Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
    Dzięki, bo fajnie pośmiałem się z Twojego wpisu. Udało mi się do strzału wywołać osobę, która ma wątpliwości co do fabrycznych zaleceń producenta, chociaż nie miałem takich intencji.
    Zapewne jesteś byłym inżynierem w fabryce silników Hondy, że wiesz lepiej co jest lepsze do silnika? Chyba, że jesteś jego konstruktorem?
    To teraz brakuje jeszcze wywodów, że 0w20 to tak naprawdę woda, i że w klimacie w którym żyjemy nie nadaje się.

    Daj spokój, to nic osobistego. Dla mnie po prostu szczyt głupoty to podejście, które tak jak pisze, w innych markach jest w sumie niepodważane, przez takich zwykłych Januszy jakimi jesteśmy, że lejemy 0w20. Kropka.

    PS. rozumiem, że można jeszcze dyskutować nad jakością oleju 0w20 typu np. Castrol, a 0w20 2.0 Honde OE, ale zmieniać fabryczne zalecenia w tak diametralny sposób jak np. 5w30, albo ktoś nawet wcześniej pisał 5w40 (tak jakby chodziło mu o silnik z XX wieku) w dzisiejszych silnikach pod kątem np. smarowania olejem poszczególnych elementów silnika, to głupota. No chyba, że mamy udokumentowane testy, gdzie racja z ignorowaniem OE oleju na rzecz 0w30-5w40 jest słuszniejszą racją.
    Daj spokój.Mam takie samo zdanie jak Twoje ,ale głową muru nie przebujesz. Nie do przejścia są argumenty,że "producent zaleca" 0-W20 Type 2.0.Ja zalałem na pierwszym przegladzie 0-W20 i jest super i nie zamierzam tego zmieniać.Inni zalewają co innego i to ich sprawa.Ja nawet nie śmiem podważać zaleceń producenta samochodu (Honda - najwększy producent silników na Świecie).Za to ze śmiechem mogę czytać wypociny tutejszych i nie tylko wszystkowiedzących o olejach księgowych,fryzjerów itp,.Oczywiście z szacunkiem do tych zawodów.

    Comment


    • Macie szczęście, że rambo7 na urlopie !

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Pisząc powyższe pokazujesz, że jesteś typowym Januszem nie mającym nic pojęcia na temat olejów..
        Napisałem wyżej, że jestem w tym temacie zwykłym Januszem, jak większość tutaj, bo nie jestem inżynierem zajmującym się produkcją nowoczesnych silników. W tekście, którym cytujesz pisze wyraźnie "wyobrażam sobie", więc po co ten ton oburzenia?
        Przyznaje rację, poniosła mnie jałowa dyskusja, którą powinienem zakończyć na stwierdzeniu "nie ma żadnych dowodów na to, że "cięższy" olej chroni silnik lepiej od wysokiej jakości 0w20". Nie potrafię wytłumaczyć, czemu ten temat wzbudza "emocje". No offence.


        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
        Daj spokój.Mam takie samo zdanie jak Twoje ,ale głową muru nie przebujesz. Nie do przejścia są argumenty,że "producent zaleca" 0-W20 Type 2.0.Ja zalałem na pierwszym przegladzie 0-W20 i jest super i nie zamierzam tego zmieniać.Inni zalewają co innego i to ich sprawa.Ja nawet nie śmiem podważać zaleceń producenta samochodu (Honda - najwększy producent silników na Świecie).Za to ze śmiechem mogę czytać wypociny tutejszych i nie tylko wszystkowiedzących o olejach księgowych,fryzjerów itp,.Oczywiście z szacunkiem do tych zawodów.
        Ja wcale nie chce mieć racji, bo wiem, że innym jest ona bardziej potrzebna niż mi. Przedstawiłem jedynie swoje zdanie na temat jakim olejem zalewać nowe uturbione jednostki Hondy. Póki co mój Civic jest od nowości na 0W20 (fabryczne zalanie + 1 przegląd). Przebieg co prawda jest niewielki (25k+), ale silnik w każdych warunkach pracuje wzorowo cicho i kulturalnie. W moim ASO spotkałem się z opinią kierownika serwisu, że po zalaniu tego silnika olejem 5W30 (nie pamiętam marki), jeden z użytkowników zgłosił, "że auto mu trochę głośniej pracuje" szczególnie przy rozruchu. Tyle.

        Jak znajdę jakieś dowody na temat olejów to chętnie się nimi podzielę. Póki co jednak temat ten nie spędza mi snu z powiek.
        Last edited by Takashi12; 14-08-2019, 18:47.

        Comment


        • Never Ending Story. I dlatego złote słowa "każdy jest kowalem swojego Civica" to jedyne, co jest niepodważalne w tej dyskusji. Nie zgadzam się z wieloma tezami, inne pochwalam, z niektórych się śmieję a są i wpisy godne mega szacunku. I teraz podkreślę - według mnie.
          Nie mamy dostępu do badań, testów, pełnej wiedzy inżynierskiej ( przynajmniej ja ). Prawda, pewnie jak zwykle, leży gdzieś po środku. Z wielu względów ja jeżdżę na 0W20 Type 2.0 i nie zamierzam zmieniać. Dla mojego stylu jazdy i mojej wiedzy na temat tego silnika, ten olej jest właściwy do mojej Hanki i nie ma potrzeby aby go zmieniać. Z doświadczenia własnego wiem, że najważniejszą zasadą na długowieczność jest właściwe postępowanie z samochodem ( powszechnie znane zasady) i na czas wymieniana oliwa - dostosowana do stylu jazdy. I już!
          Bo może trzeba odwrócić trochę uwagę od specyfikacji olejowych a spojrzeć na problem z innej strony - jeżeli ktoś kupuje "kurdupla" by tyrać go pod czerwone non stop to powinien nie wymieniać oliwy na zarąbiste A3 tylko po prostu kupić inne auto. Najlepsze A3 go nie uratuje. Z drugiej strony nikt nie kupuje Type-R by bić rekordy spalania. A mam wrażenie, że nawet lejąc A3 do tak wyżyłowanych silników i tyrając je do odcinki non stop, nie możemy się spodziewać mega bezawaryjnych dystansów. Dlaczego? Bo to są cudowne ale jednak , wybaczcie, zwykłe hatchbacki zaprojektowane od początku do końca do użytku powszechnego, codziennego. Dom, praca, wakacje Gdybym chciał szaleć, jest wiele aut do tego stworzonych, ba!, zaprojektowanych.
          Nikt z nas nie wie, ile tak naprawdę na A3 przejedziemy więcej kilometrów w stosunku do A5 czy wodzianki. 5, 10, 30 tys. ? Ktoś jest w stanie podać wyniki takich badań? Pewnie nie, bo skąd mają być jeśli każdy z nas jeździ inaczej , w innych warunkach, na innych dystansach itd itd. I jestem przekonany, że będzie wiele takich przypadków, że na "wodziance" wyprzedzą przebiegiem wielu tych na A3. Z uparciem maniaka nie zgadzam się z tezą, że jeśli jest napisane " olej do oszczędzania paliwa " znaczy to samo, co nie przekraczaj 3tys. obr. i nie wyjeżdżaj jak słońce osiągnie zenit. Nie te czasy, nie ta technologia.....
          Jak wszyscy wiemy, teoria teorią a w praktyce bywa różnie. Ten sam olej będzie dawał różne rezultaty w różnych silnikach, bo to naczynia powiązane. I każdy ma swój punkt siedzenia. A rezultaty poznamy za kilka lat. A i wtedy pewnie się nie dowiemy w 100% kto miał rację.
          Cieszmy się swoją drogą, że Ci co potrzebują, mają możliwość jeszcze kupienia i zalania A3, bo za kilka lat może być ( pewnie będzie ) tylko wspomnieniem. A wtedy o czym będziemy dyskutować? No pewnie o tym, o czym wielu zapomina użytkując dzisiaj auto a potem zasłania się przed samym sobą specyfikacjami olejowymi. Dla mnie tu tkwi sedno problemu.

          Comment


          • Stare rosyjskie przysłowie mówi" smotrim w knigu, widzim figu".
            Czy wina książki czy czytającego, oto podstawa sporu,nieustającego....

            Comment


            • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
              Mam takie samo zdanie jak Twoje ,ale głową muru nie przebujesz. Nie do przejścia są argumenty,że "producent zaleca" 0-W20 Type 2.0.Ja zalałem na pierwszym przegladzie 0-W20 i jest super i nie zamierzam tego zmieniać.
              Kurcze Panowie, ale tu nikt nie każe wam przebijać głową muru.. tylko chodzi o to, żebyście byli świadomi dlaczego producent zleca właśnie olej 0W20 i do czego on głównie służy, a wiec czym się cechuje w porównaniu do olejów typu ACEA A3... Po prostu trzeba być wszystkiego świadomym... polecam poczytać jednak ten wątek olejowy, fakt, że jest bardzo dużo stron, ale można wyłuskać bardzo cenne informacje i to wcale nie wymyślone przez nas użytkowników, np. to, że olej 0W20 nie nadaje się do długotrwałej jazdy autostradowej z mocno otwartą przepustnicą - a wiec obciążonym silnikiem, tego typu informacje są poparte rzeczowymi dowodami i wcale nie trzeba być tutaj inżynierem, wystarczy czytać ze zrozumieniem i chcieć zrozumieć, a nie tylko słuchać tego co ciągle powtarza "komercha" a więc zwroty "zaleca" itp..
              Last edited by Grzechu; 14-08-2019, 20:59.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Wystarczy wiedzieć, że są oleje różne czyli nie takie same czyli te bardziej zaprojektowane pod większe obciążenia, temperatury itp. i te pod mniejsze.A jesli tak, to chyba oczywistym jest, że OW20 jest różny od OW30,OW40.No a wtedy można twierdzić, że 0W20 jest lepszym bo "dedykowany i zalecany przez Hondę", albo też to że ustępuje tym wyżej wymienionym w kwestiach "wytrzymałosciowych" a nie ekologicznych.Jeśli A nie jest równe B to może być tylko Większe lub mniejsze.Dla mnie 20 to mniej niż 30 lub 40, ale nie każdy może podzielać ten pogląd.

                Comment


                • Dodajmy do tego, że 0W20 jest zalecany również do silników z GPF'em, czyli nie jest to olej A1/A5 tylko rodzaj C2 chroniący GPF'a dodatkowo jeszcze zubożony z dodatków chroniących silnik które występują w olejach typu A5/A3.

                  Comment


                  • Hej tez sie zastanawiam nad olejem, jeszcze chyba dodatkowa zaleta 0w20 jest lepsze chlodzenie zarowno silnika jak i turbiny, a jedyne ryzyko to zerwanie filmu pod czerwonym polem? I czy te oleje nie posiadaja w standardzie dodatkow zmiejszajacych tarcie jak bor i molibden co wyrownuje straty lepkosci ?

                    Comment


                    • Sam byłem takim niedorozwojem olejowym i twierdzilem bez poparcia żadną wiedzą, tylko ślepą wiarą w ASO i Hondę, że 0w20 jest do wszystkiego i jest najlepszy. Jednak wystarczy poczytać ze zrozumieniem wątki olejowe i naprawdę wszystko się rozjaśnia i zaczyna być logiczne, to nie jest tajemna wiedza, tylko trzeba chcieć to zrozumieć.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                        Hej tez sie zastanawiam nad olejem, jeszcze chyba dodatkowa zaleta 0w20 jest lepsze chlodzenie zarowno silnika jak i turbiny, a jedyne ryzyko to zerwanie filmu pod czerwonym polem? I czy te oleje nie posiadaja w standardzie dodatkow zmiejszajacych tarcie jak bor i molibden co wyrownuje straty lepkosci ?
                        Na wszystkich wynikach analiz olejów Hondy 0W20, które można znaleźć w necie wychodziło, że zawiera sporo molibdenu. Także ten zapewne też. Idemitsu, który zapewne jest producentem 0W20 Type 2.0 a przynajmniej ściśle współpracował z Hondą ( i nie tylko ) przy powstaniu tego oleju, "lubuje się " w molibdenie. Wejdź na ich stronę i zobacz - https://www.idemitsulubricants.com/idemitsu/. Odpowiedź na resztę pytań trzeba zadać producentowi. Jeśli tyrasz swojego "kurdupla" to zalej A3. Jak mniej, A5. A jak jeździsz spokojnie...... najlepiej przeczytaj cały wątek i dobierz olej pod swój styl jazdy. No i pytanie czy masz GPF, ale patrząc na rocznik pewnie nie.
                        Last edited by montada; 15-08-2019, 16:17.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                          ...
                          Dla mnie 20 to mniej niż 30 lub 40, ale nie każdy może podzielać ten pogląd.
                          Tutaj nie ma co podzielać poglądów.
                          0w20 nie nadaje się do 1.9TDI PD, bo zwyczajnie silnik nie jest do niego przystosowany; do lepkości znaczy się.
                          A czy SAE20, to "mniej niż SAE40?
                          Zalezy.
                          Porównajcie analizy olejów 0w20 i 0w30 cytrynowca.
                          OK, to nie Honda, ale ten sam silnik i użytkownik.
                          0w20 osiąga gorszy wynik, ale i tak zawartość żelaza w oleju jest na poziomie doskonałym.
                          Więc, czy te "rzadkie" oleje to rzeczywiście taka zaraza ... ?

                          Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                          Na wszystkich wynikach analiz olejów Hondy 0W20, które można znaleźć w necie wychodziło, że zawiera sporo molibdenu. ...
                          Związki molibdenu, cynku, wolframi i kilku innych pierwiastków, to tzw modyfikatory tarcia, czy dodatki przeciwzużyciowe.
                          Ich zadanie jest zabezpieczenie współpracujących powierzchni w sytuacji tarcia półpłynnego i suchego (bez oleju).
                          Można je znaleźć również w olejach klasy 10w40 (total 7000), czy taniutkie orleny/lotosy.

                          Comment


                          • ...eeee, myślałem że kolega Takashi12 napisze coś mądrego, czymś zaskoczy...
                            Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                            Widzę, że kolega tu niedawno dołączył i lubi sobie trolować.
                            miałem coś napisać ...ale to wyjaśnia wystarczająco.
                            Kolega Takashi12 nie ma zielonego pojęcia w temacie olejów czego dowody dał w zapisach, czytać po polsku też potrafi ale i tak nic nie rozumie z Instrukcji Obsługi. Szkoda wątka na takie dyskusje, nie chcesz wiedzieć o co chodzi, to nie troluj, a jak chcesz wiedzieć to poczytaj. Cokolwiek zrobisz to Twoja decyzja, tylko nie podnoś powielanych argumentów bo pisane i tłumaczone było tutaj 1880 razy tylko w tym temacie.
                            Takashi12 na twoje wpisy jest jedna jedyna odpowiedź:
                            Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
                            Było już to wałkowane

                            edit:
                            Zamieszczone przez Takashi12 Zobacz posta
                            Przyznaje rację, poniosła mnie jałowa dyskusja
                            nie tylko Ciebie, wiele osób nie ma (nie miała) pojęcia o olejach ale zawsze może to nadrobić, np. Ty umiesz czytać po polsku a kompletnie nie rozumiesz zapisów Instrukcji Obsługi, no i nie jest to twoja wina bynajmniej.

                            Forum jest platformą wymiany doświadczeń, tak Twoich jak i innych "zielonych w temacie" lub "silnych wiedzą z innych for" lub "bogatych w wiedzę z YT", etc. więc można dyskutować, ale akurat na tym forum masz problem, bo zbyt wiele osób ma pojęcie o olejach nie narzucając żadnego konkretnie.

                            Użytkownicy civiforum w odróżnieniu od innych for mają to szczęście że są o niebo bardziej "wykształceni o olejach" i na pewno nie odwodzą nikogo od stosowania olejów ekonomy conserving. Jak masz przekonanie to stosuj.
                            Jeśli uda Ci się poświęcić czas na czytanie bo na razie to "wpadłeś" z tym że czytałeś, a wiesz dobrze że nie, to byś dyskutował zuuupełnie inaczej, głupot byś nie pisał i nie stałbyś się trolem , ... zresztą jak przeczytasz to się sam zorientujesz że dałeś ciała i jak masz dystans do siebie to się nie obrazisz na nas.

                            Jeśli jesteś świadomym użytkownikiem to nikt twojego wyboru oleju nie podważy to będzie Twój wybór. (wszystko jedno jakiego środka smarnego).
                            Normalny użytkownik taki jak Ty "zielony" i oczytany bzdur o olejach, po przeczytaniu tego tematu i innych na CF ma takie przemyślenia: "o matko, nie miałem o wielu rzeczach pojęcia, ależ byłem zielony".
                            Po wysiłku jaki Cię czeka, świadomy posiadanej wiedzy decyduję się na ... i tu wybierasz olej i nie ma tu osoby co by kontestowała, podważała czy dyskutowała z twoim wyborem.

                            Tak że Takaschi12 ... pisać już więcej w tym temacie nie możesz dopóki nie zrozumiesz co w IO pisze... no bo nie idzie tego czytać.
                            Last edited by rambo7; 16-08-2019, 11:34. Powód: edit
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zapomniałem podlinkować odpowiednie tematy z analizami ...
                              Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              Tutaj nie ma co podzielać poglądów.
                              0w20 nie nadaje się do 1.9TDI PD, bo zwyczajnie silnik nie jest do niego przystosowany; do lepkości znaczy się.
                              A czy SAE20, to "mniej niż SAE40?
                              Zalezy.
                              Porównajcie analizy olejów 0w20 i 0w30 cytrynowca.
                              OK, to nie Honda, ale ten sam silnik i użytkownik.
                              0w20 osiąga gorszy wynik, ale i tak zawartość żelaza w oleju jest na poziomie doskonałym.
                              Więc, czy te "rzadkie" oleje to rzeczywiście taka zaraza ... ?
                              ...
                              Analizy dwóch olejów w tym samym silniku, tego samego właściciela i samochodu:
                              0w20


                              0w30


                              Zwracamy uwagę na zawartość pierwiastków zużyciowych, czyli:
                              - żelaza (głównie pochodzi z rozrządu)
                              - metali kolorowych, czyli miedż, cyna, ołów (pochodzą ze stopów łożyskowych

                              Poziom 10ppm i niżej jest uważany za bardzo dobry wynik. 30ppm to poziom podwyższony, ale do przyjęcia.

                              Wnioski wyciągnijcie sami.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Po prostu trzeba być wszystkiego świadomym... polecam poczytać jednak ten wątek olejowy, fakt, że jest bardzo dużo stron, ale można wyłuskać bardzo cenne informacje i to wcale nie wymyślone przez nas użytkowników
                                Oczywiście że ten watek olejowy zawiera cenne informacje. Trzeba jednak więcej czytać aby to jako tako ogarnąć. Więc do poczytania:

                                Myślę, że nadszedł czas, aby szczegółowo przyjrzeć się olejom silnikowym do samochodów osobowych. Zamierzam napisać kilka artykułów, które mają być wkrótce...

                                Sprawy się komplikują Dyskusję zakończyliśmy na tym, że olej klasy 0W30 nie jest rzadszy od oleju 10W30. Oba te oleje posiadają taką samą gęstość w temperaturze...

                                Myśl syntetycznie Porównajmy oleje mineralne i syntetyczne. Nie zamierzam mówić o różnicach chemicznych, a raczej funkcjonalnych. Wcześniej mówiliśmy, że oleje...

                                To nie tak, jak myśleliśmy... Pora dokończyć rozważania o różnicach pomiędzy olejami mineralnymi i syntetycznymi. Porównam oleje tej samej gęstości lub klasy,...

                                Gaz do dechy – jedziemy dalej Pora się pościgać. Omówię jazdę w korkach w lecie na Florydzie, jak również wyścigi w Sebring, choć nie mają ze sobą nic...

                                Comment

                                Working...
                                X