnik spalinowy nie ma bezpośredniego wtrysku. 2. silnik spalinowy nie pracuje ciągle a to ma wpływ na znaczne ograniczenie emisji wszelkich znienawidzonych przez Unię Europejską "cząstek i gazów" w ogólnym podsumowaniu "wydalania" konkretnego pojazdu, 3. Benzynówki hybryd pracują praktycznie ciągle w cyklu Atkinsona(czyli tak jak r18a do 3.500 obr) co obniża emisję.

            IMHO cały ten GPF i zapowiedź końca diesli to wymuszenia lobby ochrony środowiska. Wyśrubowane i abstrakcyjne normy, które na tę chwilę zaczynają odrywać się od pojęcia zdroworozsądkowej ekologii .Średnio-popiołowe 0w20 do turbobenzyny tylko po to, żeby chronić filtr...mistrzostwo logiki! Ciekawe co chroni wtedy rozgrzaną do czerwoności turbinę podczas autostradowego upalania...

            Pozdrawiam
            Łukasz
            Last edited by uki145; 19-05-2018, 01:31.

            Comment


            • #21
              Wy naprawdę myślicie że to ekolodzy chcą GPF-a? Że to ekolodzy wprowadzają te wszystkie normy emisji? Oni to firmują. Są szyldem, ale czy aby na pewno sprawcą?
              Zastanówcie się.
              Kto FINANSUJE ekologów?
              Kto ODNOSI KORZYŚĆ z GPF-a i tych norm EURO?
              Kto odnosi korzyść z tego że większość fajnych samochodów ie jest sprzedawanych w Europie bo nie spełniają norm?

              Comment


              • #22
                Niemcy i Francuzi. Reszta ma się dostosować.

                Comment


                • #23
                  Zakłady wycinające DPF już zacierają ręce na nowy wynalazek GPF . Stosowanie filtra cząstek stałych w silniku benzynowym to jak ładowanie węgla do pieca w białych rękawiczkach.Nie widzę sensu tego wynalazku, ale sens to dziś pieniądze, normy wymagają spełnienia czegoś innymi słowy kupienia czegoś czego ktoś nie chce widzieć. I tak UE czyt. związek socjalistycznych republik europejskich kasuje obywateli, jest EKO to ma to kosztować i macie za to zapłacić, tak w zakupie jak i w serwisowaniu tego wynalazku nie macie opcji bo my wiemy najlepiej jak wam rzucić kamyczek do ogródka.
                  Zapytam znów retorycznie:
                  1.Jakie są koszty produkcji tego syfu i obciążenie środowiska i utylizacja, czy ktoś kiedyś zrobił badania, NIE, bo ważne że mniejsza emisja z rury, nieważne jaka emisja przy produkcji/utylizacji.
                  Można też domniemywać, że ludzie przestraszyli się i zniechęcili do kupna diesla i zaczęli kupować więcej benzyniaków bo DPFy okazały się problematyczne lub też kosztowne w utrzymaniu, no to teraz nie będzie ucieczki bo w czystym zwykłym prostym silniku benzynowym pojawia się znów nasz kolega dpf w postaci gpf. Brawo księgowi z UE jesteście do bani.
                  1.png
                  Last edited by rat4; 19-05-2018, 12:11.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                    Zakłady wycinające DPF już zacierają ręce na nowy wynalazek GPF
                    Tyle, że na przeglądach poszły w ruch analizatory składu spalin... Silnik benzynowy robi się już bardzo podobny do diesla, a wiec GPF, trubina, bezpośredni wtrysk i skomplikowane sprzęgło.. żeby nie było tak, że ludzie w końcu znowu wrócą do diesli ze względu na niższe spalanie.. bo koszty napraw zrobią się zbliżone i będzie się wybierało to co ostatniecznie mniej kosztuje w eksploatacji.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      Po prostu za 20 lat wszyscy będziemy - czy chcemy czy nie - musieli przeskoczyć do samochodzików na bateryjki. To nie jest zła alternatywa, o ile infrastruktura się jakakolwiek poważna pojawi. A jak kto będzie chciał powąchać benzynę, to już trzeba będzie kupić coś konkretnego, jakiegoś Czardżera czy innego Tajpera, zarejestrować jako zabytek - i hulaj dusza. W niedzielę i od święta, bo benzyna będzie w cenie alkoholu

                      Comment


                      • #26
                        Nie, nie. Elektryki czy auta na ogniwa wodorowe mogły już wejść i 20 lat temu. Chodzi o to, żeby wykorzystywać ropę ile się da. Dlaczego niemieckie czy francuskie koncerny dopiero wprowadzają elektryki czy hybrydy, a taka toyota oferuje je przeszło od 20 lat? Dlaczego w USA triumfy święci tesla, choć tam żadne normy spalalin tak drastyczne jak socjalistycznej eu nie obowiązują? Niemcom i Francuzom jest na rękę produkowanie aut spalinowych aż do usranej śmierci, ekologia sprzyja pakowaniu ustrojstw, które tylko obniżą żywotność aut i napędzą sprzedaż kolejnych. Oczywiście spalinowych najlepiej i najlepiej jak najbardziej ekologicznych i mało zywotnych. Nie spodziewajmy się, że za 10 lat coś drastycznie się zmieni. Ruska agentura wpływu też nie pozwoli na to, aby np. o połowę zmniejszył się popyt na paliwa za te 20 lat. Rzeczywistość pokazuje, że pod względami energetycznymi UE gra jak im sowieci zagrają. Nadzieja w USA, które czują, że uwolnienie się od ropy to szansa na skok cywilizacyjny i zdystansowanie eu czy Sowietów. Stąd nie tylko obserwowane większe wydobycie własne, ale i eksport, który jeszcze parę lat temu był nie do pomyślenia.

                        Comment


                        • #27
                          Kajojek->
                          Ciężko mi sie z Tobą zgodzić, bo wlasnie USA jest bardzo wiele rozwiązań podatkowych/prawnych blokujących np. auta na ropę, a promujących duzolitrazowe samochody na benzynę. Nie dziwi Cie ze 300KM Lancer EVO 2.0 nie przechodził tam norm spalania i nie mógł byc sprzedawany w USA, choć to auto które pali 15l, a taki jeep z silnikiem 4.7 ma 220KM pali ponad 20l i jakoś normy spalania byly tak zrobione pod niego, ze przechodził... Także tam też bardzo mocno nagina sie prawo do tego co jest im na rękę. USA jest potęgą jesli chodzi o wydobycie ropy, a przede wszystkim rafnierie, które zajmują sie obróbka ropy i stanowią pokaźną siłę, pilnują mocno by to wyglądało tak jak wyglada.

                          Tesla to wyjątek od reguły, stoworzone przez wizjonera, który wszystkie układy cywilizowanego świata ma w dupie i jak sobie wymyśli że leci na Marsa, to 5 lat później latają już Jego rakiety stworzone od zera, a NASA i Ruscy zazdroszczą jakości Jego rakiet... Na Tesle zrobiła sie moda, tak jak wcześniej na iphony i Facebooka, ale to wciąż nawet nie jest procent sprzedaży, tylko promil. Może cos z tego się urodzi, ważne ze pokazał światu ze jak sie chce to sie da i skończy sie marudzenie wiodących producentów, że ograniczeniem jest technologia...

                          Natomiast w Eu nie ma za bardzo surowców naturalnych, handluje sie tu usługami i technologia. To wlasnie w interesie Eu jest jak najbardziej tworzenie przekombinowanych produktów, które w jak najmniejszym stopniu opierają się na konsumpcji paliw, a jak najwiecej na hi-Tech sprzedawanych w UE.

                          Co do GPFa, to widać wyraźnie że producenci musieli coś na gwałt wymyślić, co uspokoi komisje eu, a taki gpf to układ który stosunkowo malo ingeruje w konstrukcje i na pewno łatwiej wprowadzić takie dziadostwo, niż przeprojektować silnik. To tylko pokazuje, że niedość że głupie urządzenie, to jeszcze robione w pośpiechu, na pewno bedzie z tym sporo kwiatków w codziennej eksploatacji...
                          Last edited by plastik1989; 20-05-2018, 09:14.
                          www.simple-events.pl

                          Comment


                          • #28
                            Wy naprawdę myślicie że to ekolodzy chcą GPF-a?
                            ekolodzy to tylko nazwa a pod nią nie kryją się prawdziwi ekolodzy tylko lobbyści aktywnie działający i opłacani przez pewne firmy, którzy chcą sprzedać towar w tym przypadku jest to GPF kiedyś DPF i jeszcze kiedyś EGR lista jest długa tych wynalazków, same czujniki ciśnienia w samochodach osobowych to męka przy wymianie opon i ewentualnych zmianach felg. Nie trzeba być Sherlockiem Holmesem aby zrozumieć te mechanizmy.Chodzi o $$$$$$$$$$$$ a nie o ekologię. To samo tyczy się samochodów elektrycznych, dopóki ich akumulatory ładowane będą z prądu pochodzącego ze spalania paliw kopalnych ma się to nijak do szeroko pojętej ekologii trybie przyjaznym dla środowiska, to samo tyczy się ich produkcji i utylizacji która jest obciążeniem dla środowiska choć temat ten jest mocno niepoprawny politycznie, jest to zwykła hipokryzja nic więcej.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #29
                              Spokojnie Panowie. Do czasu kiedy ropa i gaz jest ziemi to i Rosja nie pozwoli na wdrażanie technologii która uszczupliła by jej budżet opierający się na paliwach kopalnych. Tak samo Usa. Dolar jest bezpośrednio związany z ropą. Nie ma handlu ropą to nie ma produkcji dolara. Chiny ostatnio zaczeły pomijać dolara w handlu ropą. Zobaczymy co z tego wyjdzie ale biurwy w eurokołchozie to sobie mogą zakazywać sprzedaży aut spalinowych.

                              Comment


                              • #30
                                Niestety my mieszkamy TU a nie w USA czy ZSRR....

                                Comment

                                Working...
                                X