Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszkodzone łożysko - czy aby na pewno?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Banzaj Zobacz posta


    Po 300m zapaliły się kontrolki ABS i VSA. Byłem już lekko spóźniony więc postanowiłem dojechać na miejsce zamiast wracać do pierwotnego mechanika. Teraz pomijając serię rozmów zarówno w warsztacie jak i przez telefon... na koniec dnia dostałem diagnozę, że koledzy z pierwszego oddziału nie mogli nic zepsuć, bo padło łożysko, a przy wymianie tulei nie dotykali przecież tarcz, piasty ani tym bardziej łożyska czy czujnika pod łożyskiem.
    U mnie w IX gen. w przeciągu ostatniego miesiąca też już dwa razy zapaliły się podczas jazdy kontrolki ABS i VSA z komunikatem "check system". Po ponownym uruchomieniu silnika już się nie świeciły. Komputer nie wykazał błędów, a przynajmniej nie pokazał ich interfejs diagnostyczny podłączony do gniazda OBD.
    Podpowiedzi są, że może to któryś z czujników przy kołach przestał stykać... Przy okazji bliskiej wymiany tarcz trzeba będzie posprawdzać i przeczyścić.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Banzaj Zobacz posta
      jak samochód odstał trochę na parkingu to przy niskiej prędkości (<10 km/h) i skrętach kierownicą o ~180 st. (w obie strony) pojawił się dziwny dźwięk, jakby tarcie dwóch metalowych powierzchni
      w ostatnim czasie trochę pada, lub leje deszcz, nieco korodują (zachodzą patyną) tarcze pierwsze hamowania przy tak niskiej prędkości daje taki efekt, pojeździsz i przejdzie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        To nie jest żadna kosmiczna technologia,ale rozwiązanie które jest mniej awaryjne i dodatkowo pozwala na określenie przez czujnik kierunku obrotu koła,bo czujnik tak na prawdę to dwa czujniki Halla zatopione w jewdnej obudowie.
        Mało tego że takie rozwiązanie istnieje ,to jeszcze możesz sobie je pooglądać jak masz czym,a we wspomnianej sytuacji to wręcz konieczne przed podjęciem decyzji o wymianie łożyska.
        Oooo w takim razie zwracam honor skoro takie rozwiązanie istnieje. Do tej pory szczęśliwie nie miałem problemów z tym elementem, praktycznie w żadnym aucie a krążąc po internetach, forach itp jeszcze się nie spotkałem z czymś takim, do dziś
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Słyszałem o wymianie oleju w tłumiku
        A wiesz że coś takiego istnieje?
        No co Wy, Chrisa Kubeczko nie oglądacie :P?

        Comment


        • #19
          Był kiedyś taki pojazd,chyba norweski czy jakiś tam,gdzie ogrzewanie było na olej ogrzewany w tłumiku.
          Jak dla mnie to bez sensu

          Comment


          • #20
            No dobra, dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie m26. Pojeżdżę, posłucham, ale mam nadzieję, że problemy już za mną. Jakby ktoś chciał jeszcze pomóc to zapraszam do tematu w dziale Silnik

            Comment

            Working...
            X