Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
    Złość piękności szkodzi kolego.

    Słownictwo poziom gimnazjum. Tylko wymagasz i jeszcze krzyczysz, ojj nieładnie.

    Czytanie ze zrozumieniem też leży, podziwiam wszystkich co piszą Tobie kilka razy to samo w kółko.


    Pozdrawiam serdecznie i gdybaj dalej nad olejkiem...


    Zapewne do bylo do ciebie i jeszcze jednej osoby ale reszta pisze sobie normalnie wiec sie nie napinaj bez sensu i to jest szukanie chu do du na sile chyba ale jak kto lubi ! Idz pieszo dalej na pasach a nam zmotoryzowanym pozwol dalej pisac . Twoj komentarz ewidentnie jest napisany na przyczepkę tak wiec masz odczepkę . Pisze na luzaku i jezeli masz kij w d to nie moja wina . Możliwe ze święta nie pykly i szuuuukasz i szukasz...... i znalazles

    Comment


    • W tematach olejowych (na wszystkich forach, wszystkich marek) jest coś złego. Bardzo złego.
      Zawsze, ale to ZAWSZE dyskusje kończą się jakimiś chamskimi napi]%§€}%dalankami.
      Nie wiadomo w sumie dlaczego. To już robota dla psychologów i socjologów.
      Być może lektura instrukcji rozwiałaby wątpliwości, ale piszą je Niemcy, Żydzi, masoni albo Reptilianie (niepotrzebne skreślić), którzy tylko czychają na nasze silniki. Poza tym instrukcje są dla ciot, którzy nie widzą drugiego dna.

      I tak szukają ludziki olejowego Świętego Graala, ku uciesze pracowników działów marketingu koncernów naftowych.

      A są na tym świecie ludzie, co natłukli pół miliona albo i milion kilometrów i nigdy tematowi doboru oleju nie poświęcili wiecej czasu niż decyzji co zjeść na śniadanie.
      Co za szczęśliwi z nich ludzie...

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Jest różnica, klasyfikacja API SM zwiększa wymagania dla oleju w porównaniu do starszej SL... a tak w skrócie z tłumaczenia ang.:

        "Do wszystkich aktualnie używanych silników samochodowych. Wprowadzone w 2004 roku oleje SM zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić lepszą odporność na utlenianie, lepszą ochronę przed osadami, lepszą ochronę przed zużyciem i lepsze działanie w niskich temperaturach przez cały okres eksploatacji oleju. Niektóre oleje SM mogą również spełniać najnowsze specyfikacje ILSAC i/lub jakość jako oszczędzające energię.
        Nadaje się do stosowania tam, gdzie zaleca się API SJ lub SL. Datą pierwszej licencji na API SM był 30 listopada 2004."

        Wchodząc w szczegóły widać, że w np. sekwencji testowej zużycia krzywek, wymagania dla SL wynoszą, max -120um, zaś SM - max 90um... to tylko jedna z różnic, są jeszcze inne na korzyść SM. To samo teraz dla ACEA A7, w porównaniu do A5, są wymagania w A7, których nie było w A5.. pisałem wcześniej o tym.
        Ostatnio edytowane przez Grzechu ; Wczoraj o 12:44
        @Grzechu ok, dzieki za troche wiedzy
        To że SM jest lepsze od SL wiadomo i wiadomo, że lepiej wybrać SM ale nawet jeżdżąc na SL to
        "by zapewnić lepszą odporność na utlenianie, lepszą ochronę przed osadami, lepszą ochronę przed zużyciem i lepsze działanie w niskich temperaturach przez cały okres eksploatacji oleju" ile jest to lepsze w całym okresie eksploatacji oleju? ile przy wymianie co 10tys, ile co 15tys?
        Dążę do tego, że aż tak dużego wpływu nie musi mieć przy krótkich (8-10tys.) interwałach oleju czyli jest prawie niepomierzalną dla zwykłego Kowalskiego. Prędzej pewnie zaszkodzi paliwo w oleju, które go rozcieńcza i trafia w tych silnikach w jakiejś tam ilości zawsze niż ta niższa klasa...
        Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
        Szukam oleju 0w20 lub 0w30 dla honda 1.5T bez gpf
        Chce zeby spelnial norme a5/b5 api sm lub sn
        Jezeli takiego nie ma to prosze mnie poprawic !
        A dlaczego nie znajdziesz oleju klas wyżej jak Ci tutaj proponują.
        Nie masz GPF to tylko lepiej. Dodatki do olejów przeznaczonych do GPF powodują, ze się nie odkładają popioły (czy jakoś tak) więc nie mając tego GPF nic więcej złego IMO się nie stanie.
        Chcesz lepiej przeskocz wyżej a nie uparłeś się na to żeby koniecznie było a5/b5 api sm lub sn - z tego co widzę to takiego nie znajdziesz, bo jak jest a5/b5 to odpowiada to SL a jak chcesz SM to adekwatnie już wychodzą wyższe klasy.
        A jak taki znalazłeś to lej i koniec tematu.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
          Zapewne do bylo do ciebie i jeszcze jednej osoby ale reszta pisze sobie normalnie wiec sie nie napinaj bez sensu i to jest szukanie chu do du na sile chyba ale jak kto lubi ! Idz pieszo dalej na pasach a nam zmotoryzowanym pozwol dalej pisac . Twoj komentarz ewidentnie jest napisany na przyczepkę tak wiec masz odczepkę . Pisze na luzaku i jezeli masz kij w d to nie moja wina . Możliwe ze święta nie pykly i szuuuukasz i szukasz...... i znalazles


          Tak szukam szukam i uwielbiam takich malkontentów jak Ty.
          Tydzień ponad rozwodzisz się nad oliwą, w kółko trzeba to samo pisać.

          Po co pytasz i męczysz temat jak finalnie i tak robisz po swojemu...

          Mój komentarz na przyczepkę? ? Gdzie bym śmiał, Twój punkt widzenia po prostu taki jest i nic na to nie poradzę. Mam lepsze rzeczy do robienia niż dyskutować z userem który nie rozumie co się do niego pisze.

          Wesołych Świąt życzę i już się nie unoś

          Comment


          • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
            @Grzechu ok, dzieki za troche wiedzy
            To że SM jest lepsze od SL wiadomo i wiadomo, że lepiej wybrać SM ale nawet jeżdżąc na SL to
            "by zapewnić lepszą odporność na utlenianie, lepszą ochronę przed osadami, lepszą ochronę przed zużyciem i lepsze działanie w niskich temperaturach przez cały okres eksploatacji oleju" ile jest to lepsze w całym okresie eksploatacji oleju? ile przy wymianie co 10tys, ile co 15tys?
            Dążę do tego, że aż tak dużego wpływu nie musi mieć przy krótkich (8-10tys.) interwałach oleju czyli jest prawie niepomierzalną dla zwykłego Kowalskiego. Prędzej pewnie zaszkodzi paliwo w oleju, które go rozcieńcza i trafia w tych silnikach w jakiejś tam ilości zawsze niż ta niższa klasa...

            A dlaczego nie znajdziesz oleju klas wyżej jak Ci tutaj proponują.
            Nie masz GPF to tylko lepiej. Dodatki do olejów przeznaczonych do GPF powodują, ze się nie odkładają popioły (czy jakoś tak) więc nie mając tego GPF nic więcej złego IMO się nie stanie.
            Chcesz lepiej przeskocz wyżej a nie uparłeś się na to żeby koniecznie było a5/b5 api sm lub sn - z tego co widzę to takiego nie znajdziesz, bo jak jest a5/b5 to odpowiada to SL a jak chcesz SM to adekwatnie już wychodzą wyższe klasy.
            A jak taki znalazłeś to lej i koniec tematu.

            Jak kupuje olej do mercedesa lub audi to widzę aprobatę i szukam po niej olejów i dopasowuje pod siebie i auto i kupuje a tutaj to jest szukanie jak w loterii ! Nie podoba mi się ta wolna amerykanka w olejach bo każdy silnik inaczej jest zbudowany i każdy chce ,,pić" produkty ,,dopasowane'' pod nie. Nie podoba mi się ze tutaj nie ma specyfikacji i trzeba strzelać w olej na zasadzie chybił trafił . Ja nie chce zaszkodzić silnikowi i jego parametrom a pomóc wiec stad moje wypytywana i nudne gadanie o olejach ale widać ja 350 stron nie zrobiłem sam
            Ja to widzę tak : Honda zaleca stosować 0w20 jako oryginalny olej hondy ale jeżeli chcesz używać innego to wtedy najlepiej 5w30 a5/b5 innej marki.
            Jezeli mowisz ze moge przeskoczyc wszystko co mowi producent i isc wyzej z normami to chce miec pewnosc ze ma to sens i jest dobrze dobrany olej pod ten silnik

            Comment


            • Jesteś nowym nabywcą tego silnika w civicu x który wymieniasz 1.5t, więc przynajmniej posłuchaj się tych którzy zjedli zęby na tym napędzie i modelu. Dlatego nie wydziwiaj i zalej amsoil 5w30 wyżej wymieniony przez bardzo doświadczonego użytkownika i nie wybrzydzaj……


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
              zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

              Comment


              • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                Ja to widzę tak : Honda zaleca stosować 0w20 jako oryginalny olej hondy ale jeżeli chcesz używać innego to wtedy najlepiej 5w30 a5/b5 innej marki.
                Jezeli mowisz ze moge przeskoczyc wszystko co mowi producent i isc wyzej z normami to chce miec pewnosc ze ma to sens i jest dobrze dobrany olej pod ten silnik
                Jak widzisz forumowicze nie są w stanie udzielić Ci satysfakcjonującej odpowiedzi , więc napisz zapytanie do Honda PL /EU otrzymasz odpowiedź jeśli IO to dla Ciebie za mało i nie potrafisz podjąć decyzji samodzielnie

                Comment


                • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                  Jesteś nowym nabywcą tego silnika w civicu x który wymieniasz 1.5t, więc przynajmniej posłuchaj się tych którzy zjedli zęby na tym napędzie i modelu. Dlatego nie wydziwiaj i zalej amsoil 5w30 wyżej wymieniony przez bardzo doświadczonego użytkownika i nie wybrzydzaj……


                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                  Kolego tutaj cuda można wyczytać na forum ale ktoś pisał o 5w30 ze mu auto zmuliło i nie kreci się jak wcześniej wiec nie atakować mnie za cos co inny użytkownik doświadczył ! Póki co idzie mi lepiej (chyba) bo mam już listę swoich oliwek

                  1) Amsoil Signature Series 5w30 ASL
                  2) Shell Helix Ultra A5/B5 0W30
                  3) ravenol ssv 0w30

                  Comment


                  • Nie wierzę w to że odczuł jak mu auto zmuliło przy 5w30. Albo mu się wkręciło na łeb placebo albo inne czynniki zagrały. Różnica największa jest na zimnym silniku względem 0w20 albo 0w30, ale też nie zauważalna a przy rozgrzanym silniku nie ma opcji żeby 5w30 stawiało takie opory swoją lepkością aby był to w stanie odczuć na mocy. Miedzy normą SL a SM twój silnik nie odczuje absolutnie żadnej różnicy przy wymianach oleju regularnych. Jak wejdziesz nawet na stronę Liqui Moly to tam konfigurator też ci zaleci olej w normie SL. Nie znajdziesz raczej oleju A5/B5 z API SM więc po prostu patrz na to aby było A5/B5. Odnośnie API SL vs API SM to jest więcej w tym marketingu niż jakiś namacalnych różnic.

                    Comment


                    • Zmuliło i zaczęło więcej palić odkrycie, wszystkie oleje eko tak działają


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                      zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                        1) Amsoil Signature Series 5w30 ASL
                        2) Shell Helix Ultra A5/B5 0W30
                        3) ravenol ssv 0w30
                        A ja ci polecam zwykły, tani, popularny olej, o nazwie Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3/B4. Uwierz mi, że będziesz zadowolony. Porzuć te wszystkie nowe normy API SM, SN.. itd.. skup się na ACEA Ax, nie masz GPF, zalej olej który ma dużo popiołów, przynajmniej będziesz miał dobrą ochronę silnika przed zużyciem. Ostatecznie możesz też wlać ten Shell Helix Ultra A5/B5 0W30, ale olej ten będzie miał większą odparowalność w porównaniu do 5w30 a3 i cieńszy film olejowy, popioły są na podobnym poziomie, więc też ok.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                          Kolego tutaj cuda można wyczytać na forum ale ktoś pisał o 5w30 ze mu auto zmuliło i nie kreci się jak wcześniej wiec nie atakować mnie za cos co inny użytkownik doświadczył ! Póki co idzie mi lepiej (chyba) bo mam już listę swoich oliwek

                          1) Amsoil Signature Series 5w30 ASL
                          2) Shell Helix Ultra A5/B5 0W30
                          3) ravenol ssv 0w30
                          Jeszcze w Fk8 to taka dyskusje rozumiem bo znalezienie oleju po bulki i na tor nie jest proste :-) Ale tu? Masz zwykle auto ze zwyklym silnikiem. Jezeli eksploatujesz je bez palowania to lejesz co pisze firma. Pamietaj tylko aby wymiane robic przed zima bo wtedy silnik dostaje najbardziej w d. Na krotkich dystansach silnik jest zwykle niedogrzany i oleje typu „woda” sa ok. Jak nie masz gpf to kazdy wysokopopiolowy 0w cos tam A3 bedzie ok. Jezeli chcesz sie jednak doktoryzowac to najpierw zaloz zewnetrzny miernik cisnienia i temperatury oleju. Mam drugie auto 2L td automat. Jak jezdze nim do pracy to silnik przez tydzien nie wchodzi powyzej 1500 obr ;-) Czy jakis producent testuje olej w takich warunkach? :-))) Jakos nie widzialem reklam typu „super olej dla stojacych zima w korkach grandmothers” :-)

                          Comment


                          • ENEOS HYPER-MULTI 5W-30 przejrzałem go ze ma bliskie wartości z ori olejem i taki zamówiłem i kupiłem . Jak cos nie podejdzie to po prostu pośmigam trochę i zleje to i zaleje 0w20 lub 0w30 :P Dam znac jak sie sprawuje

                            Comment


                            • Pojawił się ciekawy olej ENEOS X-prime 5W30 jako alternatywa dla Hondy 0W20 Type 2.0. Szkoda tylko że nie ma normy ACEA.

                              Ten w pełni syntetyczny olej wykonano z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a jego formuła dostosowana jest do szerokiej gamy współczesnych silników. To nowy produkt ENEOS „Made in Japan” o wysokiej jakości, który zapewnia doskonałe własności jezdne dzięki znacznej redukcji hałasu pracy i drgań silnika oraz gwarantuje oryginalne osiągi samochodu, zapewniając jednocześnie […]


                              Eneos X Prime 5W-30 Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy. Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie...
                              Last edited by Stach13; 31-01-2024, 13:10.

                              Comment


                              • Czy może ktoś kupował u tego sprzedawcy z allegro bo różnica cenowa jest duża. Osobiście zawsze kupowałem w serwisie ale zastanowiła mnie cena dlaczego jest taka różnica cenowa,

                                Comment

                                Working...
                                X