Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
    A ravenol fes 0w30? C2 ma i lepkość niższa do tego hths 3.0
    Każdy olej jest zarąbiasty, jeśli dopasujesz go do warunków i stylu jazdy. Dobrze , że czytasz kartę charakterystyki oleju bo te same SAE i ACEA czy C różnią się co zapewne nie ma większego znaczenia ale daje poczucie dobrze dobranego oleju

    Comment


    • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Nudziłem się i zapytałem w Ravenolu i taka odpowiedź z propozycją oleju dla silnika Hondy 1,5:
      Boże, kto tam pracuje w tym ravenolu ... ?
      Nie poleci oleju, bo ma HTHS niższy o 0,17 w stosunku do zaleceń hondy ... ?
      Ręce opadają.

      Comment


      • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
        Boże, kto tam pracuje w tym ravenolu ... ?
        Nie poleci oleju, bo ma HTHS niższy o 0,17 w stosunku do zaleceń hondy ... ?
        Ręce opadają.
        Dziwisz się? w dobie dupochronu na wszystko to logiczne. Zasugerowała co jest najbliższe do wymagań Hondy
        Nie dziwię się takiej odpowiedzi. Po co narażać się na jakieś sprawy sądowe w razie konfliktu Honda - użytkownik.

        Comment


        • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
          Boże, kto tam pracuje w tym ravenolu ... ?
          Nie poleci oleju, bo ma HTHS niższy o 0,17 w stosunku do zaleceń hondy ... ?
          Ręce opadają.
          Wręcz przeciwnie, odpowiada z sensem jako nieliczny wśród zacytowanych tu wcześniejszych korespondencji.
          Różnica 0.17 mPas dla HTHS oznacza ni mniej, ni więcej, że olej nie spełnia żadnej normy ACEA wymaganej przez Hondę w IO dla olei innych niż OEM.
          Last edited by Lukas; 03-09-2019, 06:39.

          Comment


          • proszę o informację o tym, gdzie w IO pisze na temat zalecanego HTHS? bo ja nie widzęm więc nie wiem skąd on to wziął?
            Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
            Zalecana przez Hondę klasa A5/B5 ma ten parametr na poziomie 2,9 do 3,5 mP?*s (...) Reasumując EFS ma o 0,17 mP?*s niższą lepkość niż zalecana przez Hondę (...)
            Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
            zapytałem w Ravenolu i taka odpowiedź z propozycją oleju dla silnika Hondy 1,5
            o co konkretnie zapytałeś? o HTHS? czy o to by zaproponował olej do silnika 1,5? (jak dla mnie ta odpowiedź jest co najmniej nienormalna, równie dobrze w piekarni mogłeś zapytać).
            Last edited by rambo7; 02-09-2019, 21:51.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • A tak z ciekawości, jakiej klasy zaleca olej Mugen dla FK8? Odpowiedź SAE 5W-40

              Comment


              • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                A tak z ciekawości, jakiej klasy zaleca olej Mugen dla FK8? Odpowiedź SAE 5W-40
                Dobry wieczór Nie zaleca tylko proponuje i nie tylko SAE 5W40 ale i 0W20 i 0W40. Bądźmy rzetelni

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  o co konkretnie zapytałeś?
                  Konkretnie podałem silnik i poprosiłem o propozycje olejów.
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  nie wiem skąd on to wziął?
                  Są producentem smarowideł do silników, więc pewnie muszą wiedzieć się jakie wymagania ma producent konkretnych silników.
                  Do wczoraj 0W-30 było dla mnie 0W-30 jedynie mogłem wybierać producenta, ale teraz już wiem, że nie jest to taka prosta sprawa.
                  Dodatkowo znając parametry Hondy (domniemanie wiarygodności) wiadomo, w którą stronę iść.
                  Boże, kto tam pracuje w tym ravenolu ... ?
                  Nie poleci oleju, bo ma HTHS niższy o 0,17 w stosunku do zaleceń hondy ... ?
                  Ręce opadają.
                  W tym przypadku raczej OEM ma lepsze parametry.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    proszę o informację o tym, gdzie w IO pisze na temat zalecanego HTHS? bo ja nie widzęm więc nie wiem skąd on to wziął?
                    Poszczególne normy ACEA wymagane przez instrukcję obsługi narzucaja pewne poziomy HTHS.

                    A5/B5 - 2.9 - 3.5 mPas
                    C3 - min. 3.5 mPas
                    C2 - min. 2.9 mPas
                    Last edited by Lukas; 03-09-2019, 11:06.

                    Comment


                    • Niezrozumiałe jest to że Ravenol produkuje oleje c3 A mimo to nie polecam swojego produktu. Użytkownik widzi w IO wymagany c2 lub c3 np. 0w30 A producent oliwy odpowiada że ich olej nie spełnia wymagań hondy.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                        Są producentem smarowideł do silników, więc pewnie muszą wiedzieć się jakie wymagania ma producent konkretnych silników.
                        właśnie idzie o to że on jest dystrybutorem, nie producentem i z wypowiedzi jaką udzielił to się wymądrzał, ale niewiele wynika z tej wypowiedzi. Nie wie co zaleca Honda.
                        Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                        znając parametry Hondy
                        chodzi o to że nikt ich nie zna parametrów oleju OEM, jedyne co możesz wyczytać to to, co pisze w K CH.
                        Niektórym to chyba zależy na wprowadzeniu zamętu, albo jak nie wiedzą to wymyślają komplikują to co banalne.
                        Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                        Do wczoraj 0W-30 było dla mnie 0W-30
                        pozytywne jest to że już wiesz że SAE jest warunkiem drugorzędnym. Ważniejszym parametrem jest Norma Jakościowa. O tym jest każdy wątek na tym forum.
                        Olej wybierasz zaczynając od ACEA, a SAE jest uzupełnieniem wyboru, nie na odwrót.
                        Czyli Ravenol ACEA A3 0W-30 i Ravenol ACEA A1 0W-30 to są zupełnie różne oleje. (Dla 99% użytkowników jest to "to samo" i po 6 latach jest "ZooonG "czemu mi bierze 1L na 1000km? takich tematów na forum jest sporo i przybywa).
                        Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                        W tym przypadku raczej OEM ma lepsze parametry.
                        ..no i tu jest problem podstawowy, lepsze w czym? konkretnie w czym lepsze?
                        Nie ma czegoś takiego jak "pojęcie lepszości" w olejach. Jeśli ktoś tak porównuje tzn. że nie rozumie co mówi.
                        Napisz mi co tam jest lepsze? (tak jak potrafisz, napisz).

                        IO Hondy jest napisana bardzo prosto. Nie ma tam żadnej treści na temat jakie HTHS ma być dla oleju A1, A5 i A3. Nie ma takiego wymagania. Te parametry ustanawia ACEA. Każdy producent oleju ustanawia swój skład który kwalifikuje do danej Normy. Jeśli ktoś porównuje olej o tej samej Normie jakościowej i doszukuje się różnic no to jest w stanie obłędu. Wszystko się pogmatwało ze wszystkim.

                        Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                        Niezrozumiałe jest to że Ravenol produkuje oleje c3 A mimo to nie polecam swojego produktu. Użytkownik widzi w IO wymagany c2 lub c3 np. 0w30 A producent oliwy odpowiada że ich olej nie spełnia wymagań hondy.
                        próbował błysnąć, a jest "głupi jak but" po prostu analfabetą olejowym. Sprawdza się to co mówię od dawna, dystrybutorzy olejów znają się być może na sprzedaży ale na olejach na pewno nie, a już na pewno nie na Wymaganiach producentów samochodów. Ten sprzedawca co pisał te brednie to w życiu nie widział Wymagań Hondy a pisze jak by był ekspertem.

                        2 sprawy:
                        1. Napisz Nail, który twoim zdaniem z olejów Ravenola nie spełnia wymagań Hondy Civic. Konkretnie który?
                        2. w czym jest lepszy OEM od Revanola na podstawie podanych danych?
                        Last edited by rambo7; 03-09-2019, 08:41.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                          Niezrozumiałe jest to że Ravenol produkuje oleje c3 A mimo to nie polecam swojego produktu. Użytkownik widzi w IO wymagany c2 lub c3 np. 0w30 A producent oliwy odpowiada że ich olej nie spełnia wymagań hondy.
                          Dyskusja ciągnie się od wielu lat, może warto byłoby przez Was zdobytą wiedzę i doświadczenia przekuć na prosta tabelkę olei nadających się do silników Hondy, a wybór będzie należał do użytkownika.
                          Mnóstwo rozproszonych informacji, a później człowiek i tak nie wie co ma kupić i bierze OEM.
                          Np.
                          Olej.jpg

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                            Poszczególne normy ACEA wymagane przes instrukcję obsługi narzucaja pewne poziomy HTHS.
                            nieco zawile to przedstawiłeś .
                            Pytanie brzmiało: gdzie pisze w Instrukcji Obsługi że Honda wymaga takiego a takiego HTHS?
                            - odpowiedź brzmi - nigdzie. Nie ma takiego wymagania. Honda i żaden inny producent samochodów nie narzuca wymagań HTHS.

                            Wymagania dla danego oleju ustala ACEA i API. Producent samochodu np. Honda czy Fiat czy ktokolwiek nie ma nic do gadania. Wartości wynikają z ustalonych z góry parametrów dla danego oleju.

                            Jeśli facet co sprzedaje oleje mówi że nie może polecić żadnego oleju bo każdy odbiega od OEM, ok być może tak jest, ok, ale to nie znaczy że żaden olej tu np. Revanola się nie nadaje do Hondy, bo pieprzy zdrowo głupoty.

                            Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                            Dyskusja ciągnie się od wielu lat,
                            tak dyskusja jest od wielu lat ...a Instrukcja Obsługi w zakresie doboru oleju ciągle od 30 lat ta sama... uzupełniana jedynie o Nowe Normy które się ukazują co parę lat.
                            Dlaczego rzecz banalną chcesz sprowadzić do absurdu ? .
                            Neil bo widzę że nie rozumiesz ... a chodzi o to byś zrozumiał ... odpowiedz na pytania które zadałem, odpowiedz tak jak potrafisz i tak jak rozumiesz.
                            Last edited by rambo7; 03-09-2019, 08:56.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                              Poszczególne normy ACEA wymagane przes instrukcję obsługi narzucaja pewne poziomy HTHS.
                              A5/B5 - 2.9 - 3.5 mPas
                              C3 - min. 3.5 mPas
                              C2 - min. 2.9 mPas
                              ja rozumiem, tylko słowo "narzuca" mi nie pasuje , nic nie narzuca bo nie ma takiej możliwości. Narzuca Wymagania Unia Europejska stosują coraz bardziej rygorystyczne Normy spalin.
                              Po prostu jest konsekwencją obniżania popiołu dla tego samego HTHS jest niższe mPas. Czyli im Norma niżej C3, C2, C1 tym mniej popiołu i konsekwentnie mniejsze mPas i tym bardziej eko-energy olej.
                              Czyli na niektórych olejach jest: Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
                              a na niektórych olejach jest:High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/zużyciem silnika.

                              Każdy sobie może wybrać na czym mu zależy!!!
                              Honda nie narzuca żadnego z powyższych, ale zgodnie z trendem oszczędzania energii sugeruje ten pierwszy. Co nie znaczy że od tego drugiego się silnik popsuje, czy kanały olejowe się zatkają albo silnik się zatrze bo jak niektórzy powielają durnowate treści i twierdzą silnik "jest ciasno spasowany".



                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Po prostu jest konsekwencją obniżania popiołu dla tego samego HTHS jest niższe mPas. Czyli im Norma niżej C3, C2, C1 tym mniej popiołu i konsekwentnie mniejsze mPas i tym bardziej eko-energy olej.
                                Ja bym to trochę inaczej napisał, popiół jest obniżany żeby dostosować olej do filtrów GPF/DPF, HTHS nie musi spadać wraz z obniżeniem zawartości popiołu.. a więc taki olej jest na średnim poziomie ochrony silnika, nie jest to olej do końca ECO, nadal jego film jest dosyć mocny, jedynie co gdy ten film zostanie zerwany, to nie ma już tyle siarki ( w porównaniu do olei full SAPS) żeby była lepsza ochrona przy tarciu granicznym... Druga grupa olejów z serii low SAPS, charakteryzuje się tym, że oprócz obniżonej zawartości popiołu, mają również obniżoną lepkością, a wiec HTHS, taki olej jest już olejem typowo ECO + ochronnym dla filtrów GPF/DPF, moim zdaniem jest to najgorzej chroniący silnik typ oleju.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X