Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez r52a Zobacz posta
    wow,

    to taka wymiana rozrządu w rocznikach 17-20, rozwiazuje dobrze temat czy usterka może się powtórzyć?
    ciężko odpowiedzieć na pytanie ponieważ:
    - mało kto sie przyznaje, że miał wadliwy silnik
    - nawet jak ktoś miał usterkę to pewnie naprawił ale... nadal się nie przyznaje bo jak to sprzedać ???? (TAKI MAMY KRAJ) i nie wie co dalej czy to pomogło czy nie... naprawił i sprzedał... i już
    - jak ktoś nawet nie miał usterki i wymienił części na nowe to może mieść dość tych perypetii i chce to sprzedać (i też nie informuje o wadzie) i nie wie co dalej czy to pomogło czy nie... naprawił i sprzedał... i już
    - dlatego nie informuje, że dodatkowo sama Honda nie chce się do tego przyznać

    więc informacje są raczej trudno dostępne
    IMO lepiej dołożyć kilka groszy i kupić 1.5 lub nawet 2.0 z innego rynku
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • Dziekuje za odp

      a 1.6d daje jeszcze rade w X?

      Comment


      • Zamieszczone przez r52a Zobacz posta
        a 1.6d daje jeszcze rade w X?
        Myślę, że to lepszy wybór niż 1.0T, są tu osoby co mają diesla w X i w sumie nie narzekają (był gdzieś ostatnio wątek z pytaniem odnośnie diesla w X).. Moje zdanie takie, że jak kupować diesla, to takiego co ma przebieg mniejszy nić 200tys.km. to jeszcze się trochę pojeździ bez jakichś tam większych napraw, typu czyszczenie dpf, czy regeneracja turbo. Diesel generalnie to bardziej w trasy niż do miasta.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Widzę że jest tu powielanych wiele mitów na temat rozrządu silnika 1.0, miałem takie auto a teraz jeździ nim koleżanka w części silników był wadliwy napinacz który uszkadzał pasek a finalnie silnik, w tamtym roku Honda zrobiła akcje wymiany wadliwych napinaczy z całym rozrządem oraz wgranie nowego oprogramowania oczywiście za darmo tak zrobili koleżance przy przebiegu około 100kkm, sądzę że aktualnie silniki które jeżdżą jeżeli miały wadliwy napinacz to został wymieniony przez hondę lub jeśli właściciel miał miej szczęści posypał się pasek i naprawiał silnik sam lub wymieniał, z tego co rozmawiałem z ASO te wadliwe napinacze dojeżdżały maksymalnie do około 120kkm
          Last edited by cezar5s; 27-03-2025, 08:37.

          Comment


          • A ja mam informacje z aso Niemieckiego że mało które zrobiły więcej niż 80 tysięcy kilometrów, mało tego niektóre zrobiły 15/25 tysięcy kilometrów i wadliwy nie jest napinacz,, tylko koło paska które tnie pasek i jego strzępy zapychają smog olejowy i wiadomo co dalej.
            Wrzucałem w zeszłym roku zdjęcia ogłoszeń 1.0 kilkunastu sztuk z przebiegami od 20 do 80 tysięcy kilometrów które były zatarte i na sprzedaż z ogłoszeń Niemieckich.

            Comment


            • Zamieszczone przez cezar5s Zobacz posta
              Widzę że jest tu powielanych wiele mitów na temat rozrządu silnika 1.0, miałem takie auto a teraz jeździ nim koleżanka w części silników był wadliwy napinacz który uszkadzał pasek a finalnie silnik, w tamtym roku Honda zrobiła akcje wymiany wadliwych napinaczy z całym rozrządem oraz wgranie nowego oprogramowania oczywiście za darmo tak zrobili koleżance przy przebiegu około 100kkm, sądzę że aktualnie silniki które jeżdżą jeżeli miały wadliwy napinacz to został wymieniony przez hondę lub jeśli miał miej szczęści posypał się pasek i naprawiał silnik sam lub wymieniał, z tego co rozmawiałem z ASO te wadliwe napinacze dojeżdżały do około 120kkm
              jakich mitów? przeczytaj co sam napisałeś-sam piszesz to samo co jest na tym forum i w sieci. Jedni piszą, że napinacz inni że koła rozrządu - finalnie jest zmieniany cały rozrząd co powinno wyleczyć auto. Informacji czy po takiej wymianie usterka sie nie powtórzyła jest kompletnie brak.
              Z tego co jednak ludzie tu piszą nie wiadomo jakie modele rocznikowo to miały, nie wiadomo czy auto, które chcesz kupić było na takiej wymianie bo Honda nie przywoływała wszystkich.
              Jak jest zmienione to fajnie a jak nie to co? To mit że jest olbrzymia szansa że się zapcha smok i turbo strzępami paska (bo tak to finalnie się kończy i silnik ulega awarii)??? Mit?
              Naprawa takiego silnika to nie jest 2000 zl... to poważna sprawa... zobacz ile jest ogłoszeń Niemczech aut z uszkodzonym silnikiem
              To ze nie ma ich w Polsce to właśnie dlatego, że jak napisałem wyżej - albo awarii nie było jeszcze, albo lepszy egzemplarz, albo nikt sie do tego nie przyznaje.
              A jak ktos naprawiał silnik to myślisz ze się przyzna w tym kraju?????? żeby odstraszyć potencjalnego kupującego po tym jak wydał na naprawę albo nowy silnik 10tysł (pewnie około)
              czy może odda auto warte 60-80 tys. z na złom by byc prawilnym...
              serio powielamy mity?
              Dlatego łańcuch czy klasyczny suchy pasek rozrządu są bezpieczneijsze. Podobny problem ma ecobost z forda ten 1.0 - 100-150KM i to nie jest mit.

              EDIT: i nie mam nic do naprawianych aut ale wątpię by ktoś to zrobił profesjonalnie jak Honda (mało takich ludzi jest) a w Hondzie na pewno nie sa to małe pieniądze.
              Prawda jest taka, ze jak sięgam pamięcią to żadna konstrukcja Hondy nie miała tak powaznej wady i śmiało można by postawić ta konstrukcję na końcu listy silników Hondy tym bardziej, że to chyba nie jest autorska konstrukcja Hondy. Da sie tym jeździć, można trafić dobry egzemplarz - ludzie jeżdżą i nic się nie dzieje ale mając taka widzę przy zakupie ja bym tego nie kupił dla siebie chyba, że wiedziałbym, ze Honda zrobiła wymiane kompletu naprawczego.
              Last edited by Lcfr; 27-03-2025, 08:44.
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • To raczej jest autorska produkcja Hondy na bazie silnika P-serii. To nie jest jedyny silnik Hondy ktory klęka, przez pewien czas "topowe" 3,5 V6 byly z tego calkiem znane. Juz nie mowiac o 10gen w USA gdzie nowoczesne 1.5T bylo o niebo bezpieczniejszym wyborem od starego prostego 2.0 gdzie padaly pierscienie i bylo mase akcji. W zakup proponuje wliczyc wymiane rozrzadu jesli takowej nie bylo i jak nadal jest cena atrakcyjna (czytaj istotnie nizsza od adekwatnego 1.5T) to taki swiadomy zakup moze byc dobra opcja. Robimy rozrzadzik i jezdzimy poza ta jedna kwestia bardzo udanym silnikiem.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  To raczej jest autorska produkcja Hondy na bazie silnika P-serii.
                  Mi w ASO Pan powiedział, że ten 1,0T to nie jest projekt Hondy... coś mówił, że chyba Forda.. albo Peugeota, już dobrze nie pamiętam... tak więc można już się pogubić... gdzie leży prawda.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Wszystko się zgadza co napisał Alix, jest tylko jedna zagadka w tym wszystkim. Czy nie kupiliśmy 1.0 który długo jeździł z zapchanym smokiem i dopiero potem ktoś zmienił rozrząd.

                    Jakoś później nie chciałbym się dowiedzieć później że silnik jest przytarty, dziwne dźwięki itd. Co innego mieć ten silnik od nowości i być świadom wad i w porę zmienić rozrząd, a co innego działać gdy silnik dostał już w "kość" i zapaliło się ciśnienie oleju i wtedy dopiero zmienić rozrząd, wyczyścić smok i sprzedać komuś to dalej żeby się martwił.

                    Mimo tego już diesla 1.6 lepiej kupić bo silnik kosztuje 1/3 tego co 1.0.

                    Comment


                    • Też słyszałem w czasie gdy wchodził na rynek ten litrowy silniczek od hondy , że jest to efekt współpracy z fordem .

                      Comment


                      • Sprawa tzw mokrych pasków rozrządu to jak zawsze sprawka "przodowników" technicznych jak Ford czy ogólnie PSA. Tak samo było w przypadku DPF i GPF. Jak francuzi coś wymyślą to nie poto by to działało, ale by utrudnić niemcom. Bo ogólnie to oni mimo że EU to w jednej drużynie nie grają.

                        Mówię wprost aut z mokrym paskiem rozrządu których nie należy kupować to:
                        1.0 EcoBoost (od 2012) - montowany w modelach Fiesta, Focus, C-Max, EcoSport, Puma, Mondeo, Galaxy, S-Max.
                        1.5 EcoBoost (trzycylindrowy, tylko 2018/2019) - stosowany w modelach Focus, Fiesta ST, Kuga.
                        2.0 EcoBlue Diesel (od 2018) - używany w modelach Focus, Kuga, Transit
                        1.2 PureTech (od 2014) - montowanego w modelach Citroen (C3, C4, C5), Peugeot (208, 308, 2008, 3008), Opel (Corsa, Mokka).
                        1.0 TSI i 1.4 TSI (seria EA211, od 2011).
                        1.6 i 2.0 TDI (seria EA288, od 2012)

                        niektóre są "wybitne" szajs sięgający chmur to 1,2 puretech. Wystarczy poczytać Internet i yt.
                        Last edited by rambo7; 30-03-2025, 20:47.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Mówię wprost aut z mokrym paskiem rozrządu których nie należy kupować to:
                          1.0 EcoBoost (od 2012)
                          Ford od paru lat już nie montuje w tym silniku paska tylko łańcuch .

                          Comment


                          • Od kiedy ea211 na smarowany pasek rozrządu olejem?
                            Malo tego to pierwsze silniki tsi które można kupować, szczególnie CHPA/CPTA/CZEA (1.4 140/150 koni) po śmietnikach ea111 na łańcuchu.

                            Comment


                            • 1.0T nie jest autorskim projektem Hondy. Nie zrobili go do spółki z Fordem, Peugeotem czy kimkolwiek innym.

                              Po prostu zlecili opracowanie projektu na bazie P-serii firmie FEV Europe GmbH ("dostawcy usług inżynieryjnych")(sic!), zapewne dlatego, że nie była to ani główna jednostka napędowa w palecie, ani globalna, dostępna na wszystkich rynkach - miało być szybko i tanio

                              FEV, was at the last Motor Symposium in Vienna with its mobility solutions, to make a contribution to achieving climate targets...




                              No i jakoś tak wyszło, że jak japońską bazę ulepszają Niemcy, to coś nie bangla.

                              Ogólnie pomysł napędu rozrządu paskiem w kąpieli olejowej na papierze wygląda nieźle ale w praktyce to nie działa jak planowano. Choć oczywiście można iść w zaparte i udawać, że jest OK (PureTech by Peugeot).

                              Chyba najlepiej trzymać się zasady, że na mokro to łańcuch, a na sucho - pasek...

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                                1.0T nie jest autorskim projektem Hondy. Nie zrobili go do spółki z Fordem, Peugeotem czy kimkolwiek innym.
                                FEV jest firmą zajmującą się rozwojem silników należącą do amerykańskiego koncernu Ford Motor Company.

                                Comment

                                Working...
                                X