Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana lamp przód Civic X Sport HB USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana lamp przód Civic X Sport HB USA

    Cześć wszystkim miłośnikom Civica X i nie tylko

    Płynie do mnie upragniona X gen Civic Sport (mam nadzieję że nie wsadziłem się na minę). W każdym razie pierwszy temat z jakim muszę się zmierzyć to lampy przednie (moje na zdjęciu w załączniku) - jeżeli ktoś już przerabiał ten temat to będę wdzięczny za pomoc.

    Sprawdziłem temat ich przeróbki na EU i bardziej opłaca się zakupić takie same tylko używki EU. Czy po podpięciu wtyczek wszystko będzie ok, czy jeszcze elektryk będzie musiał się pochylić nad tematem ?

    Druga opcja nad którą się zastanawiam to skoro i tak mam wydać kasę, to może zamienić je na pełny LED. Czy ktoś ma już za sobą taki temat ?

    Jeżeli temat już ktoś omawiał na forum to proszę o info. Jestem tutaj nowy i być może nie szukałem w należyty sposób.

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

    Szymek
    Załączone pliki

  • #2
    Pierwsze info:
    - to, że nie musisz wymieniać lamp. Przechodzą wszystkie przeglądy. Stare lampy z USA miały rozproszenie, nowe maja odcięcie - może trochę inne niż EU ale przechodzą przeglądy bezproblemowo i nie oślepiają

    Drugie info:
    - możesz lampy wymieniać na full led... cena zestawu ok 3tys. zł po kosztach. Taniej można ale nie będzie dobrze (zamienniki itd)
    problem w tym, że jak założysz retreofity do swoich lamp (masz soczewkę z odcięciem) to będzie... niezgodnie z prawem.. ale odcięcie będzie jak w fabryce a snop i jakość światła porównywalna lub lepsza niż led za 3 tys. zł

    Trzecie info:
    - w aucie z USA najsprytniej jest jedną tylną lampę wymienić na EU i masz przeciwmgielne (a to jest potrzebne do przeglądu)

    Czwarte info:
    - w aucie z USA nie ma chłodnicy CVT (jeżeli masz automat) i masz słabsze hamulce niż w EU wiec ja jeździsz mocniej (bo sugeruje się zdjęciem że jest to 1.5T czyli 170KM) to warto pamiętać o ich stanie...
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      - w aucie z USA najsprytniej jest jedną tylną lampę wymienić na EU i masz przeciwmgielne (a to jest potrzebne do przeglądu)
      A jak jest z wiązką i włącznikiem do przeciwmgielnego ? Też trzeba dorobić/wymienić ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        A jak jest z wiązką i włącznikiem do przeciwmgielnego ? Też trzeba dorobić/wymienić ?
        Trzeba niestety pociągnąć to jakoś. Nie jest to problem ale wymaga zaangażowania.
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Dzięki za cenne podpowiedzi, a silnik dokładnie 1,5T w manualu na którym mi zależało .
          Honda 24.jpg
          Załączone pliki
          Last edited by Szymek_Civic_X_Sport; 17-02-2023, 09:42.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
            - w aucie z USA nie ma chłodnicy CVT (jeżeli masz automat) i masz słabsze hamulce niż w EU wiec ja jeździsz mocniej (bo sugeruje się zdjęciem że jest to 1.5T czyli 170KM) to warto pamiętać o ich stanie...
            Wersja USA nie ma 182KM ? Masz tak w papierach?
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              jedni kupują tylne lampy UE. inni w miejscu cofania montują przeciwmgielne.
              Najłatwiej zamówić na alie światła w te dolne odblaski
              Civic X 2.0 USA

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Wersja USA nie ma 182KM ? Masz tak w papierach?
                Civic z silnikiem 1.5T (L15B) ma na Europę 182KM. Jak zacząłem szukać info to doszukałem się że na stany wychodziła od jako 170- 172KM. Jest taka tabelka z felgami (nie mogę je teraz znaleźć ale gdzieś na forum był taki link) i tam jak się skupić to właśnie jest info o felgach przypisane do wersji HB gdzie ciągle mowa 170KM. NA stany są różne dziwne wynalazki. Nawet gość z którym robiłem program potwierdzał że te wersje pojawiały się z trochę mniejsza mocą. Jak znajdę tabelkę to wkleję - chwilowo nie mogę jej odnaleźć
                Może ma to związek też z CVT - jakieś ograniczenie mocy w związku z brakiem chłodnicy?

                Tu mam podobny link nie ten co szukałem ale takie samo odniesienie. Jak poklikasz to Canada i USA maja w 1.5 albo 170KM albo Si 205.
                I sugeruje się tym, że to tak właśnie jest i ta seria na USA ma 170KM, wiec w moim przypadku hamowanie na 178KM w serii było całkiem OK. Obiegowa opinia jest 182KM bo pewnie nikt tego nie rozkminia za bardzo. Ale ja bym sie skłaniał ku temu co jest w linku.
                Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB), trim levels for 2017 Honda Civic. Wheel and tire fitment data. Original equipment and alternative options.

                Meksyk 174KM, Europa 180KM, Kanada 174 itd... - wersje SI 205 - mowa o KM a nie HP - bo podają tam także HP
                sa tam nawet rozróżnienia na jakie regiony jakie wersje szły...


                a co do tego ile jest w dowodzie to mam 134KW ale do tego bym się nie przywiązywał bo wątpię by nasz krajowy system miał wpisane wszystkie odmiany silnikowe Xgen...
                Last edited by Lcfr; 17-02-2023, 10:57.
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
                  jedni kupują tylne lampy UE. inni w miejscu cofania montują przeciwmgielne.
                  Najłatwiej zamówić na alie światła w te dolne odblaski
                  dolne odblaski z wersji HB (pionowe) z alliex NIE MAJĄ funkcji przeciwmgielnego. Nie nadają się do tego.
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                    dolne odblaski z wersji HB (pionowe) z alliex NIE MAJĄ funkcji przeciwmgielnego. Nie nadają się do tego.
                    Ale można chyba podłączyć sie pod podświetlenie przy hamowaniu, powinny wtedy mocniej świecić i to może być jako przeciwmgielne, obydwa światła lub jedno.
                    Moja Honda
                    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                      Ale można chyba podłączyć sie pod podświetlenie przy hamowaniu, powinny wtedy mocniej świecić i to może być jako przeciwmgielne, obydwa światła lub jedno.
                      Nie można. Mam te światła założone przecież i miałem taki plan ale opcja hamowania nie działa. Działa pływający kierunek i pozycja. Stopu nie ma. Myślałem, że trafił mi się uszkodzony komplet ale rozmawiałem na FB już z 2ma osobami co miały takie odblaski i u nich tak samo ta opcja nie działa niestety...
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • #12
                        Hmm, ja u siebie chyba nawet sprawdzałem i działała (nie dam sobie ręki uciąć), ale nie podłączałem, albo może miałeś od innego dostawcy.
                        Moja Honda
                        https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                          Hmm, ja u siebie chyba nawet sprawdzałem i działała (nie dam sobie ręki uciąć), ale nie podłączałem, albo może miałeś od innego dostawcy.
                          Ja kombinowałem na rózne sposoby i w żadnym nie świeciło to mocniej tak jak powinien świecić STOP czy przeciwmgłowe. Dodam, że podłączyłem raczej dobrze - przynajmniej na pewno tak jak dał rekomendacje sprzedawca bo specjalnie do niego pisałem w tej sprawie. Finalnie dałem spokój i mam lampę z Europejki, włącznik i zasadniczo nie mogę się zebrać na przeciągnięcie kabla
                          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                          Comment


                          • #14
                            Ja sie zbieram do montazu tych swiecacych odblaskow jak pies do jeża. W opisie byly jako 3 funkcyjne - kierunek, swiatla i stop z 4 kabelkami do podłączenia. Aż z ciekawosci podepne je na krotko pod akumulator i zobacze.

                            Comment


                            • #15
                              Każdy coś wnosi do forum zatem na podstawie zebranych info sprawy wyglądają następująco w zakresie lamp:

                              1. Jeżeli ktoś chce przerabiać / dostosowywać lampy do EU to koszt : soczewki pod H1 700PLN/ szt ; soczewka biledowa 1200 / szt. brutto. Szaleństwo jak widać więc szkoda zachodu.
                              2. Można zakupić takie same soczewkowe EU: NOWA Salon Honda 2000 PLN / sztuka brutto / UŻYWANA ceny w zakresie 500 - 1000 PLN / szt. w zależności od stanu.
                              3. Można zamontować FULL LED bez problemu przy zastosowaniu odpowiednich adapterów przykład pod linkiem

                              Koszt adapterów 250-300 PLN za szt.
                              Lampy FULL LED koszt 800 - 1500 PLN/ szt. w zależności od stanu.
                              Czyli w sumie za 3000 PLN idzie ogarnąć temat na używanych oryginałach.
                              4. Można też wbijać na przegląd licząc że przejdzie
                              5. Przeciwmgielne tył jestem skłonny do rozwiązania w którym w miejsce lewego wstecznego zamontuję czerwoną żarówkę i pociągnę przewód pod przycisk po lewej
                              stronie kierownicy (koszt to trochę pracy i przycisk za 30-40 PLN Hondy używany z oznaczeniem funkcji której nie mam na wyposażeniu ).
                              Zastanawiam się jeszcze nad podłączeniem pod manetkę - koszt używanej z funkcją światła przeciwmgielnego 40-80 PLN, ale z tym to już do elektryka musiałbym
                              się zwrócić.

                              Jeżeli ktoś jeszcze ma jakąś wiedzę to chętnie się zapoznam.

                              Pozdro i szukam teraz wpisów na temat Car Audio / Honda Connect.

                              Comment

                              Working...
                              X