Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klocki / tarcze hamulcowe Civic 2006-2011 jaki zestaw polecacie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z dokumentacji jaką mam z ASO to tarcze z przodu wraz z klockami wymieniane były w 2016-11-04 przy przebiegu 106454 w tym samym czasie wymieniane były klocki z tyłu i wychodzi na to że dalej są oryginalne od nowości (chyba że w poprzednim ASO wymieniali przed 2015 bo jestem 3 właścicielem). A w czasie badania miałem przejechane 159tyś.
    BTW co ile tyś. u was wychodzi wymiana tarcz /klocków? Wiadomo że zależy od użytkowania ale podajcie U mnie normalne użytkowanie głównie cykle miejskie ~50 km dziennie a w cieplejsze dni działeczka co tydzień ~120km w obie strony.

    Comment


    • Zamieszczone przez SpeeDyLOCO Zobacz posta
      BTW co ile tyś. u was wychodzi wymiana tarcz /klocków? Wiadomo że zależy od użytkowania ale podajcie U mnie normalne użytkowanie głównie cykle miejskie ~50 km dziennie a w cieplejsze dni działeczka co tydzień ~120km w obie strony.
      W moim przypadku (ok. 10tys. km/rok i niezbyt ciężka noga) z przodu dopiero zdjąłem pierwsze fabryczne tarcze a klocki to już chyba 4 komplet. Z tyłu zjechałem 3 kpl. tarcz a klocków poszło o ile pamiętam ze 4 albo 5 kompletów.

      Comment


      • Odświeżę temat, ktoś się wypowie na temat klocków firmy Bosch? Porównywałem w sklepie klocki TRW i Boscha i widziałem że TRW mają w sobie sporo metalowych opiłków.

        Comment


        • Muszę wymienić tarcze i klocki więc trzeba coś wybrać. Na fejsie ktoś tam polecał firmę quaro, czy polecacie tę firmę?

          przód:
          Quaro QD1017 - https://allegro.pl/oferta/quaro-tarc...17-11797822088
          Quaro QP8372C - https://allegro.pl/oferta/quaro-silv...2c-12192279581

          tył:
          QUARO 2x QD4103
          QUARO 1x QP8524C
          Last edited by helganinX; 17-07-2022, 15:11.

          Comment


          • Cześć, potrzebuje zmienić tarcze z przodu i dostałem wycenę od serwisu za 2 tarcze ATE 740zł, do tego komplet klocków ATE 315zl. Auto to Civic viii sedan 2009 rok. Czy ta cena jest normalne, bo coś powątpiewam.

            //ceny, to koszt samych części.

            Comment


            • A duży problem sprawdzić w internecie cenę takich części? Czy my to mamy za Ciebie zrobić?

              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • W maju kupowałem tarcze i klocki do sedana 2009r.

                tarcze przód ATE 24.0109-0158.1 - 244zł komplet 2 sztuk
                klocki przód ATE 13.0460-5929.2 - 108zł
                Moje FD7

                Comment


                • 135 tys przebiegu ma mój civic i tyle przejechały fabryczne tarcze przód i tył. Klocki prawdopodobnie wymienione były przy 45 tysiącach przed moim zakupem auta, a więc na jednych kolckach zrobilem 90 tys a na tarczach 135tys
                  Aktualnie wymieniam cały komplet na ferodo premier tarcze + klocki.
                  Nie rozumiem ludzi którzy mieszają tarcze i klocki z różnych firm. Przecież jest jasne, że to nie będzie działać tak jak należy piszczenie wibracje itp, gdyż zarówno i tarcza i klocek mogą być robione z różnych mieszanek i tylko klocki i tarcze jednego producenta będą działać poprawnie i będą spasowane. Jeśli ktoś miał poprawnie działające z różnych firm to miał poprostu szczęście, że tak się trafiło.
                  Jeśli ktoś będzie zainteresowany jak się sprawuje zestaw ferodo to chętnie odpowiem, zaglądam tu co jakiś czas

                  Comment


                  • Zamieszczone przez mimex44 Zobacz posta
                    Nie rozumiem ludzi którzy mieszają tarcze i klocki z różnych firm. Przecież jest jasne, że to nie będzie działać tak jak należy piszczenie wibracje itp, gdyż zarówno i tarcza i klocek mogą być robione z różnych mieszanek i tylko klocki i tarcze jednego producenta będą działać poprawnie i będą spasowane. Jeśli ktoś miał poprawnie działające z różnych firm to miał poprostu szczęście, że tak się trafiło.
                    rozumiem, że to żart...
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                      rozumiem, że to żart...
                      Ale trzeba przyznać, że teoria jest ciekawa... Tylko najgorzej, że nie do końca się sprawdza... bo niektórzy mieli fabryczne tarcze i klocki ATE, a i tak piszczały..
                      Last edited by Grzechu; 11-08-2023, 09:04.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Nie no wiadomo, że komplet danej firmy na pewno ze sobą współgra. Ale komplety różnych marek także i nie występuje piszczenie czy wibracja a sprowadzanie tego do "szczęśliwego trafu" to nieporozumienie. Miliony aut na całym świecie jeździ "rozkompletowanych" z powodzeniem nawet śmiem wysnuć teorię, że większość tak jeździ bo o ile pierwszy montaż można ogarnąć to potem przy zmianie samych klocków (bo zmiana hebli nie zawsze jest kompletem) rzadko kto wie co szło na pierwszy montaż i kupuje to co pasuje. Przy poprawnym zainstalowaniu tego będzie to działać. Nie demonizujmy.
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • jakby co to nie polecam Textarów. U mnie zestaw tarcze + klocki Textara piszczały. Klocki zużyły się z przodu po 40 tys. km i założyłem do tarcz Textara klocki TRW i jest taka orkiestra, że jak hamuję to słychać jakby stary pośpieszny na peronie kolejowym się zatrzymywał. Teraz mam wrażenie, że ściera się już tylko tarcza Textara, a klocki TRW jakby się nie zużywały wcale .

                          Wrócę do ATE, bo to jedyne jakie się porządnie sprawowały dotychczas. Był jeszcze jeden zestaw z pudełka Blueprint w ASO montowany, który się też dobrze sprawował.

                          Comment


                          • Ja jeżdżę na kompletach Textara ...już chyba 3 zestaw i wszystko śmiga.

                            Comment


                            • Zozulka napisałeś bardzo negatywną opinię o Textarze. W mojej ocenie jest ona przesadzona. Ja swego czasu wymieniałem z OEM na Textar i zrobiłem manual:
                              Wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przód w Honda Civic VIII ufo

                              I w mojej opinii to jeden z najlepszych zestawów które miałem, a kupuje zazwyczaj środkową, "standardową" półkę, zresztą polecaną przez innych użytkowników na tym forum. Zanim kupiłem to kierowałem się Ich opiniami.
                              Nieco się mi zachorowało i nie miałem jeszcze czasu wymienić opon, zrobię to w najbliższym czasie i zrobię foto jak to dziś wygląda.
                              Dodam że do dziś - a manual powstał czerwiec 2018 roku - do dziś mam ten sam zestaw. Czyli ponad 5 i pół roku!
                              Na stronie #39 ww manuala pokazałem jak pylą klocki Textar a jak TRW. To foto po 2 latach użytkowania zestawu Textar.
                              (TRW ja nie kupię to się nie nadaje do niczego z uwagi na potężne pylenie).
                              Jeśli Textar robi nadal ten zestaw co kupiłem (a mam go prawie 6 lat!) ..to doskonały wybór! nic innego nie będę kupował. ...żadnego piszczenia, mało pylenia, wręcz co najmniej tak dobry jak fabryczny, jak nie lepszy zestaw.
                              Zdecydowanie polecam dla kogoś kto używa auta jak ja, rodzinnie, normalnie, bez regularniej agresywnej jazdy, gdzie jeździmy dostosowując się do ruchu, bo nie ma jak wyprzedzać, ani taka jazda sensu nie ma, bo nadrobić to się nie da na odcisku 15km więcej jak 1 min. i to nie zawsze.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Textar sprzed sześciu lat, a textar sprzed roku/trzech to inny temat jakościowo niestety.

                                Pisałem kilkukrotnie oceniajac Textara tarcze / klocki, kiedyś tak, sam polecałem /sprzedawałem, obecnie tarcze krzywe jeszcze przed założeniem po sprawdzeniu zegarem, a klocki się rozwarstwiaja (wklejalem nawet zdjęcia i wątki z hakp)

                                TRW "kiedyś" też było znacznie lepsze jakościowo.

                                Reasumując, kilka lat temu Textar robił super zestawy hamulcowe o świetnym stosunku cena / jakość.
                                Niestety obecnie jakość spadła drastycznie w dół.

                                Comment

                                Working...
                                X