Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Start zatrzymany - wyniki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    to musiałeś zasnąć na tym FZ1, generalnie żadne auto cywilne do motocykla co ma 100KM nie ma szans. Raz moim FZ6 podjąłem próbę z Oplem Insignia turbo 2,8 V6 (260 KM), wystartowaliśmy równo, ale odczekałem by wyszedł przede mnie i tym razem ja sprawdzałem "ile może" no i jak było 190km/h zakończył przyspieszanie, bez problemu bym go łyknął w każdym momencie od 0-190km/h liczyłem że będzie szybszy.
    Co do Civic'a zgadzam się z poprzednikami, gdyby chcieć naprawdę spróbować z quszkajem to da się go objechać wyraźnie, ale trzeba się na taki start nastawić.

    Żeby nie zburzyć tematu, czekamy oczywiście na relacje zgodnie z propozycją zamieszczoną w pierwszym poście.
    Last edited by rambo7; 10-10-2018, 08:14.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Powiem podobnie jak moi Koledzy, że generalnie nie odczuwam wpływu klimy na przyspieszanie. Sądzę, że w moim przypadku jest to bardziej kwestia starych nawyków oraz chęć zminimalizowania ryzyka utraty cennych sekund.
      Odpowiadając zaś na pytanie Kolegi martin, to sądzę, że to mogła być prędkość rzędu 70-80km/h. Prosty odcinek, bez innych uczestników ruchu. Mogę również zgodzić się z Kolegami, iż bieg 3 to faktycznie mocarne przełożenie dające dużą frajdę w trakcie manewru wyprzedzania. Osobiście używam najczęściej na drogach krajowych. Na autostradzie nie ma potrzeby moim zdaniem.

      Z całą pewnością jednak ASP mocno ingeruje i jego wpływ jest mega odczuwalny w momencie uskuteczniania procedury startowej. I nikt mi nie powie, że jest inaczej.

      Mogę również zgodzić się, że na start zatrzymany trzeba być "mentalnie" przygotowanym. Nic nie zapowiadało, że ten manewr będzie tak wyglądał. Oczywiście byłem przygotowany do szybkiego ruszenia, ale nie wyłączyłem ASP oraz nie specjalnie koncentrowałem się, by nie zerwać przyczepności etc. A tu taki wariat mi się trafił. Jak tak czytam Wasze wypowiedzi, to sądzę, że może faktycznie ostateczny wynik starcia nie było taki najgorszy

      Później ustawiłem się za wariatem i starałem się na krótkim odcinku dotrzymać mu kroku. Sądzę, że zapiął co najwyżej 3 bieg i tak go piłował do końca chcąc odejść jak najdalej. Na jego nieszczęście zrobiłem to samo


      Zamieszczone przez martin Zobacz posta
      Aż tak czuć klimę w 1.5T? Trochę dziwne, w większości doładowanych aut, którymi jeździłem (2.0 TDCI, 1.4TSI, 1.8 TSI) klima zupełnie nie była odczuwalna.
      Powiedziałbym, że nawet na jeździe testowej X 1.5T nie czułem różnicy (było dość upalnie, choć fakt krótka trasa i po przesiadce z R18 to rwało solidnie).

      Do jakiej prędkości się z nim mocowałeś?
      Bo jeśli to było 1.6T to nie ma się czego wstydzić. No i nie wiadomo czy miał serię czy lekko podkręcony.
      https://www.youtube.com/watch?v=-Y_gOkbRArg

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
        3 bieg jest jednym z lepszych jak chce się kogoś dynamicznie wyprzedzić i jest bardzo uniwersalny bo można na nim od 40 km/h do 130 km/h śmigać
        w kontekście powyższego, do użytkowników X gen, miałem okazje pojechać do odcinki Hyundai i30 1,6 wagon i na 3-ce doszedłem do 142km/h. Civic tyle nie pójdzie?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Wydaje mi się, że powinien pójść, jak będę miał okazję to dzisiaj sprawdzę i potwierdzę.
          Moja Honda
          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

          Comment


          • #20
            My mówimy o dynamice na trójce... ja na piątce od 80km/h wyprzedzam i nie mam cykora jak poprzednim genem czy zdążę przed grillem od scani.
            Civic 1.5T

            Varadero

            Comment


            • #21
              Ja też postaram się sprawdzić. Często jestem na autostradzie, więc nie będzie problemu.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                to musiałeś zasnąć na tym FZ1, generalnie żadne auto cywilne do motocykla co ma 100KM nie ma szans. Raz moim FZ6 podjąłem próbę z Oplem Insignia turbo 2,8 V6 (260 KM),
                No przysnąłem hehe. Ale ten leon naprawdę fajnie startuje. To byla warsja 4x4 bo koleś startował na pełnej bombie i nawet mu koła nie zabuksowały. Nie wiem czy był modowany bo nie było szansy zapytać bo wjechaliśmy w róźne rozjazdy. Typka by raczej do setki objechał. Ta insignia ma 7s do 100 więc oczko niższa liga. Generalnie w fz1 ma tyle momentu, że w niskich temperaturach trzeba uważać bo jest spory uślizg na tylnym kole hehe. Kiedyś scigałem się na xj6 spod świateł z 911 turbo i golfem r. Golf został w tyle a z 911 do 100 szliśmy równo. 911 turbo szybsze od xj6 z danych katalogowych. Także rożnie bywa z tymi startami.

                Ciekawe jaka jest róznica w 1.5t w czasie 0-100 na suchym z TC i bez. Nie widziałem takiego porównania. Ja dla checy wyłączyłem kaganiec żeby zobaczyć jak idzie na suchym na maxa to musiałem dobrze dać w palnik zeby palił gume. Ale jeszcze na 2ce jak wejdzie na 4 tyś obrotów to potrafi zerwać przyczepność. W typku to dopiero musi być zabawa z utrzymaniem kontroli.

                Comment


                • #23
                  Na 3 świeci się jeszcze kontrolka TC jak dam but w podłogę Chyba jakieś śliskie asfalty mamy Co do startów to jakiś czas temu człowiek w alfie stelvio chciał mi udowodnić, że będzie szybszy i powiem wam, że po starcie zrobił sobie przewagę o długość maski ale po zapięciu 2 wszystko wróciło do normy

                  Comment


                  • #24
                    Na 3 przy 143km/h jest odcinka w 1.5T

                    Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
                    Moja Honda
                    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                    Comment


                    • #25
                      Potwierdzam, u mnie podobnie, ale udało się osiągnąć ok 146km/h.

                      Comment


                      • #26
                        "trójeczka" to potęga w 1.5t Szczerze powiem, że rzadko kto próbuje się nawet mierzyć... Ludzie zazwyczaj grzecznie zjeżdżają na prawy pas :-) ze mną akurat całkiem niedawno próbował się mierzyć Mini Cooper - co prawda nie ze startu zatrzymanego, ale powiedzmy tak od 50km/h w górę, przy wjeździe na obwodnicę... nie wiem jaką jednostką napędową dysponował, ale tak do ok. 140 km/h szliśmy łeb w łeb - powyżej powąchał już zdecydowanie spaliny :-)

                        Comment

                        Working...
                        X