Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wszystko o Kołach i Felgach dla Civic X-gen.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Będą pasować.
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • Zamieszczone przez ccdamian Zobacz posta
      Witam proszę o pomoc. Jako że w temacie felg jestem kompletnym laikiem...
      Mam możliwość kupna felg 17" 7jjx17 5x114.3 et 52.5 czy będą odpowiednie do x gen sedan?? Z góry dzięki za wszelką pomoc
      Sedan ma fabryczne osadzenie ET 45, hatchback 50. Czyli pasować niby będa, ale beda też bardziej schowane w nadkolu (7,5mm). Troche wpłynie to na własności jezdne auta plus upewniłbym sie czy wystarczy miejsca na szczeki hamulcowe

      Comment


      • Dzień dobry,

        Panowie, czy mógłby ktoś przesłać mi skan/zdjęcie swojej karty homologacji do:
        Honda Civic X, Hatchback (5D), 1.6i-DTEC, rok 2018?
        Niestety swojej nie posiadam, a chciałbym się dowiedzieć jakie rozmiary kół i opon są homologowane do tego modelu oprócz:
        - 215/55R17 16x7J,
        - 235/45R17 17x8J.
        Planuje zmienić zimowe opony, a auto jeździ obecnie na zimowym komplecie z IX generacji 205/55R16 i nie zauważyłem, że jednak muszą być 215. A jak już zmieniać, to najlepiej zmieniłbym obydwa komplety (letnie mam ori 235/45R17, też za niedługo do wymiany) na 215/50R17, jeżeli homologacja to obejmuje. Z góry dziękuję za odpowiedź.
        Przejrzałem ok 30stron z tego tematu i nie wiem czy to przeoczyłem czy nie, a najlepiej mieć jasno na papierze, co homologacja obejmuje. Miłego dnia.

        Comment


        • W okienko pod tym tekstem:

          "Bitte geben Sie die Stellen 4-6 Ihrer Fahrzeug-Identifikations-Nummer ein"

          wpisz: FK9

          Mittels Ihrer Fahruzeug-Indentifikationsnummer können Sie hier ermitteln, welche Reifen und felgen für Ihr Honda Fahrzeug zugelassen sind.

          Comment


          • Dziękuję bardzo, czyli tylko R16, jeżeli na zimę chcę węższy kapeć, a na lato trzeba strzelać w R18. Miłego dnia.
            P.S. Po wpisaniu FK9, wyskakuje "piłka zmyłka" i informuje nas, że jest to 4-turer (4-ro drzwiowy), ale jak wejdzie się w poszczególne PDF to widac już, że jest to 5-cio drzwiowa wersja.

            Comment


            • IMO węższe oponony na zimę to zły pomysł. Miałem 215 i przeszedłem tak jak w letnich na 235. Jest spora różnica na plus w prowadzeniu.
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                IMO węższe oponony na zimę to zły pomysł. Miałem 215 i przeszedłem tak jak w letnich na 235. Jest spora różnica na plus w prowadzeniu.


                Dokładnie.

                Nie zrozumiem nigdy dlaczego zakłada się węższe opony od zalecanych, bo spali mniej? mniejsze opory toczenia?

                Może tak, ale wolę jednak więcej przyczepności i krótsza drogę hamowania z bardziej precyzyjnym układem kierowniczym

                http://vgp.pso.com.pl/opony2/ekspert...hamowania.html

                https://motofakty.pl/rozmiar-opon-ja...ar/c4-16284077

                https://www.google.com/amp/s/motoryz...ac,nId,3314843

                Comment


                • W poprzednich generacjach Civic miał 185 i 205, i opinia była, źe prowadzi się jak przyklejony do drogi. To teraz 215 jest za mało ?. Zimą jazda jest wolniejsza a drogi w gorszym stanie, więc większy profil jest bezpieczniejszy. Ja zimą mam 16 , pozostałe po 8 - ce i jazda jest bdb.

                  Comment


                  • Grunt to aby trzymać się wymiaru jaki zaleca producent, a więc: 205/55R16 lub 225/45R17. Żadnych innych. Takie rozmiary kół homologował producent, na takich kołach były wykonywane wszelakie testy auta gdy go projektowano i z takimi kołami auto współgra najlepiej, po co kombinować?
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Tak, celuje w homologowane rozmiary i oba komplety mam takie jak zaleca producent - 18cali i 235 czy zima czy lato. A nawet nowe letnie to już jakby zupełnie każdy parametr był dobierany pod civic X - tak mi się zafarciło. Jednak w tym dobieraniu zwyczajnie zauważam, że w Xgen to 235 jest lepsze niż 215. Poza tym subiektywnie - dla mnie civic Xgen na 16stkach to nieporozumienie. 17stka jest ok a 18 (przecież zalecana też przez producenta) jest w sam raz.
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                        Jednak w tym dobieraniu zwyczajnie zauważam, że w Xgen to 235 jest lepsze niż 215. Poza tym subiektywnie - dla mnie civic Xgen na 16stkach to nieporozumienie.
                        Jak to fajnie współgra z tym co mnie spotkało. Jak kupowałem civica to wynegocjonowalem w salonie kompletne koła na zimę , oczywiście jako gratis. Zapytałem o rozmiar i usłyszałem że nie dadzą mi innego jak fabryczny. Do dziś mile wspominam tego sprzedawcę.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                          IMO węższe oponony na zimę to zły pomysł. Miałem 215 i przeszedłem tak jak w letnich na 235. Jest spora różnica na plus w prowadzeniu.
                          Niestety z pewnych względów na zimę wolę niższe z kilku względów, które opiszę poniżej.


                          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                          Dokładnie.

                          Nie zrozumiem nigdy dlaczego zakłada się węższe opony od zalecanych, bo spali mniej? mniejsze opory toczenia?

                          Może tak, ale wolę jednak więcej przyczepności i krótsza drogę hamowania z bardziej precyzyjnym układem kierowniczym
                          Nie chodzi ani o mniejsze spalanie (to jest tożsame z mneijszymi oporami toczenia). Chodzi o kwestie tego, że mieszkam w Zachodniopomorskim, gdzie od jakiegoś czasu nie ma prawdziwych mocnych zim, tylko ciapy i błota pośniegowego od groma. Ponadto co 2 tygodnie latam na trasie PL-NL i NL-PL, trochę jeżdzenia po Holandii, przez Niemcy przelotem i z mojego odczucia, węższa opona w okresie zimowym, przedzimowych przymrozków, pozimowych rozstopów, gdzie często jest pełno ciapy, błota pośniegowego i mokrej autostrady, lepiej sprawdza się węższa opona. Mniejsze prawdopodobieństwo powstania poduszki wodnej, a miałem kilka razy sytuację, że na 235 przy 140km/h pociągnęło mi auto, tak jak wcześniej jeżdziłem w IX generacji (i przedlift i polift) na 205/55R16, nie miałem takiego przypadku, opona lepiej cieła błoto pośniegowe czy kałuże. A wbrew temu co się uważa, nawet w Niemczech/Holandii jak przywali śniegiem na autostradzie i odrazu zacznie się topić. To trochę czasu minie zanim wyjadą jakieś pługo/piaskarki. I jest to moje subiektywne odczucie, stąd też takie preferencje.
                          P.S. Mogę jechać wolniej, ale skoro jest możliwość na innym parametrze jechać pewniej szybciej to czemu nie? Czas to pieniądz, a na 850km przy średniej 10km więcej można zaoszczędzić godzinę.

                          Comment


                          • Rozumiem o czym piszesz. Kiedyś podobnie to postrzegałem. W Xgen (nie wiem dlaczego ale własnie teraz) widzę naprawdę duża różnice i 235 wygrywa. w prowadzeniu z 215 - oba rozmiary seryjne dedykowane.
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • Rozumiem Adam, jest logiczne to co piszesz, hamowanie będzie lepsze na szerszej gumie, ale z aquaplaningiem będzie tak jak piszesz.

                              Jak widać zawsze jakiś kompromis musi być,nie ma rozwiązania idealnego na każde sytuacje / warunki.

                              Ci co jeżdżą po świeżym śniegu, w górach też napiszą że lepsze węższe opony.

                              Comment


                              • Aczkolwiek, chęc zmiany letniej na 215 wynikała tylko ze względu na ujednolicenie rozmiaru, aby mieć 2 komplety tych samych felg. Jeżeli nie wchodzi w grę 215 na 17', to zostawiam na lato 235/45R17 lub pójdę o cal wyżej, ale na zimę sprawię sobie 215/55R16.

                                Comment

                                Working...
                                X