Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciśnienie w oponach - kontrolka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nie dogadalismy się. Nie trzeba nic potwierdzać. Jak pisze malina84.
    Dajesz komendę inicjalizuj i możesz z jego menu wyjść, nie będzie już potrzebne więcej. Ruszasz, jedziesz ileś tam km teoretycznie bez zatrzymania. Jak lampka z oponką się więcej nie zaświeci to znaczy że sięudalo. Jak nie, to próbujesz na nowo.
    Menu inicjacja, wyjście z menu, jazda. Nie swieci? Jest OK. Święci? Od nowa wszystko.
    Last edited by chromaticall; 20-11-2018, 11:54.

    Comment


    • #17
      Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za zamieszanie. Sprawdziłem jeszcze raz i oczywiście się pomyliłem. Jak daję "inicjalizuj" to pojawia się komunikat "kalibracja rozpoczęta" i to jest koniec tematu. Kalibracja trwa automatycznie. Nie ma potwierdzenia zakończenia, widocznie z nerwów że złapałem gumę tak to mi się w oczach przewidziało.

      Comment


      • #18
        U mnie po wymianie kół pojawiła się kontrolka. Zrobiłem kalibracje i niby było OK. Na drugi dzień znowu pojawiła się kontrolka. Sprawdziłem ciśnienie w kołach w jednym było 2.6 w pozostałych 2.2. Po wyrównaniu ciśnienia w tym jednym kole i ponownej kalibracji kontrolka się nie pojawia.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez heks_71 Zobacz posta
          U mnie po wymianie kół pojawiła się kontrolka. Zrobiłem kalibracje i niby było OK. Na drugi dzień znowu pojawiła się kontrolka. Sprawdziłem ciśnienie w kołach w jednym było 2.6 w pozostałych 2.2. Po wyrównaniu ciśnienia w tym jednym kole i ponownej kalibracji kontrolka się nie pojawia.
          2,6??? A kto Ci zrobił taką krzywdę? Jeśli z takimi różnicami w ciśnieniu przy kalibracji kontrolka się nie pojawiła, to znaczy, że wcale nie jest i nie było OK. Za mało przejechałeś i tyle. Jak zmieniasz opony czy koła, obojętne, to najpierw regulujemy ciśnienie a potem robimy inicjację. Inaczej wychodzą głupoty, albo nic nie wychodzi. System czy to w gen IX czy w X nie daje komunikatu, że kalibracja zakończona. Po prostu albo ją zrobimy albo po jakimś czasie, może następnego dnia (zależy od przejechanego dystansu) znowu nam piknie. I wtedy dla pewności sprawdzamy/wyrównujemy ciśnienie i zaczynamy zabawę od nowa. No ale jak wyrównałeś ciśnienie i znowu zrobiłeś inicjację, to już będzie OK.

          Comment


          • #20
            Ale ogólnie 2.2? Nie powinno być 2.4?

            Comment


            • #21
              1,5 T sport plus wszystkie koła 2,2

              Comment


              • #22
                Jest naklejka przy progu drzwi kierowcy (tzn tam jest w IX, myślę, że w X też tam jest). Wystarczy popatrzeć i już wiadomo. Warto obejrzeć czasami swoje auto ew. zajrzeć do IO. Tam wszystko jest napisane.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez heks_71 Zobacz posta
                  Na drugi dzień znowu pojawiła się kontrolka. Sprawdziłem ciśnienie w kołach w jednym było 2.6 w pozostałych 2.2.
                  W IO dla X gen na stronie 563 jest napisane, że lampka nie zapali się w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w oponie. To ma sens, ponieważ system ten nazywa się system ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach więc nie reaguje na zbyt wysokie ciśnienie.
                  Kiedyś miałem takie zdarzenie,że po wymianie opon na letnie na drugi dzień pojechałem w trasę i wracając zapaliła mi się kontrolka. Dałem inicjalizację i było ok. Jako ,że byłem blisko ASO, podjechałem tam i oczywiście zbyli mnie twierdząc, że miałem za wysokie ciśnienie w oponach. A oni mi zmieniali koła i ustawiali ciśnienie dzień wcześniej. To co mi powiedzieli teraz uznaje za bzdurę, ponieważ w IO jest wyraźnie napisane ,że po każdej wymianie opon należy przeprowadzić kalibrację systemu monitorowania.
                  ASO powinno to zrobić po wymianie opon. No ale lepiej powiedzieć,że miał pan za wysokie ciśnienie. No tak ,po trasie opony były nagrzane i musiało być wyższe.

                  Comment


                  • #24
                    Ten system zlicza różnice ciśnień pomiędzy oponami. Wydaje mi się, że nie ma dla niego znaczenia, czy jest zbyt wysokie czy zbyt niskie. Jeśli będziesz miał na wszystkich kołach identyczne ciśnienie (może za wysokie nawet) to pokaże, że wszystko jest w porządku. System sprawdza różnice i jest oparty na czujnik abs-u i sile odśrodkowej. Raczej nie pozna, czy masz 2,2 czy 3,2. Natomiast pozna jak koło będzie się inaczej toczyło np z powodu flaka czy przepompowania. Nie mamy wszak czujników na felgach i nigdzie się nie wyświetlają ciśnienia w oponach.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Natomiast pozna jak koło będzie się inaczej toczyło np z powodu flaka czy przepompowania.
                      W IO to opisują tak: "zamiast mierzyć ciśnienie w każdej oponie system mierzy i porównuje średnicę i właściwości toczne każdego koła i każdej opony i na tej podstawie określa czy ciśnienie którejś opony nie jest zbyt niskie".
                      Gdyby system miał zareagować na wysokie ciśnienie w jednej oponie to musiał by je porównać do pozostałych i uznać ,że w pozostałych jest zbyt niskie. Ale to chyba tak nie jest. Tak doczepiam się tego tematu, bo jestem ciekawy , czy koledze heks_71 zapaliła się kontrolka faktycznie z powodu ciśnienia 2,6 w jednej oponie czy z powodu zmiany opon i braku kalibracji. Wydaje mi się ,że to drugie. Kalibracja nie zawsze wychodzi za pierwszym razem.

                      Comment


                      • #26
                        Pole do popisu. Zrobić test na dobrze skalibrowanym systemie dopompowujac jedną oponę jakoś ponad stan i czekać, co system na to
                        Może w sobotę przetestuję
                        Last edited by chromaticall; 22-11-2018, 13:24.

                        Comment


                        • #27
                          Lepiej chyba nie robić krzywdy oponie Z drugiej strony coś by to wyjaśniło, ale czy warto się tak poświęcać ? Jak się nie zaświeci to będzie Cię kusiło do dalszej jazdy a to może już być ryzykowne.

                          Comment


                          • #28
                            A spróbuję, przez 5 km nic się nie stanie, a myślę, że tyle wystarczy żeby system zadziałał. Kiedyś permanentnie jeździłem na przepompowanych kołach w starym Passacie, bo miałem tak zniszczone felgi że powietrze całkiem schodziło co tydzień Kilka dni temu jak byłem na kompresorze podjechał stary VW transporter z ciśnieniem od 2,2 do 3,8. Nie wiem ile powinno być ale kierowca zrobił wszystko na 3,8.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              W IO to opisują tak: "zamiast mierzyć ciśnienie w każdej oponie system mierzy i porównuje średnicę i właściwości toczne każdego koła i każdej opony i na tej podstawie określa czy ciśnienie którejś opony nie jest zbyt niskie".
                              Gdyby system miał zareagować na wysokie ciśnienie w jednej oponie to musiał by je porównać do pozostałych i uznać ,że w pozostałych jest zbyt niskie. Ale to chyba tak nie jest. Tak doczepiam się tego tematu, bo jestem ciekawy , czy koledze heks_71 zapaliła się kontrolka faktycznie z powodu ciśnienia 2,6 w jednej oponie czy z powodu zmiany opon i braku kalibracji. Wydaje mi się ,że to drugie. Kalibracja nie zawsze wychodzi za pierwszym razem.
                              i-DWS jest opisany bardziej szczegółowo TU.

                              Comment


                              • #30
                                Zaraz po wymianie kół nie sprawdzałem ciśnienia. Po przejechaniu około 0.5 km od punktu wymiany wyskoczyła kontrolka. Zrobiłem kalibrację i po niej przejechałem około 15km. Kontrolka zapaliła się ponownie na drugi dzień rano jak jechałem do pracy. Wtedy sprawdziłem ciśnienie (na 2 manometry), zredukowałem z 2.6 do 2.2, skalibrowałem ponownie i temat się skończył. Tak to wyglądało u mnie.

                                Comment

                                Working...
                                X