Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

System start stop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sprawdź czy masz dobrze przykręcone klemy no i akumulator musisz przede wszystkim podładować, tutaj raczej nie ma innej przyczyny.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #17
      problem wyjaśniony w ASO. Akumulator był max. naładowany. Brak działania S/S i wyświetlana ikona akumulatora był spowodowany zawieszeniem odpowiedzialnego za to czujnika. Należało zdjąć na chwilę minusową klemę i czujnik się zrestartował. Może się komuś przyda taka informacja.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Brak działania S/S i wyświetlana ikona akumulatora był spowodowany zawieszeniem odpowiedzialnego za to czujnika
        Ty lepiej napisz jak zawiesiłeś ten czujnik. To będzie najtańsza metoda wyłączenia S/S na stałe XD

        Comment


        • #19
          Już melduję że po odpięciu minusowej klemy na 20 sekund i ponownym przykręceniu- system zaczął działać.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
            Ty lepiej napisz jak zawiesiłeś ten czujnik. To będzie najtańsza metoda wyłączenia S/S na stałe XD
            Jakbym wiedział,że to zawieszony czujnik to bym nie interweniował Miałbym S/S z głowy. Ale człowiek uczy się na błędach
            Last edited by Stach13; 04-04-2019, 19:32.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Jakbym wiedział,że to zawieszony czujnik to bym nie interweniował Miałbym S/S z głowy. Ale człowiek uczy się na błędach
              Trzeba było brać CVT

              Comment


              • #22
                Manual jest dla mnie osobiście za dobrym i za miłym gadgetem żeby pchać się w CVT. Miałem taki zamiar (CVT). Po pojeżdżeniu sobie manualem zakochałem się w tej skrzyni. Serio.
                A co do samego systemu S/S- u mnie od zakupu auta nie działał i odpaliłem go (zdejmując klemę) tylko po to by się przekonać czy jest sprawny. Oczywiście jak każdy- chętnie bym go teraz "zawiesił" na nowo.

                Comment


                • #23
                  Trochę dziwią mnie te utyskiwania i tęsknota za nieposiadaniem systemu Start/Stop. Przecież to wyłącza jednym przyciskiem
                  Bardziej mnie zastanawia, jak to się ma do ekonomiczności jazdy, jaki ma wpływ na spalanie. Wie ktoś?

                  Comment


                  • #24
                    Start/Stop przynosi jakikolwiek skutek tylko w mieście i to zatłoczonym mieście. Dużo świateł dużo zatrzymań. Jednak trzeba inteligentnie używać sprzęgła - chodzi o to żeby nie wyłączyło silnika jak wiesz, że dojeżdżasz do długo palących się świateł i będzie wyłączenia silnika na kilka sekund.
                    Jednak moim subiektywnym zdaniem nie przynosi to dużych efektów i czy ma to sens, oszczędność 0,1-0,2 l/100km (ktoś na forum pisał o takim zysku) versus większe zużycie rozrusznika?

                    Standardowo jak tylko wchodzę do samochodu to po odpaleniu wciskam przycisk SS off. Mam to już we krwi.

                    Comment


                    • #25
                      Poruszam się w mieście każdego dnia i nie wyobrażam sobie jeździć na włączonym s/s... Zwariowałbym gdyby auto gasło i odpalało 100 razy zanim dojadę do pracy.

                      Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Unthinkable Zobacz posta
                        Jednak moim subiektywnym zdaniem nie przynosi to dużych efektów i czy ma to sens, oszczędność 0,1-0,2 l/100km (ktoś na forum pisał o takim zysku) versus większe zużycie rozrusznika?

                        Standardowo jak tylko wchodzę do samochodu to po odpaleniu wciskam przycisk SS off. Mam to już we krwi.
                        OK, ale czy ten rozrusznik nie jest dostosowany do takiego trybu pracy? Wydaje się, że inżynierowie o tym pomyśleli
                        Rozumiem, że ktoś może nie lubić, ale "argumentum ad avarium" do mnie jakoś nie przemawia.

                        Comment


                        • #27
                          Praktycznie wszystkie podzespoły najbardziej są obciążone podczas rozruchu i to nie tylko rozrusznik. To nie dotyczy tylko auta prosty przykład żarówki czy dysku twardego- w 99% przepala się podczas rozruchu a nie pracy.

                          Dodatkowo w silnikach turbo przy takim gaszeniu auta turbina nie ma chłodzenia olejem itd. itp.

                          I myślę, że do nikogo nie przemówi tutaj oszczędność paliwa na poziomie 0.1 - 0.2 L/100km

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez mariossimo Zobacz posta
                            OK, ale czy ten rozrusznik nie jest dostosowany do takiego trybu pracy? Wydaje się, że inżynierowie o tym pomyśleli
                            ...
                            Pewnie pomyśleli i zapewne jest przewidziany na kilka razy więcej uruchomień niż tradycyjny rozrusznik w poprzednich naszych modelach, ale bardziej trzeba brać pod uwagę ....

                            Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                            Praktycznie wszystkie podzespoły najbardziej są obciążone podczas rozruchu i to nie tylko rozrusznik. To nie dotyczy tylko auta prosty przykład żarówki czy dysku twardego- w 99% przepala się podczas rozruchu a nie pracy.

                            Dodatkowo w silnikach turbo przy takim gaszeniu auta turbina nie ma chłodzenia olejem itd. itp........
                            Większość z Nas to rozumie bo jak czytamy forum to wszędzie gdzieś pojawia się wpis, że odruchowo...pierwszą czynnością...itd jest dezaktywacja systemu start/stop. O ile system jest w miarę mądrze zrobiony bo często piktogramy na wyświetlaczu pokazują, że inżynierowie Hondy założyli mu spory kaganiec:.... a to niewystarczająca ilość energii .....a to temperatura silnika ...a to temperatura wnętrza i w sumie system nie jest uciążliwy na krótszych odcinkach o tyle na pewno wymiar oszczędności paliwa nie jest adekwatny do ewentualnych strat jakie przynosi/przyniesie.
                            Moja Hania
                            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                            Comment


                            • #29
                              OK, dzięki, nie upieram się i przyjmuję powyższe wyjaśnienia. Też będę wyłączał

                              Comment

                              Working...
                              X