Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Możliwe,ale można się zdziwić ile jest rzeczy które podpalają auta
    "Kanał na zewnątrz" w sensie nie lanie po silniku,ale na zewnątrz silnika a nie do oleju.
    Może do kolektora,może do pochłaniacza,a może do powrotu,nie mam pojęcia ,nie rozbierałem.
    Paliwo to pół biedy,ale są silniki gdzie chłodziwo potrafi wlewać się do oleju jak pompa poleci,to jest dopiero świństwo...

    Comment


    • #47
      U mnie w Civicu 1,5 t nigdy nie przybywało oleju, ale bagnet zawsze mocno było czuć benzyną, nie pamiętam czy k20 w ctr też pachniało, ale teraz mam 2,0tsi z turbo i bezpośrednim wtryskiem i nie czuć benzyny tylko jest normalny zapach oleju.

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Ciekawe że komputer nie łapie błędów .
        ja mam wrażenie że zablokowałeś się na inne wpisy, a nawet na to co piszą o tym techniczne strony, że nie ma żadnego nadzoru ani kontroli nad tym zjawiskiem, jeszcze tego nie wymyślili. Natomiast widać masz zdolności jasnowidzenia, bo dowodów na to nie masz żadnych, ani nikt inny nie ma i nie przedstawił.
        m26 wpis 42 moim zdaniem wyczerpał treść.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #49
          Dzisiaj rano byłem u znajomka który poskładał sobie silnik i do ładu z zapłonem dojść nie może bo z kompresją przesadził .
          Jak się tym bujnąłem i usłyszałem jak by pod maską siedział Gebrueder Fortweangler z dwoma dzwonami to od razu przypomniał mi się ten temat

          Comment


          • #50
            @rambo7

            A czujnik spalania stołowego ?
            Jego odczyty powinny być w logach pamięci i powinno być jako błąd .
            Zwłaszcza gdy szarpie cały czas do tego stopnia , że musiałem bardzo powoli sprzęgło puszczać bo potrafił robić kangury na 1 i 2 biegu ?

            Przyzwyczaiłem się do twoich barwnych wypowiedzi .
            Ja próbuję znaleźć rozwiązanie problemu.

            Po zmianie oleju OEM Honda 0w20 na którym szarpał na olej Shell 5w30 ECS SN+ , Dexos . I dolaniu AR902V2 150 ml nie obserwuje już szarpania , nawet przy spokojnym ruszaniu . Silnik moc przekazuje liniowo , jest ładny ciąg z dołu do samej góry aż przyjemnie się jeździ.

            To dowodzi , że benzyna w oleju powoduje LSPI . Tłok , pierścienie nigdy 100% oleju nie ściągnie z cykindra i to co zostaje jest w suwie sprężania zgarnianie , te małe kropelki mieszaniny oleju i benzyny powodują LSPI .
            W opracowaniach naukowych o LSPI czytałem że kropla oleju zmieszana z benzyną spala się mocą kilkanaście razy większa niż sama benzyna . Taką detonację powinien wyłapać czujnik spalania stukowego .
            Potem komputer kombinuje z opóźnieniem zapłonu i mamy chwilowy spadek mocy . Dlatego szarpie .


            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #51
              Bodexie jeden Niech do Ciebie dotrze wreszcie że czujnik spalania stukowego nie jest do tego żeby wykazywać błędy,tylko do tego żeby przeprowadzać regulacje w czasie rzeczywistym.To jest element regulacyjny a nie diagnostyczny. To jak pływak w spłuczce, który zamyka zawór kiedy poziom jest odpowiedni.Sam pływak nigdy nie będzie powodem przelania,błąd bedzie dopiero jak zawór się spierdzieli i woda się przeleje.


              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Potem komputer kombinuje z opóźnieniem zapłonu i mamy chwilowy spadek mocy . Dlatego szarpie .
              Nie prawda,opóźnianie zapłonu nie spowoduje szarpania bo
              -po pierwsze primo, opóźnienie jest stopniowe
              -po drugie primo, opóźnianie zapłonu nie zmniejsza mocy o połowę czy nawet 20% ,bo auto na stuku traci moc naturalnie a nie zyskuje.
              -po trzecie primo ,jak już raz stuknie to dane zostaną wprowadzone jako korekta do map zapłonu i wtrysku a potem już w tych samych okolicznościach te dane spowodują że stukania nie będzie.

              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              W opracowaniach naukowych o LSPI czytałem że kropla oleju zmieszana z benzyną spala się mocą kilkanaście razy większa niż sama benzyna .
              To powinieneś też wyczytać że to nie ma znaczenia,bo ilość gazów jest tak mała że wpływu na stuk to nie ma. Wływ ma jedynie to ze olej zapala benzynę o wiele za wcześniej niż powinno to nastąpić i to powoduje taki efekt.
              Zwykły kapiszon z piorunianu rtęci czy azydku ołowiu spala się wielokrotnie szybciej niż proch,a jednak szkód nie wyrządza kiedy jest go mało, za to proch w spowalniaczu z parafiny zabija dzika bo daje dużo gazów.Problem LSPI tym samym przestaje być problemem w sensie zapłonu samego oleju,a jego skutek można "zgasić" w każdej chwili.
              Last edited by m26; 15-09-2021, 23:14.

              Comment


              • #52
                odpowiem posiłkując się kolegą m26
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Bodexie jeden Niech do Ciebie dotrze wreszcie
                ...chociaż spróbuj by mogło dotrzeć .
                Nie wiem dlaczego aż tak sfiksowałeś na punkcie tego zjawiska i tak naprawdę wmówiłeś sobie problem którego nie masz. Tu jest problem.
                Last edited by rambo7; 16-09-2021, 13:58.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #53
                  No to mądre głowy, powiedzcie przecie
                  Co mi tak szarpie , skoro lepiej wiecie.
                  Skoro po zmianie oleju , szarpać przestało
                  A przed wymianą , nic przestać nie chciało .

                  [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #54
                    olej to zbieg okoliczności. Nikt tu nie ma zdolności jasnowidzenia, oczekujesz zbyt wiele . Skoro ASO mając to auto i grzebiąc w nim nie potrafiło pomóc to tu tylko jasnowidz.
                    Tak na poważnie to jeszcze nie trafiłeś widać na kogoś kto to zdiagnozuje.
                    Jeśli zmiana oleju, przynosi poprawę ale na bardzo krótko to może jest to ten trop? ale nie w kontekście lspi bo to gdyby występowało to już byś nie jeździł tym silnikiem by się rozleciał. Tak jak nie wyczujesz spalania stukowego tak i nie wyczujesz lspi, sporo kasy wydałeś na oleje niepotrzebnie.
                    Kase musisz zainwestować w diagnostykę szarpanie nie ma związku z lspi.
                    Teraz tak bez analizowania, nikt, ani jedna osoba nigdzie tu na forum nie melduje tego co Ty, ani jeden użytkownik z takim silnikiem a nawet mniejszym bardziej podatnym nie melduje i nie meldował o szarpaniu, ani związku w kontekście szarpanie = lspi.
                    Tak że "przełącz wajchę" zostaw to lspi, i zacznij szukać kogoś kto potrafi zdiagnozować problem szarpania.
                    Last edited by rambo7; 17-09-2021, 08:03.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #55
                      @rambo7
                      Wiem, że lspi urwało by tłoki , lub rozerwało zwłaszcza gdy jest już 100 tys . Czasem wystarczy jeden porządny strzał .

                      Muszę kiedyś pojechać do Tomasza Łapy on robi pełną diagnostykę , w terenie .
                      Kiedyś mi Espace 4 gasną od tak i zbadał , że gdy gaśnie brak sygnału z ECU do pompy , zmienił ECU na używkę i silnik ożył , równo pracował , znikły drgania i znowu malutko palił .

                      Wracając do tematu nie wszyscy z tym autem są i wiedza o was . Mam kolegę z Czeladzi , który ten na ten model i przebieg 30 tys . Jest to samo dosłownie , po wymianie oleju mniej szarpie , a potem aż się jeździć nie chce .

                      ASO powiadasz ? Najchętniej tym co przyjmują zgłoszenia dałbym w mordę bo na bezczelnego nawijają makaron na uszy i wszystkich mają za głupków a tylko oni są naj w temacie .
                      Mówię im , że też jestem mechanikiem i wiele już robiłem przy aucie , a oni żebym sobie Liquimolly nalał bo źle paliwo ... Ja im mówię , że na tym samym baku raz szarpie , a raz mniej , gdyby paliwo to by cały czas .
                      ASO Rzeszów to żenada jest tam jeden mechanik ogarnięty ale on robi co mu zlecą, musi wykonywać ich polecenia .
                      Zgłaszałem wiele razy że szarpie , że silnik ma drgania czasem .
                      Jeździł mechanik , stwierdził że ma , ale komputer nie pokazuje co i on nic nie może .

                      To jest to ASO . Śmiechu warte , klocki zmieniać tylko potrafią i kasować w ciul .

                      Nie wspominaj mi proszę o ASO bo mi się nerwy skończyły . Nie mam czasu z nimi walczyć, bo autem do pracy jeżdżę za granicę . Powinieniem rzeczoznawcę , prawnika i ich pociągnąć z odpowiedzialności .
                      A tych dwu to bym dyscyplinarnie wypieprzył z roboty na pysk , gdybym był i szefem za wciskanie kitu . Widać tak Honda ich szkoli by unikać kosztów . Aż coś się urwie to wtedy muszą zrobić
                      Witamy w Polsce po PRLowskiej.

                      Gdzieś czytałem , że koleś w Civic 1,5 miał podobnie i zdiagnozował czujnik położenia wału , na wolnych nie dawał napięcia .

                      Chm kupiłem AP200 , mogę poszukać parametrów poszczególnych członków na wolnych obr i w czasie jazdy , czy jest ktoś w stanie tutaj zajrzeć w nie i coś powiedzieć ? Nie znam parametrów nominalnych , napięć itd.
                      Może macie dział , w którym założę wątek ?

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                      Last edited by Bodex1; 17-09-2021, 20:02.

                      Comment


                      • #56
                        Mam jeszcze inny trop
                        Wypadanie zapłonów na 1 i 3 cylindrze .
                        Zobaczcie proszę , chyba trzeba od świec zacząć ?

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #57
                          Zacznij od świec i zamień cewki (zamień,nie wkładaj nowe).

                          Comment


                          • #58
                            Trochę poczytałem na elektrodzie Civic 1,8 , i CRV 2,0 ludzie piszą o czujniki położenia wału /walka rozrządu .
                            Wiesz, ja mam teraz 100 tys , ale zaczęły szarpać przy 30 tys , a koledze przy 6 tys km , przy takim przebiegu by świeca padła ? Irydowa, raczej mało prawdopodobne , choć nie niemożliwe . Cewki mogę zamienić i zrobić pomiar , jeśli nadal 1,3 to nie są cewki . Kurcze nie zabrałem ze sobą walizki kluczy , nie mam grzechotki , a klucz do świec i świece mam [emoji2359], pakowałem się na wyjazd jak pala.
                            Tu jest ciekawe bo cyl 1 i 3 chodzą w parze w suwie sprężania zapłonu .
                            Czyli jakby czujnik nie mierzył dokładnie położenia tych cylindrów ?


                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Tu jest ciekawe bo cyl 1 i 3 chodzą w parze w suwie sprężania zapłonu .
                              W parze w dzisiejszych rzędówkach chodzą pierwszy z czwartym i drugi z trzecim,kiedyś niektóre miały jedynie inną kolejność zapłonu (1,2,4,3 zamiast 1,3,4,2) .
                              Niezależnie od kolejności zapłonu dwa skrajne cylindry i dwa środkowe mają na wale wykorbienia w tej samej linii.Reasumując ,na pełne cztery zapłony silnika wał dwa razy jest w tej samej pozycji i zawsze jest to ta sama pozycja dla pierwszego jak i czwartego cylindra i analogicznie drugiego i trzeciego.
                              To położenie wykrywa czujnik na wale,natomiast określenie w jakim suwie jest obecnie dany cylinder pary należy do czujnika wałka rozrządu.
                              Chyba że mówimy o wale big-bang ,wtedy jest wszystko pokiełbaszone,łącznie z rozrządem.
                              Nie twierdzę że przyczyną nie może być czujnik wału czy wałka,ale od rzeczy prostych trzeba zaczynać,a najprościej jest zamienić cewki.
                              Last edited by m26; 19-09-2021, 08:46.

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                                Tu jest ciekawe bo cyl 1 i 3 chodzą w parze w suwie sprężania zapłonu .
                                tak się mówi, ale nie chodzą dokładnie na punkt zapłonu, iskra nie powstaje równocześnie w jednym czasie! nie! ... to jest minimalne przesunięcie najpierw 1 potem 3 bardzo blisko po sobie ale to nie jest równoczesne.
                                Widać że wypadanie zapłonów masz na 1-2-3 cylindrze. To jest powodem szarpania.
                                Nie wiem co może się dziać, że aż na 3 z 4ech jest wypadanie zapłonu.
                                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                                najprościej jest zamienić cewki.
                                Dokładnie tak, nic bym nie robił, tylko się bawił cewkami, tzn. skoro wiem że nr 4 nie wypada zapłon, to tą cewkę wsadzałbym (zamieniał) kolejno do 1,2,3.
                                Czyli spodziewany efekt:
                                nr 4 wsadzam do nr 1. Czego się spodziewać?
                                nr 1 = 0.
                                Nr 4 = jakaś liczba.
                                No i wtedy na bank wiadomo że ta nr 1 coś nie tak pracuje.
                                No i potem kolejno pozostałe dwie.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X