Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja mam 189 cm i głową dotykałem sufitu siedząc na tylnym siedzeniu - skutek okna w dachu. Dokładnie na styk. Przy 186 cm musi być ok. 3 cm luzu. Chyba, że chce się kupić 1.0T to brak już miejsca na kapelusz. [emoji12]

    Comment


    • "Krzysztof Honda: Już wkrótce na www.hondaplaza.tv nasz test silników 1.0T, 1.5T vs 1.8 iVtec. Pomiary Racelogic'em. Będzie ciekawie. Pozdrawiam"

      Comment


      • Zamieszczone przez ozonex Zobacz posta
        "Krzysztof Honda: Już wkrótce na www.hondaplaza.tv nasz test silników 1.0T, 1.5T vs 1.8 iVtec. Pomiary Racelogic'em. Będzie ciekawie. Pozdrawiam"
        Obawiam się że to będzie tak jak z testami w niemieckich gazetach - wyjdzie co musi wyjść bo jakoś trzeba przekonać obecnych posiadaczy 1,8 do zmiany auta.
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • Dzisiaj jeździłem 1.0T. Jak jeździ Civik z tym silnikiem. Ano, dobrze jeździ. Jeździłem tylko w mieście, ale bardzo podoba mi się ten silniczek. Na biegu jałowym cisza. Przyspiesza od 0 bardzo płynnie, niczym elektryczny samochód. Do miasta idealny silnik. Jak się wkręca na obroty to rasowo mruczy. Nie było gdzie mocniej go przycisnąć, dlatego nie powiem jak zachowuje się przy prędkościach pozamiejskich. Komfort jazdy na wysokim poziomie. Układ kierowniczy genialny. Silnik zaskakuje dynamiką. Porusza ten samochód z niezwykłą lekkością - jak się rusza ze świateł, to nie czuć żadnych wibracji. Świetnie ustawione są sprzęgło i pedał przyspieszenia - nic nie szarpie. Nie odczułem żadnego dyskomfortu przesiadając się z turbodiesla (Astra H 1.7CDTI) w zakresie operowania sprzęgłem i gazem. Powiem więcej ten silnik jeździ jak turbodiesel tylko z większą "lekkością". Reasumując jestem na TAK.
          Jeździłem 1.0T Executive. Natomiast interesuje mnie 1.0T Elegance. I jeśli chodzi o różnice, to są w zasadzie dwie: fatalne lusterko wsteczne (nie fotochromatyczne) w Elegance oraz dosyć twarde wypełnienie podłokietników środkowego i w drzwiach. W tej cenie lusterko powinno być już fotochromatyczne. Oczywiście te podłokietniki pewnie można wymienić na te bardziej miękkie skóropodobne. Ale Honda nie powinna tak skąpić w wersji Elegance i w Sport.
          Z ciekawostek sprzedawca powiedział mi, że do każdej wersji także do Sportów można ponoć zamówić koło dojazdowe. Przy czym w przypadku Sportów trzeba chyba zamówić też nową dedykowaną do Sportów podłogę (która musi podnieść się w górę). Widziałem takie rozwiązanie w Civicu X Sport (wersja US). O spalaniu nic nie powiem, bo z wrażenia zapomniałem to sprawdzić ;-)

          W salonie czekała już dzisiaj na nowego właściciela niebieska Honda Civic 1.5T Prestige. Znaczy ludziska kupują, i to wcale nie najtańsze wersje ;-)
          Last edited by Nowy2017; 25-03-2017, 23:17.

          Comment


          • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
            Z ciekawostek sprzedawca powiedział mi, że do każdej wersji także do Sportów można ponoć zamówić koło dojazdowe. Przy czym w przypadku Sportów trzeba chyba zamówić też nową dedykowaną w wersji Elegance i w Sport.do Sportów podłogę (która musi podnieść się w górę). Widziałem takie rozwiązanie w Civicu X Sport (wersja US). O spalaniu nic nie powiem, bo z wrażenia zapomniałem to sprawdzić ;-)
            Tak to prawda, wrzucam tabelę z numerami OEM i rozpiską co jest w komplecie. Rozmiar opony to 125/80D16 97M - więc podejdzie z VIII i IX-gena.
            Ceny wyrażone w GBP.

            Temporary_Spare_Wheel_Kits_2017_Civic.png

            Comment


            • To trzeba od razu wrzucić w dział 10 gen... Jak masz taki konkret to bardzo proszę wrzucaj od razu w techniczny Xgen / opony i felgi bo to pytanie się jeszcze nieraz powtórzy a głupio mi "podkradac" treść Twoich postów [emoji14] Generalnie Twoja wiedza z dokumentów technicznych jest tu niezastąpiona i szkoda, żeby się gubila w tym długim temacie
              Last edited by Alix; 25-03-2017, 22:45.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                Tak to prawda, wrzucam tabelę z numerami OEM i rozpiską co jest w komplecie. Rozmiar opony to 125/80D16 97M
                Tak to wygląda w Civiku X (model USA)
                1) dla wersji z pojedynczym wydechem z boku (u nas odpowiednio wersja Comfort, Elegance, Executive, Prestige)
                Civic X - spare tire 1b.png
                2) dla wersji z podwójnym centralnym wydechem (u nas Sport, Sport Plus)
                Civic X - spare tire 2.png

                Comment


                • co do kół ... sprzedawca poinformował mnie że homologowane jest tylko 17 i 18 cali. Więc moje zimówki do IX (16) nie mógł bym założyć

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
                    czyli jak rozumiem zgodnie z testem jakość światełek generalnie dupska nie urywa
                    Kilka ważnych kwestii:
                    1. Wyniki testu są dla reflektorów LED w wersji amerykańskiej (trochę inna optyka) bez opcji doświetlania zakrętów oraz automatycznego przełączania świateł.
                    2. W wersji EU są spryskiwacze reflektorów, których nie widzę w wersji US, więc może są to mocniejsze LEDy (> 2000 lumenów).
                    3. Posiadanie reflektorów LED z automatu nie oznacza, że są one lepsze od reflektorów starszego typu (wbrew temu co mówią sprzedawcy w salonach).
                    Dla przykładu Volvo XC60 poprzedniej generacji lub Subaru Forester posiadają bardzo dobre reflektory ksenonowe oraz halogenowe.
                    4. System automatycznego przełączania świateł działa na podstawie sygnałów z modułu kamery (znajduje się w okolicy lusterka) a to niesie za sobą konsekwencje - tu przykład z Mazdy: "* HBC may not perform as expected due to factors such as light sources nearby (street lights, traffic signal, etc.), bad weather (rain, snow, fog, etc.) and road conditions (multiple curves, undulations, etc.)." Także radze podejść do tego z pewną rezerwą.

                    Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                    w civicu są chyba zwykłe ledy, a te w oplu to ledy diodowe, za które liczą w astrze aż 5900...
                    LED to właśnie dioda emitująca światło (Light Emitting Diode). W przypadku reflektora Intellilux diody tworzą prawdopodobnie macierz X na Y - wyłączając lub załączając konkretne diody w macierzy lub zalaczajac cala macierz możemy sterować kształtem strumienia świetlnego - tutaj przykład rysunkowy (macierz 5 na 3):

                    X X O O O__X O O O O
                    X X X O O__X X O O O
                    X X X X O__X X X O O

                    Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                    Całe oprogramowanie wg mnie wygląda na przestarzałe i nie proponuje nic ciekawego (swoją drogą, gdyby nie Android w Hondzie to o Connect też bym miał takie zdanie, bo bebechy są tragicznie przestarzałe). Tak samo jest w Nissanie. Konkurencja wypada lepiej. O jakości materiałów wewnątrz pojazdu nie wspominając.. Ale nieistotne, to nie jest forum Mazdy, której byłem o krok od kupna w 2015 w SkyPassion, żeby się tu tak nad nią spuszczać .
                    Nie przepadam za system multimedialnym w Maździe i wystającym ekranem (wygodniej było mi obsługiwać sterowanie dotykowe w Oplu i sam interfejs był bardziej przejrzysty oraz schludny), ale wizualnie nie wygląda on wiekowo jak przejrzymy wszystkie systemy multimedialne na rynku (w porównaniu do Toyoty, Lexusa lub Infiniti). Całość działa płynnie i bardzo szybko (nie ma przestojów i zacięć), ale sterowanie pokrętłem jest dyskusyjne. Oczywiście brak Apple Car Play oraz Android Auto to minus w dzisiejszych czasach. Plusem są już dostępne modyfikacje tworzone przez użytkowników jak w systemach multimedialnych Hondy opartych na OS Android 4.x Jeżeli chodzi o współczesny poziom multimediów to auta z koncernu Volkswagen, Volvo, Tesla - nowoczesny interfejs, płynne działanie (mocny SoC) a przede wszystkim widok dostęp do map Google oraz Google Street View.

                    Jeżeli chodzi o wiek danej konstrukcji - dopóki karoseria wypada dobrze w testach zderzeniowych, auto prowadzi się dobrze i posiada pełny pakiet bezpieczeństwa biernego a aktywne systemy bezpieczeństwa przechodzą modernizację to nie widzę problemu. Użytkownik nie zauważy, czy ma moduł BCM z roku 2014 lub 2017 (chyba, że dodane zostaną nowe funkcje w postaci bardziej zaawansowanego immobilizera/alarmu albo coś się zmieni w obrębie systemu bez kluczykowego dostępu).

                    Nie przyszedłem tutaj, żeby kadzić na temat Mazdy, ale pewne kwestie warto wyjaśniać. Mam nadzieję, że nowy Civic ma więcej charakteru, jeżeli chodzi o układ jezdny i wspomaganie kierownicy dając lepsze czucie drogi, niż Mazda 3 lub CX-3, które testowałem. Szkoda tylko, że Honda ugięła się idąc w tak daleko posunięty downsizing śladem VW. Moim zdaniem oferta silnikowa powinna wyglądać następująco: 1.5T (1.0T w Hondzie Jazz jako opcja) oraz 2.0T (zamiast 1.5T; juz przymknę oko na akcję przywoławczą z pierścieniami tłoków).

                    @Nowy2017: Mam nadzieję, że podłoga bagażnika w wersji EU nie jest tak budżetowa jak na zdjęciu.
                    Last edited by limo; 26-03-2017, 04:12.

                    Comment


                    • Podłoga bagażnika wygląda dokładnie tak jak na zdjęciach. Ktoś pisał tu gdzieś, że w X zastosowano lepsze materiały niż w poprzednich generacjach - ja mam zupełnie odwrotne wrażenie, tak "tanich" plastików nie widziałem u żadnego producenta, a odwiedziłem w tym miesiącu większość dealerów i obejrzałem większość oferowanych obecnie kompaktów. Spasowanie elementów karoserii też woła o pomstę do nieba, demówka wyglądała jak poskładana po dzwonie. Na plus - auto bardzo dobrze prezentuje się z zewnątrz, szczególnie w czerwonym kolorze. Umówiłem się na jazdę próbną 1.5T z manualem, mam nadzieję, że chociaż samą jazdą ten samochód nie odstaje od konkurencji.

                      Comment


                      • Apropo mazdy. Jutro w Auto Świecie:

                        autoswiat.jpg

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          To trzeba od razu wrzucić w dział 10 gen... Jak masz taki konkret to bardzo proszę wrzucaj od razu w techniczny Xgen / opony i felgi bo to pytanie się jeszcze nieraz powtórzy a głupio mi "podkradac" treść Twoich postów [emoji14] Generalnie Twoja wiedza z dokumentów technicznych jest tu niezastąpiona i szkoda, żeby się gubila w tym długim temacie
                          Dzięki - założyłem nowy temat w odpowiednim dziale - https://www.civicforum.pl/showthread...gen-kompendium

                          Zamieszczone przez mahoo Zobacz posta
                          Podłoga bagażnika wygląda dokładnie tak jak na zdjęciach. Ktoś pisał tu gdzieś, że w X zastosowano lepsze materiały niż w poprzednich generacjach - ja mam zupełnie odwrotne wrażenie, tak "tanich" plastików nie widziałem u żadnego producenta, a odwiedziłem w tym miesiącu większość dealerów i obejrzałem większość oferowanych obecnie kompaktów. Spasowanie elementów karoserii też woła o pomstę do nieba, demówka wyglądała jak poskładana po dzwonie. Na plus - auto bardzo dobrze prezentuje się z zewnątrz, szczególnie w czerwonym kolorze. Umówiłem się na jazdę próbną 1.5T z manualem, mam nadzieję, że chociaż samą jazdą ten samochód nie odstaje od konkurencji.
                          W wersjach na EU jest trochę więcej wykładziny zamiast gołej blachy, wrzucam moje fotki dla wersji bez centralnego wydechu:

                          IMG_2376.jpg
                          IMG_2431.jpg
                          IMG_2430.jpg

                          Natomiast w TypeR i wersjach z centralnym wydechem jest tak:
                          IMG_2301.jpg
                          IMG_2302.jpg

                          Co do plastików - to co roku oglądam wszystkie kompakty i o ile w przypadku IX-gena miałem wrażenie, że są lepsze niż średnia w segmencie to w przypadku X-gen uważam go za typowego średniaka - nie wyróżnia się na plus ani znacząco nie odstaje.
                          Last edited by Lukas; 26-03-2017, 08:45.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                            W wersjach na EU jest trochę więcej wykładziny zamiast gołej blachy, wrzucam moje fotki dla wersji bez centralnego wydechu:
                            [ATTACH=CONFIG]34057[/ATTACH]
                            Chodziło mi o sposób umieszczenia koła dojazdowego i pokazanie co dzieje się z podłogą. Podejrzewam, że w przypadku wrzucenia kola dojazdowego do schowka pod podłogą i tak trzeba będzie tę wykładzinę wyjąć (wersja bez centralnego wydechu) - tak jak jest to w wersji US.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                              Obawiam się że to będzie tak jak z testami w niemieckich gazetach - wyjdzie co musi wyjść bo jakoś trzeba przekonać obecnych posiadaczy 1,8 do zmiany auta.
                              Każdą najnowszą generację będą zachwalać na zasadzie - skoro najnowsza to lepsza. Najlepszym dowodem jest dumna prezentacja jak to klamki tylnych drzwi wróciły do tradycyjnej formy, czyli mam rozumieć, że poprzednie rozwiązanie charakterystyczne dla Hondy nie było jednak takie super? Moim zdaniem lepiej dyskretnie omijać takie meandry, bo nigdy nie wiesz, czy producent nie wróci do pierwotnej koncepcji za parę lat.

                              @LukasVD: Dziękuję za zdjęcia! Większość testów anglojęzycznych wytyka średniej jakości tworzywa jak za tę cenę samochodu. Na plus zaliczyłbym wskaźnik temperatury płynu chłodniczego z podziałką i mam pytanie o tylną kamerę: gdzie jest umieszczona (zakładam, że nad tablicą rejestracyjną) i czy posiada system spryskiwania jak np. mają to niektóre modele Kia?
                              Last edited by limo; 26-03-2017, 10:44.

                              Comment


                              • Co do porównania jazdy w Xgen vs Mazda3,to wszystkie atuty są po stronie Civica,komfort,prowadzenie,układ kierowniczy,hamulce,wyciszenie.
                                Jak dla mnie to Mazda jeździ w C klasie,A Honda to C+.

                                Comment

                                Working...
                                X