Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
    Pytanie czy wariatory W Hondzie to się nazywa regulator v-tec , mogą mieć coś wspólnego z szarpaniem ?
    Wariator inaczej koło VTC odpowiada za fazę otwarcia zaworów, przestawia wałek rozrządu ssący lub wydechowy jeżeli posiada 2 takie koła. Wymiana daje krótkotrwałą poprawę.
    Last edited by gkill; 29-09-2021, 10:08.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      To jest przypadłość wariatorów nie tylko w Hondzie,taki urok.
      tak, to jest możliwe, swego czasu wszystkie pierwsze WV TSi miały to wymieniane na gwarancji, czyli podobnie jak u ciebie dość wcześnie młode auta i z małymi przebiegami. Objawy właśnie szarpania podczas jazdy i nierównej pracy na biegu jałowym. Hyunday w silnikach 1,4 ma dokładnie to samo, łańcuchy się rozciągają z czasem i zęby na wariatorze są wytarte obło wszystko pracuje jak w kombajnie Vistuli z 73go.
      Oczywiście że olej ma tu znaczenie w tym sensie że musi być wymieniany na czas, ale w twoim przypadku to nie dotyczy, ty olej to wymieniasz za często, natomiast rozciągniętego łańcucha rozrządu ani wytartego wariatora to olej nie naprawi, nie ma takiego oleju.
      W związku z tym że są to elementy drogie, to ASO pewnie zwlekało a przede wszystkim nie powiedziało Ci prawdy w czasie kiedy była gwarancja na ten egzemplarz, bo koszty by ich waliły po budżecie.
      Jest dużo filmików w necie (szczególnie ruscy) pokazują co i jak w tych (takich) silnikach wariator i łańcuch się sypie i jak to wymienić.
      Taką akcję przerabiałem w Skodzie TSI 1,8, Hyundayu i30 przelift. CE czasem mrugnie, czasem nie, do tego szarpanie loteryjne silnika, nierówna praca na biegu jałowym tylko nie że cały czas tylko taka jakby co jakiś czas nieregularnie dziwne ugięcie obrotów.
      Łańcuch w i30 można namacać jak odkręcisz korek oleju, i jak wsadzi się palec i złapiesz za łańcuch to można nim ruszać góra - dół luz ma około 0,5cm! to sobie wyobraź jaki jest luz na całości łańcucha. To co tu widzisz jest do wymiany.
      Robota zrobiona w garażu 2 miesiące temu.
      Dla próby podobnie jest w Toyocie Yatis, po przebiegu 170tys km ten łańcuch jest tak napięty że nie ma żadnego luzu jest sztywny.
      Sugeruję ten trop. Poproś kogoś z kumatych mechaników nawet w ASO by się wypowiedzieli, podjedź do innego ASO jeśli w jednym już cie znają.

      .... aaa i przyjrzyj się jak wygląda łańcuch, ten po lifcie różni się od tego przed liftem (na dole jest foto - wymieniony). Hyundai też nie ukrywa że te łańcuchy były zbyt miękkie. Jak oba gdy były wyjęte trzymałem bokiem to ten co wymieniany po ledwo 50 tys km !! to był wygięty w łuk tak że mogłem się opasać, natomiast nowy wygiął się ledwo co.
      ...no i zobacz jak wygląda silnik w środku na olejach Schel Helix 5W-30 AM-L stosowany przez Hyundaya... wymieniany raz w roku ... ledwo widać ślady oleju, silnik srebrny jak szlag, zero barwy czy nagaru, a to zwykły przeciętny olej.
      ...aa i jeszcze przy rozruchu na zimnym silniku powstawał rzęchot który trwał 1-1,5 sek tyle trwało zanim olej smarował i napinacz naciągnął.
      Załączone pliki
      Last edited by rambo7; 29-09-2021, 08:37.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        No i co ma wspólnego z odczytem czujnika walka rozrządu ?
        Przy wariatorze bez oleju nie ma co go trzymać na wałku w jednej pozycji.Podczas rozruchu szarpnięcia łańcuchem powodują że może sobie latać w położenia graniczne i tłuc ile wlezie do czasu aż elementy wykonawcze nie napełnią się olejem.
        Czujnik położenia wałka wie że wałek nie znajduje się wtedy w pozycji zadanej,ale w każdej innej.
        Nie mogę z tego co wkleiłeś odczytać bo nie jest wyraźne,ale być może błąd pochodzi z braku odpowiedniej synchronizacji wału w wałkiem.

        Comment


        • #79
          Ja też widziałem Pixele , miałem się pytać , czy tylko ja , czy u was też.
          Wklejam jeszcze raz .

          Zgłaszałem tymw ASO , że silnik ma drgania , mechanik jeździł i stwierdził że ma ale on nie widzi z czego to . Komputer nic nie pokazuje błędów.

          Nie wiem jak ten silnik ma rozwiązanie sterowania zaworami , starsze silniki miały domknięty jeden zawór na wolnych a na wysokich otwierał dwa zawory naraz . To działało podobnie jak klapy wirowe .
          Oczywiście jak luźny łańcuch to jest nie spójność między położeniami wału i wałka rozrządu ale , czy to nie powinien zgłosić błąd ECU ?
          Tak jak to wypadanie nie zgłasza .
          Domyślam się , że algorytm programy każe ignorować , by nie tworzyć lawiny napraw gwarancyjnych .

          Mam adwokata od spraw komunikacyjnych .
          Bo ktos tu kogoś robi w bambuko jak widzę.




          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Bodex1; 29-09-2021, 23:41.

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
            Oczywiście jak luźny łańcuch to jest nie spójność między położeniami wału i wałka rozrządu ale , czy to nie powinien zgłosić błąd ECU ?
            no właśnie nie zawsze bo jak pisał m26

            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Podczas rozruchu szarpnięcia łańcuchem powodują że może sobie latać w położenia graniczne
            i tu sobie nie wyobrażaj jakiś niewiadomo jakich luzów, bo przy pracy silnika pomiędzy napinaniem / luzowaniem łańcucha a tym samym pracy wariatora i innych elementów te ruchy zachodzą błyskawicznie, ECM oczywiście wyłapie to i już chce komunikować Check Engine, ale w prawie tym samym momencie już widzi że wszystko gra więc nie świeci kontrolką. To trwa cały czas, ty czujesz szarpanie Diagnostyka to widzi ale nie jest wstanie jednoznacznie zakomunikować to kodem błędu, bo to ani nie czujnik, ani nie wtryski, ani nie zapłon czyli wie że ani jedna z tych rzeczy ..al jednak coś nie tak. No bo ani wariator metalowy bęben ani łańcuch nie jest diagnozowany, dla silnika on jest dożywotni. Tak jak sie potocznie mówi że rozrząd na łańcuchu jest "dożywotni". Oczywiście gówno prawda, bo to że mamy pewność że się nie zerwie, to nie oznacza wcale że on jest jak nowy. nie jest jak nowy jest rozciągnięty i tak było w 2,2 iCtdi - są informacje że były wymieniane całe rozrządy, i w innych markach jak wyżej pokazałem też. Skoda Octavia jak wyjeżdżała z salonu to już miała rozciągnięty łańcuch taki był to szajs. Kampania wzywała wszystkich na wymianę, bo się jeździło tak jak twoim teraz.
            Nie możesz zakładać że ten silnik jest od tego wolny. o nie, Nie, nie jest. ASo leciało w ciula bo wiedziało o co chodzi i nie chciało brać kosztów na siebie, wolą wciskać że diagnostyka nic nie pokazuje i jest ok.
            No oczywiście qur... bo diagnostyką podeprzeć się w tym momencie jest wygodnie ...bo faktycznie pokazuje "niewiadomo co" a tyt sadzisz że lspi... i kabaret.
            Olej, oczywiście jak zauważyłeś świeży olej ma inną lepkość ... niż zużyty, a że stosowałeś oleje bardzo niskiej lepkości to one obniżają lepkość z czasem i stąd po wymianie widziałeś związek olej szarpanie.
            Jesteś w stanie odkręcić korek oleju i czy da się wsadzić palca i pomagać łańcuch ?
            Last edited by rambo7; 30-09-2021, 08:14.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Oczywiście jak luźny łańcuch to jest nie spójność między położeniami wału i wałka rozrządu
              Mało prawdopodobne żeby był po takim przebiegu rozciągnięty na tyle żeby napinacz tego nie skorygował.
              Przy rozruchu nie ma ciśnienia które napręża napinacz ,ale napinacz ma blokadę powrotu na taką okoliczność.
              Niestety nie wiem jak jest w tym silniku zbudowany napinacz i czy nie ma możliwości uszkodzenia w przeciwieństwie do konstrukcji z zapadką i uzębionym popychaczem.
              Dzwonienie podczas rozruchu to nie musi być jednak luźny łańcuch.Popatrz na film a będziesz wiedział o co chodzi z wariatorem.
              Widać jak steruje nim olej,którego przy rozruchu może w nim nie być.Silnik na niskich obrotach nie ma tak idealnej pracy jak się wydaje,to seria szarpnięć spowodowanych zapłonami i w pustym wariatorze po prostu graty za sobą nie nadążają (2.1 min).
              Tak przy okazji to jeden z nielicznych filmików gdzie widać wyraźnie o co chodzi w fazie przewietrzania kiedy obydwa zawory są uchylone .
              Last edited by m26; 30-09-2021, 09:07.

              Comment


              • #82
                No tak rzezi rano po rozruchu to wiem że musi się napełnić potem każdy rozruch już nie , jednak potem już w trakcie jazdy są te szarpnięcia i co ciekawe , nie ma powyżej 3500 obr gdy vtek się przełączy i ciągnie
                Najgorzej gdy jadę wolno i nagle dodam gazu .2 i 3 bieg . Jest też takie zdławienie przy 3500 obr gdy vtec się 'zalacza'
                Wolne obroty to 700rpm i są równiótkie.
                .drgania takie mrowienie się pojawiają podczas przyspieszania tak od 2500 do 4 tys , powyżej 4000 nawet jego dźwięk staje się przyjemniejszy . To wyraźnie słychać na autostradzie wtedy i tłumik cichnie
                Te drgania czuć na podłodze i na pedale gazu .

                Odnoście vteca to prof.Krisvtez ma film i pokazuje działanie , nazwał to silnikowa katana .


                Ja myślałem że w nowych ten wariator zmienia też katy położenia, katy walka ?
                Raczej nie powinien bo łańcuch trzyma , nie rozbierałem tego to nie wiem.
                Ńarazie leżę w łóżku , bo masakra jaki kaszel .

                Dzięki , że wogule wam się chciało podjąć temat .

                Tu są zdjęcia z wymiany tego vteca z czerwca 2919 r.


                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Bodex1; 30-09-2021, 10:01.

                Comment


                • #83
                  jeśli już przy mechanice jesteśmy, bo łapiemy się różnych rzeczy, a tutaj:
                  Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  drgania takie mrowienie się pojawiają podczas przyspieszania tak od 2500 do 4 tys
                  czy macałeś / ruszałeś półosiami wzdłużnie i poprzecznie? są tam luzy? W Civic 8 bywały problemy z wewnętrznymi przegubami i to też można wpisać w twoje objawy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #84
                    Sam nie sprawdzałem , mechanicy tak , niby twierdzą , że brak luzów w całym zawiasie , w tym półosi.

                    Dodam , że owe drgania to takie mrowienie , jest też czuć gdy auto stoi i wkręcę na obroty , gdy był nowy nic nie było czuć że silnik się kręci.


                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                    Last edited by Bodex1; 30-09-2021, 12:36.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      Ja myślałem że w nowych ten wariator zmienia też katy położenia, katy walka ?
                      No właśnie to robi.
                      VTEC nie nic wspólnego z wariatorem,to jest osobny układ.
                      Wałek obracając się o jakąś wartość kątową wewnątrz wariatora zmienia fazę,natomiast VTEC zmienia wznios zaworów.
                      Last edited by rambo7; 01-10-2021, 07:50. Powód: edit.

                      Comment


                      • #86
                        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                        Dodam , że owe drgania to takie mrowienie , jest też czuć gdy auto stoi i wkręcę na obroty , gdy był nowy nic nie było czuć że silnik się kręci.
                        tą treścią wprowadzasz nowe informacje, które rzucają inne światło na cały temat rozważania szukania przyczyn.
                        Drgania, mrowienie, a jeszcze wcześniej było pisane o szarpaniu. Czyli tak na prawdę to jest przy wkręcaniu na obroty pojawiają się mrowienie i wyczuwalne ale jednak jakieś drgania. Podczas jazdy jeszcze mamy szarpanie.
                        To wszystko to sprawy mechaniczne, na razie nie wiemy czym wywoływane, czy mechaniką elementów obracających się czy elektryką. Od samego początku odrzucaliśmy elektrykę bo gdyby coś tu było nie tak to byłyby komunikaty CE a ich nie ma, nie ma to tez związku z LSPI. Ma to związek (dla mnie) tak jak śledzę ten Twój problem od samego początku ze sprawami mechaniki. (wiadomo że na zachodzie mechanicy mogą się uczyć mimo wszystko od polskich mechaników czy Litewskich) to jednak trzeba znaleźć kogoś kto by się pochylił mocniej nad sprawami mechaniki. Mówię mechaniki, bo nie mam pewności co do tego czy to coś z silnika, czy z skrzyni, czy układu przeniesienia napędu .. powoduje to mrowienie, to na pewno nie jest lspi na 1500%.
                        Mam nadzieję że te świece to wymienisz, albo już wymieniłeś?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          Zdrowie nie pozwala na dłubniecie przy zmianie świec , w domu jestem , wczoraj lało cały dzień , najwcześniej to w poniedziałek.
                          Na pierwszy strzał to świece i zobaczę . Ktoś w Civic IX 1,8 przy 60kkm zmieniał i mówił że już miały dość , mogły się wypalić i duży odstęp na elektrodach , lub nawet przebicia .

                          Wczoraj dzwoniłem do Honda Polska i opowiedziałem im historie z szarpaniem , paliwem w oleju i jak serwis to nie diagnozował .
                          Kazali jechać do innego ASO i zdiagnozować usterkę . Jeśli będą namiastki , że usterka wystąpiła wcześniej to naprawia w ramach gwarancji jeszcze .
                          Co do beny w oleju kazali opisać przypadek na Meila honda@honda , bo ne ma akcji serwisowej a podchodzą indywidualnie do zgłoszenia.
                          Ńarazie nie ma co gdybać .
                          Zobaczymy po zmianie świec .

                          Zapytam was jeszcze o brązowo rudy nalot na fajkach świec , gdzieś czytałem , że to od temperatury i par oleju , natomiast mam zajawkę czy to nie od przebić ?
                          Wygląda jak rdzawy nalot

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Bodex1; 01-10-2021, 10:22.

                          Comment


                          • #88
                            No, i to działanie co teraz robisz z H- PL to dobrze, ASO ASu nie równe i warto zmieniać czasem ASO. Rdzawy nalot nie jest od przebić to często spotykany nalot od opar oleju i temp. jak piszesz. Świadczy to też o tym i potwierdza fakt że te świece już tam są długo.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Wygląda jak rdzawy nalot
                              Wyczyść to i popsikaj czymś tłustym.

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                                Wyczyść to i popsikaj czymś tłustym.
                                Smlczyk z z obiadu mam na patelni [emoji1787]

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X