Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    zależy co masz na myśli "najlepsze"???
    "Najlepsze", to odpowiednie dla danej epoki środowiskowej w motoryzacji spalinowej.


    Chodzi mi głównie o to czy olej jaki zalałem niedawno LM Synthoil Longtime 0W-30 A3, B4 API SM będzie się dobrze spisywał pod względem Lspi, nie wnikałem w jego skład chemiczny.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
      A czy API SM też się załapuje pod te lepsze oleje?
      Tak, załapuje się.

      Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
      Chodzi mi głównie o to czy olej jaki zalałem niedawno LM Synthoil Longtime 0W-30 A3, B4 API SM będzie się dobrze spisywał pod względem Lspi, nie wnikałem w jego skład chemiczny.
      Z tego co kojarzę wymagania ACEA A3 jak i API SM, nie mają sekwencji testów pod tym kątem...
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #33
        Moim zdaniem jest to olej bardzo dobry pod kątem ochrony silnika jak i walorów ekonomicznych. Jaki ma skład dokładnie nie wiem, może Tabela Grzecha wyjaśni więcej. Natomiast jeśli chodzi o lspi to jak pisałem we wpisie #20 w (cofnij się), to nie jest tak że to zachodzi cały czas, aby powstały warunki dla lspi musi być spełnione kilka warunków a i to nie jest reguła. LSPI zostało wykryte podczas prób laboratoryjnych, a skoro takie zjawisko zaobserwowano nie można było tego zataić ani pominąć przy badaniu takiego rodzaju technologii silnika. Koncerny zabezpieczają sie w ten sposób przed ewentualnymi pozwami. Przeciętny użytkownik prawdopodobnie tego nie zauważy nigdy. Zauważy to wtedy gdy już się w tłoku zrobi dziura, ale to i tak nie będzie wina użytkownika a po prostu takie to jest rozwiązanie techniczne.

        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Z tego co kojarzę wymagania ACEA A3 jak i API SM, nie mają sekwencji testów pod tym kątem...
        prawdopodobnie tak jest, ale testów nie ma, nie dlatego że zapomnieli, tylko Normy ACEA A3 i API SM w czasach (2001-2005) nie było dowsowzingu, i nie przewiduje się tego badania dla tych Norm. API SM wpisuje się w samochody produkowane w określonym okresie czasu (nie było wtedy wymogu Norm spalin zmuszających do GDi, turbo, 3 cylindrów i osiągania wyników CO2/NOx).
        Moim zdaniem ładnie napisany artykuł, prosto mówi o co chodzi, oczywiście sponsorowany ale nie narzuca się: https://www.motofaktor.pl/czym-jest-zjawisko-lspi/
        Last edited by rambo7; 10-09-2021, 13:31.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Jakiś namiar na tabelę Grzecha?

          Czyli wychodzi na to, że bezpieczniej stosować nowoczesne oleje dopracowane bardziej pod względem lspi.
          Last edited by gabler; 10-09-2021, 13:39.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
            Jakiś namiar na tabelę Grzecha?

            Czyli wychodzi na to, że bezpieczniej stosować nowoczesne oleje dopracowane bardziej pod względem lspi.
            W tabeli Grzecha nic nie wyczytasz pod tym kątem... tam jest tylko jakość bazy i miara stabilności oleju poddawanego siłom ścinającym w danej kategorii SAE. Trzymaj się tego co napisałeś, czyli: "bezpieczniej stosować nowoczesne oleje dopracowane bardziej pod względem lspi." - inaczej mówiąc, im wyższa norma tym większa szansa, że olej jest bardziej zbliżony konstrukcyjnie do tego, żeby zapobiegać LSPI. Podejrzewam, że oleje OEM najlepiej sobie z tym radzą, szczególnie tych marek które wcześniej to u siebie wykryły.
            Last edited by Grzechu; 10-09-2021, 13:55.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
              Czyli wychodzi na to, że bezpieczniej stosować nowoczesne oleje dopracowane bardziej pod względem lspi.
              jak masz 1L 3 cylindry i powyżej 130KM to tak.
              ..ale to nie wszystko, bo możesz mieć "najlepszy" olej na świecie do LSPI, ale jak masz zmęczony silnik pierścienie zostawiają za dużo oleju na ściankach cylindra, paliwo lejesz różne, w podłogę ciśniesz często w przedziale niskich obr. to żaden olej nic nie pomoże.
              Jest to zjawisko poza kontrolą techniczną, nie wymyślono niestety dodatkowego czujnika jak przy spalaniu stukowym , jest to wynikiem tylko i wyłącznie dążenia do tego by silnik spalinowy spalał jak najmniej, czyli wydalał jak najmniej przy obniżeniu pojemności i doładowaniu go powietrzem... doszli do granicy, czyli do ściany fizyki ... i nic się z tym zrobić nie da.
              No ale jak to zawsze bywa ...coś wymyślili.... najlepiej - najłatwiej i to co podejmie i wchłonie rynek to - olej .... przecież można na ściemniać ...bo olej to ogromny rynek i wystarczy rzucić temat zrobiliśmy "spec olej do LSPI zrobimy My" ! ..i da się trochę zarobić przynajmniej
              No tak to finalnie wygląda

              no tego nie wiesz? to podstawowa Tabela na forum
              Jesteś w X genie to wystarczy że wejdziesz do podforum Silnik - tam jest przyklejony temat by był na wierzchu, pod ręką, to podstawowy temat olejowy: Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.

              Co do samego LSPI, to sami konstruktorzy przyznają że nie do końca jest pewne, co tworzy punkty przedwczesnego zapłonu czy resztka filmu gorącego oleju, czy skrawek rozgrzanego nagaru z silnika, może coś innego? a może wszystko na raz?
              W każdym razie jeśli silnik szarpie to nie konieczne to jest LSPI, tak samo jak przy spalaniu stokowym tez nie szarpie, jedzie normalnie tylko czasem to słychać. Szczególnie to słyszą motocykliści w ścigaczach gdzie motor się kręci do 18tys obr/min, jak jest PB 95 chodzi inaczej (rzęchot jest większy) a jak PB98 to inaczej (bardziej miękko), ale w jednym i drugim przypadku nic nie szarpie.

              Zjawisko występuje bardziej prawdopodobne jest gdy od niskich obrotów dynamicznie agresywnie chcemy przyspieszać, jeśli tego nie robimy zjawisko radykalnie jest mniejsze.
              Jeśli jest jak mówi kolega Bodex szarpie w każdych warunkach to jest problem z silnikiem nie z olejem. LSPI bardziej słychać (o ile słychać) niż czuć. Jeśli szarpie to nie jest to LSPI, prędzej wariator rozrządu, napinacz olejowy łańcucha rozrządu takie przypadki już w tych silnikach były, w zasadzie to każdym dowsowzingowym Skody Hyundaya VW, łancuch się rozciągały po 40 tys km jechać nie szło, nie równa praca na wolnych obrotach i szarpanie.
              Last edited by rambo7; 10-09-2021, 14:06.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                W tabeli Grzecha nic nie wyczytasz pod tym kątem... tam jest tylko jakość bazy i miara stabilności oleju poddawanego siłom ścinającym w danej kategorii SAE. Trzymaj się tego co napisałeś, czyli: "bezpieczniej stosować nowoczesne oleje dopracowane bardziej pod względem lspi."
                No to fez, zalałem tak zachwalanym olejem w klasie A3 i teraz będę żył do następnej wymiany w niepewności...

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                  No to fez, zalałem tak zachwalanym olejem w klasie A3 i teraz będę żył do następnej wymiany w niepewności...
                  Spokojnie, skąd wiesz w ogóle czy u Ciebie zachodzi to zjawisko?
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #39
                    Swoją drogą ciekawe czy 0w20 type 2.0 jest robiony między innymi w technologii zapobiegającej zapłonom.
                    Ale fakt faktem, że na A3 kultura pracy jest lepsza,bardziej aksamitna, na 0W-20 silnik wydawał głośniejsze dźwięki,u mnie jeszcze dozwolony bo bez filtra cząstek.
                    Last edited by gabler; 10-09-2021, 14:03.

                    Comment


                    • #40
                      gabler, nie demonizuj, za dużo się naczytałeś , masz bardzo dobry olej, dzwoni w silniku jak przyspieszasz? ... nie dzwoni? to wyluzuj się Zmienisz na 0W-20 i nie będziesz go zmieniał co max 8 tys km to rozciągniesz łańcuch rozrządu. W każdym razie masz do wyboru ... .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #41
                        Ostatnia oliwa to 0w20 Honda OEM i to samo.
                        0w20 Ravenol EFS, 0w30 Shell ETC , o e wszystkie mają SN+ , Shell to baza GTL.
                        Teraz zaleje Shell 5w30 ETC SN+
                        Ma aprobatę Dexos2 , chyba gen 1, czytałem dużo o zjawisku LSPI.

                        Ciekawe że komputer nie łapie błędów .

                        Zastanawiam się czy AR9100 nie bierze w tym udziału, nie powinien , ale...
                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                        Last edited by Bodex1; 10-09-2021, 20:25.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                          Ciekawe że komputer nie łapie błędów .
                          A dlaczego ma łapać?
                          Pytanie za milion:jechałeś kiedyś na prawdziwym "stuku" potwierdzonym przez kogoś obcykanego?
                          Szczerze wątpię.Mało tego to wątpię czy chociaż jeden procent piszących o tym kiedykolwiek tego doświadczył.
                          To nie jest "wydaje mi się że słyszałem",jak usłyszysz to otworzysz maskę i będziesz szukał co Ci się oberwało,albo może łańcuch ociera i innych kwadratowych jaj.
                          Prawdopodobnie nawet gdybyś nalał kij wie czego to nie doświadczysz,bo ECU opóźni zapłon i doleje zanim zdążysz cokolwiek usłyszeć.
                          Gdybyś jeździł rzeczywiście na samozapłonie przez tyle czasu to już dawno byś silnik z ulicy zbierał.
                          Tam nie ma też że trochę detonuje czy bardzo detonuje,to albo jest albo nie ma.Naciskasz gaz to i odgłos robi się ostrzejszy,w końcu to nie silnik który ma 1/4 km. z litra,tylko trochę więcej.
                          Nie kombinuj bo się nerwicy nabawisz,albo co najmniej niepotrzebnie zestresujesz

                          Comment


                          • #43
                            Wiecie co mi dzisiaj, znajomy mechanik przy wymianie powiedział , skąd paliwo w oleju , jego kumpel miał podobny problem z Hyundaiem , 30 tys km benzyna w oleju , 2 x mu okej zmienili i w końcu powiedział że albo zrobią , albo do sądu .

                            ASO wymieniło pompę paliwa , jest napędzana wałkiem z silnika , gdzieś pompy przepuszczają i leją benzynę do silnika , to nie przez górę się dostaje , a im krótsze odcinki jeżdżą tym jest go więcej bo analogicznie nie odparuje.

                            Honda umywa ręce , jest dobrze , tak ma być [emoji2359][emoji2359][emoji2359]

                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #44
                              O ,to ma sens.Trzeba by się poprzyglądać jak to jest w Hondzie zrobione,bo jeśli nie ma kanału odprowadzającego na wypadek przecieku to jest punkt zaczepienia.

                              Comment


                              • #45
                                Kanał na zewnątrz , żeby lało po silniku i się zapalił ? Raczej nie ma .
                                Jeśli już to przewód do powrotu .

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X