Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciszenie auta - maty wygłuszające.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Gdzieś na forach było to zdaje się BMW ludzie opisują jak wyklejają pasem gąbki oponę od środka na wzór opon akustycznych co powoduje złamanie fali dźwięku przy toczeniu, ponoć sporo to daje.

    Comment


    • #47

      Comment


      • #48
        Dokładnie ta metoda, tu z Goodyear, to fabryczne rozwiązanie, ale ludzie robią to już sami z gąbki

        Goodyear SoundComfort Technology to technologia wykorzystywana w produkcji opon w celu ograniczenia poziomu hałasu emitowanego przez oponę.

        Comment


        • #49
          Zamieszczone przez pumaster Zobacz posta
          Naprawdę słyszysz różnicę? Ja u siebie w sedanie mam letnie Bridgestone ER33, które wg etykiety mają 68dB i nie słyszę żadnej różnicy w stosunku do zimówek które mają bodajże 72dB. Pytam, ponieważ ten szum toczenia mnie denerwuje i jeżeli Advan F robi naprawdę różnicę to ja też je wypróbuje. tyle, że wg etykiety to tylko 1dB różnicy. Tak wiem, że wzrost o 2dB to de facto wzrost dwukrotny słyszalnej głośności ale ja nie słyszę różnicy pomiędzy oponami z głośnością 68dB a 72dB więc dlatego zastanawiam się.
          Tak jest ewidentna różnica. Michelinki 3 niestety nie są mistrzami komfortu, w nr 4 - z opinii wynika, że jest lepiej. Zacząłem jeździć na zimówkach Pirelli Snow .. (69dB) i te trochę upierdliwie wyją i szumią bo mają w cholerę lamelek (ich zaletą jest jednak to, że w AUT bez łańcuchów wjeżdżałem tam gdzie inni nie dawali rady). Zapowiedziałem, sobie że dobrze poszukam, pozbędę się Michelinek i nie zawiodłem się. Dla wyjaśnienie tylko dodam, że mam wersję po FL, która ma obudowane nadkola z tyłu i z przodu. Wydaje mi się, że mam dobry pkt. odniesienia, bo wcześniej jeździłem 508 i M MK5, które są naprawdę ciche. Uważam, że nawet gdybyś nie słyszał różnicy to nic nie tracisz bo to dobre opony są.

          Comment


          • #50
            Screenshot_20200321_123251_com.android.chrome.jpg

            Nowy test letnich 18

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
              Nowy test letnich 18
              OK, ale mimo wszystko - dB to nie wszystko. Uważam, że pozostałe parametry opon też muszą być na odpowiednim poziomie: opory toczenia cokolwiek w okolicach C i wyżej, za to prowadzenie na H2O - tylko A. Wówczas akceptowalny zbiór jest ilościowo skąpy.
              Last edited by MonoBlock; 21-03-2020, 12:49.

              Comment


              • #52
                Te auta są dość głośne, po przesiadce z accorda 6 coupe którego zreszta wygłuszyłem to tu się czułem jakby grała cała orkiestra dźwięków, zaczynając od szumu okien jakby były niedomknięte (temat ogarnąłem podkładając plastik pod uszczelkę żeby uszczelka doszła do szyby), szum z drzwi gdy mijamy auta itd (ogarnięte poprzez zrobienie wygłuszenia), i na koniec szum opon to mnie jeszcze czeka, lekarstwem będzie wygłuszenie nadkoli bo to daje najlepszy efekt, opony mają seryjne chyba 68db więc za dużo oponami nie ma do ugrania. Już teraz jest znacznie lepiej niż seria, dlatego uważam że warto, a ja należę do osób które lubia mieć cicho w aucie.



                Comment


                • #53
                  opony Michelin P3 235/45 17" mają 71dB a nie 68dB - to jest różnica bo to skala logarytmiczna - czyli (-2) dB to dwa razy ciszej

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez pumaster Zobacz posta
                    Naprawdę słyszysz różnicę? Ja u siebie w sedanie mam letnie Bridgestone ER33, które wg etykiety mają 68dB i nie słyszę żadnej różnicy w stosunku do zimówek które mają bodajże 72dB. Pytam, ponieważ ten szum toczenia mnie denerwuje i jeżeli Advan F robi naprawdę różnicę to ja też je wypróbuje. tyle, że wg etykiety to tylko 1dB różnicy. Tak wiem, że wzrost o 2dB to de facto wzrost dwukrotny słyszalnej głośności ale ja nie słyszę różnicy pomiędzy oponami z głośnością 68dB a 72dB więc dlatego zastanawiam się.
                    Ale coś mi tu nie gało i sprawdziłem :Bridgestone ER33 w rozmiarze 225/50 R17 94 W (bo chyba taki jest w 4D w odróżnieniu od 235/45 w 5D) mają 71 dB a nie 68. Wynik, o którym piszesz, maję opony węższe ~205. Więc nawet z parametrów technicznych widać, że Yokohamy będą znacznie lepsze. I tak jest.

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez MonoBlock Zobacz posta
                      Ale coś mi tu nie gało i sprawdziłem :Bridgestone ER33 w rozmiarze 225/50 R17 94 W (bo chyba taki jest w 4D w odróżnieniu od 235/45 w 5D) mają 71 dB a nie 68. Wynik, o którym piszesz, maję opony węższe ~205. Więc nawet z parametrów technicznych widać, że Yokohamy będą znacznie lepsze. I tak jest.
                      w sedanie jest 215/50/r17 a te mają 68dB :-)

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez pumaster Zobacz posta
                        w sedanie jest 215/50/r17 a te mają 68dB :-)
                        upss, zwracam honor

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez MonoBlock Zobacz posta
                          skala logarytmiczna - czyli (-2) dB to dwa razy ciszej
                          W kwesti formalnej: +3dB to dwukrotny wzrost, ale dotyczy fizycznej wielkosci jaka jest glosnosc. Natomiast uwzględniając faktyczne wrazenia sluchowe, zmiana o 3dB jest niewielka (ale zauwazalna), zeby subiektywnie glosnosc zmienila sie dwukrotnie, to zmiana musi wynosic ok 10dB (liniowo to bedzie ponad 8x). Jak ktos ma zestaw grajacy, w ktorym pokretlo glosnosci wyskalowane jest w dB, moze sie o tym latwo przekonac

                          Comment


                          • #58


                            Coś w temacie.
                            Wpadłem na głupi a może nie, pomysł wygłuszenia boczków drzwi pianką do okien .
                            Po zdemontowaniu boczków owijami wtyczki kable itp taśmami na płasko, boczki i płaskie powierzchnie drzwi spryskujemy preparatem olejowym np wd40 aby pianka niczego nie złapała, zakładamy boczki i wstrzykujemy piankę. W ten sposób w ypełnilibyśmy w pełni wolną przestrzeń na 100 procent z możliwością demontażu.
                            Trzeba by sprawdzić na jakimś starym gracie .
                            Osobiście znam człowieka, który pianką wyciszył kiedyś Poloneza
                            Last edited by gabler; 05-06-2021, 12:01.

                            Comment


                            • #59
                              Pianka to niezbyt wdzięczny materiał do wykorzystania w samochodzie. Prawdopodobieństwo nieodwracalnego zniszczenia elementów tapicerki (czytaj upaprania) jest bardzo duże.
                              Jak dla mnie pomysł jest do skreślenia z listy sensownych modyfikacji.

                              Comment


                              • #60
                                Pianka nie ma dużej absorbcji , największą mają pochodzenia bitumicznego , są na wiadomym portalu pianino różnej grubości z klejem na jednej stronie do tego rodzaju operacji .
                                Sam wyciszałem bagażnik Insigni i nie musi to być szczelnie ..generalnie vchodzi o to by było jak najwięcej materiałówy absorbującego fale dźwiękowe , nawet jak gdzies w kąciku nie możesz wykleić to fale dźwiękowe które wpadną do środka zostaną zabsobrowane gdy po odbiciu się wpadną na tę matę wygłuszajacą .
                                Efekt osiągnąłem taki , że najgłośniejszym dworkiem w aucie był szum w kanałów nadmuchu i na słupku A.
                                Przed z tyłu dochodził huk od opon pow 120kmh jak w boeningu , kto leciał to wie.

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X