Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wszystko o Kołach i Felgach dla Civic X-gen.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Za 3k przy 17 to już mega budżet... W tej cenie można już zacząć szukać czegoś w technologi flow forming a nie odlewu.
    Będzie dużo twardsze (chociaż przy 215/50) raczej nie ma to znaczenia, ale również dużo lżejsze...
    Ograniczony jest tylko wybór wzorów. Jakieś 90% felg europejskich to odlewy nisko ciśnieniowe - tutaj wybór jest duży.

    Co do trwałości, to napisałem, że przy "normalnych" profilach nie ma większego znaczenia jakość felgi (pomijam chińskie wynalazki) - 225/45 to na obecne czasy seria w wielu autach...
    Wysłane z wykorzystaniem Tapatalka. Za literówki i błędy przepraszam...
    Last edited by Red_Point; 24-03-2019, 09:23.

    Comment


    • Panowie,

      zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego:



      Wpasuję to do Civic Sport Plus? Jeśli tak, to do tego opony na lato jakie najlepiej wybrać?

      z góry dziękuję,
      W.

      Comment


      • Będzie pasować. Bardziej cywilne byłoby z Et45, ale 40 będzie lepiej wyglądać.
        Opony - zamiennik to 235/40/18, ale pchanievtego na felge 7,5" nie do końca fajnie wygląda i nie do końca prawidłowo układa się opona. Do tej szerokości felgi trzeba pomyśleć o 215/45/18 - niestety, mniej popularny rozmiar, a co za tym idzie trochę wyższe ceny i mniejszy wybór fajnych gum.

        Wysłane z wykorzystaniem Tapatalka. Za literówki i błędy przepraszam...

        Comment


        • Bardzo dziękuję Red_Point. A jakie opony polecacie z tych w tym rekomendowanym rozmiarze?

          Comment


          • 235/40/18 polecił bym Ci te które kupiłem - Yokohama Advan Fleva V701, a w rozmiarze 215 to kosmos cenowy.
            Opony za to w klasie a na mokrym i do tego mega ciche...

            Przy 215 za rozsądną kasę (tutaj nie z doświadczenia, a z opinii wyczytanych w trakcie poszukiwania gum do siebie) to można celowac w Unroyal RS 3. Cena do jakości bardzo dobra. Kiedyś śmigalem na RS 1 i była to MEGA opona. Szybko schodziła, ale kleila niesamowicie, zarówno na suchym, jak i na mokrym...

            Wysłane z wykorzystaniem Tapatalka. Za literówki i błędy przepraszam...

            Comment


            • Felga 17x8'' ET 40 - czy będzie wystawać poza obrys samochodu? Jeżeli nie to czy właściwości jezdne waszym zdaniem się zmienią ? Do tego opona Oem 235/45

              Comment


              • Względem serii (hatch) będzie to wysuniecie koła raptem o 1cm na stronę. Odczujesz różnice, bo będziesz wiedział, że zmieniłeś et. Gdybyś dostał auto do sprawdzenia i nie wiedział co się zmieniło, to różnicy nie zauważysz.

                Oczywiście, napewno zmieni się średnica zwracania i może troszkę bardziej ciągnąć w koleinach.

                Wszystki przy 8" i et40 się zmieści, nie będzie wystawać itd. a wyglądać będzie dużo lepiej od serii... [emoji6]

                Wysłane z wykorzystaniem Tapatalka. Za literówki i błędy przepraszam...

                Comment


                • Koledzy wcześniej pisali o Momo. Miałem kiedyś Momo z polerowanym rantem w UFO. Obiecałem sobie że już nigdy w życiu nie dam im zarobić. 2 lata i lakier przezroczysty się złuszczył. Poczytałem na forach że nie byłem odosobnionym przypadkiem.Tak ku przestrodze. Zanim ktoś kupi- niech poszpera po forach. Ja tego nie zrobiłem.
                  Last edited by Piotr123456; 04-04-2019, 09:49.

                  Comment


                  • Witam. Ja mam założone 17 J8 ET35 i nic nie wystaje poza obrys... różnicę w jeździe zauważyłem tyle że zmieniałem zimę na lato i dlatego może mam wrażenie że lepiej się trzyma jezdni..

                    Comment


                    • Może tak konkret, ktorego potrzbuję. Nie na już, ale i tak mnie to nie minie. Mam oryginalne felgi 17 z letnimi oponami, a na zimę będę musiał kupić. Jakie wziąć, by ubezpieczyciel w razie czego nie fikał. ET 50 to wiem. Pozostałe parametry mi są znane, choć zastanawiam się czy iść w 16 czy 17 cali. Jakie jest odstępstwo ET? Czy 47 ciagle będzie ok, czy już nie? Chodzi mi tylko o ewentualne fikanie i szukanie dziury w całym przez firmę ubezpieczniową? Czy felga musi mieć jakiś dodatkowy certyfikat czy aprobatę Hondy? Proszę o konkrety z przykładami felg i opon spełniających wymogi zarówno Hondy jak i ubezpieczyciela. Linki miłe widziane. Myślę że krótkie i zwięzłe podsumowanie z linkami każdemu sie przyda. Aha- mam 4d. Dziękuje za wyrozumiałość. Czy dobrze rozumiem że jak kuoię 17-ki, 5x114.3 z ET w przedziale 47-50 to nikt mi nic nie powie i nie potrzebuję żadnych dodatkowych certyfikatów producenta felgi?
                      Last edited by Piotr123456; 04-04-2019, 15:55.

                      Comment


                      • Zwięźle, czytaj OWU ubezpieczyciela. W większości nie ma żadnych zapisów.
                        Koło musi być zgodne z polskimi przepisami, czyli np. Zgodnie z pkt2 jednego z paragrafow, koło nie może wystawać po za obrys i musi być przykryte blotniki3m z przodu na obwodzie 30 stopni od pionowej Lini poprowadzonej przez oś koła. To samo tył, tylko, że tam 50 stopni. Innych przepisów w pl nie ma. Zapytaj na stacji diagnostyczne, jeżeli nie chce Ci się grzebać w kwiatach.
                        To nie Niemcy itp, tylko dziki kraj - możesz założyć koła od taczki i będzie gitara, dopóki nie wystają.

                        Co innego gwarancja w hondzie. Tutaj, mogą mieć "ale" przy innych niż homo, ale jeszcze się z tym nie spotakem, a w każdym aucie (na gwarancji 7 samochodow) zakładam koła bez "homologacji" i NIGDY nie odmówiono mi ŻADNEJ naprawy gwarancyjnej.

                        Masz 5cio dr.? Jeżeli tak, to zobacz co masz wpisane w homologacji... Czy jest tam felga 18? Prośbą o weryfikację. [emoji6]

                        Wysłane z wykorzystaniem Tapatalka. Za literówki i błędy przepraszam...

                        Comment


                        • Ja dodam coś od siebie.Zastanawialem sie nad zimowymi 16 calami {żeby bardziej "miętko" itp.}, ale suma sumarum kupiłem 17 calowe felgi o takich samych parametrach jak oryginalne {ET itp.} plus opony Continentale i było ok. nie za twardo i trochę bardziej "miętko",auto ciut pływało zaraz po przesiadce{pierwsze wrażenie} w porównaniu do letnich i nie żałuję, że nie kupiłem 16 cali.Poza tym, nie trzeba nic kalibrować po zamianie.

                          Comment


                          • Gdybyś sie jeszcze pochwalił jaka to felga, w jakiej cenie to ... było by miło.

                            Comment


                            • Red_Point Zgadzam się z Tobą koła mogą być robione na drutach i przejdą przegląd byle nie za obrys. W moim OWU też nie ma wzmianki o homologacji tylko o przeglądzie zgodnie z polskim prawem. Ja przed zakupem felg byłem w SKP i powiedzieli aby nie wystawały. Dodam że, ubezpieczyciel może próbować lecz my musimy się nauczyć bronić bo moim zdaniem jest to nadinterpretacja. I jeszcze jedno u mnie w instrukcji Hondy nigdzie nie ma podanego ET tylko rozmiary opon a chyba instrukcja jest dla użytkownika a homologacją dla SKP i urzedow.

                              Comment


                              • Panowie,

                                w kwestii wyboru felg doszedłem do ściany. Biję się między trzema modelami. Wszystkie są w 18 i zamontowane mają być do czarnego Civic Sport Plus. Z dodatków zamierzam przyciemnić obrysówki, a loga Hondy pomalować na czerwono. Co Waszym zdaniem lepiej podpasuje pod taką konfigurację. Bardzo Was proszę o radę.

                                JAPAN RACING JR18:

                                2460-9934-m.jpg

                                RIAL Lucca Black:

                                lucca black.png

                                RIAL Lucca Black Gloss:

                                lucca black gloss.png

                                Jak na razie najbardziej przekonują mnie RIAL Lucca Black Gloss. A co Wy sądzicie?

                                Comment

                                Working...
                                X