Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeśli chodzi o acea a3 to warto sobie cos wybrac dobrego 0w30 lub 5w30 lub 0w40 lub 5w40 zależnie od swoich potrzeb,sposobu jazdy,pory roku.
    Po takim wyborze "moim zdaniem" ważniejszym jest nie tyle producent oleju {jesli oczywiscie trzymamy sie acea a3} ale czestsze jego wymiany czyli np. zwykły 0w40 za 130 zl
    wymieniany co 6-8 tys. zamiast super oleju 0w40 za 260 zl ,ktory wymieniamy co 12-16 tys. km.

    by nie rozciągać. generalnie się zgadzam, dodam tylko że w praktyce jak już kupujemy SAE 0W-40 ACEA A3/B4 to taki olej spokojnie w normalnym użytkowaniu wytrzyma 15tys km.
    (widzę k68 że poukładałeś sobie kwestie olejowe, co mnie cieszy).
    r7
    Last edited by rambo7; 14-09-2018, 08:30. Powód: edit

    Comment


    • Witam ,przeczytałem spokojnie cały wątek i wybrałem ten olej https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...l,p1865829561; ogólnie wątek bardzo pouczający wiele się dowiedziałem o olejach silnikowych. Dzięki.

      Comment


      • Acha, jeszcze jedno, wałęsając sie po różnych watkach olejowych i testach oleju niezłą ochrone silnika wykazały m. inn. takie oleje Acea A3 jak : liqui moly 0w30, valvoline synpower 5w30,penrite 0w40,mobil 1 fs 0w40, te zapamietałem jako pasujace do moich potrzeb.

        Comment


        • Synthoil longtime 0w30 a3/b3/b4, ravenol 5w30, jest tego trochę. Jednak jeśli chcesz Acea a3/b3 i Api Sn, to raczej będzie trudno taki znaleźć. Jak chcesz A3/B3 żeby był duży wybór, to musisz przejść na SAE 5w40 albo 0w40.

          Comment


          • Jednak jeśli chcesz Acea a3/b3 i Api Sn, to raczej będzie trudno taki znaleźć
            Eneos Premium Hyper 5W30 tyle że spełnia także C3 czyli niskopopiołowy....
            to samo tyczy się innych, są ale zazwyczaj A3/B4 i do tego C3 czyli taki kastrat udający śpiewaka basowego och ten ekoterroryzm i zielone trendy w motoryzacji...
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Jaro_anti dzieki za link, tez go zamowilem

              Comment


              • Zamieszczone przez pksred Zobacz posta
                Czy mogę zalać olej (...) ?
                w instrukcji hondy jest napisane, że wymagane API SN a ten olej ma starszą normę SL .
                Wymaganie amerykańskie możesz, a nawet powinieneś pominąć. Najważniejsze jest Wymaganie ACEA potem SAE.
                Jeśli potrzebujesz oleju do eko paliwa z roślin to wtedy stosujemy SN. Zatem będziesz jeździł na takim paliwie, używaj SN. Starsze Normy, to nie są Normy gorsze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                czy wystarczy wykrzykników!?
                Tak wiele osób traktuje Normy. To bardzo poważny błąd. Generalnie każdy sądzi że im nowsza Norma to ... "lepszy" olej. Nic podobnego, absolutnie nie!
                Im nowsza Norma - tym bardziej ekologiczny olej. Ekologiczny olej z gatunku Eko-energy conserving fuel (oszczędnie paliwa) nigdy nie będzie lepszym olejem, od oleju wytrzymałościowego np API SM czyli o Normie jeszcze niższej. Każda Norma to doskonałe produkty, kwestia przeznaczenia oleju.
                Produkt o wysokiej Normie środowiskowej nigdy w życiu nie będzie lepszy od niskiej Normy wytrzymałościowej, gdy na myśli "lepszy" .... mamy ochronę silnika.
                pksred, Jeśli sądzisz że jeśli kierujesz się API SN, to powiem że musisz jeszcze trochę poczytać albo forum, albo wiedzę na temat Norm.
                Wystarczy że wrócisz do wpisu #521: https://www.civicforum.pl/showthread...zty-itp/page53
                jeśli zatem, będziesz jeździł na etanolu kupuj olej API SN.
                Pomimo że twój wybór RAVENOL SSO SAE 0W-30 jest zgodny i właściwy to to że ma Normę API SN jest bez znaczenia, na etanolu jak sądzę jeździł nie będziesz.
                Last edited by rambo7; 14-09-2018, 08:38.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Generalnie każdy sądzi że im nowsza Norma to ... "lepszy" olej. Nic podobnego, absolutnie nie!
                  Dokładnie, taka ciekawostka.... np. stara norma olejowa SG ma np. w swoich wytycznych, dopuszczalna zawartość cynku dużo większą niż późniejsze normy SL, SM itd..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Dokładnie, taka ciekawostka.... np. stara norma olejowa SG ma np. w swoich wytycznych, dopuszczalna zawartość cynku dużo większą niż późniejsze normy SL, SM itd..
                    No , ale co to znaczy norma SG dopuszcza większą zawartość cynku? To dobrze , czy źle?

                    Comment


                    • Dobrze, cynk powoduje mniejsze zużycie elementów trących w silniku. Np. marka olejów Penrite chwali się zawsze technologią FULL ZINC + większą jego zawartością.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Hej, licznik do przeglądu dostępny z kierownicy pod ikoną klucza pokazuje mi po wymianie oleju nadal 280 dni. Czy tak ma być bo pokazuje dni do tego drugiego serwisu czy może powinien być zresetowany?

                        Comment


                        • Olej był wymieniany teraz? W ASO powinni wyzerować. Czasami zapominają. Chyba można samemu to zrobić. Swoją drogą, skoro dopiero była wymiana a komputer już spadł na 280 to jakieś dziwaczne to.

                          Comment


                          • Może ASO nie zresetowało bieżącego przypomnienia. Poza tym sprawdź do jakiej literki masz te 280dni.. czy też do A.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • W ostatni piątek wymieniłem. Jak wchodzę z kierownicy to tam nie pisze czy do A czy B. Da się to jakoś sprawdzić?

                              Comment


                              • Wchodzisz na włączonym zapłonie w menu dotyczące informacji o przeglądzie i nie ma tam żadnej literki tylko liczba dni ? Jeśli tak to nic na to nie poradzisz, raczej nie da się tego już inaczej wyświetlić... jeździj i nie wnikaj.. możesz ewentualnie podjechać do ASO, tam podłącza HIM HDS i sprawdzą czy to tyczy się bieżącego przeglądu czy już następnego.. ale nie wiem czy warto zawracać sobie tym głowę, to już jak ty uważasz, oby tylko ASO kasy nie chciało, ale zawsze możesz powiedzieć, że byłeś na przeglądzie i masz obawy o to czy zrobili reset przypomnienia o przeglądzie.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X