Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z tego co Honda podaje to oba silniki mają VTEC

    Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, turbosprężarki mono-scroll o niskiej bezwładności, elektronicznie sterowanego zaworu wesetgate, inteligentnego układu zmiennych faz rozrządu (i-VTEC) oraz systemu płynnej zmiany czasów otwarcia zaworów (Dual-VTC), doładowane silniki Hondy Civic osiągają wysoką moc i wysoki moment obrotowy, na równi z jednostkami o dużo wyższej pojemności skokowej.
    Z tego co pamiętam z filmików z yt to na wersjach chyba 1.5T sedan był na klapie bagażnika napis VTEC.
    Last edited by diamento; 22-03-2017, 11:44.

    Comment


    • Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
      Z tego co Honda podaje to oba silniki mają VTEC


      Z tego co pamiętam z filmików z yt to na wersjach chyba 1.5T sedan był na klapie bagażnika napis VTEC.
      Błąd w materiałach marketingowych, zerknij na schematy w jednym z poprzednich postów a nie zobaczysz elementów systemu VTEC (zawór olejowy, dodatkowe kanały olejowe i dwie krzywki per cylinder na pojedynczym wałku rozrządu)
      Last edited by Lukas; 22-03-2017, 12:49.

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Dobrze widzę? 1,5 ma łańcuch, a 1,0 pasek ? Czyli pewnie w mniejszym bracie będzie przewidziana wymiana rozrządu po jakimś czasie użytkowania.
        Zalecana wymiana paska rozrządu w 1,0T co 100 tys. km lub co 5 lat.

        Comment


        • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
          Zalecana wymiana paska rozrządu w 1,0T co 100 tys. km lub co 5 lat.
          Lukas pisał wcześniej trochę inne dane. #2637 Ale w sumie to nie jest aż takie istotne. Wiadomo, że trzeba będzie wymieniać.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • W moim odczuciu 1.0T radził sobie dużo lepiej w zakresie obrotów 1000-4000 od 1.8 w 8gen. Złapałem się nawet podczas jazdy na tym, że jadąc 110km/h autosradą przyspieszyłem do 140 i wydawało mi się po przyspieszeniu, że mam wrzucony 4 bieg. Coś za dobrze poszedł, ale dezorientacja, bo nie słyszę silnika. Odruchowo chciałem go zmienić potem, a to się okazał 6 bieg. Na każdych obrotach po prostu przyspieszał, a przy starym 1.8 często mam sytuacje ze wciskam gaz do dechy, a tu nic, więc ostra redukcja i dopiero idzie.

            Powyżej 4,5tys obrotów 1.8 ma lepszego kopa niż jest w stanie osiągnąć 1.0T. No i należy dodać, że mój 1.8 ma już 10 lat, a 1.0T jest nowy z fabryki. Z kolei w 1.0T moc jest mniejsza, ale lepiej rozłożona i tym nadrabia dużo.

            Głośność silnika przy tym bez porównania, w Xgen prawie go nie słychać, nawet przy dużych prędkościach. Jak załącza się turbo to jest głośniej, ale to wytłumiony dźwięk. 1.8 powyżej 4tys wyje, dość sportowo i przyjemnie, ale wyje. Jazda autostradą 140-150km/h w 8gen jest bardzo męcząca przez hałas silnika. W 10gen było bardzo komfortowo, można było normalnie rozmawiać. Nie miałem okazji przejechać się 9gen, możliwe ze tam jest lepiej.

            Ciekaw jestem jak w praktyce wyjdzie spalanie. Przy 1.8 jestem w stanie schodzić rekordowo nawet do wyników 5.2L (komputer) podczas dojazdu do pracy (50km, głównie poza miastem) trzymając się w obrotach 2-3tys i łagodnie przyspieszając starając się utrzymać 97km/h na tempomacie. Teoretycznie przy tym 1.0T powinno się dać osiągać wyniki w okolicach 4.5l lub nawet mniej. Jeśli średnio wyszło by z 1l na 100km mniej, to to już dla mnie jest znaczna oszczędność w skali roku.

            Do ścigania 1.8 lepszy na pewno. Na co dzień, do komfortowej jazdy, możliwe, że ten hondowski 1.0T da więcej frajdy. Przydało by się pojeździć tym więcej, bo 40min testowej jazdy to było trochę za mało by dokładnie to przetestować i wyczuć silnik, chodź starałem się przejechać po mieście, poza miastem oraz na autostradzie. Nie czułem nigdy by zamulał. Nie chciałem się przejechać 1.5T, bo wiedziałem, że by mi pewnie zabiło przyjemność jazdy z 1.0T. Do lepszego się człowiek szybko przyzwyczaja.

            Honda Plaza TV niedługo ma wrzucić filmik z testu 1.0T. Z handlowcami jak rozmawiałem, to też byli zgodni, że podchodzi to bardziej do 1.8 niż do 1.4, a w niektórych aspektach jest lepszy od 1.8. Krzysztof Honda też pisał, że był zaskoczony tym silnikiem. Wszystko więc rozchodzi się o to, co dla kogo jest ważne. W sumie to kompletnie inne silniki i inne podejście do motoryzacji. 1.5T też nie bardzo można porównać do 1.8, bo to dużo mocniejszy silnik. No trudny temat. Jak ktoś czuje, że 1.8 trochę mógł by mieć więcej mocy to nie będzie zadowolony z 1.0T. Jeśli komuś wystarcza to niech się przejedzie tym 1.0T, bo bardzo możliwe, że mu się spodoba.

            Comment


            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Lukas pisał wcześniej trochę inne dane. #2637 Ale w sumie to nie jest aż takie istotne. Wiadomo, że trzeba będzie wymieniać.
              https://www.civicforum.pl/attachment...7&d=1489144172 i to kończy temat interwału wymiany paska w 1.0T.

              Comment


              • Przy spokojnej jeździe na drogach krajowych zgodnie z przepisami i wioskami po drodze spalanie 1,0T wyniosło wg komputera 3,9. Nie bylo z górki i z wiatrem, bo to średnia z przejazdu w te i z powrotem.

                Comment


                • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
                  https://www.civicforum.pl/attachment...7&d=1489144172 i to kończy temat interwału wymiany paska w 1.0T.
                  Info o wymianie co 100 tys. km lub 5 lat pochodzą z Honda Plaza. Może w Polsce okres wymiany zostanie skrócony.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                    Przy spokojnej jeździe na drogach krajowych zgodnie z przepisami i wioskami po drodze spalanie 1,0T wyniosło wg komputera 3,9
                    Nie gadaj... bardzo mało, rewelacja. Ciekawe czy komp nie przekłamuje. Ale raczej jak w IX dobrze pokazuje to i tutaj powinien..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Nawet jak przekłamuje trochę... to i tak rewelacje
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • 20170322_143908.jpg

                        Moja odczucia są takie, że do 80-100 1,0 jest bardzo dynamiczny z ręczną skrzynią. Niestety za szybko kończą się obroty. Gdyby ciągnął do 7 tysięcy byłaby rewelacja.
                        Powyżej 100 daje radę ale szału nie ma. W przypadku 1,5 plus cvt wrażenie jest dokładnie odwrotne. Zaczyna ostro jechać powyżej 100.

                        Ogólnie to jechałem niedotartym silnikiem i do tego w maks wypasionej wersji (a wiec z nadwagą). Tak wiec spalanie powinno byc lepsze w comfort i po do tarciu. Pewnie 3,5 /100 przy ekodrivingu jest realne. Ciekawe jak przy automacie będzie to wyglądać.

                        BTW widziałem ze wersje 1,5 maja fabrycznie Michaliny primacy 3. To obecnie chyba najlepsze opony letnie.
                        Last edited by Krzysio; 22-03-2017, 14:59.

                        Comment


                        • W ramach rozrywki...
                          Civic'i, Leony, Golfy, Talismany itd... drogi, tani... takie nasze dyskusje... zobaczcie co dziś stało cały dzień pod moim biurowcem :-) bez kompromisów haha
                          20170322_161101.jpg

                          Comment


                          • No tak, to przenosi dyskusję na nowy poziom. W Ferrari 1.0T to napędza klimatyzację .

                            Comment


                            • Ze spraw technicznych dowiedziałem się, że wymiana oleju w cvt to koszt ok. 600 zł z materiałami, tak więc do przeżycia.

                              Comment


                              • W manualach też tak naprawdę powinno się wymieniać tylko nikt o tym nie pisze... to tak jak z tymi interwalami wymiany oleju "Long Life" bullshit... Olej w manualu nie jest nieśmiertelny i też z czasem traci swoje właściwości. Suzuki jest jednym z nielicznych uczciwych, który pisze co 3 lata / 45-60tys. A potem skrzynia ciężko chodzi, padają synchronizatory, a po 200tys. już pozostaje wyru**any "patyk w budyniu"
                                Last edited by Alix; 22-03-2017, 17:31.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X