Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X 1.5 turbo CVT Sport Plus - wrażenia z jazdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic X 1.5 turbo CVT Sport Plus - wrażenia z jazdy

    Witam wszystkich!

    Siedziałem, jechałem, kilka wrażeń:

    - Silnik istotnie mocniejszy od tego, co dotąd oferowano w cywilnym Civicu. Tyłka nie urywa, ale zacnie się odpycha. Niby ma turbo, ale dół i tak ma stosunkowo słaby, a górę stosunkowo mocną - trochę starej dobrej Hondy w nim zostało No i nadal chętnie wkręca się na obroty.
    - Skrzynia: rzeczywiście nie przypomina typowego CVT, wycie nie występuje prawie w ogóle, dość szybko redukuje, jest idealnie płynna w działaniu.
    - Układ kierowniczy: ostry jak brzytwa, naprawdę świetny, istotnie zredukowano liczbę obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami, przez większą częśc jazdy testowej nie musiałem przekładać rąk na kierownicy.
    - wydech (w wersji Sport Plus): wydaje bardzo miłe dla ucha charkotliwe pomruki przy przyspieszaniu z niskich obrotów. W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że pod maską jest trochę więcej cylindrów - duży plus.
    - wyciszenie: niezłe, choć wyraźnie słychać opony. Szum opływającego powietrza jest za to chyba dość dobrze zniwelowany, bo hałas nie rośnie istotnie przy wysokich prędkościach (sprawdzone do 160 km/h).
    - wreszcie niska pozycja za kierownicą, która zupełnie zmienia optykę jazdy Civiciem.
    - z tyłu miejsca jakby nie za dużo, a ciemne szyby i czarna podsufitka powodują, że dodatkowo jest tam mroczno. Dla dzieciaków niestety średnio.
    - przednie fotele wygodne, choć trzymania bocznego za dużo w nich nie ma (a szkoda, przydałoby się w tym aucie).

    Ogólnie samochód robi bardzo dobre wrażenie, poprzednio jeździłem cztery lata VIII genem i postęp jest naprawdę bardzo duży. Cena niska nie jest, ale wsiadłem do tego i z miejsca poczułem, że to nie jest zwykłe jeździdło do jeżdżenia po zakupy.

    Pozdrawiam
    Sartek
    Sartek

    Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
    Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

  • #2
    Widzę, że coraz więcej pozytywnych opinii się pojawia Ciekawe czy znajdzie się ktoś, kto porówna z konkurencją.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez sartek Zobacz posta
      Dla dzieciaków niestety średnio.
      Oj tam oj tam, źle to nie jest. Co najwyżej nisko (niżej niż w 8/9) - także chyba, że dzieciaki mają już 180cm to faktycznie

      Zamieszczone przez sartek Zobacz posta
      jeździłem cztery lata VIII genem i postęp jest naprawdę bardzo duży.
      To zdecydowanie. Dzięki za opis i opinię, zgadzam się z Tobą w większości kwestii, ja swoją pisałem tu: https://www.civicforum.pl/showthread...143#post336143
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        No i wpakowałem dzisiaj dzieciaki z fotelikami na tylną kanapę. Niestety, linia oczu poniżej linii okien, czyli na boki widzą tylko niebo. Za to nad głowami mnóóóóstwo miejsca. Chyba mi dzieci muszą podrosnąć ;/
        Sartek

        Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
        Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez sartek Zobacz posta
          No i wpakowałem dzisiaj dzieciaki z fotelikami na tylną kanapę. Niestety, linia oczu poniżej linii okien, czyli na boki widzą tylko niebo. Za to nad głowami mnóóóóstwo miejsca. Chyba mi dzieci muszą podrosnąć ;/
          Problem w tym że gdyby kanapa była jeszcze wyżej chyba nie zmieściłby się tam nikt kto ma więcej niż 165cm wzrostu... XD

          Comment


          • #6
            Położyć 2 foteliki na sobie i będzie wyżej
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Pojeździłem trochę modelem jak w temacie. Wrażenia hm... mieszane. Nie za bardzo skupiałem się na dynamice jednak zaskoczyło mnie wrażenie, że auto porządnie zaczyna przyspieszać gdzieś w okolicach powyżej 100 km/h. Skrzynia długo nie przekracza 4 tysięcy rpm. Dziwne. Nie wykluczam, że to wina ustawień, ale po kickdown nie powinny one mieć znaczenia.
              Za to da się uzyskać całkiem rozsądne spalanie w spokojnej trasie krajowej.
              No i kompletnie nie rozumiem po co producenci robią miękką deskę, której się nigdy nie dotyka (chyb, że przy czyszczeniu) za to twarde miejsca, z którymi ma się kontakt podczas jazdy (np. konsola środkowa o którą się często opiera kolana). Nie pamiętam by w jakimkolwiek aucie było tam miękko.
              Co do samego modelu sport+
              Największą porażką jest okno, a w zasadzie okienko dachowe. Kompletny bezsens kosztujący pieniądze, zwiększający masę i zmniejszający wysokość kabiny. Użyteczność bliska zeru.

              Największy plus to zawieszenie, skrzynia (przy zwykłej jeździe) i układ kierowniczy. Niemal nie czuć, że to auto ma przedni napęd. Trudno zerwać przyczepność, na ostrych zakrętach jakoś z fotela nie wypadałem. Być może trzymanie boczne mogłoby być lepsze, ale nie będę na to narzekał.
              Mam wrażenie, że bardzo szybko będzie się za to brudziła tapicerka.
              Ogólnie auto w moim przekonaniu warte swojej ceny, choć może niekoniecznie w wariancie sport+
              Załączone pliki

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                konsola środkowa o którą się często opiera kolana). Nie pamiętam by w jakimkolwiek aucie było tam miękko.
                W 9gen po stronie kierowcy jest "poduszka" o którą teoretycznie możesz oprzeć noge.
                A "miękkowyglądające" plastiki zwykle bardziej sie podobają niż te które wyglądają na twarde i chropowate.

                Comment


                • #9
                  Zgadza się. "okienko dachowe", jak napisał kolega to przerost formy nad treścią - lepszy byłby cały szklany dach, nieotwierany, który doświetliłby wnętrze.
                  Sartek

                  Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
                  Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

                  Comment


                  • #10
                    Lepszy to byłby wybór, czy ktoś ma w ogóle ochotę na taki wynalazek czy nie... ja na przykład nie toleruję ani szklanych, ani panoramicznych. Zbędna masa i same problemy z mojej prespektywy. Miałem raz panoramę, miałem 2x szyber i dziękuję.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      Można wziąć Sporta bez dachu, ale wtedy nie ma też regulacji tłumienia amortyzatorów, bezkluczywkowego dostępu i lepszego audio. Ładowarkę bezprzewodową bym przecierpiał
                      Sartek

                      Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
                      Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

                      Comment


                      • #12
                        Ja bym amortyzatorów nie odpuszczal z tej całości. Jak Sport to Sport..m
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          Dostałem od żony Civica Sport+ 1,5 CVT turbo na przetestowanie... Trasa w jedną stronę 320 km, w tym 180 km autostrady, następnie Zakopianka i drogi lokalne (Chochołów-Nowy Targ). Z powrotem z Nowego Targu ok. 280 km głównie Zakopianką i autostradą. Spalanie w tamtą stronę 9 l (tryb sport i utwardzone zawieszenie, na autostradzie włączony tempomat na 160 km/h, średnia prędkość 96km/h). Z powrotem bez tempomatu, w trybie normalnym i z zawieszeniem komfortowym spalanie 8 l przy średniej prędkości 110 km/h. Różnica w ADT kolosalna - przy wciśniętym przycisku jadąc po wielokrotnie połatanej drodze albo kostce brukowej czułem się jak w pierwszym UFO, czyli wóz drabiniasty. Po zmianie trybu było tylko słychać, że auto jedzie po nierównościach, ale się tego zupełnie nie czuło. Jeśli chodzi o hałas to przy wiejącym silnym wietrze i prędkości powyżej 160 szum powietrza jest męczący. Gdy wiatr ucichł było znacznie lepiej. Do 160 można spokojnie rozmawiać. Autko pojechało na razie 207 km/h, oczywiście przez chwilę tylko... Auto się ładnie zbiera i wyprzedza bez problemu, ale trzeba się przyzwyczaić do automatu. Na co dzień jeżdżę CR-V 1,6 i jak depnąłem po swojemu to najpierw było otwarcie przepustnicy na maksa a chwilkę potem szarpnięcie z niefajnym odgłosem silnika jak trolejbusie czy innym miejskim autobusie. Gdy się płynnie przygazowuje to jest lepiej... Mapa Garmina nawet może być, ale nie ma fotoradarów.... Pytanie do użytkowników wersji IX - też tak macie? Działa Android Auto, odbieranie sms. Na pewno jest wygodniej niż w 8 i 9 gen i ciszej niż w 8 a porównywalnie do 9 z 2012r. Skrzynia CVT jestt fajna i bezpieczna do wyprzedzania natomiast chyba więcej frajdy i odczuć sportowych byłoby z manuala...To na razie tyle na gorąco... Nam się udało dostać 7% zniżki od Honda Polska - (trwało to aż 2 tygodnie!), ponieważ jest to już dziesiąta Honda w domu...

                          Dodam jeszcze, że przy ostrej jeździe po górskich zakrętach fotele trzymają naprawdę dobrze co było dla mnie lekkim zaskoczeniem biorąc pod uwagę pierwsze wrażenie...
                          Last edited by Lukas; 13-04-2017, 17:59. Powód: Połączenie postów

                          Comment


                          • #14
                            Honda nie przewiduje czegoś takiego jak łagodne traktowanie silnika w okresie dotarcia? Gdy sąsiad kupował swoją IXkę wyraźnie mu powiedziano, żeby przez pierwsze 1,5 tys. km unikać wysokich obrotów i dużych prędkości. Tu widzę, że wszyscy nowi właściciele Xki od razu ostro dają w palnik - nie odbije się to na trwałości motoru?

                            Comment


                            • #15
                              7% czyli dobre 7k PLN rabatu? Niemało! Jakoś argumentowaliście?
                              Mam chęc na sedana w cvt, ale zanim na dobre trafią do salonów, to sprzedawcy raczej łaskę będą robić, że sprzedają.

                              9l to duże spalanie. Nawet jak na 160 km/h, a jednak jazda z tempomatem.
                              Last edited by kajojek; 13-04-2017, 18:13.

                              Comment

                              Working...
                              X