Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wykres to chyba o tym mowisz ?

    Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco


    Natomiast sa tez oleje A5 tudziez C2 z hths 2.9 lub 3.1 gdzie ekonomia juz jest niezla a potrafia miec 45cst przy 40stC. Gdzie to juz poziom spotykany w grubszych 0w20.
    Taki np ravenol vfs z tabelki czy neste pro do forda.

    Ale dalej nie moge rozgrysc co jest takiego ze z filtrem w instrukcji jest 0w20 tylko honda type 2.0 a bez filtra juz komercyjny 0w20 jest akceptowalny....20210726_110423.jpg

    Comment


    • Jeślimogę się wtrącić.mam pytanie.jakie normy muszą spełnić oleje do silników hondy w rodzimej dla nich japonii?

      Comment


      • LM Synthoil Longtime A3/B3 ten olej jest dość starą konstrukcją czy on nie ma przypadków problemów ze spalaniem stukowym LSPI...

        Ciekawe na jakim oleju jeździ ta Honda Screenshot_20210808_164848_com.android.chrome.jpg
        Last edited by gabler; 08-08-2021, 16:50.

        Comment


        • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta

          Ale dalej nie moge rozgrysc co jest takiego ze z filtrem w instrukcji jest 0w20 tylko honda type 2.0 a bez filtra juz komercyjny
          Patrzysz na modele przeznaczone poza Europę. Dla silników na rynek europejski Honda dla modeli bez GPF dopuszcza z lepkości 0W20 tylko Type 2.0 lub oleje komercyjne ACEA A5/B5. Według starszych instrukcji również ACEA A3.

          Comment


          • Przed wprowadzeniem filtra było tak IMG_20210808_135303.jpg

            Comment


            • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
              Przed wprowadzeniem filtra było tak [ATTACH=CONFIG]57872[/ATTACH]
              I tego się trzymamy, bo po wymianie IO zniknął A3
              Moja Hania
              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

              Comment


              • Tylko wprowadzenie GPF nie miało wpływu na wykasowanie z IO ACEA A3. IO dla modeli z GPF już nic nie wspomina o normach olejów dla silników bez GPF oczywiście mówimy tu o modelach przeznaczonych na rynek europejski. Wydaje się że ACEA A3 zostało pominięte w poprawionej IO z powodów ekologicznych choć żadne ASO gdzie rozmawiałem tego nie potwierdzlio ale i nie umiało podać przyczyny.

                Comment


                • Ale dlaczego nie można wlać oleju 0w20 do silnika z gpf innej firmy , tylko hondy ?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                    Ale dlaczego nie można wlać oleju 0w20 do silnika z gpf innej firmy , tylko hondy ?
                    Tego do końca nikt nie wie.. ale teoretycznie na innym 0w20 z obniżoną zawartością popiołów, bez zawartości modyfikatorów tarcia, możesz mieć większe zużycie części trących... no i spalanie może być wyższe
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                      LM Synthoil Longtime A3/B3 ten olej jest dość starą konstrukcją czy on nie ma przypadków problemów ze spalaniem stukowym LSPI...
                      zdecydowanie coś tu nie tak piszesz.
                      Ten olej jest nowoczesną konstrukcją o aktualnej Najwyższej Normie do ochrony silnika - wyższej Normy od tej zakresie ochrony silnika nie ma. To jest najnowsza konstrukcja z Normą A3/B3.
                      Żaden olej nie ma problemów z spalaniem LSPI. To konstrukcja silnika ... ma z tym problem, o ile ma. Honda nie ma... więc nie wyjmujemy "królika z kapelusza" skoro Instrukcja Obsługi o tym nie wspomina. Nie znajdziesz ani jednego wpisu w żadnej instrukcji do Hondy na temat wymagania stosowania olejów poprawiających błędy konstrukcyjne silnika.
                      Olej jak widzisz w Instrukcji A5 (obniżona lepkość - oszczędność paliwa kosztem silnika) dla flot, oraz A3 (dla ochrony silnika) to Aktualne Normy.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Wydaje się że ACEA A3 zostało pominięte w poprawionej IO z powodów ekologicznych
                      oczywiście że tak.
                      Więc
                      Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                      olej jest dość starą konstrukcją czy on nie ma przypadków problemów ze spalaniem stukowym LSPI...
                      nie wiem gdzie to przeczytałeś, ale to jest nieprawda. Nie powielamy takich bzdur.
                      Zapamiętaj przyczyną spalania LSPI jest primo: konstrukcja silnika, secundo: stosowanie paliw ekologicznych z zawartością alkoholi. Zostało to udowodnione w testach laboratoryjnych producentów silników. I aby temu zapobiegać wymyślili sobie że będą się ratować olejem którego frakcje nie będą się spalać w sposób niekontrolowany na rancie tłoka.
                      Spalanie stukowe a spalanie LSPI to zupełnie inne sprawy. Coś słyszałeś, ale coś Ci się pomieszało.
                      Podsumowując, nie ma absolutnie żadnego wymagania stosowania olejów LSPI w żadnej Hondzie. W instrukcji obsługi w zakresie stosowania olejów nie ma o tym ani słowa. Pisanie takich rzeczy wprowadzą wśród niezorientowanych tylko zamęt.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • No to mnie kierowniku uspokoiłeś twierdząc, że to jest olej w nowoczesnej technologii.
                        Swoją drogą oleje w klasie A3, B3 to raczej będzie wymierający gatunek, więc trzeba korzystać ile się da, na rynku niema ich zbyt wiele.

                        Comment


                        • ... tak, oczywiście "zmuszą" nas do tego, oleje A3 będą wypierane z rynku nie z powodu ich lepszości przecież a z powodu trendu jaki panuje. Wiadomo, od razu się to nie stanie, bo istnieje duże prawdopodobieństwo że wiele silników nawet dość nowych, dokonało by żywota zbyt wcześnie.
                          Reguła jest taka: starszej generacji silniki mogą używać wyłącznie olejów protection A3.B3/B4. Nowsze konstrukcje mogą również używać olejów protection A3/B3/B4 ale w pierwszej kolejności zgodnie z polityką środowiskową EU, sugerowane są oleje pro eko, lub ekonomy-conseving. (tu się nic nie zmienia, po czasie i po gwarancji wszyscy upatrują pomocy w olejach do ochrony silnika, wtedy już się nikt nie przejmuje gwarancją, tylko szuka się ratunku w tym, czego nie chcieli używać z rożnych powodów, przekonań, gwarancji, itd. ale jest wtedy za późno, i wtedy nalanie oleju A3 już tym osobą nie przeszkadza ).
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Drogi Prezesie! Z calym szacunkiem do twojej osoby:
                            Czy masz jakies potwierdzenie swoich slow ? Przyklady ? Ktos pisal na forum ze przechodzil z lepkoscia w gore bo silnik mial dosc? Jak tylko gwarancja sie skonczyla ?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              Ktos pisal na forum ze przechodzil z lepkoscia w gore bo silnik mial dosc?
                              Jest małe prawdopodobieństwo, że w czasie gwarancji silnik będzie miał dość, no chyba, że ktoś robi 100tyś rocznie, myśleć trzeba jednak wcześniej, bo może być za późno. Auto nie kończą swojego żywota po trzech latach, gdy gwarancja się kończy, auta jeżdżą dłużej. No w każdym razie ludzie by sobie tego życzyli. Ja natomiast wielokrotnie pisałem, że serwis wymuszał w czasie gwarancji zalewanie silnika olejem 0w20, gdy chciałem inny straszyli utratą gwarancji.
                              Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Jeśli ktoś planuje jazdę eko, nie męczy silnika, to może sobie jeździć na olejach A1/A5, byle często zmieniać. W innym przypadku A3, no i też oczywiście pilnować interwałów wymiany, byle nie co 30tyś
                              Last edited by Elwizardos; 10-08-2021, 09:18.
                              Pozdrawiam Czarodziej
                              Mój Szogun

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                                Auto nie kończą swojego żywota po trzech latach
                                Mogą nie skończyć żywota nawet po 20 latach.. wszystko zależne jest od warunków smarowania silnika. Olej 0W20 jest olejem o niskiej lepkości, a wiadomo, że im mniejsza lepkość tym granica zerwania filmu olejowego zmniejsza się.. jeśli w silniku nie zapanują warunki do zerwania filmu olejowego to 0W20 będzie równie dobrze chronił co 5W40, a przy tym silnik spali mniej paliwa. A teraz nasuwa się pytanie o te warunki, jakie muszą panować żeby ryzyko zerwania filmu olejowego się zwiększało ? A wiec: wysoka temperatura, niskie prędkości przemieszczana się części trących, wysokie obciążenia części trących no i niska lepkość oleju. Żeby zbliżyć się do tych warunków, jazda autem musi być na prawdę ciężka i wręcz nieumiejętna, np. jeździe kierowca w góry, załadowanym autem po sam dach i jedzie pod górkę z prędkością 60km/h na 5 biegu.. - tu już mogą wystąpić owe warunki, ale np. gdy wrzuciłby bieg 3, od razu oddala się od ryzyka zerwana filmu olejowego.. co gorsza kierowca ten pojechał w te góry na oleju 0W20 który był np. wymieniony 10tys.km temu.. a wiec lepkość dynamiczna nie jest już na poziomie 2,6cP, tylko np. 2,4cP.. oczywiście, ja sam tego nie wiem czy przy w/w warunkach również ten film się zerwie, ale na pewno ryzyko będzie większe niż w przypadku gdyby silnik był zalany olejem o HTHS np. 3,0cP czy 3,5
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X