Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Choinka błędów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skasowałeś błędy i po jeździe powracają dokładnie te same?
    Dla mnie wszystkie błędy z brakiem komunikacji to właśnie przez aku/ połaczenia masowe/ luźne klemy itp ...

    Comment


    • Slepak niestety ale jesteś w błędzie.

      Tu jest znowu przypadek czujnika abs lewego tylnego. X gen niestety w diagnostyce jest dziwny. Przy jednym poważniejszym błędzie wysypuje wszystkie systemy i zapisuje w nich przeróżne błędy.

      Zacznij kolego od kalibracji czujnika kąta skrętu - w wielu przypadkach to pomaga i obchodzi się bez wymiany czujnika abs. Jeśli kalibracja nie przyniesie skutku to musisz zmienić lewy tylny czujnik.


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • rzeczywiscie ojciec wymienil w ASO!! wszystkie klocki i tarcze rok temu. Ale choinka wywaliła dopiero teraz ? (no powiedzmy pierwsza była 4 miesiące temu i potem coraz czesciej). I że to po ok 5 jazdach samo znika po czym znowu choinka... to tez zastanawiające.


        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
        Zacznij kolego od kalibracji czujnika kąta skrętu
        Pardon ze dopytam bo nie chce nic pogorszyc. Chodzi o to ? (zdjecie). Czy moze mam pojechac na diagnostyke typu zbieznosc.

        screenshot_20241219_074844_autel maxiap200.jpg

        Comment


        • Mogę być i w błędzie
          Dlatego zaczął bym od zresetowania błędów, zobaczył jakie się pojawiły ponownie. Na temat kalibracji czujnika kąta skrętu pisałem już wcześniej.

          Kalibrację zawsze robiłem ręcznie bez użycia komputera , spróbuj autelem to co zaznaczyłeś w kółku



          Tutaj piszą że tak samo autel ap200 ogarnia temat kalibracji w X Civicu
          Last edited by slepak; 19-12-2024, 08:28.

          Comment


          • Skasuje błędy, zobaczymy co wypluje na nowo. Kurde nie chciałbym wtopić z diagnozą miedzy czujnikiem a akumulatorem. Ale jak pisałem, aku mimo 7 lat, był tylko troche rozładowany, pali od kopa, auto garazowane.. wiec na 99% obstawiłbym ten czujnik. Kurde jakie dranstwo drogie .... bo rozumiem w takie wynalazki sie nie pakowac (?)

            Comment


            • Ale ty nie musisz ponosić póki co żadnych kosztów. Zrób kalibrację o której ci pisałem i wtedy skasuj błędy. Pojeździj i zobacz. Jak wyskoczą ponownie to na 100% abs lewy tył.


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Comment


              • I napisze raz jeszcze co powtarzam jak Amen w pacierzu, w pierwszej kolejności reset błędów, następnie od razu / bez ruszania z miejsca kalibracja czujnika kąta skrętu. Bo zaraz pewnie przeczytamy że nie można zrobić kalibracji, owszem, nie można gdy są błędy w sterowniku.

                Comment


                • @slepak ma racje a @Paluch blefuje Kalibracja nie zadziałała bez usuniecia błędów. Miałem jeszcze chwilowe problemy ze spuszczeniem ręcznego ale w końcu odpuścił Na razie wszystko wyczyszczone , czujniki skalibrowane i obserwuje.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez tommiyacht Zobacz posta
                    @slepak ma racje a @Paluch blefuje l.
                    Póki co to ja Cię nakierowałem na rozwiązanie problemów . Slepak błędnie obstawiał akumulator ale wiem dlaczego w większości aut faktycznie taki wysyp błędów kazałby się pochylić nad napięciem, masami. Ale tak jak pisałem X gen jest specyficzny i jeden błąd potrafi wywalić wszytskie kontrolki i systemy tak jak miało to miejsce u Ciebie.
                    Po prostu nie pisałem o wyczyszczeniu błędów przed kalibracją bo jest to dla mnie oczywiste że trzeba je usunąć przed każdą kalibracją czy też adaptacją.

                    Dawać znać na bieżąco czy wystarczyła kalibracja i auto działa prawidłowo .
                    Na forum zawsze prosimy o podanie na końcu rozwiązania dla innych i czy pomogło bo często jest tak że któryś z użytkowników trafi z diagnozą i rozwiąże problem ale autor niestety już nie odpowie co tak naprawdę pomogło…

                    Szerokości


                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                    Comment


                    • nie no poważnie to oboje pomogliscie za co moje ukłony. Co nie znaczy że problem rozwiązany na amen ale... tfu tfu... oby.. przynajmniej na jakiś czas. Szkoda tylko że ta jest że mam fajne narzędzie do diagnostyki błędów a 90% z nich jest urojona bo jeden lawinowo generuje drugi i wiem że nic nie wiem (prawie). No ale na to juz nie poradzimy.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                        Jak jeździsz na dziennych to aku sie nie ładuje, jedynie przy hamowaniu silnikiem dostaje ładowanie. Pojeździj cały dzien na światłach mijania.
                        A to ciekawe. U mnie na postoju bez włączonych świateł, albo gdy latam na dziennych wskazuje 14,3V

                        Comment


                        • Nie tylko światła są tu warunkiem do pełnego ładowania. Na to składa się wiele zmiennych. Stan akumulatora, nawiewy, aktualny pobór prądu i jeszcze sporo innych rzeczy. Tak więc nawet przy dziennych potrafi być pełne ładowanie w okolicach 14.3v.


                          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                          Comment


                          • Autel Ci się przyda, za podłączenie komputera w aso i diagnostykę zapłacił byś więcej. Jak widzisz do ręcznego już się nadal i kalibracji.

                            Czyli jak rozumiem reset błędów, kalibracja i temat rozwiązany? Czy wcześniej nikt nie podłączał innego komputera np boscha?

                            Comment


                            • Ślepak wiem do czego zmierzasz… w VIII i IX podłączenie innego kompa potrafiło wywalić ABS. W X gen tego problemu już nie ma


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                              Comment


                              • Kilka dni spokoju po resecie i kalibracji i piekna choineczka. W porównaniu z błedami z posta #105, wstawiam najnowsze. Wszystkie kroki prowadzą do wymiany czujnika, chyba ze ktos miałby jeszcze swoje 3 grosze
                                Screenshot_20241225_192730_Autel MaxiAP200.jpgScreenshot_20241225_192720_Autel MaxiAP200.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X