Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wszystko o Kołach i Felgach dla Civic X-gen.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 245/40/18 ET42 na sprężynach Eibach -2cm przód -2,5cm tył
    1a.jpg1b.jpg1c.jpg1d.jpg

    Praktycznie na równo z nadkolem, nic nie obciera
    Last edited by GruberOG; 04-09-2024, 08:24.

    Comment


    • A szerokosc felgi ? Bo 245 chyba by nie wlazla na 8j ? Odczules wieksze spalanie albo miejsza dynamike ? I jak odczucia z jazdy na szerszej fedze ?
      Last edited by radex99; 04-09-2024, 09:07.

      Comment


      • Szerokość felgi 8,5", opony pilot sport 5. Felga JR SL01 (całe koło większe o ok. 11mm w średnicy)
        Na temat spalania ciężko mi się wypowiedzieć bo nie bardzo zwracam na to uwagę. Zawsze oscylowało w granicach 9,0L/100
        W chwili obecnej średnie z ostatnich 8000km to 9,3L/100 - (w ciągu tygodnia auto głownie jeździ po dwupasach i autostradzie [ok.60km dziennie], średnio co drugi weekend jadę gdzies "pouplać").
        Na trasie przy średniej 110-120km/h spalanie w okolicach 5l/100.
        Jeśli chodzi o dynamikę to nie odczułem zmiany, opona może i szersza ale za to całe koło lżejsze o ok.2,5kg. Wydaje mi się że spadek dynamiki spowodowany szerokością opony został zniwelowany się przez wagę całego koła.
        Jeśli chodzi o odczucia z jazdy na szerszej feldze to: w promieniu skrętu nie zauważyłem różnicy,na prostej drodze auto sprawia wrażenie bardziej "przyklejonego" do asfaltu, przy silnych wiatrach bocznych na autostradzie auto jest stabilniejsze, w zakrętach super przyczepność (ale to raczej głownie za sprawą lepszej opony a nie jej szerokosci)
        Warto wspomnieć również że opony Pilot5 to kompletnie inna półka przyczepności w porównaniu do fabrycznych Primacy. Szczególnie jak jeździsz dynamicznie i zap......sz po krętych górskich drogach:P
        Last edited by GruberOG; 04-09-2024, 10:22.

        Comment


        • Jakie ET pamietasz ?

          Comment


          • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
            Jakie ET pamietasz ?
            Zamieszczone przez GruberOG Zobacz posta
            245/40/18 ET42 na sprężynach Eibach -2cm przód -2,5cm tył

            musisz bardziej uważnie czytać posty
            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

            Comment


            • Z 17" i 18" kołami w CivicX zauważyłem pewną analogię, gdy przechodziło się w TV np. z 42" na 55".
              Po krótkim czasie było się przekonanym, że przekątna jest nadal za mała, i potrzeba jeszcze większej
              Niestety te auta mają taką dziwną budowę, że po pewnym czasie i 18" wydają się nieproporcjonalne do budy, są zwyczajnie za małe.

              Comment


              • Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
                Z 17" i 18" kołami w CivicX zauważyłem pewną analogię, gdy przechodziło się w TV np. z 42" na 55".
                Po krótkim czasie było się przekonanym, że przekątna jest nadal za mała, i potrzeba jeszcze większej
                Niestety te auta mają taką dziwną budowę, że po pewnym czasie i 18" wydają się nieproporcjonalne do budy, są zwyczajnie za małe.
                Coś w tym jest, to chyba kwestia dość "muskularnego" przetłoczenia nadkola...

                Comment


                • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                  Przy szerokości 7,5 oraz et 40 to tylko zewnętrzną krawędź felgi będziesz mieć podobnie jak przy feldze o szerokości 8. Środek opony natomiast będzie oddalony o centymetr na zewnątrz na każdą stronę. Zmienia się tym samym oś w jakiej się skręca koło i pare innych parametrów. Czyli odbiegasz o 2 cm rozstawem osi od ideału.
                  O ile szerokość felgi 7,5 jest dopuszczalna do opony 235/45 to nie jest zalecana, ale obleci. Natomiast odsadzenie zawsze bym zostawiał oryginalne czyli 50 ze względu na pracę układu zawieszenia.
                  Wiem, wiem napiszecie że 2% jest dopuszczalne i że prawie nie czuć różnicy. Ale jest to jednak działanie na gorsze nie na lepsze.
                  Dobra słuchajcie, bo ja mam juz troche mętlik w głowie odnośnie ET i szerokości felgi. Po pierwsze, to jakie jest fabryczne ET ? bo ... przynajmniej w.g. wheel-size, to 45 dla 16/17 i 50 dla 18. Wiec które prawilne ? Bo przecież kazde z nich sprawia ze oś pionowa felgi jest w innym położeniu w stosunku do osi auta. To raz. Dwa, skoro rozstaw kół jest tak ważny dla trakcji, to czemu homologacyjne sugerowane rozmiary felg mają rózne ET ? Czy nie powinno byc wszedzie to samo ? (czy to 45 czy 50). Przeciez ani w jedną strone (do plaszczyzny nadkola na oko ja mam teraz z 20-30mm) ani w drugą (chyba zawieszenie nie jest az tak blisko felgi zeby uniemozliwiało zblizenie sie o 5mm czy nawet 10mm) nic to nie przeszkadza zeby pozostawic ET na sztywno przy przesiadce z 16/17 na 18.
                  Dalej, kontynuując za wheel-size (bo nie jestem w stanie tego sprawdzic), na aktualnych fabrycznych felgach 17' mam ET45 wiec skąd stwierdzenie ze oryginalne ET to 50 ?? Sugeruje sie tym że to wlasnie felgi 16/17 są defaultowe dla naszych haniek.
                  Chętnie sie dowiem o co tu kaman.

                  Comment


                  • Oryginalne ET masz takie jak na oryginalnych felgach.
                    W Hondzie przeważnie jest to 45, 50, 55
                    Ale w Xgen wchodzi zasadniczo od 36 do 55 jednak trzeba pamiętać o drugim parametrze jakim jest szerokość. Granicznie w X gen wejdzie właśnie ET 36-38 z szerokością 8J. Ludzie pakują też z szerokością 8,5 albo nawet 9 ale wg mnie to już wystaje chyba lekko.
                    Różnice nie są tak kosmiczne byś zauważył różnice miedzy 45 a 50 ale jakbyś przeszedł z 55 na 36-38 od razu poczujesz, że auto jakby "lepiej trzyma się w zakręcie" bo mniej się wychyli. Potencjalnie lepiej się prowadzi - każdy tak to odbiera ale czy faktycznie jest to optymalne przy szybkiej jeździe w zakręcie trudno powiedzieć. Producent dobiera optymalne ET do modelu auta i ma to związek właśnie pewnie z prowadzeniem, z zużyciem zawieszenia i jakby to napisać "przyjaznością" auta dla kierowcy - nie każdy kierowca oczekuje sportowego zachowania w zakręcie, niektórzy wola komfort kanapowca wiec fabryczne ET wg mnie jest pewnym kompromisem miedzy tymi wszystkimi zależnościami. Pytasz tez o różnice ET w zależności od wielkości felgi - przypatrz się dobrze bo często jest tak ze inne ET wynika z faktu iz jedna felga jest szerokosci 7 a druga np. 6.5 dodatkowo przewidziane są pod inna oponę - stąd pewnie różnice.
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • Hejka,

                      kupilem zonie Vitare i po montazu calorocznych zostalem z letnimi 215/55/17 myslicie ze podejda do Civica X ? czego mozna sie spodziewac po tym ?

                      Comment


                      • A jak wygląda kwestia indeksu XL, a mianowicie lepiej go mieć, czy nie?

                        Comment


                        • Witam, założyłem do HB 1.5 sport 2018 felgi r18 i opony 235/40 (znalazłem w kwitach od Hondy że takie są opcjonalne) i mam pewien problem. Na słupku jest informacja odnośnie cisnienia tylko dla rozmiaru r17. W instrukcji też odsyłają do słupka w aucie w zależności od wersji. Więc ustawiałem standardowe 2.2 tak jak w r17 i teraz co chwilę mimo ustawionej kalibracji pojawia się błąd ciśnienia w oponach. Czy ktoś ma taki rozmiar lub po prostu wie jakie powinno być ciśnienie lub co zrobić żeby czujnik ABS nie wariował. Może trzeba zmienić jakieś ustawienia w związku ze zmianą rozmiaru koła?

                          Comment


                          • Wielkość felg nie ma znaczenia gdyż 18" są opcjonalnie dopuszczone w homologacji.
                            Albo kalibracja nie została poprawnie wykonana, albo masz problem z ciśnieniem w którejś z opon.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez maciekh Zobacz posta
                              Czy ktoś ma taki rozmiar lub po prostu wie jakie powinno być ciśnienie lub co zrobić żeby czujnik ABS nie wariował. Może trzeba zmienić jakieś ustawienia w związku ze zmianą rozmiaru koła?
                              tak jak pisze przedmówca, popraw kalibrację
                              mam auta z USA, które wychodzą na 18stkach i gdzie zalecane oryginalne felgi to 18cali. Ciśnienie zalecane na słupku to 2.3 na przód i 2.2 na tył.
                              każdą oponę upuść do jakiś 2.0 i lub mniej i dopompuj do wskazania na tej samej maszynie na jakiejś dobrej stacji
                              skalibruj ponownie i powinno zadziałać.
                              Z kalibracją jest jeszcze tak że jak masz wszędzie powyżej zalecanego (czyli nie złapałeś tzw. "gumy" i potencjalnie jest to bezpieczne) a w jednym kole na osi masz 2.2 (prawidłowe) a w drugim 2.5 to też pokaże błąd.
                              Poprawna dokładna kalibracja powinna pomóc
                              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                              Comment

                              Working...
                              X