Niestety, te silniki są na rynku poniżej roku, nie ma żadnych danych na temat ich bezawaryjności.
Jednakże zamiast ślepej wiary w to, że Honda zbuduje bezawaryjny silnik, zalecam zapoznanie się z dokumentem zatytułowanym 'Development of new 1.0L Turbocharged Engine for Civic X' (załączam na końcu tego posta).
Po przejrzeniu tego dokumentu będziesz miał orientację jakie nowe technologie zostały zastosowane i wyrobisz sobie zdanie na temat potencjalnych problemów mogących wystąpić w tym silniku.
Z nowości w porównaniu do R18 mamy:
a) Tłoki z wewnętrznymi, chłodzącymi kanałami olejowymi
1.PNG
b) Zmienne fazy rozrządu na obu wałkach (VTC) + VTEC na wałku zaworów ssących (to akurat nie nowość, ale połączenie z VTC już tak)
3.PNG2.PNG
c) Pompa olejowa o zmiennym wydatku
4.PNG
d) Elektronicznie kontrolowany termostat
5.PNG
e) Pasek rozrządu w pracujący częściowo w oleju, z dość niskim interwałem wymiany - 120kkm
6.PNG
f) Zmniejszona średnica czopu głównego wału korbowego: z 55mm (w R18) do 38 mm
g) Zmniejszona średnica czopów korbowych: z 45mm (w R18) do 35 mm
h) Turbo - parametry podejrzysz TUTAJ.
Jednakże zamiast ślepej wiary w to, że Honda zbuduje bezawaryjny silnik, zalecam zapoznanie się z dokumentem zatytułowanym 'Development of new 1.0L Turbocharged Engine for Civic X' (załączam na końcu tego posta).
Po przejrzeniu tego dokumentu będziesz miał orientację jakie nowe technologie zostały zastosowane i wyrobisz sobie zdanie na temat potencjalnych problemów mogących wystąpić w tym silniku.
Z nowości w porównaniu do R18 mamy:
a) Tłoki z wewnętrznymi, chłodzącymi kanałami olejowymi
1.PNG
b) Zmienne fazy rozrządu na obu wałkach (VTC) + VTEC na wałku zaworów ssących (to akurat nie nowość, ale połączenie z VTC już tak)
3.PNG2.PNG
c) Pompa olejowa o zmiennym wydatku
4.PNG
d) Elektronicznie kontrolowany termostat
5.PNG
e) Pasek rozrządu w pracujący częściowo w oleju, z dość niskim interwałem wymiany - 120kkm
6.PNG
f) Zmniejszona średnica czopu głównego wału korbowego: z 55mm (w R18) do 38 mm
g) Zmniejszona średnica czopów korbowych: z 45mm (w R18) do 35 mm
h) Turbo - parametry podejrzysz TUTAJ.
Comment