Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
    Radon, właśnie, że stały jest tylko w manualu, który jest wolniejszy niż żółw, a cvt ma napęd dołączany...
    Alix, właśnie subaru wyróżniało się zawsze stałym napędem i myślałem, że dlatego to ludzie kupują bo chyba nie z powodu plastikowego wnętrza i skrzyni cvt...wygląd i cena to też raczej na minus...
    To nie do końca tak jest, że napęd jest dołączany, jest stały, ale to nie jest 50/50 stały, podobno inicjalnie jest 40/60, jak będziesz popylał po suchym 140km/H to może być 80/20, steruje tym komputer, do 40km/H można aktywować sporo patentów terenowych, jest x-mode, to nie sa zabawki jak w CRV, czy Rav4. Niemniej nie jest to auto dla każdego, jak napisałem ma trochę wad, może nie wad, ale ograniczeń wynikających z jego budowy, przeznaczenia, w dużej mierze ceny. 7.2-7.5 do setki to nie jest tak źle jak na cenę, możliwości.

    Tutaj fajnie widać, to jest Forester z Cvt, X-mode wyłączony.
    Last edited by Jozin; 07-02-2017, 21:40.

    Comment


    • Nie sądzę, żeby ctr 9 zleciał z ceny jak wyjdzie nowy, po pierwsze w Polsce sprzedało się chyba niecałe 200sztuk, po drugie tak jak pisałam, nowy będzie sporo droższy, poza tym, kto będzie się pozbywał nie bitego/nie katowanego 3 latka, pomimo niezbyt przychylnej prasy, ctr 9 będzie chyba jeszcze bardziej kultowy niż poprzednie ctr-y

      Comment


      • Ale niektórzy użytkownicy ctr 9 będą chcieli się przesiąść na 10..

        Comment


        • w Foresterze niezależnie od skrzyni jest Symetrical AWD....przynajmniej tak twierdzi folder
          Last edited by Radon; 07-02-2017, 22:19.
          www.4kolkaszczescia.pl

          Comment


          • Radon, pogoogluj trochę i poczytaj to zobaczysz o co kaman...nie wierz we wszystko co w folderach...
            Audi też używa napisu quattro, a w zależności czy silnik jest umieszczony wzdłużnie czy poprzecznie zależy czy napęd jest stały czy dołączany...niestety coraz mniej modeli ma stały..

            Comment


            • CTR w salonie nie jest konkurencją dla CTRa na rynku wtórnym, bo to inni klienci - używane kupuje klient, który i tak nie jest w stanie kupić w salonie... bo jak by mógł przecież nie brał by używki. Ceny FN2 nie spadły przecież po wprowadzeniu FK2R. A zanim Xgen CTR w ogóle wejdzie na wtórny to hoho i trochę... (pierwsze 3-latki w 2021 jak nie bedzie opóźnień jak z FK2R?)... Poza tym to będzie to samo auto mechanicznie zasadniczo, naturalna ewolucja, a nie przepaść jak 8 do 9gen "R".

              Z terenówkami (nie mylić z SUVami) to jest w sumie kiepsko. Suzuki zostawiło Grand Vitare czyli ulubione auto pogranicznikow, leśników itp. służb realnie potrzebujących dobrego terenowego napedu - na lodzie... Nie kojarzę, czy coś jeszcze poza Foresterem ma stały AWD? Zostały chyba same bulwarówki... No, może poza kurduplem Suzuki Jimny i ewolucjami niesmiertelnej Nivy. Chyba tylko w "roboczym" segmencie pickupow poważniejsze AWD dalej są osiągalne. Bo Land Cruiser, Range Rover, Gelenda czy nawet Wrangler to osiągają takie ceny że...
              Last edited by Alix; 07-02-2017, 22:32.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Panowie Spokojnie, to jest zaliczka zwrotna wszystko dogadane, muszę się przejechać muszę zobaczyć na żywo różniej ostateczna decyzja, to tylko rezerwacja autka, ale na dzień dzisiejszy to 99%

                Miłego Dnia

                Comment


                • Panowie z tego co widać to generacja X to taki Iphone 7 (czyli lifting mocniejszy 6S) haha, Mocy nie będzie za duzo więcej bo na razie z tego co widzę to oscyluje to w info prasowych pomiędzy 320-340 koni.

                  jasne bedzie "nowa" buda, ale od razu uprzedzam Honda testowała auto na NR i niestety wypadło dużo gorzej niż IX gen...

                  Ale jakoś się tym nie przejęli a czemu? A bo auto jest szykowane w 90% pod rynek USA i tam już przebierają nogami wszelkiej masści firmy robiące graty "tuningowe" bo rynek ma potencjał...

                  TO nie rynek europejski tam jest kasa...

                  Spodziewać się w EU CTR X -gen raczej rok 2018 druga połowa lub wręcz 2019..., bo zapotrzebowanie będzie większe niż produkcja podobnie jak z HRV...

                  Czy IX będzie kultowy?? Hmm, nie wiem ja go sobie nie zostawię nie ma tego czegoś co ma NSX I-gen czy S2000 (mam i trzymam) pójdzie do ludzi za 2 lata...bez ubolewania bo choć auto zacne to do kultowości CTR mu jeszcze ciut brakuje...

                  Czy będzie U mnie generacja X nie wiem, poczekam przejadę się zobaczę. Jeśli nie padnie na Acure z USA jako następne wozidło...

                  Comment


                  • Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                    auto jest szykowane w 90% pod rynek USA
                    Dlatego obawiam się, że zabiorą mu sporo charakteru czy jak to niektóre pismaki piszą "cech ekstremalnych na tor"... Będzie cięższe, bo nadwozie będzie większe, co jak widać NR ani ewentualne dodatkowe parę KM (które to wyniki niektórzy tu pokazywali jako praktycznie moc OEM FK2R...), ani wielowahacz, ani o centymetr szersze opony nie zrównoważą. Oczywiście zobaczymy, ale parametry Xgen na razie sugerują co sugerują...

                    Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                    S2000 (mam i trzymam)
                    No i to jest ten cholerny problem z Wami właścicielami doinwestowanych S2000... nikt nie chce takiej mi sprzedać

                    Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                    do kultowości CTR mu jeszcze ciut brakuje...
                    Tu pewnie trochę zależy co pokaże CTR Xgen, ale auto jest uważam na tyle "wyraziste" i charakterne, że ma na to co najmniej zadatki A resztę zweryfikuje czas.

                    Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                    Czy będzie U mnie generacja X nie wiem, poczekam przejadę się zobaczę.
                    Ja też nie wiem, ale zamierzam trochę dłużej nim pojeździć, zwłaszcza, że nie widzę na razie na rynku alternatywy - przynajmniej takiej, na którą mnie stać. No i nie po to w niego trochę zainwestowałem... U mnie jak nie CTR to nic innego z gamy Honda/Acura niestety mi nie podejdzie - przynajmniej na dzień dzisiejszy... Na dziś jak nie CTR chyba byłoby u mnie "do 3 razy sztuka" i po dwóch podejściach (w tym jedno nieodebrane auto...) zagłosowałbym ostatecznie portfelem na koncern BMW/Mini
                    Last edited by Alix; 08-02-2017, 17:15.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • I ALix tu się zgadzamy ja z chęcią na takie Dayli przyjmę nowe M2 byle nie niebieskie bo tylko takie widzę :-) jeździłem i daje mega frajdę chyba nawet większą niż CTR (sic) i potencjał do modów też zacny...

                      Co do reszty czas pokaże...

                      S2K niestety ciężko kupić sensowne, 99% rynkowych to dość mocno "złachane" i bite :-(
                      A te igły (moja :-)) stoją jak na rocznik za grube pieniądze...

                      Z Hondą i jej kultowością bywa różnie...., ale może że to pierwszy rozdział w TurboCTR to może i będzie kult...czas pokaże. ALe dla mnie ma jedną zaletę jest "jakieś" co przy nijakich VW itp jednak ma przewagę...

                      Comment


                      • Szkoda tylko nieco, że M2 kosztuje tyle co 2 CTRy A jak się ma S2K do M2??? Nie miałbyś 2ch zbyt podobnych aut?

                        Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                        jest "jakieś" co przy nijakich VW itp jednak ma przewagę
                        Zdecydowanie i to nie tylko o wygląd chodzi, o jazdę przede wszystkim. Mało co daje takiego banana na gębie z HH I tu jest właśnie ta szansa na jakąś kultowość. Przyszły CTR nie jest zły, ale wygląda nieco jak bękart Hondy z Subaru STi, nie ma tej unikalnej sylwetki ufoka, czego z niczym nie pomylisz z kilometra Jak do tego dodamy radykalizm i wrażenia z jazdy, które mogą być rozmyte większą masą własną i głównym celem jako masową produkcją na USA to może być jakiś tam materiał na white timera za 15 lat...? No, jeśli te auta wytrzymają takie czasy, ale część cackana w garażach jako auto weekendowe to pewnie tak...
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • CTRów FK2 wyprodukowali kilka tysięcy (jakieś 7 prawdopodobnie), w Polsce jest ich z 200 - to będzie rzadko spotykane auto, a to już sporo daje w kwestii "kultowości". Ciekawe ile X genów wyprodukują, coś czuje że to będzie dłuższa sprzedaż niż rok.

                          Comment


                          • to będzie rzadko spotykane auto, a to już sporo daje w kwestii "kultowości"
                            Nie widzę związku. Kultowe bez dwóch zdań są np "Garbus" albo oryginalne fiat 500 czy Mini wyprodukowane w mln sztuk... Wbrew pozorom nazbyt ograniczona dostępność nie sprzyja temu zjawisku, wtedy dany model słabiej dociera do "świadomości" publicznej a to jest warunek powstania tzw kultowości. Aczkolwiek zgoda że ograniczona podaż z reguły podbija cenę, także na rynku wtórnym. Także to będzie długo drogie auto... Ogólnie CTRowi krótka seria może wręcz szkodzić, bo auto było za krótko produkowane aby zostać w pełni dopracowane i zostały usunięte wszelkie "prototypowe" bolączki. W związku z tym trudno będzie np o w pełni oryginalny egzemplarz, bez przeróbek IC, skrzyni itp. Bo właściciele CTRów zdają sobie sprawę oczywiście, że w takich sportowych autach im więcej przeróbek, tym cena na rynku wtórnym spada?
                            Last edited by Arpuc; 09-02-2017, 01:34.
                            Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                            Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                            Comment


                            • CTR 8800 sztuk plus "dodruk" wersji White Edition i Black Edition.
                              Krótkość serii generalnie daje tu bonus na starcie, ale czy to auto na to zapracuje czas pokaże.
                              A z X będzie tak że będzie "klepana" przez cały czas produkcji nowego Civic.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                                Bo właściciele CTRów zdają sobie sprawę oczywiście, że w takich sportowych autach im więcej przeróbek, tym cena na rynku wtórnym spada?
                                Zależy od zakresu. Przy delikatnych bolt-on'ach powiedzmy, że zazwyczaj nie wzrasta o włożoną kasę. Dlatego w wielu przypadkach jak nie ma kupca "pakietowego" auto się przywraca do serii przed sprzedażą i graty puszcza na rynek osobno. Moje auto można przywrócić do stanu OEM w ciągu kilku godzin roboczych (wydech i IC leżą na strychu, zabudowa audio i ekranu sufitowego jest bezinwazyjna i nie będzie śladu po demontażu) - no, może poza wygłuszeniem drzwi i dobrymi głośnikami czego się demontować nie opłaca, ale co każdego kupującego raczej ucieszy bo jest przepaść do serii Aczkolwiek jak dotąd trzy poprzednie auta - wszystkie pomodowane delikatnie sprzedałem "pakietowo", czyli kupiec na całość "jak jest" się znalazł, co więcej, specjalnie życzył sobie auto w takim "składzie" - no nie, MarcelWro ???

                                Niekiedy spada natomiast przy autach mocno zmodyfikowanych i używanych do motosportu, to tak - ale to dotyczy zakupów "jako klasyk w oryginale" bardziej niż rześkich 3-latków, gdzie jest kwestia co najwyżej węższej grupy kupujących chcących mieć "zrobione auto", ale to nie tak, że ich nie ma.

                                Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                                wtedy dany model słabiej dociera do "świadomości" publicznej
                                Honda zrobiła mega kampanię wizerunkową i auto przewijało się w całej prasie motoryzacyjnej, jest rozpoznawalne bardzo. Tym bardziej, że tej sylwetki się nie zapomina tak łatwo jak GTi, który poza innymi felgami, znaczkiem i jakąś dokładką w tłumie wygląda jak miliony innych Golfów. Poza tym:

                                Zamieszczone przez mako Zobacz posta
                                CTR 8800 sztuk plus "dodruk" wersji White Edition i Black Edition.
                                To wcale nie jest za mało na to, żeby te auta nie istniały na ulicach...

                                ------------------

                                Mako ponawiam pytanko

                                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                A jak się ma S2K do M2??? Nie miałbyś 2ch zbyt podobnych aut?
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X