Zgodnie z danymi z testu powyżej lepkość kinematyczna w 100*C spadła do 6,98 czyli z 0W20 zrobił się 0W16 gdzie dla takowego oleju nominalna lepkość kinematyczna przy 100*C wynosi ~6,9 mm2/s.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Zjawisko LSPI, w których silnikach Hondy występuje i jak temu zapobiegać.
Collapse
X
-
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
-
Zamieszczone przez wowo Zobacz postaWitam
Czy ktoś testował zestaw firmy 44tuning.pl czyli pakiet LSPI/SPI & Friction Solution.
Na ich stronie jest nawet film z zastosowania tych preparatów w civicu X 1,5. Wynik: 219KM i 305Nm bez chip tuningu !!!
PozdrawiamKwota przyprawi Cię o duuuże oczy.
Comment
-
-
koledzy tu teoretyzują tak samo jak całe te badania prowadzone przez petro firmy są niepoparte dowodami, a jedynie obserwacjami które nie są do końca zbadane.
Idzie o to że zjawiska LSPI nie da się wyczuć z pracy silnika, tak jak tu przedmówcy sugerowali... że, szarpie silnik, i... jak zastosował olej pro lspi to nie szarpie.
No mi też się wydaje, że jak się napije mleka łaciate, to się lepiej czuję niż gdy piję mleko z biedry.
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaczy poradzi sobie z lspi
No i oczywiście olej to nie wszystko, aby występowało lspi to musisz tankować benzynę z dodatkiem etanolu, albo eko paliwo, generalnie eko energię zawartą w paliwach. Gdzie w PL zatankujesz etanol? podaj taką stację.
Czyli muszą zaistnieć warunki dla pogłębienia zjawiska bo nie tylko dot to silników 0.9L z turbo, musi być sytuacja że leje eko paliwo, lub PB z zawartością alkoholi, do tego silnik musi (być już zdezelowany) i brać olej w ilościach które pozwolą się odłożyć na krawędzi tłoka tak z 1-3L na 1000km i to może być go mało, sam silnik musi mieć już nagar głównie krawędzie tłoków, no i sam olej z znaczą zwartością Ca lub innych pierwiastków sprzyjających żarzenia nagaru a sam kierowca musi stosować nagminnie jazdę z niskimi obrotami.
Producenci paliw widzą ten problem i bardzo ostrożnie pochodzą do tej kwestii, dlatego nie są skłonni płacić kary za zdemolowane silniki od takich paliw. Problem istnieje, bo został wykryty w laboratoriach badawczych silników dowsowzingowych.
Producenci olejów oczywiście jak znajdą powody dla których mogą zarobić to oczywiście wmówią klientom że olej taki a siaki jest odporny na zjawisko, co jest oczywistą brednią, ale podważyć tego nie można, bo sam fakt istnienia takiego zjawiska wystąpił.
Honda w Instrukcji mówi o olejach pro lspi? nie. Więc klienci sami tworzą kolejny mit. Mity to ulubione tematy wszystkich którzy nie wiedzą o co chodzi ... ale gdzieś od kogoś coś podłapali... i jest, przyjęło się i nie ma już możliwości tego wyplenienia.
A jak już ktoś wymienił olej "pro lspi" i twierdzi że szarpać przestał to o'jej...nie komentuje.
Last edited by rambo7; 08-07-2021, 13:18.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaNo mi też się wydaje, że jak się napije mleka łaciate, to się lepiej czuję niż gdy piję mleko z biedry.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaMity to ulubione tematy wszystkich którzy nie wiedzą o co chodzi ... ale gdzieś od kogoś coś podłapali... i jest, przyjęło się i nie ma już możliwości tego wyplenienia.
Większej głupoty nie słyszałem.Równie dobrze można stwierdzić że jak ktoś jadł całe życie odpadki to już tak ma jeść zawsze.
Wszyscy zapierdzielają na standardowej oliwie,mało tego to jeszcze mapują i nic tam nie stwierdzają o lspi.
Kiedyś podobnym chwytem jeden wytwórca podniósł sprzedaż oleju spożywczego ,bo nagle co drugi kupował reklamowany "olej bez cholesterolu",nie mając pojęcia że żaden go nie ma.
Comment
-
Dobra nie zauwazylem ze to osoba w wolnossacej chrce miala tyle tylko ze cos kojarzylem ze na jakis ravenolach pukalo. Faktycznie producenci tez mi odpisuja ze Honda nic nie mowi o LSPI a jedynie C2 dzieki to znacznie uprosci wybor oleum.
Comment
-
Honda do wieku rzeczy się nie przyznaje , jak do luźnych wałków rozrządu w 1,6 diesel.
Wadliwych regulatorach v-tec, oraz wtrysku bezpośrednim 1,5 zalewającym silnik benzyną.
Moja hrv i kolegi z Czeladzi harfa szarpie , ale gdy tylko zmienimy olej na świeży jak czarodziejska różdżką szarpanie ustaje i to bez różnicy czy to 0w20 czy 0w30 czy 5w30 . Już próbowaliśmy na wieku .
Gdy szarpie olej śmierdzi beną aż cuchnie . Wymiana i nagle nie szarpie i zaczyna się od 5 tys przebiegu szarpanie .
Typowe dla LSPI.
Ale gówno produkują , masówka i tyle .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaAle gówno produkują , masówka i tyle .
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1,489315Moja hrv i kolegi z Czeladzi harfa szarpie , ale gdy tylko zmienimy olej na świeży jak czarodziejska różdżką szarpanie ustaje i to bez różnicy czy to 0w20 czy 0w30 czy 5w30 . Już próbowaliśmy na wieku .
Co do produkcji masowej możesz napisać którego producenta to nie dotyczy
Gdzieś czytałem że na LSPI zostały opracowane oleje SN+ sprawdź może to coś daLast edited by gienio; 10-09-2021, 10:21.
Comment
-
Bodex, kiedy będziesz sprzedawał bolid?
... lepkość, skoro widzisz na podstawie doświadczenia, że lepkość nie ma wpływu na LSPI tzn. że stosujesz oleje nieodpowiednie do LSPI. Nie wiadomo jakie oleje stosujesz, bo SAE to nic kompletni o oleju nie mówi.
Oleje do LSPI to przede wszystkim oleje "specjalne" tj.: o specjalnej bazie syntetycznej lub w spec. bazie w technologii syntetycznej, o jak najmniejszych zmianach w strukturze wiązań polimerowych - o minimalnym utlenianiu czyli odporne na zmiany temperatury pracy silnika. Oleje (ich skład musi być specjalny) te muszą być pozbawione dodatków wapniowych, absolutnie nie mogą mieć w składzie dodatków sodowych, bardziej pożądane są dodatki magnezowe.
Zatem, nie pisz o SAE bo to sensu żadnego (jak sam widzisz) nie ma, i nie pisz że "gówno robią", jak prawdopodobnie nie potrafisz dobrać odpowiedniego oleju i go nazwać zgodnie z wymaganiami ACEA.
Zainteresuj się (zanim wlejesz olej) co dany olej ma w sobie, poszukaj oleju o specjalnym składzie a nie żongluj lepkością, lepkość tu ma drugo a nawet trzeciorzędne znaczenie.
Więc baza i skład to podstawa.
Jeśli bym zasugerował to szukaj olejów z najnowszymi Normami pod LSPI: API SN Plus, API SP, ILSAC GF-GA (nie B!), można domniemać że mają w sobie taki skład który pozwoli nie żarzyć się frakcji oleju która zostaje na styku rantu tłoka z cylindrem.
podobne
Last edited by rambo7; 10-09-2021, 08:28.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez gienio Zobacz postaZamieszczone przez m26
Moja hrv i kolegi z Czeladzi harfa szarpie , ale gdy tylko zmienimy olej na świeży jak czarodziejska różdżką szarpanie ustaje i to bez różnicy czy to 0w20 czy 0w30 czy 5w30 . Już próbowaliśmy na wieku .
Comment
-
Zamieszczone przez gabler Zobacz postaczy API SM też się załapuje pod te lepsze oleje?
"Najlepsze", to odpowiednie dla danej epoki środowiskowej w motoryzacji spalinowej.
gabler, chyba źle zadane pytanie. API SM jest cała gama olejów, wszelakich rodzajów o rozmaitej bazie syntetycznej, technologii syntetycznej, mineralnej etc. API SM może się składać aż z 5 różnych baz syntetycznych wg grup tj: JA/I/II/III/IV/V (III to mineralne, V to estry) do tego cała gama różnych składów dodatków uszlachetniających, do tego każda marka ma swój udział w właściwościach pod swoje wymagania. API nie mówi kompletnie niczego o tym, z czego jest dany olej zrobiony.
Mówi jedynie o wymaganiach dot. poprawy ochrony w cylindrach przy wys. temperaturze, poprawa czystości tłoka - ulepszona kompatybilność przy stosowaniu rożnych paliw, lepszy detergent, spec. dodatki ochronne. To wszystko w stosunku do wymagań olejów stosowanych wcześniej. API SM czyli mowa o olejach w/od 2005 roku.
To są wysokie wymagania, ale wtedy nie było powszechnie silników dowsowzingowych (turbo) o małej pojemności z bezpośrednim wtryskiem podatnych na spalanie stukowe przy niskich obrotach silnika.
Przyspieszanie obciążanie z niskich obrotów 1500-2000 obr./min przy działaniu bezpośredniego wtrysku powoduje że paliwo gromadzi się na gładzi cylindra i koronie tłoka i podczas suwu tłoka na sprężanie, (przedwcześnie) potrafi zapalić mieszankę, a szczególnie gdy silnik jest zmęczony i na ściankach zostaje za dużo oleju które łączy się z paliwem. To zjawisko jest typowe dla takiego rozwiązania dowsowzing+wtrysk bezpośredni i szczególnie 3 cylidrówki.
Dlatego olej w tych silnikach potrafi śmierdzieć paliwem, to normalne.
Lepkość, o tyle w takiej sytuacji jest to ważne aby nie był za lepki szczególnie w okresie zimowym by jak najmniej się łączyło oleju z gładzi cylindra z mieszanką paliwową.
Więc jeśli sprawdził kolega Bodex, i były oleje o SAE od 0W, 5W do 30 tzn. można domniemać że oleje te miały w sobie dodatki sprzyjające niekontrolowanemu zapłonowi czyli pewnie były dodatki niepożądane np. wapniowe no to nie ma siły lspi będzie zachodzić. Honda czy nie honda nie ma znaczenia.
Olej musi być nafaszerowany magnezowymi dodatkami, bez dodatków fosforowych i wapniowych oraz mocne cechy odporności na odparowanie i utlenianie.
Szukanie zatem po SAE nie ma kompletnie sensu, szukanie wg ACEA lub API już prędzej, ale poprawniej po Karcie Charakterystyki z wyszczególnieniem składu (z czego jest olej).
Oczywiście, jest oczywistym że taki olej zmieniamy dość często, możliwe że i częściej niż wynika to z interwału. Same oleje pod lspi tez różnią się pewnie od siebie i jeden jest lepiej zrobiony inny gorzej.
Kto decyduje się na taki pojazd, musi zaakcentować że tak to działa, tak kosztuje, i musi wpisywać się w najwyższe zaangażowanie pro środowiskowe. Nie ma zmiłuj, koszty ekologicznego pojazdu spalinowego są wysokie, tak samo jak wysokie są koszty produkcji prądu w elektrowni na węgiel. Nie można sobie nasypać węgla 2 gatunku do kotła, zawsze najdroższy, najlepszy o wysokich parametrach emisyjnych.Last edited by rambo7; 10-09-2021, 12:53.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment