Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Muszę dorwać klucz 10 fajowy lub nasadkę , bo nr 4 jest dość zabudowany innymi klamrami by odkręcić cewkę płaskim .

    Cylindry w Hondzie liczy się od rozrządu nr 1,2,3,4 tak ?

    Zobaczymy czy to coś wskarze , bo jest 100 tys , a interwał regulacji zaworów jest przy 120 tys . Może już są do regulacji ??? I ma to wpływ na kompresję w cylindrach ? A to też może się przyczyniać .
    Ńarazie klucz i zmiana cewki i odczyt.
    Po nitce do kłębka.

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #62
      cylindry liczymy przeważnie od rozrządu, ale generalnie idzie o to czy po zamianie cewek miejscami coś się zmieni w komunikatach Check Engine? ...bo jeśli będzie scenariusz że (jak pisałem) zamienisz miejscami cewki i efekt będzie taki że np zamienisz 1i4 i na 4tym pojawią się błędy to oznacza cewkę. Natomiast scenariusz nr 2 że po zamianie cewek nadal na cewce 4 zero błędów, nooo to będzie trudniejsze, ale poczekajmy.
      Komunikaty zapłonów to przyczyny są w 99% od elektryki i paliwa. Czyli kable, cewki, moduły, i felerne paliwo, lub ciśnienie paliwa, ale to odpada, bo jak jest coś nie tak z ciśnieniem to lecą komunikaty wszystkich cewek bo ciśnienie jest jednakowe, a u Ciebie 1 szt cewka wygląda na to że działa dobrze, 3 wykazują szwank.
      Ja bym zaworów nie ruszał, praktyka pokazuje że przy przebiegach 180tys km nic się nie dzieje i nie wymagają regulacji. Poza tym regulacja to za dużo powiedziane, to jest sprawdzenie, tylko sprawdzenie luzów. Regulacja dopiero wtedy jak będzie coś odbiegać od normy. Szkoda zachodu i kasy.
      Last edited by rambo7; 20-09-2021, 11:36.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #63
        No to , podmiana cewek nic nie dała , dalej jest losowo , ale zostawmy cewki .
        Wspominałem wam , że tylko na jednym oleju najmniej szarpało , w zasadzie całkiem ustąpiły .
        Było to Ravenol EFS 0w20
        Pierwsze szarpania zauważyłem przy 30-40 tys km . Czy olej fullsyntetyk na bazach PAO ma najmniej oparów? , i największe właściwości myjące ,? Opary które lecą odmą mają wpływ na ten osad w kolektorze dolotu .

        Wtrysk bezpośredni i EGR , to jest powód .
        Benzyna nie obmywa nam zaworów ssących, a pary oleju lecą do kolektora i na to nakłada się sadza z EGR'a . Najwięcej gdy ktoś jeździ Eco , bo wtedy EGR najwięcej pracuje , lub jeździ w mieście w korkach . Mamy tu podobną sytuację co w dieslach w których występują klapy wirowe.
        Światło kanału ssącego jest mocno zmniejszone , dodatkowo może dochodzić do chwilowego podparcia zaworu w skutek sporej ilości nagaru na trzonku . To ma wpływ na napełnianie komory spalania powietrzem i ciśnienie sprężania , a co dalej za tym sam proces spalania i mamy losowe wypadania zapłonów . Analogicznie im dłużej jest nie czyszczone tym gorsza jakość spalin bo proces spalania jest zachwiany i więcej sadzy leci przez EGR.

        ASO dobrze o tym wie , ale nie informuje , bo mieliby zaraz tysiące reklamacji i wielkie koszty .
        Ja zgłaszałem przy 30 tys że są szarpania i drgania silnika takie mrowienie , ASO pojezdziło, stwierdziło że są drgania , ale nie wiedzą co bo komputer nic nie zgłasza - takie to są mechaniki zajebiste .
        Przez chwilę się zastanawiałem czyścić LM5111 do czyszczenia przepustnicy , pewnie trochę rozpuści ten torcik sadzy , jednak ta cała ilość gdy poleci do drogiego katalizatora to może zrobić inny bałagan w portfelu .

        Taki mechanik Krzysio pokazuje jak to wygląda przy 40 tys km (u mnie jest 100).

        Macie jakieś pomysły na separator par oleju do odmy , lub zaślepienie EGR'a ?




        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
        Last edited by Bodex1; 24-09-2021, 06:46.

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          No to , podmiana cewek nic nie dała , dalej jest losowo , ale zostawmy cewki .
          dała, dała ...to są kluczowe informacje! ...najważniejsze w twoim problemie! Nie ma ważniejszej rzeczy jak informacja z Pokładowej Diagnostyki samochodu ! ... wszystko można pominąć ale nie to !
          Wpis #56 ..dokładnie widać co pokazał OBD 1-2-3 wypadanie. 4 - 0.
          Zamiana cewki spowodowała wypadanie nr 4 ??? czekam na tą informację, to jest bardzo ważne. a najważniejsze to czy cewkę nr 4 oznaczyłeś jakoś i wiesz gdzie ona siedzie teraz? ..bo interesuje mnie czy ta cewka (nr 4) na innych cylindrach jest wypadanie czy nie?
          uparł się na te oleje,...zostaw oleje w spokoju.

          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          Wtrysk bezpośredni i EGR , to jest powód .
          wtrysk to z definicji bo to taka technologia, tego nie naprawisz bo taka jest to technologia, a jeśli EGR a masz 100 tys i sądzisz że masz kanały zapchane nagarem to rozbierz i zobacz co masz w środku? przy 100tys km tam będzie czysto, benz to nie diesel, chyba że tankujesz jakieś trefne paliwo z pgr'u.
          Podobnie ja tu zrobiłem ale auto kompletnie nie szarpało jeździło normalnie (to przy okazji regulacji zaworów, bo trzeba było i tak ściągać kolektory silnik ma prawie 200tys km ). Silnik Honda 1,4 i-DSI. kolektor dolotowy spalin i nagar w kanałach EGR
          Last edited by rambo7; 24-09-2021, 07:49.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #65
            Zamieniłem cewki miejscami 1 z 2, oraz 3 z 4 .
            Wynik taki jak widać .
            Dzisiaj pojeżdżę by się rozgrzał i znowu zmierzę bez zmiany cewek to zobaczymy czy jest losowe , czy wynik się powtórzy.

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #66
              dobrze widzę (cylinder-liczba wypadania).. 1-3 / 2-1 / 3-1 / 4-3. Czyli cewki są sprawne.
              Nie pamiętam, że jest przy tej okazji kontrolka Check Engine? czy nie ma ?
              (i jeszcze dla porządku, wypadanie zapłonów nie ma nic wspólnego z olejem ani z LSPI).

              edit: Zerknij na to, to się komponuje w twój problem: https://fault-code.com/p0300/ i podobnie https://www.forumsamochodowe.pl/kody/obdii/1505-p0300/ i na pewno gdzieś w którymś z tych obszarów jest usterka.
              Last edited by rambo7; 24-09-2021, 09:34.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Scheck Engine brak, są dwa błędy od kamery świątek i czujnika deszczu , rok temu zaszedł parą i zamarzł i tak wisi do dzisiaj. Na ostatnim przegladzie nawet kompa nie podłączyli w ASO .

                Zobacz dwa odczyty
                1. Z OBD2
                2. Odczyt parametrów Honda

                Poz 130 - Brak impulsu z czujnika B CMP , czy to pozycji wału , czy wałka rozrz. Jak się domyślam?

                Zero wypadniętych zapłonów.

                [QUOTE]

                @rambo7 - o tych innych przyczynach czytałem .

                Zabiorę się za świece .
                Trochę mi nie pasuje teoria oleju , ale czemu zaraz po jego wymianie u mnie i u kolegi jak ręką odją na kilka dni ?

                I czemu raz są przerwy a raz nie ma ?
                Gdzieś czytałem w elektrodzie , jeden pisał , że w Civic 1,4 miał problem przeanalizowal różne warianty i po wymianie czujnika położenia wału wreszcie spokój. Pisał że jego od odchyłka od parametrów jest nie zauważalna przez ECU i nie daje błędu.

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Bodex1; 24-09-2021, 11:50.

                Comment


                • #68
                  no więc coś jest nie tak bo:
                  Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Scheck Engine brak,
                  czyli Pokładowa (własna) Diagnostyka Hodny nic nie wykrywa,
                  twój Autel wykrywa wypadanie zapłonów,
                  Próbowałeś inny interfejs? potwierdza wypadanie?
                  Chodzi o to że już tu jest coś nie tak, nie ma możliwości aby OBD2 pojazdu nic nie wykrywało a zewnętrzne urządzenie wykrywa. To jest gruba niezgodność.
                  Zakładając że auto szarpie a OBD nie komunikuje tej sytuacji to Komputer pokładowy coś szwankuje. W sprawnym aucie taka sytuacja nie ma miejsca.

                  Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Zabiorę się za świece .
                  eeee.. toż ja i pewnie wielu tu jest przekonanych że to dawno zrobiłeś? a świece są nie wynalazek tylko właściwe dla tego silnika.. uhh. Bodex ..kurde...
                  weź wymień te świece, i pamiętaj na całkowicie zimnym silniku jeśli Ty sam to będziesz robił.

                  Na twoje odpowiedzi to właśnie czasem tak jest że ECM bardzo często próbuje sygnały i raz trafia na wypadnięcie ale to trwa tak krótko że zaraz po tym incydencie już wszystko gra ... i Kody DTC zapisuje w tzw. "Ramkach zamrożonych" czyli Komputer nadzoruje pracę silnika czuwa i działa ale wtedy kiedy zapłony wracają to nie komunikuje sie informacja trwała w postaci zaświeconej kontrolki CE.
                  Czyli trzyma komunikat o błędzie w pamięci ale go nie komunikuje bo obecnie jest wszystko w porządku.
                  Tak jak pisze w tych informacjach co podesłałem, one są zgodne z Procedurami napraw dla wypadania zapłonów dla benzyniaków, i tu w tych obszarach należy szukać przyczyn, nie w oleju i nie w lspi.
                  No ale te świece, to ja myślałem że już dawno opanowałeś... ze nie mają dużego przebiegu i są dobrane dokładnie jak przewidziano do tego silnika. Bądź czujny i nie kup podróbek w dziwnej cenie. Bo jeśli tam siedzą gówno chińskie a nie świece to tak jak masz może być ponownie.
                  Last edited by rambo7; 24-09-2021, 12:25.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #69
                    Świec nie zrobiłem bo nie zabrałem małej walizki z kluczami , mam 1200km do domu i tylko długi klucz do świec 14 / 3/8" bez grzechotki . I trochę brak czasu by kupić nakładkę przesówną w lokalnym sklepie nie było .
                    Jutro jadę po koła zimowe 180km w stronę Francji , to po drodze zachaczę o hagebaumarkt i tam kupię .

                    Jedyna możliwość to podjechać na Serwis Hondy do Heilbronn . 50€ za odczyt z kompa skasują ?
                    Czujnik kosztuje mniej [emoji848], 28€



                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #70
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ani jedna osoba nigdzie tu na forum nie melduje tego co Ty, ani jeden użytkownik z takim silnikiem a nawet mniejszym bardziej podatnym nie melduje i nie meldował o szarpaniu
                      Jak nie, ja swego czasu pisałem o szarpaniu w HR-V która posiadam. Auto szarpało od samego początku, serwis a nawet dwa nie potrafiły znaleźć przyczyny. Mam silnik ten z 2016r więc chyba ciut inny niż Bodex, ale szarpanie co jakiś czas występuje.

                      Comment


                      • #71
                        spokojnie, mówiłem to w kontekście LSPI. Jeśli Krajcek twoje auto szarpało od samego początku, to jest to praktycznie niemożliwe z powodu LSPI, tzn. ze coś mu dolega, ale jak auto jest nowe to nie ma jeszcze nagaru, nie ma przedmuchów na pierścieniach i nie bierze oleju w ilości 1L na 1000km inaczej mówiąc nie ma warunków aby przypisywać problem zjawisku lspi to jeszcze nie ten etap zmęczenia silnika.
                        Na pewno jest to powód do meldowania tej sytuacji ASO, a z braku pomocy zwrotu pojazdu. Poza tym 2 przypadki czy nawet 42 nie są w stanie rzutować na całość projektu. Usterka jeśli jest od samego początku powinna być zgłaszana do ASO lub Honda Polska jeśli ASO olewa sprawę.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #72
                          Koledze z 2018 już przy 6 tys zacząć szarpać i czasem przestaje aż miło mu się się jeździ .
                          Ja nie zdążyłem zmienić świece bo się pochorowałem , jutro wracam do domu . Wyzdrowieję to wymienię świece.
                          A tym czasem wracając od lekarza zrobiłem test i zobaczcie pozycję 130
                          Czujnik wałka rozrządu nie zalicza , całkowita ilość jest spora .

                          @rambo7 , nadal mnie zastanawia fakt , że po rozruchu rano jest rzężenie tak pół sekundy , wymyślono w ASO że to bendix rozrusznika , a mnie zastanawia fakt wymiany oleju i nagle szarpanie ustaje lub jest mniejsze , ciekawe jak ma się to do wadliwego regulatora V-tec ?


                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Bodex1; 28-09-2021, 22:40.

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                            Koledze z 2018 już przy 6 tys zacząć szarpać i czasem przestaje aż miło mu się się jeździ .
                            Ja nie zdążyłem zmienić świece bo się pochorowałem , jutro wracam do domu . Wyzdrowieję to wymienię świece.
                            A tym czasem wracając od lekarza zrobiłem test i zobaczcie pozycję 130
                            Czujnik wałka rozrządu nie zalicza , całkowita ilość jest spora .

                            @rambo7 , nadal mnie zastanawia fakt , że po rozruchu rano jest rzężenie tak pół sekundy , wymyślono w ASO że to bendix rozrusznika , a mnie zastanawia fakt wymiany oleju i nagle szarpanie ustaje lub jest mniejsze , ciekawe jak ma się to do wadliwego regulatora V-tec ?


                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                            Ten nieprzyjemny dźwięk zaraz po rozruchu to koło VTC. Podobno to zdarza się w hrv 1,5.

                            Comment


                            • #74
                              To jest przypadłość wariatorów nie tylko w Hondzie,taki urok.
                              Jak olej wróci do miski to przez chwilę dzwoni zanim znowu się nie napełni.
                              Filtr oleju jest z zaworem zwrotnym?Może interwał wymian oleju jest niewłaściwy,a może kombinujesz za bardzo z olejami.
                              Jak wszystko jest jak trzeba to niech naprawiają a nie diagnozują (o ile jest jeszcze na gwarancji).

                              Comment


                              • #75
                                Wymiana co 10 tys km , filtry oleju OEM zawsze, oleje zgodne z instrukcją, gwarancja się skończyła.
                                Pytanie czy wariatory W Hondzie to się nazywa regulator v-tec , mogą mieć coś wspólnego z szarpaniem ?
                                One w zależności od obrotów i obciążenia otwierają drugi ssący przy jednoczesnej większej dawce paliwa . Tyle że w Hondzie to ma miejsce powyżej 3500 obr a szarpania są 0d 2 do 3 tys obr.
                                No i co ma wspólnego z odczytem czujnika walka rozrządu ?
                                Raz wymienili ten regulator v-tec przy około 35 tys km przebiegu .


                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by Bodex1; 29-09-2021, 07:00.

                                Comment

                                Working...
                                X