Ja też mam ten dźwięk właśnie z okolić lewego słupka.... jak się teraz gorąco zrobiło dźwięk stał się bardziej dokuczliwy. Co najlepsze przy jeździe na wprost nic nie hałasuje. Najbardziej to słychać przy ruszaniu ale na skręconych kolach... jak wjeżdżam na posesję... pakruje w garażu. Z roku na rok coraz bardziej to słychać.... słupek rozebrałem cały i nic to nie pomaga... ktoś kiedyś sugerował że może to uszczelka drzwi ale nie mogę tego stwierdzić....
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Czy wnętrze Wam skrzypi?
Collapse
X
-
Witajcie. Od dłuższego czasu borykam się z denerwującym dźwiękiem z okolic schowka pasażera. W momencie gdy lewe koło wpada w dziurę lub na asfalcie są pęknięcia, lub tzw tarka, na wysokości schowka- nawiewu słychać coś jakby latająca sprężynka. Jest to dość irytujący dźwięk/trzeszczenie, którego źródła nie mogę namierzyć. Trzy wizyty w ASO i jazdy z mechanikiem też niczego nie dały (poprawili słupki, sprawdzili kratki wentylacyjne). Zaznaczam, że schowek jest pusty i żaden element, który jest w "zasięgu ręki" nie ma luzów.
Spotkaliście się z czymś podobnym? Może ktoś coś podpowie?
Comment
-
Zamieszczone przez lukazs Zobacz postaWitajcie. Od dłuższego czasu borykam się z denerwującym dźwiękiem z okolic schowka pasażera. W momencie gdy lewe koło wpada w dziurę lub na asfalcie są pęknięcia, lub tzw tarka, na wysokości schowka- nawiewu słychać coś jakby latająca sprężynka. Jest to dość irytujący dźwięk/trzeszczenie, którego źródła nie mogę namierzyć. Trzy wizyty w ASO i jazdy z mechanikiem też niczego nie dały (poprawili słupki, sprawdzili kratki wentylacyjne). Zaznaczam, że schowek jest pusty i żaden element, który jest w "zasięgu ręki" nie ma luzów.
Spotkaliście się z czymś podobnym? Może ktoś coś podpowie?
Ostatnio to robiłem i teraz mam ciszę. Okolice te same, a dźwięk... plastik rezonujący o drugi plastik.
Comment
-
Mam tę robotę za sobą.
Może doprezyzuję co i jak jest do zrobienia... może komuś się przyda (?).
Otworzyć schowek.
Zdemontować osłonę boczną - tę na której jest kluczyk od poduszki pasażera. Osłonę wystarczy podważyć palcami i pociągnąć.
Odczepić wtyczkę od osłony bocznej (od kluczyka).
Ściągamy uszczelkę drzwi - wystarczy tylko w okolicy schowka.
Odczepiamy spężynę gazową po lewej stronie schowka (można to również zrobic za chwileczkę podczas demotażu schowka).
Zdemontować schowek - najpierw trzeba go ścisnąć w miejscu górnych ograniczników otwarcia. Wtedy otworzy się szerzej i można go już wyciągnąć (na dole są dwa "zawiasy").
Zdemontować panel schowka: odkręcić 4 śruby krzyżakowe od góry i dwie większe od dołu, pociągnąc za panel od góry - wyskoczy z górnych zaczepów. Pociągnąć panel od dołu - wyskoczy z dolnych zaczepów.
Calość wyjdzie wraz z dolną osłoną, która jest doczepiona do panelu schowka (w czterech miejscach są spinki).
Odczepić wtyczkę oświetlenia schowka.
Zdemontować kanał nawiewu na nogi pazażera - 3 zatrzaski.
Odczepić z gniazd wszystkie widoczne wtyczki, które podłączone są do interesujacego nas modułu wentylatora i filtra kabinowego (dwie są z prawej strony, więc odczepiamy je dopiero po częściowym zdemontowaniu całego modułu).
Generalnie nie ma problemów z późniejszym ich przypięciem - wiązki są tak zrobione, że wiadomo jak je później poprowadzić i co gdzie przypiąć. Można oczywiście zrobic zdjęcie.
Teraz demontaż samego modułu.
Dwie srubki koloru czarnego mocują lewy kanał modułu z kanałem biegnącym dalej - w lewą stronę deski. Te odkręcamy - jest to proste, ponieważ jest do nich łatwy dostęp.
Teraz 3 nakrętki ze śrub mocujących panel do karoserii (ściany grodziowej) - srebrne z dużymi zintegrowanymi podkładkami. Jedna jest na dole - widoczna i z łatwym dostępem.
2 są na górze (po lewej i po prawej) i do tych dostęp jest utrudniony. Ja na szczęście miałem przedłużki, wiec nie było problemu. Coś takiego trzeba jednak posiadać, aby nie okazało, że nie da się tego odkręcić, albo, ze pocharatacie sobie całe łapy.
Po odkręceniu śrub moduł cały już da sie wyciągnąć - nie zapomnijcie oczywiście o dwóch wtyczkach z prawego boku.
Jak to juz będzie na wierzchu - naprawa może być przeprowadzona na kilka sposobów - ja punktowo zalałem spojenie hałsujących elementów za pomocą kleju na gorąco. Na pewno już nie klika. Ktoś pisał o gąbkach/piankach - jak dla mnie wystarczy klej.
Montaż w odwrotnej kolejności.
To tyle.
Nie sprawdziłem efektu. Jestem bardzo ciekaw.
A i jeszcze jedno - jak już to będziecie mieli wszystko zdemontowane - warto sprawdzić czy coś innego się nie telepie, nie rezonuje. Ja prócz tego modułu pochytałem jeszcze kilka innych, potencjalnych grzechotek.
Comment
-
No i to również poprawione - płócienna taśma izolacyjna owinięta wokół - kilka warstw, aby skasować luz.
20210705_193014.jpg
Comment
-
W sumie to nie wiem ... generalnie likwiduję wszystko co może hałasować. Wiem, że ten element miał luz, którego byc nie powinno.
Teraz mam kolejną zagwostkę - coś mi się wzbudza w okolicy mocowania lewego, przedniego pasa bezpieczeństwa - na wysokości ucha.
Mniej więcej tam, gdzie jest regulacja wysokości pasa.
Jakieś pomysły?
Comment
-
Też mnie irytuje dźwięk z tych okolic. Co najlepsze pojawia sie tylko latem i nasila ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Rozebrałem już słupek przedni i drzwi ale to nic nie pomogło. Regulowałem drzwi i wyciągałem uszczelkę drzwi ale to nadal nie to.... został mi do rozebrania słupek środkowy bo już pomysłów brak a irytacja rośnie.
Comment
-
Zamieszczone przez Theo74 Zobacz postaW sumie to nie wiem ... generalnie likwiduję wszystko co może hałasować.
Comment
-
Zamieszczone przez Typek® Zobacz postaTym wpisem trochu się ubawiłem, naprawdę :-))) pozdrawiam
Comment
-
Wyeliminowałem kolejny temat. Pokrętło na prędkościomierzu dotyka plexi i hałasuje (lub inaczej - może hałasować).
Zastosowałem w tym miejscu małą uszczelkę gumową (na zdjęciu). Stykając się z plexi eliminuje wzbudzanie się pokrętła.
Wygląda to estetycznie i działa.
20210710_151607 (002).jpgLast edited by Theo74; 10-07-2021, 16:43.
Comment
-
ja zastanawiam się jak zlikwidować trzeszczenie w podsufitce, najchętniej wpuścił bym jakąś piankę
Comment
Comment