Cześć,
po usunięciu większości niedoskonałości mojego egzemplarza pozostała mi jedna przypadłość, której przyczyny nie jestem w stanie zdiagnozować.
Samochód prowadzi się nieźle ale układ kierowniczy przy dynamicznej jeździe sprawia wrażenie gumowego, czasem mam wrażenie że losowo auto ciągnie w losową stronę np. przy przyśpieszaniu.
Przy mocniejszym skręcaniu odczuwalny efekt jakby coś się przestawiało, po czym auto zaczyna zauważalnie mocniej skręcać w zadanym kierunku.
Wydaje mi się, że problem dotyczy właśnie układu kierowniczego.
Dodatkowo czasem pod nogami kierowcy da się wyczuć minimalne wibracje/drgania. Są zależne od faktury asfaltu po którym się jedzie.
Drżenie to nie pochodzi od bicia promieniowego elementów wirujących, nie narasta wraz z prędkością.
Co do tej pory zostało zrobione:
- wymiana górnych poduszek macphersona wraz z łożyskami,
- wymiana tulei wahacza na poliuretanowe (małe + lizaki)
- montaż "rosyjskiej/ukraińskiej tulejki do przekładni kierowniczej
- wymiana i regulacja grzybka dociskającego listwę zębatą w przekładni
- wymiana tulei i łączników stabilizatora
Na końcówkach drążków jak i samych drążkach brak wyczuwalnego luzu.
W zawieszeniu jak i układzie kierowniczym brak jakichkolwiek stuków.
Półosie i przeguby sprawdzone, wymiany wymagał jedynie prawy przegub zewnętrzny.
Efekt wibracji występował już przed wymianą wyżej wymienionych elementów ale po zakupie samochodu go nie było.
Krótko po tym jak zaczął występować, kiedy dynamiczniej poskręcałem samochodem wibracje znikały i auto prowadziło się bardzo dobrze ale po jakimś czasie ponownie nawracały.
Aktualnie ta metoda już nie działa.
Na kołach brak wyczuwalnego luzu przy szarpaniu nimi rękoma, kiedy samochód jest podniesiony.
Sprawdzałem samą przekładnię i jest dokręcona ale stanu tulei, które ją mocują nie byłem w stanie ocenić ze względu na kiepski dostęp. Czy one mogą być przyczyną?
Koła wyważone, opony nie są wyząbkowane czy też zużyte w nieodpowiedni sposób. Jeżdżę na rozmiarze 225/40/R18. FN1 Type S.
Czy ktoś jest mnie w stanie nakierować gdzie jeszcze mógłbym szukać przyczyny?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
po usunięciu większości niedoskonałości mojego egzemplarza pozostała mi jedna przypadłość, której przyczyny nie jestem w stanie zdiagnozować.
Samochód prowadzi się nieźle ale układ kierowniczy przy dynamicznej jeździe sprawia wrażenie gumowego, czasem mam wrażenie że losowo auto ciągnie w losową stronę np. przy przyśpieszaniu.
Przy mocniejszym skręcaniu odczuwalny efekt jakby coś się przestawiało, po czym auto zaczyna zauważalnie mocniej skręcać w zadanym kierunku.
Wydaje mi się, że problem dotyczy właśnie układu kierowniczego.
Dodatkowo czasem pod nogami kierowcy da się wyczuć minimalne wibracje/drgania. Są zależne od faktury asfaltu po którym się jedzie.
Drżenie to nie pochodzi od bicia promieniowego elementów wirujących, nie narasta wraz z prędkością.
Co do tej pory zostało zrobione:
- wymiana górnych poduszek macphersona wraz z łożyskami,
- wymiana tulei wahacza na poliuretanowe (małe + lizaki)
- montaż "rosyjskiej/ukraińskiej tulejki do przekładni kierowniczej
- wymiana i regulacja grzybka dociskającego listwę zębatą w przekładni
- wymiana tulei i łączników stabilizatora
Na końcówkach drążków jak i samych drążkach brak wyczuwalnego luzu.
W zawieszeniu jak i układzie kierowniczym brak jakichkolwiek stuków.
Półosie i przeguby sprawdzone, wymiany wymagał jedynie prawy przegub zewnętrzny.
Efekt wibracji występował już przed wymianą wyżej wymienionych elementów ale po zakupie samochodu go nie było.
Krótko po tym jak zaczął występować, kiedy dynamiczniej poskręcałem samochodem wibracje znikały i auto prowadziło się bardzo dobrze ale po jakimś czasie ponownie nawracały.
Aktualnie ta metoda już nie działa.
Na kołach brak wyczuwalnego luzu przy szarpaniu nimi rękoma, kiedy samochód jest podniesiony.
Sprawdzałem samą przekładnię i jest dokręcona ale stanu tulei, które ją mocują nie byłem w stanie ocenić ze względu na kiepski dostęp. Czy one mogą być przyczyną?
Koła wyważone, opony nie są wyząbkowane czy też zużyte w nieodpowiedni sposób. Jeżdżę na rozmiarze 225/40/R18. FN1 Type S.
Czy ktoś jest mnie w stanie nakierować gdzie jeszcze mógłbym szukać przyczyny?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Comment