Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
    Po przejechaniu ok. 2000 km nowym civikiem 1.5 2018 postanowilem zapytac w ASO o wymianę oleju silnikowego na nowy.Oni takiej wczesniejszej wymiany
    po tak krotkim przebiegu nie polecają, radza przyjechac po "przywołaniu" przez komputer auta.Natomiast jesli upieram sie przy wymianie przy obecnym przebiegu, to wymienia ale tylko i wyłącznie na swój hondowsko 0w20.Nie intersuje ich jaki jaki olej moge ze soba przywiezc, ze ma to byc "markowy" ACEA A3 kupiony w firmowym sklepie, ze jest to olej zgodny z instrukcja obslugi itp., oni maja swoje procedury i zalewaja tylko hondowskim 0w20 bo w razie czego,centrala pyta jaki byl stosowany olej i jesli jest inny, niz serwisowy 0w20 to gwarancja nie bedzie honorowana.Nie spierałem sie z serwisantem
    Temat był już wałkowany w gen IX. Niestety są ASO, które są niereformowalne. Pewnie to jedyne ASO w promieniu 100 km? Pomysl poważnie o zmianie serwisu, nawet jeśli znaczyłoby to dodatkowe kilometry. Tym bardziej, że pisałeś kiedyś, że jesteś wieloletnim klientem. Taka polityka nie powinna mieć miejsca w stosunku do stałego klienta. Serwis świadomie Cię okrada.
    Ja u siebie dwa razy już zmienialem oliwę, pierwszy raz po 3500 na LM 5/40 A3 potem przy 13000 na Motula 0/40 A3. Żadnych dyskusji, dostałem karteczkę na druciku z info co było zalane itd. Wsadziłem również sam filtr kabinowy i powietrza i nie zrobiło to żadnego wrażenia na serwisie.
    Zrobiłem kiedyś w gen IX ankietę w której udział wzięlo ok. 120 osób. Wiele osób zmieniło olej po 3 czy 4 tys. i tylko kilkanascie osób zleciło ASO olej salonowy. Reszta przyszła ze swoim.
    Po prostu jest kilka ASO które należy omijać szerokim łukiem. Twój jest pewnie jednym z nich.

    Comment


    • Jeśli nie czujemy się komfortowo w swoim serwisie, to słusznym podejściem jest aby przynajmniej dać sobie szansę i sprawdzić jak jest gdzie indziej. Zobaczysz zdziwienie Mistrza ASO jak powita klienta z za miedzy, z zapytaniem, a czemu "tam" pan nie pojechał miał pan bliżej? No to powiesz że przyjechałeś sprawdzić "Procedury" , bo miejscowe wymagania mają zbyt sztywne .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Hmm, do innego serwisu to droga liczona grubo, ponad 100 km i wolałbym takie rzeczy serwisowac na miejscu, tym bardziej, że jak sie żonie na miescie zapali jakaś lampka itp. to np. żona ma serwis Hondy obok swojej pracy, zajezdża i bez kolejki załatwiaja wszystko od reki, na miejscu, w miłej atmosferze.Dlatego nie chcę
        specjalnie z serwisem i olejem wojować i sie przepychać, wolalbym to zalatwic na spokojnie i zgodnie z wytycznymi Hondy, tylko żeby one byly i precyzyjne i zgodne i honorowane W ASO.A z drugiej strony serwisant mowiac o ewentualnych problemach gwarancyjnych w przypadku lania nie ich, hondowskiego 0w20 bazuje na ich doswiadczeniach i kontaktach z centralą i podejrzewam, ze "olej klienta" jaki by nie był zgodny z instrukcja, moze byc pretekstem do lania" jego gwarancji, tak jak z firmami ubezpieczeniowymi, szukaja pretekstu, by nie wyplacic odszkodowania. Problem moim zdaniem nie lezy tylko po stronie tego czy innego ASO, alre takze po stronie producenta,importera,centrali jako gwaranta.Przecież nie ma problemu by w tak podstawowej i istotnej rzeczy jaką jest olej wysłać okólniki do ASO, precyzujace
        dopuszczalne oleje np. 0w20 genuine honda oraz ACEA A5,A3 od np. 0w30, poprzez 5w30 czy 0w40 czy 5w40 tzn . takie, ktore Honda zaleca, albo tez niech napisza jasno, tylko 0w20 hondy i nic poza tym i sprawa bedzie jasna.

        Comment


        • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
          Pewnie to jedyne ASO w promieniu 100 km?
          wykrakał chromatical, czyli do Procederu dochodzi forma okręgowego monopolisty. Dokładnie tak się to kończy, nie palimy mostów, a ASO to wykorzystuje , pełna "symbioza działania", skazaniec przyjeżdża na biczowanie i jeszcze za to płaci. Spróbuj za jakiś czas ponownie, zasugerować zmianę oleju na "olej pod siebie", zapytaj ich co by sugerowali do jazdy w wysokiej temeraturze i agresywnej lub długotrwałej jeździe po autostradzie, powiedz że masz ciężką nogę a olej 0W-20 jest o określonym przeznaczeniu. Fajnie by było gdyby ASO w książce obsługi pisało że zalało 0W-20. Dokładnie po to aby za 5 lat móc się domagać ewentualnych konsekwencji, bo Ty nie jeździsz ekonomicznie, nie masz potrzeby korzystania z ekonomicznego oleju, powiedz że się z tym męczysz, a że wiesz że są inne oleje zalecane przez Instrukcję to nich coś zaproponują.
          Taka postawa, aby oni coś zaproponowali zmieni ich podejście, czyli jak u nich kupisz ... to się zmienić da, zobaczysz że się wtedy da .

          Oczywiście uprawiają Proceder nie procedurę, Unia Europejska zabrania takich praktyk, jest to nielegalne, było w TVN turbo, klient ma prawo przyjechać z wszystkimi własnymi częściami w okresie gwarancji. Tak że lawirują na krawędzi pozwania. Jak się znajdzie klient któremu nie będzie zależeć będą mieli kłopoty.
          Musisz też jako klient znać swoje prawa i nie dać się w takiej dyskusji:
          Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
          jesli jest inny, niz serwisowy 0w20 to gwarancja nie bedzie honorowana.
          możesz zarzucić mu kłamstwo, wprowadza klienta celowo w błąd w celu uziskiwania własnych korzyści. Facet nie zna prawa. "W przypadku zaś konieczności użycia części zamiennych warto pamiętać, iż unijne przepisy nie nakazują stosowania oryginalnych elementów."

          przykład, wiele jest takich artykułów.
          Last edited by rambo7; 10-08-2018, 11:32.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Ja znam tych ludzi od wielu lat, [bo zawsze wszystkie hondy czy w trakcie czy po gwarancji byly tam serwisowane, zostawialismy auto na serwis,dostawalismy rachunek,placilismy i wyjezdzalismy, czyli zgodnie z "procedurami" robilismy to, co należało" bez żadnych udziwnień z naszej strony}i nie moge zarzucic serwisantowi złej woli, on tak mówi i działa od lat, to jest jego schemat myslenia i postepowania i kazde odstepstwo rodzi niepokoj,stress, on wleje inny olej, ale ostrzega, ze gwarancja "w razie czego" moze byc problematyczna, bo taki inny olej od razu pojawia sie w ich systemie i jestesmy "narazeni" na ewentualne problemy.
            Jak wspomniałem chłopaki sa mili i do tej pory uczynni {jesli postepowalismy zgodnie z oczekiwaniem, czyli zostaw auto, zaplac i o nic nie pytaj} i nie chcemy
            specjalnie sie z nimi przepychac.Najwyzej dam swój olej i zrobia adnotacje, ze to olej klienta i w "razie czego" bede musial potem walczyc z "górą", ze postapiłem zgodnie z instrukcja z ksiazki.Nastepny najblizszy serwis tyletez zmienia tylko swoje oleje,ale tam maja oprocz 0w20 hondy jeszcze "castrola profesjonalnego 5w30" i
            tyle.Generalnie jak podzwonilem po paru serwisach, to slabo znaja sie na instrukcji obslugi i albo 0w20 albo jakis 5w30 a 0w40 czy 5w40 wedle nich w instrukcji nie wystepuje i nie wolno a norma ACEA to jakas nieslyszana,A5,A3....TO TAKIE DUBY SMALONE.

            Comment


            • W Honda Wyszomirski Siedlce problemu nie ma z wymianą fabrycznego 0W20... właśnie czekam we wspomnianym ASO na wymianę oleju - nowy to Castrol Edge Professional H 5W30 ACEA A5

              Comment


              • Ja właśnie szukam 5w30 z normą Acea a3/b3 i albo nie umiem szukać albo nie wiem co, ponieważ wszędzie są albo normy c2/c3 albo z kolei a5/b5. Jeszcze małe pytanko, ponieważ w IO jest napisane albo Oem 0w20 albo 5w30 lub 0w30, czyli jeśli wybrałbym 0w40, to jest to wbrew IO, przez co z automatu tracę gwarancję?

                Comment


                • Tak na szybko:
                  SHELL HELIX ULTRA 5W-30 A3
                  VALVOLINE SYNPOWER 5W30 A3/B4
                  Moja Honda
                  https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                  Comment


                  • Nic nie tracisz bo w instrukcji nie jest napisane, że dopuszczalne są tylko W20 czy W30. Piszą tam, że mają spełniać normę A3 albo A5.

                    Do nowego Civica w40 nie jest koniecznością, wystarczą bardzo dobrej jakości W30 - aawet jak będziesz pałował na autostradzie przy obecnych upałach.
                    Nowoczesne, najlepsze syntetyki w20 I w30 wytrzymują o wiele większe temperatury I o wiele cięższe warunki pracy silnika, niż większość dobrych w40.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      zapytaj ich co by sugerowali do jazdy w wysokiej temeraturze i agresywnej lub długotrwałej jeździe po autostradzie........
                      Nie ma najmniejszego sensu. Jak się uprą to nic nie poradzisz. Ja temat już wałkowałem w dwóch serwisach. W zeszłym roku w Pile kategorycznie odmówili mi zalania czegoś innego niż 0W20. Odżałowałem i pogoniłem auto 80 km do innego serwisu. Tam nie utrudniali. W tym roku w Pile o dziwo już nie utrudniali życia. Może się nawrócili


                      Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      Ja właśnie szukam 5w30 z normą Acea a3/b3
                      Ja zalałem Ravenolem TU opis

                      Bardzo dobry jest też Ravenol 0W30 SSO. Oba oleje to A3. TU porównanie.
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • Operujecie lakonicznymi ASO i ASO. Piszcie jakie ASO i gdzie.


                        Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
                        W Honda Wyszomirski Siedlce problemu nie ma z wymianą fabrycznego 0W20... właśnie czekam we wspomnianym ASO na wymianę oleju - nowy to Castrol Edge Professional H 5W30 ACEA A5
                        A mi chcieli tam wcisnąć właśnie "ten rekomendowany przez Hondę 0W20". Bo samochód na gwarancji, bo instrukcja (sic). Musiałem powoływać się właśnie na instrukcję, cytować z pamięci i nagle nie było problemu.
                        Generalnie z Wyszomirskim w Siedlcach miałem sporo przebojów już ze swoją VIII i ogólnie nie polecam laikom w temacie motoryzacji.

                        Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                        W tym roku w Pile o dziwo już nie utrudniali życia. Może się nawrócili
                        Wtedy instrukcja przed nos i pytanie: czy wymienią na mój olej zgodny z instrukcją czy mam pisać skargę do Honda Motor Europe Poland?
                        Last edited by kajojek; 10-08-2018, 14:11.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          czyli jeśli wybrałbym 0w40, to jest to wbrew IO, przez co z automatu tracę gwarancję?
                          podstawa prawna, w tym momencie IO:
                          IO mówi: "dobierz olej ogólnie dostępny (...)," mówi: "dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temperatury otoczenia" ... wybierając olej SAE 0W-40 do warunków +33stC czy czujesz że jesteś niezgodny?
                          IO nie może zaprzeczać sama sobie. Zatem, możesz.
                          Musisz sobie zdawać sprawę, po co to wszystko? Cała technologia pchana jest w kierunku Ekologi, czyli ekonomi, bo jak mało palisz to i mniej wydalasz z rury. Aby osiągnąć te założenia inżynierów oni mówią, stosując olej o niskich oporach przepływu przyczyniasz się do ochrony środowiska po przez zmniejszenie zużycia paliwa.
                          Mówią dobierz olej możliwe jak najmniej lepki - mając na uwadze oszczędzania. Jednak zostawimy Tobie użytkowniku możliwość stosowania szerokiej gamy lepkości "odpowiedniej do temperatury otoczenia", jaka to jest (będzie wybrana) lepkość ustal Ty bo tylko Ty kierowniku wiesz w jakich warunkach użytkujesz to auto. Zatem nie ma ograniczeń SAE, SAE jest otwartą Klasyfikacją.
                          Takie mamy czasy, preferowany, sugerowany, lansowany jest trend oszczędzaj, mniej kopć, nie smrodź itd, Nowe Normy pozwalają osiągać założone cele przez Lobby Środowiskowe, które zmusza projektantów do tworzenia ogólnie mówiąc wszystkiego Eko.
                          W temperaturze +33stC w Opolu wczoraj o 22,00 było 32stC. w dzień 37stC stosowanie oleju o SAE 0W-40 jest jak najbardziej z korzyścią dla silnika i środowiska!. Z uwagi że to olej wielosezonowy i do tego również energooszczędny to w takim samym stopniu zapewnia w zimę i ochronę i oszczędzanie jak 0W jakikolwiek inny np 0W-20. Parametr zimowy mają identyczny, różnią sie parametrami w wysokich temperaturach.
                          .. i tym że 0W-20 jest olejem mineralnym a 0W-40 full syntetyk.
                          Czy stracimy gwarancję? to jest zawsze trudne do stwierdzenia, bo aby stracić gwarancję trzeba mieć niezgodność z Wymaganiami a mamy np.:
                          IO mówi: "możesz stosować oleje ACEA A3". np. Mobil 1 FE new life - ma Normę A3. - Spełnia wymagania 100%.
                          IO mówi : "należy stosować olej odpowiedni do temperatury otoczenia". czy przy +33stC olej o SAE 0W-40 - Spełnia wymagania 100%.
                          Podaj proszę niezgodność z IO?
                          aby stracić gwarancję musisz złamać zalecenia.
                          Last edited by rambo7; 10-08-2018, 14:17.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                            Wtedy instrukcja przed nos i pytanie: czy wymienią na mój olej zgodny z instrukcją czy mam pisać skargę do Honda Motor Europe Poland?
                            Taką sytuację też przerabiałem u Karlika dwa lata temu. Pół godziny dyskutowałem z kierownikiem serwisu. W końcu pokazał mi na monitorze wytyczne centrali Honda.... lać tylko 0W20. Na moje pytanie " co jeśli pocisnę? " Usłyszałem odpowiedź. W samochodzie jest miernik temperatury oleju i należy tak jeździć aby nie przekroczyć dozwolonej temperatury. Jesli będę się ścigać autem po torach i oni to wykryją ( raczej nie trudne) tracę gwarancję.

                            Z różnymi argumentami można wychodzić, ale jak trafisz na mur, to chyba lepiej nie tracić bezsensownie nerwów i znaleźć przyjazny serwis.

                            Cała sytuacja prawdopodobnie wynikała z afery VW i obawy Hondy, że tylko na 0W20 auto spełnia normy spalania. Pewnie dmuchali na zimne. Stan silników był na drugim planie.
                            Last edited by Elwizardos; 10-08-2018, 14:16.
                            Pozdrawiam Czarodziej
                            Mój Szogun

                            Comment


                            • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                              Tak na szybko:
                              SHELL HELIX ULTRA 5W-30 A3
                              VALVOLINE SYNPOWER 5W30 A3/B4
                              właśnie dzwoniłam umówić się na pierwszą wymianę oleju z fabrycznego (po 4 tys przebiegu) do ASO w Bydgoszczy i powiedzieli, że leją właśnie ten, 59 zł/l

                              Comment


                              • Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
                                do ASO w Bydgoszczy i powiedzieli, że leją właśnie ten, 59 zł/l
                                Tylko spradź przed serwisem, czy aby na pewno jest to olej A3. Bo leją C3 i nawet o tym nie wiedzą.
                                Pozdrawiam Czarodziej
                                Mój Szogun

                                Comment

                                Working...
                                X