Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana opon vs. powłoka lakiernicza na feldze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana opon vs. powłoka lakiernicza na feldze

    Witam,
    od kilkunastu lat w samochodach miałem osobny komplet kół (felgi+opony) na zimę i lato. Teraz do X gen mam tylko letni zestaw, a ze względu na ograniczony budżet na zimę póki co planuję zakup samych opon. I mam w związku z tym pytanie: spotkał się ktoś z przypadkiem uszkodzenia powłoki lakierniczej na feldze podczas wymiany opon? Lakier na feldze też się rysuje od samego patrzenia jak ten na nadwoziu, czy jednak jest trochę twardszy i tym samym ryzyko jego uszkodzenia podczas wymiany jest mniejsze?

    Pzdr - Artur S.

  • #2
    Od strony wewnętrznej zawsze powstają rysy przy wymianie, bo felga jest chwytana w tym miejscu na maszynie metalowymi ,,chwytakami". Na zewnątrz nic się nie powinno stać bo tu maszyna nie dotyka felgi. Jest jednak możliwość że zjedzie majstrowi brecha do podwarzania opony i będzie rysa.
    Jeżeli chcesz się bawić w sezonowe przekładki to ja bym na poważnie rozważył wielosezon i nie przekładał, ale to tylko jeśli w lato nie ciśniesz auta na sete po zakrętach a w zimę nie jeździsz po górach.
    Last edited by Fireblade929; 19-09-2021, 23:00.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
      Od strony wewnętrznej zawsze powstają rysy przy wymianie, bo felga jest chwytana w tym miejscu na maszynie metalowymi ,,chwytakami
      Do montażownicy są teflonowe nakładki ,ale i one rysują bo są wiecznie w piachu.
      Najgorzej jest jak stopkę pociągnie na dół i pójdzie po rancie,albo opory urosną na tyle że szczęki obrócą się na feldze .
      Ryzyko jest zawsze więc jak nie trzeba to się opon nie targa.

      Comment


      • #4
        Od lat tak samo mnie drażnią kolejki w wulkanizacji i własnie te różne jakościowo przekładki. Od lat więc też używam 2 kompletów. Może jednak poszukaj jakiegoś kompletu - widziałem jest sporo ofert całych kół - szukałem ostatnio dla siebie i daje się coś ogarnąć tym bardziej jak zostaniesz przy 17 i mniej cali. Cena takiego kompletu może być naprawdę do przełknięcia w porównaniu z samym kompletem opon.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          Cena takiego kompletu może być naprawdę do przełknięcia w porównaniu z samym kompletem opon.
          Ja właśnie w taki sposób kupuję żonie i córce.
          Jak już widzę że szykuje się wymiana to szukam całych kół.
          U żony to jeszcze tragedii nie ma,ale córka ma wiecznie poorane fele i potargane opony.
          Jest tego teraz tyle że można kupić ,całkiem sensowne zestawy z prawie nowymi gumami w cenie samych opon albo i dużo mniej.
          Zakładam nowe ,stare sprzedaję tak jak stoją i bez ruszania się z domu mam za grosze problem z głowy (do nastepnego razu)

          Comment


          • #6
            Dzięki Panowie za opinie. Też wolałbym całe koła na zimę, spróbuję się sprężyć może jednak się uda znaleźć dodatkową kasę. Chociaż przyznaję, że po przeczytaniu wątku o doborze felg do X gen mam mętlik w głowie jaki wzór wybrać, no i jak dobrać rozmiar żeby były identyczne z oryginałami.
            Na poważnie też zastanawiałem się zastąpienie oryginalnych "michałów" jakimiś wielosezonowymi jak radzi "Fireblde929", ale właśnie czasem lubię sobie pocisnąć na zakręcie bo to druga z rzeczy która powoduje banana na twarzy. Pierwsza to np. przy wyprzedzaniu redukcja - zwykle na 3-kę - i gaz w podłogę, to dopiero czad!

            Pzdr - Artur

            Comment


            • #7
              Wielosezonowe są wygodne,ale to ani na lato ani na zimę,ot takie coś do wszystkiego i niczego.
              One będą się w lecie trzymały ,ale jak pociśniesz zdrowo to stopnieją w oka mgnieniu,no i do letnich trochę im w trakcji brakuje.
              Róznicę w prowadzeniu najlepiej można odczuć jak robisz gwałtowny skręt z lewego w prawy i na odwrót ,wtedy widać wyraźnie gdzie kończy się uniwersalność.
              Im wyższy profil ,tym większe różnice.Niektorzy na ćwiartki zakładaja zimowki albo wielosezonowe bo lepią,ale tylko na prostej.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
                doborze felg do X gen mam mętlik w głowie jaki wzór wybrać, no i jak dobrać rozmiar żeby były identyczne z oryginałami.
                IMO nie musisz mieć oryginału i nie musisz mieć podobnych do oryginału Twoje auto Twoja wola - czasem można znaleźć cos fajniejszego od oryginału co doda uroku. Wzór dobierasz w sumie taki jak Ci się trafi i spodoba chyba że masz kasę to przebierasz.
                Celujesz w szerokość zalecanej opony jak chcesz tak jak producent zaleca - dobierasz szerokość felgi do tego (przy 215 możesz kupić 7J lub 7.5J). Potem zostaje ET - tam też jest zakres w którym się zmieścisz (przy podanych szerokościach od 40 do 50 na pewno będzie pasować). Najlepiej zobacz wyjściowa felgę i porównaj z parametrami tej którą chcesz kupić https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg
                Otwór centrujący 64, rozstaw 5x114.3.
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  To chyba najlepsza porada w tej materii,skorzystał bym z niej.
                  Oryginały są często przereklamowane

                  Comment


                  • #10
                    Artur S. nie wiem jakich kół szukasz bo pisałeś o temacie z X gena a w opisie masz 1.8 czyli albo 8gen albo 9gen jak się domyślam. Tylko przypadkiem pokazuje ofertę bo szukałem dla siebie zimówych felg/kół i została mi w obserwowanych. Bardzo ciekawy komplet w dobrej cenie choć wzór mocno klasyczny ale przecież to tylko zimowe koła...
                    OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl


                    a tak ogónie to i to jest sporo pomocne przy doborze
                    Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB), trim levels for 2017 Honda Civic. Wheel and tire fitment data. Original equipment and alternative options.
                    Last edited by Lcfr; 21-09-2021, 09:40.
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #11
                      Mam X gen Sport+, zaraz zmienię opis Oryginalne letnie opony to Michelin 235/45R17 94W i raczej przy zimówkach będę celował w dokładnie taki sam rozmiar, a jednym z ważniejszych kryteriów będzie poziom hałasu


                      Pzdr - Artur S.

                      Comment


                      • #12
                        Z zamieszczonych tabel (i chyba gdzieś w instrukcji to widziałem?)wynika, że i 215 można założyć do tego modelu. Ja mam 215/18(takie mi przy zakupie auta założyli i są nowe wiec tylko dokupiłem felgi). W sumie 225 też tu nie będzie problemem - na zimę zalecają węższą oponę. Ale ogólnie jak tam kto woli 235 trudniej znaleźć. To już mniej spotykana guma niż 215 czy225 i zauważalnie jednak droższa.
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #13
                          Z tymi cenami to nie koniecznie tak jest.
                          Dzisiaj zamówiłem wielosezonowe Michelin Crossclimate 2 - 235 45 r17 cena 521zł
                          Patrzyłem też w rozmiarze 215 50 r17, bo szwagier do sedana też takie chce, to cena jest 626zł
                          Na 4 oponach już jest 400zł drożej za rozmiar 215.

                          Comment


                          • #14
                            Bo to zależy od popularności rozmiaru. Akurat ja przytoczyłem różnice w cenie 18stek bo dla siebie sprawdzałem temat - jest na niekorzyść. Tu w cenach się sie liczy szerokość/profil - one determinują cenę ze względu na popularność modelu -im mniej popularny cena wyższa (pomijając jakieś anomalie). I np 225/45 na 17 będzie sporo tańsze i bardziej popularne niż np 225/50 itd. Więc warto czasem w ramach dopuszczalnej normy pokombinować z rozmiarem w kalkulatorze i np to 215/50 zamienić na 225/40 czy 45. I nie jest to niezgodne z zaleceniami producenta bo skoro zaleca dwa rozmiary (235, 215) to takie 225 w określonym profilu jak najbardziej będzie ok i żadna ubezpieczalnia nie ma prawa sie czepiać bo jest to dopuszczalny zamiennik. Ogólnie w 17stce 225/40 czy 45 to bardzo popularny rozmiar. Jeździłem na tym w 8gen SI i do 10gen na zimę gdybym nie miał już kupionych to bym celował w ten rozmiar.
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez manieku Zobacz posta
                              Dzisiaj zamówiłem wielosezonowe Michelin Crossclimate 2 - 235 45 r17
                              Daj znać proszę jak wygląda rant ochronny w tej oponie. Czy tak samo jak w oryginalnie założonych michelin primacy?

                              Comment

                              Working...
                              X