Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X 1.5 turbo CVT Sport Plus - wrażenia z jazdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Witam zostałem posiadaczem civica 1.5 T manual
    auto bardzo przypadło mi do gustu autko płynie
    co do silnika muszę się objeździć
    po pierwsze mi nie pasuje sprzęgło za miękkie
    silnik bardzo ekonimiczny jak na inne modele które posiadałem z podobnym motorem
    Autko trzeba kręcić to moja pierwsza honda więc mam wrażenie żeby się zebrała trzeba jej odtro dać buta
    Moje poprzednie autko z turbo do była megane coupe III z silnikiem 2.0 turbo 180 koni autko było zdecydowanie zrywniejsze wyższy moment sprawiał że szło od samego dołu praktycznie bez dziury
    W megance motor przy 4 tys stawał się bezużyteczny koniec kręcenia w hondzie znowu zaczyna się zabawa
    Kwestia przyzwyczajenia
    Co do spalania w megance srednie miasto to 10,5 d0 11,5 przy normalnej jeździe w hondzie spokojnie mieszczę się w aucie które się dopiero układa na poziomie max 9,5 l

    Comment


    • #32
      No to teraz spalanie na normalnych drogach, czyli bez autostrady - 6,2l po drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych (2x210 km) z prędkościami o ok. 30% powyżej dopuszczalnej (Civic 1,5 CVT). Najlepsza, moim zdaniem, kombinacja to przyspieszanie na manetkach przy wyprzedzaniu (2 stopnie w dół) i normalna jazda w zwykłym trybie (nie sport)- najbardziej ekonomicznie a i wrażenia z jazdy bardzo fajne....

      Comment


      • #33
        dla mnie tryb sport jest np. bardzo przydatny np. w górach, żeby nie męczyć silnika niskimi obrotami i nim hamować bez mieszania łopatkami.

        Comment


        • #34
          Wszyscy piszą "tryb sport " gdzie go włączyć ?
          Bo ja jakoś go nie widzę . No chyba że chodzi o tryb S (sekwencyjny ) na skrzyni biegów

          Comment


          • #35
            S to właśnie ten sport. W sekwencyjny to wchodzisz dopiero jak ruszysz którąkolwiek łopatkę po przełączeniu na S. Po takiej operacji nie da się już wrócić do automatu bez powrotnej zmiany na tryb Drive.
            Bez ruszania łopatek, w S skrzynia zachowuje się mniej więcej jak w D, tylko z definicji ma już wyższe obroty, gwałtowne wciśnięcie gazu powoduje zrzucenie paru wirtualnych biegów podobnie jak w D no i oczywiście po wciśnięciu do końca masz kickdown i pełną moc.

            Comment


            • #36
              To nie żaden sport . Tylko na S-ce zmienia się biegi samemu , silnik kręci do odcięcia na każdym biegu (chyba że cyknie się manetkę+/-) . A manetkami można też zmieniać na DRIVE. Kickdown działania na S i na D.
              A ja myślałem że jest coś dodatkowo w wersji SPORT/SPORT+ .(bodajże jak w type-R)

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez mg650 Zobacz posta
                Tylko na S-ce zmienia się biegi samemu
                no to mam jakiś inny samochód, bo biegi same mi się zmieniają na S, DOPÓKI nie klikną w łopatkę, wtedy już muszę zmieniać sam.
                Moja wersja to sedan executive.



                edit. właśnie sobie sprawdziłem na filmiku, że nie mam demencji po przełączeniu na S (SPORT! ) na ekranie jest literka S, nie trzeba niczego zmieniać. Po kliknięciu w łopatkę, przy literce S pojawia się cyferka wirtualnego biegu, wtedy nie ma pamiłuj - albo zmieniam sam, albo trzeba przerzucić na D i ewentualnie znowu na S aby w tym trybie działał automat.

                A może by kto sprawdził w instrukcji jak japońce rozwijają ten skrót? Petryn w teście HB zdaje się też mówił SPORT, jakoś tak fajniej to brzmi imho

                Last edited by Franzu; 13-06-2017, 21:20.

                Comment


                • #38
                  No to już nic nie kumam . Szkoda że nie mam polskiej instrukcji ale wydaje mi się że jest napisane s-sekwencyjna (nie sport), aż jutro zobaczę . Jakby miał by być sport to wydaje mi się że powinna być ta funkcja dodatkowa i tylko zarezerwowana dla wersji sport . W każdej wersji jest ten sam silnik , moc, nmetry i skrzynia . Myślę że każdy na sekwencję mówi sport bo lepiej brzmi i już

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez mg650 Zobacz posta
                    wydaje mi się że jest napisane s-sekwencyjna (nie sport)
                    ależ ja absolutnie tego nie neguję, jak mnie leń opuści to poszukam w instrukcji

                    Zamieszczone przez mg650 Zobacz posta
                    Myślę że każdy na sekwencję mówi sport bo lepiej brzmi i już
                    to jest równie prawdopodobne

                    Ale sam przyznaj - co łatwiej - "w trybie sport" czy "w trybie sekwencyjnym"

                    Comment


                    • #40
                      No pewne że lepiej brzmi . I łatwiej wytłumaczyć mam sport-uuuu super .
                      A tak tłumacz sekwencja a co to takiego ? .

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                        no to mam jakiś inny samochód, bo biegi same mi się zmieniają na S, DOPÓKI nie klikną w łopatkę, wtedy już muszę zmieniać sam.
                        Mam tak samo w 1.0 CVT. Jak wybiorę S to działa identycznie jak D ale utrzymuje wyższe obroty. Jak na D wcisnę łopatkę to na moment zmienia na wirtualny bieg i po ok. 5s wraca do trybu D. Na S po kliknięciu w łopatkę na stałe przełącza na i wirtualne biegi. W jednym filmiku o automatach Krzysztof Honda opisał ten tryb "Sport, zwany też Sekwencją".

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez ozonex Zobacz posta
                          "Sport, zwany też Sekwencją"
                          głosuję za pozostaniem przy tej wersji

                          jeszcze muszę się przyjrzeć czy jest jakaś wyczuwalna różnica pomiędzy jazdą z włączonym ECON i bez. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

                          Comment

                          Working...
                          X