To już było maglowane w innym temacie. HR-V sprzedaje się mało... bo aut nie ma! Są pozamawiane na pół roku do przodu i Honda nie nadąża z realizacją zamówień, ssanie na ten model znacznie przestrzeliło ich przewidywania. Suzuki też ma obecnie udział w rynku jakiego nie mieli nigdy dotąd, a ponieważ dostaw Vitary nie brakuje, to widuję takowe codziennie, chociaż auto jest na rynku ile, niecałe 2 lata?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
Trochę się nostalgicznie zrobiło. W tej dyskusji warto mieć na uwadze, że Hondy to jednak fajne samochody ale nie bez wad. Ważne byśmy je wybierali znając wszystkie za i przeciw. Prawdą też jest, że rynek europejski dla Hondy nie jest głównym rynkiem sprzedaży samochodów. Konkurencja ich trochę przegoniła i oferuje samochody, które są bardziej popularne. Dzięki temu możemy łatwiej znaleźć auto na parkingu i możemy się cieszyć jazdą wyjątkowym samochodem.
Natomiast możliwości Hondy są spore, czego dowodem jest NSX i Type R. Co by o nich nie mówić, to mają one charakterJeżeli Honda zdecyduje się na produkcję samochodu dla Europejczyków, to zrobi to dobrze. Mają potencjał!
Natomiast osobiście jestem bardzo zadowolony z mojego Tourera. Taki samochód idealnie spełnia zadania jakie przed nim stawiam ja i moja rodzina. Idealny kompromis. A przód po faceliiftingu jest bardziej niż fajny
Civic X to jeszcze trochę niewiadoma. Poczekamy i zobaczymy, czy powalczy na rynku, czy zostanie skanibalizowany przez crossovery.
Prawdę mówiąc, to trzymam za niego kciuki, bo nie lubię jeździć kanapowozami, które bujają się w zakrętachLast edited by Cojakco; 18-11-2016, 22:53.
Comment
-
Zamieszczone przez Jozin Zobacz postaTo nie wiedziałem z tym Hrv, że tak rwą. Szok, niedowierzanie! U mnie w Aso dwie stoją do odbioru od ręki, chyba nawet w promocji jakiejś. Na Allegro też 3 strony, że od ręki.
Comment
-
Wyższa cena wynika również z faktu, że HRV gabarytowo jest pół segmentu wyżej od aut, z którymi konkuruje. Jeśli do Europy wjedzie WR-V - co w obliczu kolejnych motoryzacyjnych kuriozów wypuszczanych przez konkurencję nie jest pozbawione sensu - to on prawdopodobnie będzie bezpośrednio konkurował z takim Capturem, a HRV będzie odpowiednikiem Kadjara, Quasquaia czy Ateki. Piszę "będzie" bo muszą wraz z liftingiem dać mu mocniejszą benzynę - inaczej to auto traci sens dla 50% potencjalnych nabywców. Jest dużo racji w tym, że mając nieco zbliżone proporcje, kształt bagażnika i Magic Seatsy może być takim nieco oszukanym kontynuatorem Civica IX gen.Z mocniejszym benzyniakiem (lub zchipowanym 1.6 D), na Eibachach i drapieżniejszym felunkiem najlepiej 18" byłoby to całkiem zacne jeździdło.
hrv.jpg
Last edited by libidinously; 19-11-2016, 14:28.
Comment
-
Ja wyleczyłem się z podniesionych samochodów. Pamiętam emocje, jak pojawił się Qashqai. Jaki on był zajefajny... aż poszedłem do salonu i zonk. Niby wielki samochód, a w środku ciasno, bagażnik mały i to królestwo taniego plastiku. Dzisiaj nowa Toyota C-HR nie wzbudza moich emocji. Jest zajefajnie wykrojona z przodu, tylne klamki trochę przekombinowane, tył ok. Lecz krótki rzut okiem na rozstaw osi 264cm i pojemność bagażnika 377l kończą moją ekstycację. To jest zwykły kompakt na sterydach. Wizualnie zyskał, trakcyjnie stracił. Z ciekawości zobaczyłem na ofertę. Jest uturbione 1,2 i hybryda. Przyspieszenie do 100km/h w okolicy 11s. Jeszcze gdyby cena była na tym samym poziomie co Aurisa, to można by to zaakceptować. Różne są preferencje. Niemniej dopłacać 15k za gorszego kompakta o lepszym wyglądzie nie zamierzam. Dlatego kibicuję obecnym kompaktom: zwrotność, trakcja + użyteczność.
Last edited by Cojakco; 19-11-2016, 14:49.
Comment
-
Mazda CX-3 czy to 120KM czy 150KM (silnik jest wbrew pozorom ten sam i ma praktycznie identyczne osiągi - auta różnią się skrzynią i software silnika) jest z winnej bajki w stosunku do HR-V bo na nieco nawet mniejszą masę ma bez porównania więcej Nm momentu z silnika 2.0, który w dodatku ciągnie od dołu. Ma też zupełnie inaczej zestrojony układ jezdny. To jest inna bajka. Tutaj je porównywaliśmy: https://www.civicforum.pl/showthread...5%82ych-SUVach
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaRV gabarytowo jest pół segmentu wyżej od aut, z którymi konkuruje
Zamieszczone przez libidinously Zobacz postaZ mocniejszym benzyniakiem (lub zchipowanym 1.6 D), na Eibachach i drapieżniejszym felunkiem najlepiej 18" byłoby to całkiem zacne jeździdło.Od tego będzie... Civic X
Już sam fakt, że w USA Si będzie z pojemności 1.5T da nam sporo fruktów na rynku na takie zabawy. Które w przeciwieństwie do HR-V będą dawać wymierne efekty. Taki Civic już w serii będzie jechał o niebo lepiej niż HR-V po wszystkich modach razem wziętych.
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jestem po "przed premierze X Generacji" w Krakowie. W Salonie Krężel zostały zaprezentowane dwa nadwozia - Hatchback oraz Sedan.
Jak wiadomo zmieniona została "podłoga" w stosunku do IX generacji przez co auto jest 13cm dłuższe i 3cm szersze oraz obniżone o 2cm.
Strzałem w kolano to jak wiadomo silniki w tych Hondach - prezentowane modele miały jednostkę 1.5 182KM która jeszcze przejdzie. Ma być również 3 cylindrowy 1.0 z Turbiną oraz dieslowski 1.6.
Zrezygnowano z systemu podnoszonych kanap do pionu. Za to powrócono do szyberdachu.
W przypadku sedana - a właściwie z wyglądu to sedana nie przypomina a raczej liftbacka - bolączka jest bagażnik a właściwie jego "okno załadunkowe". Jest małe i nie przewieziemy w nim dużych gabarytów. Błędem było nie skorzystanie z patentu ze Skody Octavii - podnoszony bagażnik lub cała klapa z oknem.
No cóż wg mnie najlepsze Civic'ki to modele nieparzyste. No cóż trzeba będzie poczekać na XI Generację.
Comment
-
Zamieszczone przez punchoo78 Zobacz postaStrzałem w kolano to jak wiadomo silniki w tych Hondach - prezentowane modele miały jednostkę 1.5 182KM która jeszcze przejdzie. Ma być również 3 cylindrowy 1.0 z Turbiną oraz dieslowski 1.6.
Comment
-
Zamieszczone przez Oli Zobacz postaJeśli tylko będą prezentowały trwałość typową dla Hondy,to będzie raczej przebój a nie strzał w kolano.
Zamieszczone przez punchoo78 Zobacz postaNo cóż wg mnie najlepsze Civic'ki to modele nieparzyste.
(oj czas już, żebym 10tkę dopisał...)
Oraz mając okazję przejechać się osobiście za kierownicą każdą generacją poza I i III (w tym dodatkowo prawie wszystkimi też wersjami usportowionymi - poza 5gen VTi) zdecydowanie postawiłbym odwrotną tezę...
Jak widać po naszej forumowej ankiecie, większość z Nas też trochę tak to widzi: https://www.civicforum.pl/showthread...ie-najbardziej
O ile III i V można oddać coś z designu to... nawiększe rzeczy działy się w parzystych generacjach. IV to był przełom - pełny wielowahacz niespotykany wtedy nigdzie, patent na VTEC, przełomowe silniki B-serii - niektórzy (w tym ja) twierdzą, że żaden Civic przed i po już tak nie jeździł - szczególnie jak mówimy o wersjach cywilnych. Jedyny Civic liczący się jakkolwiek na rynku klasyków to CRX właśnie tej generacji. Pierwszy Type R powstał na bazie 6 generacji. Wtedy też Civica "zeuropeizowano i ucywilizowano". Był jeszcze produkowany w różnych miejscach na świecie pod różnymi nazwami nawet po premierze następnej generacji... 8ka "ufo" - auto, które w 11 lat po premierze wygląda świeżo, najwięcej nagród za design w historii modelu, najpraktyczniejsze patenty wykorzystania przestrzeni nadwozia etc. 10tka też jest przełomem - powrotu do korzeni "na stare śmieci"... nie zmuszana do maksymalnej praktyczności, znowu skupia się na dobrej jeździe. O ile Type R 9gen jest cudownym autem i go uwielbiam i nie wiem jeszcze, co będzie sobą reprezentował usportowiony następca - to rozpatrując modele mainstreamowe HB lub sedan gdyby dzisiaj ktoś dał mi wybór zakupu 9gen 1.8 vs 10gen 1.5T - nie zastanawiałbym się 10 sekund - ja postawiłbym na ten, który lepiej jeździ i w którym lepiej się czuje. Nie jechałem nowym jeszcze, ale obstawiam na 90% na nowy model, patrząc też po różnych opiniach i recenzjach...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Ale powiem wam, że ta X-siątka nie powala swoim wyglądem.. sedan jeszcze może być, ale hatchback kiepsko wygląda, a właściwie jego tył.. IX od razu mi się spodobała, gdyż ma taki swój charakter, takiego nietypowego kompakta, połączenia auta sportowego z użytkowym, temu właśnie go kupiłem, a teraz nie wiem czy bym kupił X... wyglądem już mnie tak nie kręci... silniki na pewno będą dawały frajdę z jazdy, bo w końcu turbina i moc jest, ciekawe czy chociaż nie będzie taka głośna jak IX.. bo jak będzie to lipa.. i jeszcze pewnie dojdzie kosmiczna cena za 1,5T która pewnie zacznie się od 80tys..
Comment
-
Zamieszczone przez punchoo78 Zobacz postaBłędem było nie skorzystanie z patentu ze Skody Octavii - podnoszony bagażnik lub cała klapa z oknem.
Ja lubie wizualnie sedany ale nie przekonują mnie ich wlasciwosci praktyczne. Mimo ogromnych litrazowo bagaznikow ich użytkowanie bywa uciążliwe i do tego nie wszystko się da przewieźć, w porownaniu z podobnym lub mniejszym litrazowo hatchem.
Z plusow sedana będzie większa sztywność budy i łatwiejsze oddzielenie akustyczne części bagazowej.
sent from mobile
Comment
-
Tylna kanapa jest bardzo wygodna w Hatchbacku w porównaniu do IX - ma więcej miejsca na nogi. Jednak tak jak pisałem - szkoda - że siedziska nie da się ustawić do pionu - w celu przewozu niestandardowych bagaży (np. osłalub roweru bez przedniego koła...)
Taka ciekawostka, którą zauważyłem - jadąc w nocy i dojeżdżając do X Civica HB od tyłu z dala (po światłach) - można go pomylić ze Skodą. Co widać po zdjęciach. Akurat były światła zapalone w którymś momencie.
Gdyby ktoś chciał z Krakowa (i nie tylko) oglądnąć X-Generacje - to 20.11.16 jest do oglądnięcia w salonie Krężel & Krężel Aleja Jana Pawła II a z tego co doczytałem na forum i dowiedziałem się od personelu Krężla - od 21-22.11.16 - do obejrzenia będą Civic'ki w salonie Honda Arher na ul. Kapelanka w Krakowie
Comment
-
Zawsze, kiedy wchodził nowy model Civica, to były opinie krytyczne jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Pamiętacie co to było jak pokazali 8 gen. Wszyscy psioczyli, że niby co to ma być? Jakiś pojazd futurystyczny z trójkątnymi wydechami, bez klamek - w końcu przezwano to auto UFO. Z 9 gen. było to samo. Szczególnie nie podobał się tył HB. Ja pamiętam jak w Polsce pojawił się Civic V gen. również to był szok. Teraz te auta uważa się za najpiękniejsze modele. Myślę, że z X gen. będzie podobnie. Ja go jeszcze nie widziałem. Z fotek wydaje mi się jakiś taki wielki, ale to chyba takie złudzenie. Cieszy mnie, że jest o 2 cm niższy, i szerszy, tylko po co taki długi?
Comment
Comment