Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Choinka błędów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
    kończy się czujnik, prawy pewnie za chwilę też padnie.
    Dziś kolejne jaja otwarta szyba kierowcy próba zamknięcia szyba dojeżdza prawie do samej góry i samoczynnie opuszcza się w dół. Drugie podejście to samo.
    Dopiero kilka razy dół góra w końcu się zamknęla.

    Kolejna akcja jadać stałą prędkością nagle skrzynia sama zredukowala bieg na niższy i wskoczyły obroty 4 tys ( cvt)

    Comment


    • #92
      @Redpradnik
      Z szybą prawdopodobnie coś utkneło Ci w uszczelce i powoduje nadmierne tarcie. Miałem taką samą sytuację dokładnie i działo się to tylko przy "automatycznym" zamykaniu szyby do końca (mocniejsze podciągniecie guzika szyby) przy "manualnej" regulacji szybę dało się zamknąć normalnie . U mnie pomogło wyczyszczenie uszczelki i przesmarowanie jej smarem silikonowym.

      Comment


      • #93
        Mam pytanie, próbował ktoś może czyścić styki w tych czujnikach ABS?
        Z tego co widzę, to są chyba czujniki magnetyczne. Pewnie jest tam zatopiona jakaś mała cewka, która indukuje prąd przy obrocie piasty.
        Oprócz samego czujnika są jeszcze dwie wtyczki łączące kable i to może być słaby punkt. Ich lokalizacja pod podwoziem może skutkować zaśniedzeniem styków przy kiepskim uszczelnieniu.
        Ja też mam choinkę na wyświetlaczu. Akumulator podładowany ładowarkę BOSCHA C3 - nic to nie pomogło. Czasami komunikaty znikają, później znowu się pojawiają i to nawet w trakcie jazdy. Podejrzewam czujniki ABS, w środę jadę do serwisu to mi to pewnie sprawdzą.
        Zastanawiam się jednak, czy psiknięcie w te wtyczki jakimś preparatem kontaktowym nie rozwiązało by problemu.czujnik.jpg

        Comment


        • #94
          Nic to nie da, problem jest w tym czujniku co wchodzi w piastę, u mnie był praktycznie już wtopiony. Wyszedł przez rozwiercenie.
          Z serwisem uważaj, mnie powiedzieli ze do wymiany oba, a później przed wymianą sprawdziłem u znajomego na kompie, to wyszedł lewy i na razie jest spokój.

          Comment


          • #95
            Też wierciłem ,brak szans na wyjęcie...u mnie prawy

            Comment


            • #96
              Dzien dobry. Chyba moge sie podpiąć pod temat. W sumie to tak samo bym go nazwał. Autko mam od marca b.r. w sumie pierwszy raz filmowa akcja zdażyłami sie jakos 2 miesiące temu... w zasadzie im bliżej dzisiejszego dnia tym częśćiej. Dodam że ojciec miał auto od nowości i ani razu nie miał czegos takiego.

              materiał:
              https://drive.google.com/file/d/18lT...ew?usp=sharing

              Objaw zaraz po przekręceniu kluczyka, sprawdza wszystkie systemy chyba jakie są a potem jezdze z taką choinką cały czas. Mniej wiecej po 4-5 jazdach (de facto, odpaleniach), wszystko wraca do normy - tzn zrobic i tak to co na filmie ale po ~5 minutach jazdy wszystkie "alert" kontrolki znikają.
              Dzieje sie tak niepokojąco czesto ostatnio, 2-3 razy w miesiącu. Ktoś wie o co kaman ?

              Comment


              • #97
                Po przeczytaniu tego tematu ukażą się dwie główne przyczyny.

                Podpowiem żeby zaraz lamentu nie było że to forum i trzeba sobie pomagać itp, czytać to co zostało napisane już kilka razy też trzeba jako że forum to nie fb

                Czujnik abs i akumulator.

                W przypadku czujnika, potrzebna diagnostyka, w przypadku akumulatora jego kontrola, tzn próba obciążaniowa w pierwszym lepszym warsztacie lub kontrola spadku napięcia miernikiem podczas rozruchu wszystko powie. Patrząc na temperatury i że " choinka" jest coraz częściej to skłaniał bym się w pierwszej kolejności do kontroli akumulatora/ podładowania.

                Comment


                • #98
                  Dzieki. Co do temperatur. Auto garazowane w podziemnym i wlasnie ten filmik jest z uruchomienia w garazu przy 14 stopniach

                  Comment


                  • #99
                    Sprawdź wszystko co napisałem i daj znać o efektach.

                    Najprościej zobaczyć czy będzie poprawa po doładowaniu akumulatora. Jak nie to diagnostyka hds, autel, Delphi i odczytanie kodów błędów.

                    Comment


                    • Podładowałem go i problem nie zniknął. Chyba niewiele był rozladowany bo zaczął od 3A i po 2-3h bylo juz blisko zera.
                      Natomiast co innego. Dzieki HH wywaliłem sobie napiecie aku na ekran. No i podczas jazdy jest to sztywne 12-12.1v , dosłownie moze raz od dzwona wskoczy na 14v. Nie wiem na ile te wskazania są bliskie prawdy ale jesli tak to tu widze chyba problem. Mimo doładowania akumulatora, jest tu tak zjechany ze nie podaje znamioniwych 14-14.v napiecia (prąd ładowania). W koncu ma 7 lat wiec moze juz pora na niego. Tak czy siak, powyzsze diagnostyki pasuje sprawdzic.
                      20241214_123246.jpg
                      Last edited by tommiyacht; 14-12-2024, 12:44.

                      Comment


                      • Jak masz miernik, samochód niech postoi całą noc.
                        Jedna osoba kontroluje napięcie rozruchu, druga odpala.

                        Chyba że na hh widzisz napięcie podczas odpalania, jak spada poniżej 10v to aku do wymiany.

                        Od siebie do diagnostyki polecam autel ap200,


                        Co polecacie do diagnostyki i obsługi naszych Hond? Mysle tu o HDS może coś od chińskich majfrendów :) Będę wdzięczny za linki.


                        Bez laptopa, Windowsy XP i inne historie jak w przypadku xhorse, Delphi ds150 też mam, ale tu potrzebny laptop i kabelki

                        Comment


                        • Zamieszczone przez tommiyacht Zobacz posta
                          Dzieki HH wywaliłem sobie napiecie aku na ekran. No i podczas jazdy jest to sztywne 12-12.1v , dosłownie moze raz od dzwona wskoczy na 14v. Nie wiem na ile te wskazania są bliskie prawdy ale jesli tak to tu widze chyba problem. Mimo doładowania akumulatora, jest tu tak zjechany ze nie podaje znamioniwych 14-14.v napiecia (prąd ładowania)
                          Jak jeździsz na dziennych to aku sie nie ładuje, jedynie przy hamowaniu silnikiem dostaje ładowanie. Pojeździj cały dzien na światłach mijania.

                          Co do choinek to trzeba HDSem sprawdzić co mu dolega
                          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                          Comment


                          • Tylko po co hds, jak autel łączy się tak samo z każdym modułem w samochodzie. Wszystkie funkcje adaptacji itp są także dostępne. Ostatnio robiłem nawet legenda polifta z 2012 czy hybrydowego Crz i nawet połączyłem się z baterią do oceny jej stanu / pojemności.

                            Comment


                            • mea culpa. Przyznam sie bez bicia ze nie zakodowałem faktu że przy wyłączonych swiatłach lub dziennych, nie ma ładowania. Wiec post ze zdjeciem 12.1v nieaktualny bo jechałem wtedy na dziennych. Choinka znikneła ale wuj wie czemu, pewnie do czasu aż sie znowu nie pojawi. No nic, @slepak zainspirował i pewnie nabede tą diagnostyke, nie tylko na teraz ale generalnie na przyszłość bo troszkę zamierzam pojeździć hanią.

                              Comment


                              • Ok. Udalo sie połączyc ap200 do auta (po wybojach ale sukces). Zarzucam błedy. Powiedzcie ze to tylko tak strasznie wygląda. I poprosze o sugestie co do dalszych dzialań ????

                                Screenshot_20241218_211446_Autel MaxiAP200.jpgScreenshot_20241218_211454_Autel MaxiAP200.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X