Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Tylko skwarki powybieraj najpierw
    Smiechy śmiechami,ale na przymarzające uszczelki zawsze najlepsza była słonina.
    Teraz są różne środki i samochody tak konstruowane żeby nie przymarzało a pomimo tego niektórzy dalej jej używają.

    Comment


    • #92
      No i mam auto wydane po wymianie oleju w skrzyni i świec .
      Zamontowałem Bosch , bo NGK nie wytrzymują jak widać zalecanego interwału 100 tys , wolę tańsze zmieniać częściej .
      Zero szarpania , moment wstaje id 2 tys aż miło , teraz czujemy pociągnięcie vteca powyżej 4 tys obrotów .
      Mam nadzieję , że tak zostanie Świece OEM vel NGK po 104 tys km .
      Przerwa 1,5 mm , powinno być 1.0 mm.


      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #93
        Wspominałeś że mija 2-3 tys km i zaczynało się szarpanie. Daj znać po takim dystansie jak się sprawuje silnik.
        Co do świec, przebieg 100tys km to założyłeś zbyt optymistycznie, takiego przebiegu na żadnych świecach nie można oczekiwać że będzie dobrze, tak że nie to nie jest kwestia NGK. Oby tylko te Bosche wytrzymały połowę tego co te NGK to będzie sukces.
        Co do wyglądu świec to mam uwagę bo izolatory masz "czerwonawe" - ich wygląd zdradza nieco (o ile nie są kolory są sfałszowane aparatem) że jakieś dodatki do paliw stosowałeś? Ogólnie spalanie prawidłowe, choć nieco okopcenia czarnego sugeruje bogatszą mieszankę. Na oko widać że odstęp iskrownika (przerwa) jest za duża, po tak długim czasie niewymieniania mogło to mieć znaczenie, tzn. wpływ na szarpanie.
        Przebarwienie na izolatorze świecy jest prawidłowe, tzn. po długich przebiegach to normalne i świadczy właśnie że były już długo w silniku.
        swieca red.jpgswieca nalot.jpg

        • Objawy: Czerwono-brązowe
        lub purpurowe naloty/przebarwienia
        na stożku izolatora
        • Przyczyna: Stosowanie dodatków
        do paliwa
        • Skutek: Przerwy zapłonu. Zazwyczaj
        dodatki nie są przewodzące, jednak
        zdarzają się wyjątki i jeśli zgromadzi się
        duża warstwa osadu, może dojść
        do przebicia
        • Środek zaradczy: Należy wymienić świece
        zapłonowe i upewnić się, że stosowane
        dodatki są dozwolone do pracy z układami
        zapłonowymi i spełniają normy emisji spalin
        producenta silnika, oraz że są dozowane
        w odpowiednich proporcjach
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #94
          Dodatek Archoil 6900-pmax do benzyny , w oleju AR 9100, a ostatnio AR9002v2.
          150ml na 3,6-3,8 L oleju .

          AR 9100 dodałem do skrzyni z nowym olejem Honda MTF-3 w ilości 100 ml i teraz biegi wchodzą bajecznie lekko.

          Wróciłem do Niemiec , trasa 1200 km , nie odnotowakłem szarpania , silnik przekazuje moc liniowo .
          Przedtem zmiana biegu była zawsze szarpnięciem sprzęgła , jakby na chwilę przydławilo i do przodu , teraz jest płynna jak był nowy .
          Ogólnie silnik ciszej mruczy i nie słychać buczenia tłumika .

          U mnie pierwsze objawy pojedynczych szarpanięc by po 1 zmianie oleju .
          Czyżby NGK nie były aż tak dobre , a może wadliwa partia ?

          Pojeżdżę , znowu zrobię odczyty z OBD2 i się okaże.


          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Bodex1; 21-10-2021, 09:52.

          Comment


          • #95
            z tego dodatku to na razie zrezygnuj, po to by zobaczyć jak jest bez dodatku czy coś się dzieje z pracą silnika. Masz nowe świece, paliwo lej wyłącznie na markowych stacjach i powinno być dobrze. Ten dodatek na tym etapie nie jest potrzebny daj szansę tej wymianie świec, zobaczysz sam efekty, powinno teraz na długo być dobrze.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Czyżby NGK nie były aż tak dobre , a może wadliwa partia ?
              o NGK pisze się sporo o tych podróbach więc może...

              i nurtuje nie ten zapis z początkowego posta w temacie - możesz to rozszerzyc?
              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Kiedyś sprzedacie swoje auta i jest odpowiedzialność za wady ukryte . Jeśli komuś rozleci się tłok , a znam przypadek z Toyoty , to na was spadnie koszt remontu silnika , a to zaboli .
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #97
                Szarpania były po około 20 tys przebiegu . Dodatki zacząłem tak od około 60 tys .
                Po pierwszych szarpaniach mówiłem to na przeglądzie , to zdecydowali wymienić regulator v-tec .
                Potem też się pojawiały sporadycznie , wlewałem lepsze oleje niwelujące efekt LSPI, głównie Rawenol 0w20, potem Shell 0w30, najgorzej szarpało po oleju OEM hondy z beczki w ASO .

                @Lcfr - to auto zostawię do emerytury w domu .

                Świece NGK były fabrycznie montowane - podróby ?

                Bardziej się martwię na skutki po szarpaniu , korbowody , swożnie tłoka , łańcuch , sprzęgło .

                Ale teraz jest git tak jak był nowy . Nawet start stop jak zapala to nie czuć drgań i dużo ciszej .

                Zrobię odczyt parametrów po zatankowaniu Shell 95 czystej .

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Bodex1; 21-10-2021, 12:18.

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  @Lcfr - to auto zostawię do emerytury w domu .
                  Czasami emerytura może być niedaleko
                  i ja sie pytam jak to się ma do życia w sensie że np. jak ja coś sprzedam to odpowiadam? Bo to mi się jakoś nie mieści w głowie, że sprzedaje auto po 2 latach komuś coś pada (cokolwiek) a to niby moja wina. Stad pytam o wykładnie bo już raz gdzieś coś takiego usłyszałem i zaczęło mnie to zastanawiać.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #99
                    Rękojmia , jeśli sprzedaż auto i padnie mu sprężarka klimy , silnik , cokolwiek to może cię poprosić o parcypacje wkosztach napraw.

                    Jeśli odmówisz , to może iść do adwokata i potem sprawa sądowa .

                    Standardowy Kowalski o tym nie wie , ale jest wiele takich spraw z korzyścią dla kupującego rozstrzyganych .
                    Trzeba by przeczytać ustawę bo są tam terminy od wystąpienia wady do zgłoszenia itd.

                    Czasem lepiej sprzedać taniej formie w rozliczeniu z nowym i spać spokojnie .

                    Ostatnio kolega mi mówił , że już 3 rok się ciągnie jego sprawa , kupił w znanej sieci używanych i nieszczelność uszczelki pod głowicą po miesiącu ...
                    Jak zaczęli kopać rzeczoznawcy to przebiegi się nie zgadzały i wiele innych rzeczy wyszło w działalności tej firmy .

                    Ale nie róbmy OT.

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      Świece NGK były fabrycznie montowane - podróby ?
                      nie, nie to 100% oryginały podróby tyle nie wytrzymują oby jakiekolwiek oryginały osiągnęły połowe tego co te NGK, to powinny dostać medal!
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Wgrywał już ktoś ten nowy sterownik silnika z akcji serwisowej dotyczącej spalania stukowego czy tam wypadania zapłonów? Ja już po wgraniu. Nie macie wrażenia że auto jak by bardziej ociężałe się zrobiło?

                        Comment


                        • Jeżeli jest wypadanie zapłonu i spalanie stukowe to pierwsze co sie robi to mape zapłonu i sie ją modyfikuje opóźniając zapłon. Konsekwencją tego jest właśnie, mniejszy moment obrotowy i tym samym moc silnika.

                          Pewnym obejściem - przed modyfikacją ofkoz - jest jazda na paliwie noPb98
                          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                          Comment


                          • Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                            Jeżeli jest wypadanie zapłonu i spalanie stukowe to pierwsze co sie robi to mape zapłonu i sie ją modyfikuje opóźniając zapłon. Konsekwencją tego jest właśnie, mniejszy moment obrotowy i tym samym moc silnika.
                            A co da opóźnienie zapłonu? I w jaki sposób ma być opóźniony? Poprzez późniejsze danie iskry? To by nic nie dało bo stukowe spalanie powstaje z samozapłonu i opóźnienie iskry na świecy by na to nie miało wpływu. Aby nie było samo zapłonu podobno ustawia się mapę tak aby podlewało wtryskami więcej paliwa celem "schłodzenia".
                            Last edited by Fireblade929; 23-11-2023, 16:55.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                              To by nic nie dało bo stukowe spalanie powstaje z samozapłonu i opóźnienie iskry na świecy by na to nie miało wpływu.
                              Co Ty piszesz... przecież właśnie tak to działa.. jeździłeś kiedyś maluchem ? albo jakimś autem o mechanicznym zapłonie ? Jak było spalanie stukowe to przestawiało się aparat zapłonowy żeby opóźnić iskrę, w ten sposób eliminowało się spalanie stukowe.. teraz, w dzisiejszych silnikach, po to jest czujnik spalania stukowego, żeby to wykrywał i sterownik automatycznie robi korektę podawania iskry...
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Jak było spalanie stukowe to przestawiało się aparat zapłonowy żeby opóźnić iskrę, w ten sposób eliminowało się spalanie stukowe.
                                Proces spalenia mieszanki jest ściśle określony w czasie.
                                Generalnie przyjmuje się, że aby prawidłowo zaistniał użytkowy zapłon paliwa, to iskra musi pojawić się odpowiedni przed GMP aby zapłon wykształcił odpowiednie ciśnienie po GMP(aby wywrzeć siłę na czoło cofającego się tłoka)
                                Stukowe występuje wówczas, gdy iskra pojawia się odrobinę wcześniej a maksymalne ciśnienie gazów następuje w GMP.
                                To są milisekundy - to bardzo mało czasu na reakcję nawet dla elektroniki.

                                Weź pod uwagę prędkości obrotowe silnika i przelicz sobie ile czasu tłok wspina siędo GMP w silniku 4cylindry przy 7000ob/min.
                                To zwykła czysta matematyka rodem z 8klasy podstawówki...
                                Last edited by zadra; 24-11-2023, 20:39.

                                Comment

                                Working...
                                X