Zamieszczone przez Takashi12
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaPisząc powyższe pokazujesz, że jesteś typowym Januszem nie mającym nic pojęcia na temat olejów..
Przyznaje rację, poniosła mnie jałowa dyskusja, którą powinienem zakończyć na stwierdzeniu "nie ma żadnych dowodów na to, że "cięższy" olej chroni silnik lepiej od wysokiej jakości 0w20". Nie potrafię wytłumaczyć, czemu ten temat wzbudza "emocje". No offence.
Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz postaDaj spokój.Mam takie samo zdanie jak Twoje ,ale głową muru nie przebujesz. Nie do przejścia są argumenty,że "producent zaleca" 0-W20 Type 2.0.Ja zalałem na pierwszym przegladzie 0-W20 i jest super i nie zamierzam tego zmieniać.Inni zalewają co innego i to ich sprawa.Ja nawet nie śmiem podważać zaleceń producenta samochodu (Honda - najwększy producent silników na Świecie).Za to ze śmiechem mogę czytać wypociny tutejszych i nie tylko wszystkowiedzących o olejach księgowych,fryzjerów itp,.Oczywiście z szacunkiem do tych zawodów.
Jak znajdę jakieś dowody na temat olejów to chętnie się nimi podzielę. Póki co jednak temat ten nie spędza mi snu z powiek.Last edited by Takashi12; 14-08-2019, 18:47.
Comment
-
Never Ending Story. I dlatego złote słowa "każdy jest kowalem swojego Civica" to jedyne, co jest niepodważalne w tej dyskusji. Nie zgadzam się z wieloma tezami, inne pochwalam, z niektórych się śmieję a są i wpisy godne mega szacunku. I teraz podkreślę - według mnie.
Nie mamy dostępu do badań, testów, pełnej wiedzy inżynierskiej ( przynajmniej ja ). Prawda, pewnie jak zwykle, leży gdzieś po środku. Z wielu względów ja jeżdżę na 0W20 Type 2.0 i nie zamierzam zmieniać. Dla mojego stylu jazdy i mojej wiedzy na temat tego silnika, ten olej jest właściwy do mojej Hanki i nie ma potrzeby aby go zmieniać. Z doświadczenia własnego wiem, że najważniejszą zasadą na długowieczność jest właściwe postępowanie z samochodem ( powszechnie znane zasady) i na czas wymieniana oliwa - dostosowana do stylu jazdy. I już!
Bo może trzeba odwrócić trochę uwagę od specyfikacji olejowych a spojrzeć na problem z innej strony - jeżeli ktoś kupuje "kurdupla" by tyrać go pod czerwone non stop to powinien nie wymieniać oliwy na zarąbiste A3 tylko po prostu kupić inne auto. Najlepsze A3 go nie uratuje. Z drugiej strony nikt nie kupuje Type-R by bić rekordy spalania. A mam wrażenie, że nawet lejąc A3 do tak wyżyłowanych silników i tyrając je do odcinki non stop, nie możemy się spodziewać mega bezawaryjnych dystansów. Dlaczego? Bo to są cudowne ale jednak , wybaczcie, zwykłe hatchbacki zaprojektowane od początku do końca do użytku powszechnego, codziennego. Dom, praca, wakacjeGdybym chciał szaleć, jest wiele aut do tego stworzonych, ba!, zaprojektowanych.
Nikt z nas nie wie, ile tak naprawdę na A3 przejedziemy więcej kilometrów w stosunku do A5 czy wodzianki. 5, 10, 30 tys. ? Ktoś jest w stanie podać wyniki takich badań? Pewnie nie, bo skąd mają być jeśli każdy z nas jeździ inaczej , w innych warunkach, na innych dystansach itd itd. I jestem przekonany, że będzie wiele takich przypadków, że na "wodziance" wyprzedzą przebiegiem wielu tych na A3. Z uparciem maniaka nie zgadzam się z tezą, że jeśli jest napisane " olej do oszczędzania paliwa " znaczy to samo, co nie przekraczaj 3tys. obr. i nie wyjeżdżaj jak słońce osiągnie zenit. Nie te czasy, nie ta technologia.....
Jak wszyscy wiemy, teoria teorią a w praktyce bywa różnie. Ten sam olej będzie dawał różne rezultaty w różnych silnikach, bo to naczynia powiązane. I każdy ma swój punkt siedzenia. A rezultaty poznamy za kilka lat. A i wtedy pewnie się nie dowiemy w 100% kto miał rację.
Cieszmy się swoją drogą, że Ci co potrzebują, mają możliwość jeszcze kupienia i zalania A3, bo za kilka lat może być ( pewnie będzie ) tylko wspomnieniem. A wtedy o czym będziemy dyskutować? No pewnie o tym, o czym wielu zapomina użytkując dzisiaj auto a potem zasłania się przed samym sobą specyfikacjami olejowymi. Dla mnie tu tkwi sedno problemu.
Comment
-
Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz postaMam takie samo zdanie jak Twoje ,ale głową muru nie przebujesz. Nie do przejścia są argumenty,że "producent zaleca" 0-W20 Type 2.0.Ja zalałem na pierwszym przegladzie 0-W20 i jest super i nie zamierzam tego zmieniać.Last edited by Grzechu; 14-08-2019, 20:59.
Comment
-
Wystarczy wiedzieć, że są oleje różne czyli nie takie same czyli te bardziej zaprojektowane pod większe obciążenia, temperatury itp. i te pod mniejsze.A jesli tak, to chyba oczywistym jest, że OW20 jest różny od OW30,OW40.No a wtedy można twierdzić, że 0W20 jest lepszym bo "dedykowany i zalecany przez Hondę", albo też to że ustępuje tym wyżej wymienionym w kwestiach "wytrzymałosciowych" a nie ekologicznych.Jeśli A nie jest równe B to może być tylko Większe lub mniejsze.Dla mnie 20 to mniej niż 30 lub 40, ale nie każdy może podzielać ten pogląd.
Comment
-
Hej tez sie zastanawiam nad olejem, jeszcze chyba dodatkowa zaleta 0w20 jest lepsze chlodzenie zarowno silnika jak i turbiny, a jedyne ryzyko to zerwanie filmu pod czerwonym polem? I czy te oleje nie posiadaja w standardzie dodatkow zmiejszajacych tarcie jak bor i molibden co wyrownuje straty lepkosci ?
Comment
-
Sam byłem takim niedorozwojem olejowym i twierdzilem bez poparcia żadną wiedzą, tylko ślepą wiarą w ASO i Hondę, że 0w20 jest do wszystkiego i jest najlepszy. Jednak wystarczy poczytać ze zrozumieniem wątki olejowe i naprawdę wszystko się rozjaśnia i zaczyna być logiczne, to nie jest tajemna wiedza, tylko trzeba chcieć to zrozumieć.
Comment
-
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaHej tez sie zastanawiam nad olejem, jeszcze chyba dodatkowa zaleta 0w20 jest lepsze chlodzenie zarowno silnika jak i turbiny, a jedyne ryzyko to zerwanie filmu pod czerwonym polem? I czy te oleje nie posiadaja w standardzie dodatkow zmiejszajacych tarcie jak bor i molibden co wyrownuje straty lepkosci ?Last edited by montada; 15-08-2019, 16:17.
Comment
-
Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta...
Dla mnie 20 to mniej niż 30 lub 40, ale nie każdy może podzielać ten pogląd.
0w20 nie nadaje się do 1.9TDI PD, bo zwyczajnie silnik nie jest do niego przystosowany; do lepkości znaczy się.
A czy SAE20, to "mniej niż SAE40?
Zalezy.
Porównajcie analizy olejów 0w20 i 0w30 cytrynowca.
OK, to nie Honda, ale ten sam silnik i użytkownik.
0w20 osiąga gorszy wynik, ale i tak zawartość żelaza w oleju jest na poziomie doskonałym.
Więc, czy te "rzadkie" oleje to rzeczywiście taka zaraza ... ?
Zamieszczone przez montada Zobacz postaNa wszystkich wynikach analiz olejów Hondy 0W20, które można znaleźć w necie wychodziło, że zawiera sporo molibdenu. ...
Ich zadanie jest zabezpieczenie współpracujących powierzchni w sytuacji tarcia półpłynnego i suchego (bez oleju).
Można je znaleźć również w olejach klasy 10w40 (total 7000), czy taniutkie orleny/lotosy.
Comment
-
...eeee, myślałem że kolega Takashi12 napisze coś mądrego, czymś zaskoczy...
Zamieszczone przez Cojakco Zobacz postaWidzę, że kolega tu niedawno dołączył i lubi sobie trolować.
Kolega Takashi12 nie ma zielonego pojęcia w temacie olejów czego dowody dał w zapisach, czytać po polsku też potrafi ale i tak nic nie rozumie z Instrukcji Obsługi. Szkoda wątka na takie dyskusje, nie chcesz wiedzieć o co chodzi, to nie troluj, a jak chcesz wiedzieć to poczytaj. Cokolwiek zrobisz to Twoja decyzja, tylko nie podnoś powielanych argumentów bo pisane i tłumaczone było tutaj 1880 razy tylko w tym temacie.
Takashi12 na twoje wpisy jest jedna jedyna odpowiedź:
Zamieszczone przez Maraz Zobacz postaByło już to wałkowane
edit:
Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz postaPrzyznaje rację, poniosła mnie jałowa dyskusja
Forum jest platformą wymiany doświadczeń, tak Twoich jak i innych "zielonych w temacie" lub "silnych wiedzą z innych for" lub "bogatych w wiedzę z YT", etc. więc można dyskutować, ale akurat na tym forum masz problem, bo zbyt wiele osób ma pojęcie o olejach nie narzucając żadnego konkretnie.
Użytkownicy civiforum w odróżnieniu od innych for mają to szczęście że są o niebo bardziej "wykształceni o olejach" i na pewno nie odwodzą nikogo od stosowania olejów ekonomy conserving. Jak masz przekonanie to stosuj.
Jeśli uda Ci się poświęcić czas na czytanie bo na razie to "wpadłeś" z tym że czytałeś, a wiesz dobrze że nie, to byś dyskutował zuuupełnie inaczej, głupot byś nie pisał i nie stałbyś się trolem, ... zresztą jak przeczytasz to się sam zorientujesz że dałeś ciała
i jak masz dystans do siebie to się nie obrazisz na nas.
Jeśli jesteś świadomym użytkownikiem to nikt twojego wyboru oleju nie podważy to będzie Twój wybór. (wszystko jedno jakiego środka smarnego).
Normalny użytkownik taki jak Ty "zielony" i oczytany bzdur o olejach, po przeczytaniu tego tematu i innych na CF ma takie przemyślenia: "o matko, nie miałem o wielu rzeczach pojęcia, ależ byłem zielony".
Po wysiłku jaki Cię czeka, świadomy posiadanej wiedzy decyduję się na ... i tu wybierasz olej i nie ma tu osoby co by kontestowała, podważała czy dyskutowała z twoim wyborem.
Tak że Takaschi12 ... pisać już więcej w tym temacie nie możesz dopóki nie zrozumiesz co w IO pisze... no bo nie idzie tego czytać.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zapomniałem podlinkować odpowiednie tematy z analizami ...
Zamieszczone przez SACZI Zobacz postaTutaj nie ma co podzielać poglądów.
0w20 nie nadaje się do 1.9TDI PD, bo zwyczajnie silnik nie jest do niego przystosowany; do lepkości znaczy się.
A czy SAE20, to "mniej niż SAE40?
Zalezy.
Porównajcie analizy olejów 0w20 i 0w30 cytrynowca.
OK, to nie Honda, ale ten sam silnik i użytkownik.
0w20 osiąga gorszy wynik, ale i tak zawartość żelaza w oleju jest na poziomie doskonałym.
Więc, czy te "rzadkie" oleje to rzeczywiście taka zaraza ... ?
...
0w20
0w30
Zwracamy uwagę na zawartość pierwiastków zużyciowych, czyli:
- żelaza (głównie pochodzi z rozrządu)
- metali kolorowych, czyli miedż, cyna, ołów (pochodzą ze stopów łożyskowych
Poziom 10ppm i niżej jest uważany za bardzo dobry wynik. 30ppm to poziom podwyższony, ale do przyjęcia.
Wnioski wyciągnijcie sami.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaPo prostu trzeba być wszystkiego świadomym... polecam poczytać jednak ten wątek olejowy, fakt, że jest bardzo dużo stron, ale można wyłuskać bardzo cenne informacje i to wcale nie wymyślone przez nas użytkowników
Myślę, że nadszedł czas, aby szczegółowo przyjrzeć się olejom silnikowym do samochodów osobowych. Zamierzam napisać kilka artykułów, które mają być wkrótce...
Sprawy się komplikują Dyskusję zakończyliśmy na tym, że olej klasy 0W30 nie jest rzadszy od oleju 10W30. Oba te oleje posiadają taką samą gęstość w temperaturze...
Myśl syntetycznie Porównajmy oleje mineralne i syntetyczne. Nie zamierzam mówić o różnicach chemicznych, a raczej funkcjonalnych. Wcześniej mówiliśmy, że oleje...
To nie tak, jak myśleliśmy... Pora dokończyć rozważania o różnicach pomiędzy olejami mineralnymi i syntetycznymi. Porównam oleje tej samej gęstości lub klasy,...
Comment
Comment