Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hehe to ostatnio miałem takie wrażenie w salonie Forda... w Hondzie jak piszesz - na serwisie siedzi 2-3 klientów, piją kawkę z ciachem, przeglądają im się auta i tylko spoglądają na zegarek czy już, jak już ktoś łazi to po salonie... a w Fordzie? Trzy stanowiska serwisowe, do nich kolejka, listy kilometrowe i co najwyżej 1/3 z nich to przeglądy Nawet kawa płatna i nie ma gdzie usiąść w poczekalni serwisu bo luda tyle A na salonie hmm bylem jedynym klientem w tym momencie

    Weźcie natomiast pod uwagę rozmiary. Ja lubię kompakty z uwagi na rozmiar (dlatego denerwuje mnie rozrost Civika... ). Jak wjeżdżam na te wszystkie parkingi albo mam zaparkować na mieście to już mój obecny Civic wydaje się przyduży. W dodatku jest przyciężki na miasto. Nie zostanę klientem klasy D choćby dlatego Jak auto ma >4,5m i nie daj Boże >1400-1500kg to już na resztę nawet nie patrzę Dlatego ewentualnie kompakt może dla mnie zahaczać cenowo o rewiry klasy średniej - ale tylko jeśli wyraźnie oferuje coś w zamian - pełne wyposażenie albo... tony emocji jak CTR Czy np. Infinity Q30 oferuje za cenę klasy średniej w kompaktowych wymiarach wnętrze z innej bajki niż takie mainstreamowe Passat czy Mondeo jak z MarcelWro przekonaliśmy się ostatnio na Motor Show w Poznaniu. To było... chyba najwygodniejsze auto do jakiego tam wsiedliśmy.

    P.S.
    Glosima coś drogo te Civiki kupowałeś, ja za 8gen polift 1.8 Executive miałem fakturę na 75kpln I to była uczciwa cena do Acco "golasa" za 90kpl
    Piszesz w sygnaturze, że "Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy", a ja ostatnio słyszałem, że w odróżnieniu od innych aut Mesiem się nie jeździ, tylko podróżuje
    Last edited by Alix; 20-11-2016, 11:32.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Utwierdzacie mnie w dobrym wyborze
      Tylko u mnie 4,96m bodaj i 1370kg.

      Tak jak Alix kiedyś pisał, brać 1.5T w automacie, sedana - tylko tam już jest BARDZO niebezpiecznie blisko do mojego Talka - zwłaszcza porównując leasing.

      Pół roku trwało, zanim Żona zrozumiała, że stojący obok na światłach napompowany SUVik w środku jest śmiesznie a nawet żałośnie mały.

      Comment


      • Q30 jak całe Infinity to kundel. Co to jest, Infinity, Nissan, Mercedes, japońskie auto na niemieckich częściach produkowane w Angli W głowie mi się miesza od tego kolażu, tam sa w środku elementy żwywce wyjęte z Mesia, o płycie podłogowej i silnikach nie wspominając. Już widzę te teksty w salonie Infinti, panie kierowniku silnik mi się w aucie zj.., lipa z tym Infinity, proszę Pana jak Pan tak może mówić, Infinity to zacna marka, ale silnik od mercedesa wiec to nie wina Infinity. W Lexie takie teksty odchodziły z 2.2 diesel, że gówninany bo od Toyoty, Lexus nie ma nic z tym wspólnego, autentyczne
        Ja to chyba jednak motoryzacyjny szowinista jestem, konserwa się zrobiłem od popylania Hondziawą.

        Comment


        • Oglądam te wszystkie prezentacje Civica X na YouTube i coraz bardziej zaczyna mi się podobać. Martwi mnie nisko położony wyświetlacz multimedialny. Spoglądanie w czasie jazdy na mapę pokazywaną na tak niskiej wysokości może być bardzo niebezpieczne. Przynajmniej u siebie mam problem, kiedy w czasie jazdy spoglądam w obszary poniżej powierzchni kokpitu. Podłoga w bagażniku chyba wykonana jest z jakieś miękkiej dykty i obawiam się, że będzie się uginała pod ciężarem bagażu. Komora silnika jest mocna upakowana, ciekawe jaki będzie dostęp do żarówek. Te narożniki dolne jakieś takie jakby wystające, oj będą narażone na obijanie na parkingach. Ciekawe czy da się podjechać przodem nad krawężnik typowy na naszych ulicach (ok. 12cm), bo IX nie da się i trzeba wychodzić z auta aby oszacować właściwą odległość (oczywiście, kiedy auto nie jest wyposażone w czujniki parkowania).

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Piszesz w sygnaturze, że "Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy", a ja ostatnio słyszałem, że w odróżnieniu od innych aut Mesiem się nie jeździ, tylko podróżuje
            Do podrozuje nie ma rymu
            No ale zgadzam sie całkowicie. Genialne auto , radosc z jazdy niesamowita. Wsiadam z usmiechem, bo wnetrze to majstersztyk jak za te kasę. Wysiadam wypoczęty.
            Choc w sumie myslalem ze bedzie wieksza kanapa (w sensie bujania), a jest sprezyscie. Oczywiscie zawieszenia nie slychac.
            W zasadzie zawsze idealnie, miasto, krajowka, autostrada...nie ma znaczenia. Pełne zadowolenie z jazdy, dokładnie w jak 11 lat temu gdy wsiadałem do 8gen 2.2d.

            Zresztą zatrudniłem kolejne 2 osoby we Francji i 2 w Szwajcarii i od 2017 nie zamierzam juz tak duzo jezdzic i pracować.
            Plan mam taki zeby od 2019 przejsc na półemeryturę i w koncu odpocząć.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Jeszcze jeden minus - może nie koniecznie ale dla mnie tak - brak hamulca ręcznego jako dźwigni.....

              Comment


              • Patrzcie tutaj, model podstawowy, wyświetlacz jak w IX, widać od 3:50sek. https://www.youtube.com/watch?v=03lPsYQ2vJM Deska mi się podoba, ale ten tył auta kurcze średni.. przypomina mi Mitsubishi lancera w hatchbacku...
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                  Moim zdaniem aby kompakt mial sens to musi byc te 25% tanszy niz klasa srednia.
                  Tak to działało dawniej. Były wyraźne klasy samochodów, które najlepiej definiował rozstaw osi: 230, 245, 260 i 270cm. Wypasiony samochód w każdej z tych klas zbliżał się cenowo do golasa w następnej klasie. Obecnie to nie jest już takie oczywiste. Chyba pierwszym samochodem, który to zmienił była Skoda Octavia. Rozstaw osi 250 i zewnętrzne wymiary samochodu kompaktowego. W kolejnych edycjach rozstaw osi zmieniał się na 258 i obecne 269cm. Czyli mamy rozstaw osi jak w klasie średniej. Toyota robi sedana w rozstawie osi 270cm, czyli Corolla kanibalizuje Avensisa. Jednocześnie producenci rezygnują z klasy średniej, bo im spada sprzedaż.

                  Moim zdaniem jesteśmy w okresie przejściowym, gdzie obecne kompakty przesuną się do klasy średniej, a obecna klasa średnia zniknie. Chętni na samochody do miasta powinni również przeglądać ofertę samochodów małych, czyli klasę B. Warto sprawdzać rozstaw osi. Jeżeli zbliży się do 255cm, to bedzie to prawdziwy kompakt do miasta

                  Comment


                  • Widziałem wcześniej ten filmik - nawet halogenów z przodu nie dali ani panelu dotykowego multimedialnego - taki "biedaszyb"
                    Ale ciekawostką są obrysówki przy przednich nadkolach.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Patrzcie tutaj, model podstawowy, wyświetlacz jak w IX, widać od 3:50sek. https://www.youtube.com/watch?v=03lPsYQ2vJM Deska mi się podoba, ale ten tył auta kurcze średni.. przypomina mi Mitsubishi lancera w hatchbacku...
                      Nie wiem gdzie Ty tam masz "wyświetlacz jak w IX", bo ja mam zupełnie inny ekran i o wiele większy.

                      Comment


                      • Ja podobnie jak Alix nie chcę klasy D, po co? Jeżdżę często sam a w dłuższe trasy z żoną i córką, 90% mojej jazdy to duże miasto i klasa compact jest idealna, dla mnie wcale nie musi rosnąć i drożeć:, cena IX gen była uczciwa a ostatnio nawet baaardzo konkurencyjna. Nie potrzebuje w aucie udziwnień z gatunku roletka i tym podobne śmieci, ponad 100 tysi za zwykły kompakt to zdecydowanie za drogo nie mówiąc juz o poronionej cenie HRV(mimo że auto bardzo mi się podoba to rozsądek nie pozwoli mi jej kupić). Za X gen z silnikiem 1.5 i wyposażeniem na poziomie obecnej wersji elegance lub sport byłbym gotowy dać około 78-85 tysi...więcej nie....

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          wyświetlacz jak w IX, widać od 3:50sek. https://www.youtube.com/watch?v=03lPsYQ2vJM
                          No i widać podstawowe audio - takie jak podstawowe radio w IX i z pokrętłem głośności w porównaniu do stacji medialnej w modelu wypasionym. Kierownica też odchudzona w porównaniu do demo - nie ma gładzika do zmieniania głośności. Koła 16", przeciwmgielnych brak. Mam wrażenie, że prędkościomierz jest klasyczny, z prostym wyświetlaczem w centrum. To nie jest ekran LCD. Czyli jak zwykle nowy model w pierwszych latach jest goły, jak go księgowi stworzyli
                          Last edited by Cojakco; 20-11-2016, 13:27. Powód: Info o prędkościomierzu

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                            Wypasiony samochód w każdej z tych klas zbliżał się cenowo do golasa w następnej klasie.
                            Ale to tez się zmieniło.
                            Dziś podstawowy Passeratti za 89k pln ma 3 strefową klimatyzację, reflektory LED, duzą nawigację i radio, elektrykę, czujniki parkowania, deszczu, alufelgi 16 !
                            9,7s do setki i jedzie 200km/h.


                            Nie ma sie do czego przyczepic i rynek to widzi kupujac tego na tysiące...ta gigantyczna sprzedaż VAGów nie bierze sie znikąd.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              gigantyczna sprzedaż VAGów nie bierze sie znikąd
                              A dokładniej bierze się z bardzo dużych rabatów dla firm i flot. O ile detalista dostanie 10% rabatu to mała firma 15%, a floty mają 20+. Honda nie ma propozycji dla firm, stąd nie mają czym konkurować. W relacji koszt zakupu do wartości rezydualnej są na straconej pozycji. Ten pasek z linka dla floty to koszt w okolicach 65kPLN + VAT. A to już jest baaaaaardzo atrakcyjna cena.

                              Comment


                              • W wersji Sport też taki mały ekranik? :/

                                Comment

                                Working...
                                X