Zamieszczone przez Jozin
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Jozin Zobacz postaJa do 1.0 nawet nie podchodziłem. Jak ktoś tutaj fajnie napisał, mam psychiczną barieręX gen jest 1s szybszy od mojego auta, może dlatego aż tak mnie nie porwał, było szybciej, ale bez szału. 1.0 jest 50km słabszy od 1.5. Żalezy jak ktoś jeździ autem, jak mu skrzynia w aucie nie przeszkadza, wie jak z niej korzystać to moim zdaniem spokojnie 1.8 to 1.0 objedzie, ja bym wolał 1.8. W trasie tak często się nie wyprzedza, wolę mieć w trasie 1.8 i zapięta trójkę przy wyprzedzaniu niż to 1.0. Nie rozumiem trochę tego Civica X 1.0 do miasta, za duże, za ciężkie.
Last edited by Nowy2017; 31-03-2017, 19:52.
Comment
-
Jozin, ładna recenzja. Przeczytałem ją z przyjemnością, dziękiKonkretna, konstruktywna krytyka, plusy i minusy, szczerość.
Mam wrażenie, że 1.0T a 1.5T to nie jest kwestia do miasta/poza miasto. Dlatego, że 1.0T jest całkowicie wystarczający poza miasto i w choć to trudno uwierzyć (ach te psychiczne bariery) - naprawdę normalny człowiek w miarę przestrzegający przepisów może spokojnie i po autostradach te 140 sobie jeździć, a silnik wcale się przy tym nie poci, jest to dla niego naturalne. Przy tym ma praktycznie 500rpm mniej niż ex-1.8 przez co jest po prostu dużo ciszej i trasy są przyjemniejsze, tym bardziej, że turbo zapewnia tu elastyczność, której 1.8 bez redukcji nie miało. Owszem, gonione po obrotach 1.8 potrafi nieco więcej... ale nie tyle co niektóre współczesne turbobenzyny. Dlatego powiedziałbym bardziej niż miasto/poza miasto tak:
1) Civic 1.0T jest uniwersalnym kompaktem - trochę przydużym już niestety do ciasnych miast, ale bez tragedii, całkiem sprawnym w trasy, chociaż to jak napisano nie jest klasa D - ani miejscem, ani wykończeniem, ani ogólną jakością - te 129KM i elastyczność z turbo oraz rozkład dynamiki dzięki dobrze zestopniowanej skrzyni myślę większości normalnym ludzi, w tym posiadaczy ex-1.8 korzystającym głównie z lewej strony obrotomierza zapewnia z grubsza wszystko co potrzeba i powinien mało spalać, mieć tanie ubezpieczenie etc.; średnia mocy w autach w EU jest dokładnie na tym poziomie i sporą rzeszę kierowców w tej klasie to zadowala (tak samo jak podobnym osiągami mainstreamowym 1.4TSI/125 w VAGu) - sukces o tyle, że Honda zrobiła takie coś z jednolitrowej trzycylindrówki, podczas gdy inni potrzebują więcej - dla oszczędnych znaczy to... więcej możliwości oszczędzania bo mała pojemność to jednak mała pojemność
2) Civic 1.5T jest dla tych bardziej dynamicznych, co cisną te swoje 1.8 ile wlezie i ciągle wyją po prawej stronie obrotomierza... albo przesiedli się w międzyczasie na inne marki bo turbo ich przekonało - dodatkowo VAG robi jakby ukłon w stronę Hondy i wycofuje 1.8TSI które ma analogiczne osiągi jak tu widzieliśmy i skoro to ma naprawdę koło 7,5 do setki to będzie żwawą konkurencję do 1.4TSI/150 - bo następnym silnikiem w VAG będzie GTI/RS/Cupra, a nic na poziomie 180KM w ich ofercie nie będziea że to jest drogie... no jest... chociaż Honda jeszcze droższa - niezbyt wiedzieć czemu.
Uważam, że obydwa sprawdzą się i w mieście i na trasie. Kupiec docelowy będzie zależał od oczekiwań dynamiki i zasobności portfela.
BTW. Jak na podstawowy silnik to jest z kolei krok milowy, dla dowolnej osoby przesiadającej się z 1.4 ostatnich 3ch generacji (jednak trochę tych osób jest!) - przepaść. Co więcej żadna marka nie ma tak dynamicznego silnika podstawowego w swoim kompaktowym aucie. Nawet BMW, Audi czy MercHmm szkoda tylko, że krok milowy i w cenie, ech.
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz postaMożna także napisać, że 1,5T 182KM Hondy zostanie objechany przez nowy silnik 1.5TSI 150KM (i pewnie przez obecny 1.4TSI 150KM). Czyli konie mechaniczne to nie wszystko.Nawet VW się do tego przyznaje, poliftowy Golf jest zależnie od wersji o 0,1-0,2s do setki wolniejszy w papierach od przedlifta. No, ale ma mniej palić. Do poczytania w temacie: https://www.wieruszewski.com/jazda-p...c-downsizingu/
Last edited by Alix; 31-03-2017, 20:09.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Ale Nm to właśnie "ciągnięcie od dołu" zleży po prostu jak szybko dany silnik osiąga duży moment obrotowy od jak najniższych obrotów... Masa auta oczywiście jest tutaj decydująca w osiągach.. Mi się nowy Civic coraz bardziej podoba i z chęcią bym go kupił -ten 1,5T gdyby był trochę tańszy.. ;/Last edited by Grzechu; 31-03-2017, 20:04.
Comment
-
Zamieszczone przez Jozin Zobacz postaDo 100km/h dynamika słaba, coś czuję, że Acco 2.4 to bym podczas przyspieszania dookoła tego Civica jeździł ): ,
To samo jest z 1,0. On sprawia wrażenie bardziej dynamicznego do 100 niż 1,5, ale to tylko wrażenie. W żadnym zakresie obrotów nie ma wyższej mocy niż 1,5.
Comment
-
Taka ciekawostka, spojrzałem teraz na parametry Astry silnik 1,6 200KM - moment obrotowy aż 300Nm! już od 1700obr./min.. to musi jechać... a cena modelu z roku 16' w wersji "Elite" czyli najwyższa - to 80500 pln - z cennika.. I tutaj właśnie jest problem Civica, jest drogiWiadomo Astra z wyglądu jest trochę jak "flaki z olejem.." takie klasyczne auto.. ale trzeba przyznać, że osiągi ma bdb.
Last edited by Grzechu; 31-03-2017, 20:15.
Comment
-
To wszystko jednak nie to. Trzeba poczekać spokojnie ma Type R, będzie miał te 400Nm i na dole i na srodku i na górze... jak w He-Man'ie - zawsze i wszędzie moc z Tobą będzieChociaż w praktyce zwykle jest bardziej 450Nm na rolkach... silnik ten sam K20C1. Cylindry cztery, pojemność bez downzisingu, jak w Mazdzie... co chcieć więcej, wszystko jest.
Last edited by Alix; 31-03-2017, 20:23.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Co do materiałów i ich jakości w nowym Civiku X-gen, potwierdzam, są średniej lub słabej jakości (zwłaszcza tam gdzie tego nie widać). Taka sama jakość jest w nowej Astrze V, czyli "plastik-fantastik". Musimy się z tym pogodzić. Każdy producent dąży do maksymalizacji zysków, a najłatwiej oszczędzać na materiałach. Z każdą nową generacją jest coraz gorzej. Że nowy Civic jest za drogi w stosunku do tego co oferuje, zgadzam się. Że powinien być tańszy w oficjalnym cenniku o co najmniej 5 tys., oczywiście. Honda ustalając ceny, myśli że nadal jest japońską marką premium i ceny buduje w oparciu o legendę. A tymczasem brytyjska Honda Civic X-gen jest takim samym samochodem budżetowym jak każdy inny konkurencyjny model.
Comment
-
Zamieszczone przez Krzysio Zobacz postaWrażenie to jedno, a fakty to drugie. Filmik z wyścigu z 2,4 pokazuje, że 1,5 odjeżdża na kilka długości auta.
To samo jest z 1,0. On sprawia wrażenie bardziej dynamicznego do 100 niż 1,5, ale to tylko wrażenie. W żadnym zakresie obrotów nie ma wyższej mocy niż 1,5.1.5 ma laga, w wolnymssaku masz zapięty bieg i rządzisz, wiesz co masz pod nogą. Często gęsto jak wyprzedzam swoim biednym 2.0 turbodiesle to tak mam, zanim mu to turbo zaskoczy to ja już jestem na lewym pasie
, ale ok, takie tam dyskusje. Ja bym 1.0 nie chciał.
Last edited by Jozin; 31-03-2017, 20:29.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaTaka ciekawostka, spojrzałem teraz na parametry Astry silnik 1,6 200KM - moment obrotowy aż 300Nm! już od 1700obr./min.. to musi jechać... a cena modelu z roku 16' w wersji "Elite" czyli najwyższa - to 80500 pln - z cennika.. I tutaj właśnie jest problem Civica, jest drogiWiadomo Astra z wyglądu jest trochę jak "flaki z olejem.." takie klasyczne auto.. ale trzeba przyznać, że osiągi ma bdb.
Comment
-
Też czytałem, że 1.6t Opla nie jedzie, jest nawet opinia kolesia na Autocentrum, że go Octavia 1.8 objechała.Tsi ma podobno bonusy mocy, może dlatego. Opel to nie jest konkurencja dla Civica X, jeździłem poprzednią Astrą K i słabe to auto jest, materiały lepsze, ale gorzej spasowane, ogólny komfort jest dużo gorszy w Oplu, pedały ciężko chodzą, skrzynia słaba, fotele gorsze (standardowe, nie ergoseats), gumowaty układ jezdny.
Dwie rzeczy do testu X gen:
Koła są bardzo dobrze wyciszone, nie wiem czemu inni pisali, że głośne, jest bardzo dobrze, a jeździłem po różnych nawierzchniach. Może też dlatego, że Honda przestała to badziewie Bridgestone zakładać, Michellin chyba była na X genie, którym jeździłem. Świetny jest komfort układu jezdnego, jeździłem tym adaptacyjnym , super wybiera nierówności, bardzo komfortowo się jeździło, cichutkie zawieszenie.
Ciekaw jestem, czy Honda coś zrobi z tym wyjącym tyłem. Z drugiej strony odniosłem wrażenie, że tym słabym wyciszeniem tyłu Honda chciała podkreślić "sportowość" auta, trochę słychać ten wydech, niektórym to się może spodobać.
Podłoga bagażnika jest cienka, badziewna, cieniutka roletka, wydech i tył wyje. Ciekaw jestem, czy dało by się to wygłuszyć, może Honda wprowadzi jakąś akcesoryjną półkę. Nie kupiłbym auta z założeniem, że będę wyciszał bo może ńie dać się tego poprawić, ale może ktoś sam się podejmie po zakupie to ciekaw jestem opinii. Honda chwali się , że ma w X gen akustyczne szyby, słychać , że są, przód jest naprawdę dobrze wyciszony, ale mogli dac tylko czołowa i przednie, z tylu może być bieda. W Maździe 6 tak zrobili, tam też tył wyje.
Comment
-
Jeśli Astra słabo jeździ.. to nie wiem co w tej lepiej jeździ.. zobaczcie... https://www.youtube.com/watch?v=UzpfgKaTRs8
Comment
-
Zamieszczone przez Jozin Zobacz postaFilmik był z firmy tuningującej Civica, ja tam nie widziałem tych kilku długości, raczej o włos. Była dyskusja. Moim zdaniem 2.4 201km Acco objedzie Civica ze startu zatrzymanego, podobnie będzie w elastyczności, może kierownik Acco bardziej czujny bedzie musiał być1.5 ma laga, w wolnymssaku masz zapięty bieg i rządzisz, wiesz co masz pod nogą. Często gęsto jak wyprzedzam swoim biednym 2.0 turbodiesle to tak .
. A co tu mowić o accordzie, ktory jest cięższy. Nie porównaj t.benzyny do t.diesli to inna bajka, inne ciśnienie spalin inny czas reakcji, szczególnie w dzisiejszych czasach.
Jestem przekonany, ze w praktyce 1,0t wykaże sie lepsza dynamika od 1,8 a 1,5t od 2,4 mimo wrażenia, ze jest odwrotnie.
Zawsze mniejsze, gorzej wyciszone auto sprawia wrażenie bardziej dynamicznego.
Tu kolejne porównanie. https://m.youtube.com/watch?v=0aeuPAR7Pog
Jest tez porównanie ze startu zatrzymanego. X wygrywa z 2,4 nawet w trybie ekonomicznym. https://m.youtube.com/watch?v=-t30I6DBdiULast edited by Krzysio; 31-03-2017, 22:12.
Comment
-
Comment