Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciśnienie w oponach - kontrolka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez heks_71 Zobacz posta
    Zrobiłem kalibrację i po niej przejechałem około 15km
    Tak jak pisałem wcześniej, IO mówi,że kalibracja wymaga łącznie 30 minut jazdy z prędkością 48-105 km/h.
    Być może pierwsza twoja jazda nie spełniła tych warunków a nawet jak spełniła, to i mnie się to zdarzyło,że trzeba było ją powtórzyć pomimo prawidłowego ciśnienia we wszystkich kołach.. Dlatego zachodzimy w głowę, czy u Ciebie przyczyną podwójnego zapalenia kontrolki było ciśnienie 2,6 w jednej oponie czy nieudana kalibracja.

    Comment


    • #32
      Tego nie wiem, może faktycznie nie było prawidłowej kalibracji. Jeden pewien fakt to, że ciśnienie było większe o 0.4 od innych w jednym kole. W sumie, jeżeli system reaguje na różnicę ciśnienia w kołach to powinien reagować zarówno na plus jak i na minus.

      Comment


      • #33
        No ale według IO system reaguje tylko na minus.

        Comment


        • #34
          U mnie tez pojawił się pare razy komunikat o niskim ciśnieniu. Pierwszy raz po odbiorze auta, drugi po wymianie opon. W obydwu przypadkach sprawdziłem ciśnienie. Za każdym razem okazało się,że jest poprawne. Skalibrowałem system i do tej pory żadnych problemów. W mojej ocenie winny jest sposób pomiaru, który z racji braku czujnika w feldze, dokonuje pomiaru w oparciu o różnice w obrocie poszczególnych kół. Później wystarczy jakaś anomalia spowodowana warunkami na drodze i system wyrzuci komunikat. Moj znajomy w CRV też ma to samo. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować, sprawdzić gdy pokaże komunikat czy gdzieś powietrze nie schodzi, jeśli nie to skalibrować błąd i jechać dalej.
          Last edited by hania_klb; 22-11-2018, 21:44.

          Comment


          • #35
            Wczoraj zmieniałem koła na zimowe w ASO i mechanik powiedział, że potrzeba cztery razy zrobić inicjalizację a nie tylko raz.Nie bardzo rozumiem logiki mechanika ,ale może o czymś nie wiem.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
              Wczoraj zmieniałem koła na zimowe w ASO i mechanik powiedział, że potrzeba cztery razy zrobić inicjalizację a nie tylko raz.Nie bardzo rozumiem logiki mechanika ,ale może o czymś nie wiem.
              Mechanicy z ASO Hondy to jakaś bajka cztery razy? A dlaczego nie pięć? Aaaaaaa bo cztery koła. Ale niektórzy mają jeszcze zapasowe. No to pięć trzeba... Widzisz i nie grzmisz.... Odkąd mam auto, koła zmieniałem 5 razy. Kalibracji miałem cztery, z czego jedna podwójna (ostatnią) bo mi nie wyszło i jedna w środku trasy jak przeleciałem szybko po zniszczonymwzdlyznie asfalcie i system zgłupiał.
              Cztery razy..... No patrzcie no.....

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez hania_klb Zobacz posta
                Moim zdaniem nie ma się czym przejmować, sprawdzić gdy pokaże komunikat czy gdzieś powietrze nie schodzi, jeśli nie to skalibrować błąd i jechać dalej.
                I to jest prawidłowe działanie , tylko dla mnie to problem. Jadę np. autostradą albo jakąś ruchliwą drogą a tu dup, zapala się kontrolka. Nigdy nie wiem, czy to system potrzebuje kalibracji, czy uszło powietrze z opony. Psychicznie mnie nie stać, aby tylko się zatrzymać i skalibrować system, więc muszę wysiąść i sprawdzić ciśnienie w każdej oponie. To jest naprawdę kłopotliwe, bo człowiek chce się zatrzymać jak najszybciej a nie zawsze może. Ostatnio tak miałem, mierzyłem ciśnienie a pęd przejeżdżających aut chciał mnie powalić na ziemię. Niepotrzebny stres.

                Comment


                • #38
                  Są plusy i minusy każdego rozwiązania. Ja też miałem kilka fałszywych alarmów, dlatego kupiłem taki prosty miernik ciśnienia. Mam go zawsze w aucie i mogę szybko sprawdzić ciśnienie. Gdyby w kołach były czujniki to też nie każde auto ma funkcjonalność, że pokaże Ci na konsoli konkretny wynik z każdego koła. System też może sfiksować i pokazywać głupoty. A znam przypadki, że wulkanizatorzy przy wymianie opon uszkadzali te czujniki. Wtedy jest dopiero problem.
                  Pozdrawiam Czarodziej
                  Mój Szogun

                  Comment


                  • #39
                    Wadą tego systemu jest to, że wymaga długiej kalibracji, bo niestety ale trzeba jechać non stop te 40-50km żeby nauczył się parametrów kół po zmianie, ale generalnie działa dobrze, ostatnio pojawił mi się komunikat o niskim ciśnieniu tak po 5 miesiącach od zmiany kół, naocznie nie było nic widać po kołach, ale sprawdzając ciśnienie na stacji okazało się, że w jednym tylnym kole miałem 1,8 bara, w pozostałych było ok.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Wadą tego systemu jest to, że wymaga długiej kalibracji, bo niestety ale trzeba jechać non stop te 40-50km żeby nauczył się parametrów kół po zmianie
                      Grzechu, ale w IO piszą, że kalibracja wymaga łącznie ok. 30 minut jazdy, więc nie wiem czy to nie jest tak, że system zsumuje krótsze przebiegi.

                      Comment


                      • #41
                        Jak kalibrowałem krócej to mi ciągle się zapalał ten komunikat, a jak przejeżdżałem kalibrując system 40-50km z prędkością 90-100km/h to wszystko potem było dobrze. Piszę po prostu ze swoich obserwacji.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #42
                          No tak, nie wiemy przecież czy mamy takie same systemy kalibracji. Z tego co piszą forumowicze i z moich obserwacji wynika ,że w X gen ten system jest trochę skomplikowany pomijając że upierdliwy.

                          Comment


                          • #43
                            A ja trochę oszukałem to , napompowałem 2,10 skalibrowałem i do pompował email na 2,20 i jest spokój.
                            Piszę w instrukcji , że wykrywa niższe , a nie wyższe ciśnienie od kalibracji

                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              No tak, nie wiemy przecież czy mamy takie same systemy kalibracji. Z tego co piszą forumowicze i z moich obserwacji wynika ,że w X gen ten system jest trochę skomplikowany pomijając że upierdliwy.
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Jak kalibrowałem krócej to mi ciągle się zapalał ten komunikat, a jak przejeżdżałem kalibrując system 40-50km z prędkością 90-100km/h to wszystko potem było dobrze. Piszę po prostu ze swoich obserwacji.
                              No właśnie tu jest problem. Można założyć, że soft w IX jest inny niż w X (choć niby dlaczego), ale fakt faktem, że nawet w obrębie IX działa różnie i przedziwnie. Raz tylko jechałem autostradą 30 km, następne razy były coraz krótsze. Ostatni tak jak pisałem - kilka kilometrów w ruchu miejskim z niewielkimi prędkościami. I też dało radę.
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              A ja trochę oszukałem to , napompowałem 2,10 skalibrowałem i do pompował email na 2,20 i jest spokój.
                              Piszę w instrukcji , że wykrywa niższe , a nie wyższe ciśnienie od kalibracji
                              Spróbuję jutro to sprawdzić. Mierzy różnice w sile odśrodkowej a nie stopień sprężania powietrza w gumce. Powinien wykryć każdą anomalię - zarówno w dół jak i w górę.

                              Comment


                              • #45
                                Odśrodkową ? Jak
                                Sądzę , że to mierzy ABS i różnicę obrotów koła od kalibracji.

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X