Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dokładnie tak... Duża zależność od obciążenia. Dołożą parę głośników i już 0.3 s spada haha

    Comment


    • w UK jeszcze drożej niż u nas, Sport manual wychodzi 115tyś z lakierem.

      Honda has released pricing for the 10th generation Civic hatch for the UK where it will go on sale from late March. The new compact model carries an

      Comment


      • Zamieszczone przez ozzymir Zobacz posta
        w UK jeszcze drożej niż u nas, Sport manual wychodzi 115tyś z lakierem.

        https://www.carscoops.com/2017/01/ne...his-march.html
        Istotna jest relacja tej ceny do 9 gen a nie PL. Bez sensu porównywać z innymi rynkami nie znając relacji cen między nimi. Np 9 gen w De jest znacznie drozszy. A cena między najtańszym modelem a najdroższym dużo większą niż u nas

        sent from mobile

        Comment


        • Porównując ceny IX z X gen to ten drugi jest mocno droższy, IX miała naprawdę fajną cenę patrząc na jakość wykonania i wyposażenie. Remar jeździłeś żony Astrą? Napisz parę słów jak wypada porównanie z Civikiem 1.8
          Last edited by MarcelWro; 18-01-2017, 19:27.

          Comment


          • Z innymi rynkami to mały jest sens porównywać bo żyjemy tu i teraz i płacimy polskie stawki podatkowe w salonie i polskie ceny - jak dotąd raczej jedne z niższych (póki nie weźmiemy relacji do realnej siły nabywczej zarobków gdzie wypadamy tragicznie na tle większości krajów EU) więc i tak kupimy tu. I znaczenie ma dla Nas czy Civic jest drogi tu i teraz dla Nas. Po to jest konkurencja i jak Astra bedzie 15tys. tańsza od Civica to będzie sprzedaż 50:1. Jak będzie sensowny Civic dopiero w cenie jak SUVa to przy modzie na te rzeczy też będzie taka proporcja zakupowa. Jak wchodzi w klasę średnią to będzie przez nią kanibalizowany, bo nią nie jest. I przy takim rozwoju wypadków Civic będzie rzadkim autem na naszych ulicach - a szkoda, bo zrobili niezle auto. Może nawet nie tak strasznie droższe od wypasionej konkurencji w najmocniejszych wersjach... ale nie zmienia to faktu, że ceny wejściowe sensownych wersji są za wysokie i dają duuużo alternatyw, a na razie mamy jeszcze wolny rynek i wybór, który szybciutko weryfikuje pewne rzeczy...
            Last edited by Alix; 18-01-2017, 18:05.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Ja w koncu pojezdziłem dłużej tą "mityczną" Astrą.
              Wzieliśmy sobie z wypozyczalni na wyjezdzie narciarskim ostatnie kilka dni.
              Wersja Dynamic z 1.4T 150 KM - mocniejszej nie mieli w Sixt.

              Wnetrze jest całkiem ok - mała kierownica (wygodne wcięcia na kciuki), drzwi sie wydaja lekkie i cienkie, cicho w środku. Ładne zegary ale nie podoba mi sie ten szary kolor po bokach w tubach.
              Zwykłe fotele (nie było AGR) nawet wygodne - troche mi brakowało mozliwosci obnizenia bardziej fotela.
              Skrzynia - haczy wsteczny bieg na mrozie. Biegi wchodza z klikiem i krótko prowadzony jest lewarek jak na popularnego kompakta.
              Ten silnik 1.4 ok - nie ma nieprzyjemnego dzwieku przy ostrym cisnieciu jak np. w Suzuki 1.4T. Brakuje momentu obrotowego jak siedza 4 dorosłe osoby w środku. Ciśniesz, a to nie jedzie
              Z 2 osobami na pokładzie dynamiczna bryczka - czuć, że jest to zwinne, lekkie auto. Nic nie widac przez tylną szybę.
              Spalanie 9l na krótkich trasach (do 6 km) i -10 stopni (stała na zewnątrz), jak pojechalismy 76km na zwiedzanie to wyszło 6,5-7l na trasie ale spokojna jazda to była.



              ps. nastepnym razem biorę 4x4, bo brak możliwości wyjazdu z parkingu o 1 w nocy, po nocnej jezdzie na nartach w -10 stopniach pozostawiła w naszych mózgach traumę
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Widzę Glosima, że Astra ogólnie przypadła Ci do gustu...

                Co do wersji 1.6 200KM to faktycznie rzadkość, w salonie w którym byłem takiej jeszcze nie mieli. Ale wynika to ze struktury zamówień klientów, którzy o mocnych silnikach wiele dyskutują, ale jak zamawiają to wolą tony bajerów i zbednych gadżetów... Tym niemniej Astra z tym silnikiem jest bez problemu do zamówienia. Podobnie jak inne niemieckie auta Astra jest konfigurowania indywidualnie pod klienta, a nie przychodzi w ścisłym pakiecie jak to miejsce w Hondzie.
                Last edited by Arpuc; 19-01-2017, 12:44.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • Nudno tu.

                  Co powiecie na ożywienie wątku?


                  - CTR will be released in USA first, then UK/Europe, then Japan, then the rest of the world...
                  (Australia may receive some cars in September 2017 (apparently) but there will be delivery delays i have no doubt.)
                  So after never having any Civic Type R in the United States, you guys are being rewarded by receiving the first allocation.

                  - USA Release date is meant to be in April 2017.

                  - Japan release date is 'Summer 2017' which is around June - August.

                  - Japan will not be limited number of units (and lottery allocation) as was the FK2.
                  The Type R will be available alongside of the Japan-built (!!) Civic Sedan (CVT), and UK build 5-Door (CVT) as a regular order-me-now, no limited numbers model..
                  (Japan has not had a Civic on sale domestically since the FD2 was discontinued.)

                  - '340PS' for the Japan model is a figure I have seen from a credible source.

                  - Aside from Local mapping for fuel quality and atmospheric conditions etc, it is expected the car will be the same spec globally with the only difference being the side of the car the Steering Wheel is on

                  - After the release of the 'Prototype' CTR in October 2016, and having been on display in Japan at Tokyo Auto Salon this weekend past, there is an obvious opportunity for Honda to launch the 'production' model and official Specs, the New York International Auto Show (Apr 14 - Apr 23, 2017).
                  This timing makes perfect sense, giving the Si time to move a few units, with the spec of the Si vs Type R, they obviously aren't aiming at the same customer. I'd expect some leaked Official factory catalog photos to pop up (of the production model) in the weeks/days before the Auto Show.. perhaps some teaser videos etc.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    Ale to są zasadniczo podobne mocowo silniki, obydwa na rolkach hamowni wykazują ok. 140KM. Tylko Mazda ma trochę więcej Nm na dole, a Honda za to lepiej się wkręca po prawej stronie obrotomierza.
                    Z tym się nie zgodzę. Owszem, słabszy silnik Mazdy (2.0/120) z reguły wykazuje większą moc (ok. 130km) ale mocniejszy trzyma poziom. Widziałem pomiary i moc wychodziła praktycznie równo z katalogiem - 164 - 165 km.

                    Comment


                    • Z tego co czytałem na forum Mazdaspeed to obydwa mają identyczną mechanikę i czasem drobną różnicę w software i obydwa dają ok 140KM na niezależnych hamowniach, a całą różnicę subiektywną robi krótsza skrzynia w przypadku "mocniejszej" wersji, dlatego też czasy do setki wychodzą rzedu 0,5-1,0s różne na korzyść wersji "mocniejszej" papierem.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Halo. 340 koni w CTR ;-)

                        Comment


                        • Hmm...czyżby poprawili intercooler, wydech i po prostu puścili ten sam silnik i program ?

                          Comment


                          • Kilku obecnych ma 390 już więc 50 mniej raczej nikogo nie zwilży. Ten sam silnik o tym samym potencjale, też FWD w manualu wiec o czym tu gadać? Pytanie czy coś i na ile pomoże wielowahacz, o ile... wszystkiego nie spapra wieksza masa większego auta. To jest tak naprawdę jedyna rzecz która mnie interesuje i która może być krokiem do przodu - czy nowy R zrzuci chociaż z 50kg ze swojej nadwagi...? Ale takich danych nie ma i nie bedzie pewnie do jesieni. O cenie nie wspominając. Jak widzimy tu Honda niestety potrafi... zaskoczyć wszystkich
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • I jeszcze czy środek ciężkości będzie ciut niżej przy masie...zobaczymy, zobaczymy

                              Comment


                              • A no tak to też kluczowe, racja. Ale z drugiej strony bak będzie z tyłu więc bedzie mniej dociskal przednią oś...
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X