Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja Koledzy po przeczytaniu wszystkich tu na forum wątków o olejach i zagranicznych , doszedłem do wniosku że nie ma co kombinować lać na pewno olej a3 marka nawet shell gtl tani, lub ravenol , neste, czy inny z pewnego żródła , wymienić 2 razy w roku żadna do kasa dla naszych hond i do ceny paliwa ,serwisu, nawet myślę lato 0W40 ,zima 0w30 i będzie ok, nawet przy moim przebiegu rocznym 10 tys. będzie ok dla silnika i tyle tematu jak dla mnie.
    Last edited by megipan; 30-06-2019, 23:41.

    Comment


    • Co 6 miesiecy to mysle że lekka przesada olej wymieniac.... ja w każdym aucie wymieniam raz w roku lub max 10tys.

      Comment


      • Może przesada a co to jest do ceny naszych HOND.

        Comment


        • Jeśli nie upalasz auta na co dzień, to moim zdaniem nie ma sensu. Tu nawet nie o cenę chodzi, choć pewnie dla silnika byłaby to mega komfortowa sytuacja. Za każdym razem powinno się też wymienić filtr oleju, a potem gdzieś to wszystko zutylizować. Olej nie bierze się z powietrza, tak samo jak inne elementy systematycznie wymieniane. Szkoda środowiska. We wszystkim musi być zdrowy rozsądek. Olej 0W30, czy też 0W40 świetnie sprawdzi się i zimą i latem. Zim już prawie nie mamy, jedynie latem trochę piekiełka.
          Wymiana raz w roku, no chyba że robisz mega duże przebiegi rzędu 25-30 tyś rocznie. Wtedy wymiana dwa razy byłaby wskazana.
          Pozdrawiam Czarodziej
          Mój Szogun

          Comment


          • Ja w VII i VIII generacji oraz w crv II wymieniam olej raz w roku i do 20 tyś przebiegu ( wg instrukcji). Olej 5w30 lub 5w40 A3B4 Valvolin. Ten VII oddałem teściowi a on wymienia co dwa lata ale przebieg do 6 tyś rocznie i jeździ tak już 8 lat.

            Comment


            • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
              Ja w VII i VIII generacji oraz w crv II wymieniam olej raz w roku i do 20 tyś przebiegu ( wg instrukcji). Olej 5w30 lub 5w40 A3B4 Valvolin
              Jakie masz przebiegi? Czy już żrą oliwę?

              Comment


              • VII 1.4 -170 tyś, VIII 1.8 -115, crv 2.0 - 170. Oleju dolewam 0,5 l na 10 tyś przebiegu ale obroty do 4 tyś.

                Comment


                • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                  VII 1.4 -170 tyś, VIII 1.8 -115, crv 2.0 - 170. Oleju dolewam 0,5 l na 10 tyś przebiegu ale obroty do 4 tyś
                  No i wychodzą bokiem te twoje interwały wymiany oleju silnikowego.

                  Comment


                  • Może coś dokładniej napisz gdzie błąd. Wydaje mi się, że w VIII jak kupuję bańkę 4l , wlewam 3.5 i te 0.5 l mam na dolewkę na cały rok i ok 15tyś przebiegu , to jest źle ? Właściwie to mógłbym nie dolewać ale staram się trzymać dokładnie stan 2/3 między kreskami.
                    Last edited by Jedwabnik; 02-07-2019, 11:49.

                    Comment


                    • Ja w swoim EG3 zmieniałem co 10tys zawsze, przejechałem ponad 100tys. km i nigdy nic nie dolewałem, a lekko nie miał u mnie. Teraz w FK7 tak samo max 10tys. i zmiana czy komp woła czy jeszcze nie. Poza tym jak już było wspomniane komputer właśnie ok tych 10tys woła na wymianę, no chyba że krótkie odcinki to i wcześniej będzie informował.
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                        Może coś dokładniej napisz. Wydaje mi się, że w VIII jak kupuję bańkę 4l , wlewam 3.5 i te 0.5 l mam na dolewkę na cały rok i ok 15tyś przebiegu , to jest źle ?
                        Nie. jest bardzo dobrze ale... zawsze może być lepiej. Jeżeli olej byś wymieniał 2 razy w roku co max 10 tyś km a najlepiej znacznie poniżej to byś nic nie dolewał a stan właściwie cały czas byś miał max. A tak sobie pomyśl czemu do silników innych producentów wchodzi około 1 litra więcej, do megane 1,6 4,5 litra a te silniki nie biorą oleju. Ja Ci zalecę trzymanie na bagnecie co najmniej max. Ja w swoim d14z6 mam około 6mm nad maxem a w R20A3 prawie 1cm. W R20A3 zmieściłem na suchy silnik 5l oleju po remoncie bo olej był wymieniany co 15 tyś km przez poprzedniego właściciela.

                        Comment


                        • Dzięki za poradę, ale pozostanę przy swoim sposobie. A tak z innej beczki, wiem ,że dyskusji było tu dużo o tym. Zalecany jest olej A3 a nie C3 , bo niby A3 lepiej chroni silnik. To znaczy że silniki disla są słabo chronione przez C3 ?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                            alecany jest olej A3 a nie C3 , bo niby A3 lepiej chroni silnik. To znaczy że silniki disla są słabo chronione przez C3 ?
                            C3 chroni DPF kosztem gorszej ochrony silnika. Coś za coś - klasyczne naciąganie przykrótkiej kołderki. Trzeba wybierać pomiędzy dobrem silnika, a DPF-a.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                              Dzięki za poradę, ale pozostanę przy swoim sposobie
                              Pamiętaj producentom zależy by ich produkt jak najszybciej się rozleciał, oczywiście po gwarancji. Myślenie że jak się ma hondę to się nic nie rozleci jest błędne. Mało oleju w silniku to gorsze smarowanie i szybsza degradacja oleju a wraz z nim silnika.

                              Comment


                              • To by znaczyło, że w X ,1.0 jest lepiej smarowany niż 1.5 bo oleju jest tam proporconalnie 1.5 razy więcej.

                                Comment

                                Working...
                                X