Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drżenie przy ruszaniu i cofaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Odkopię temat, generalnie to samo co przedmówcy - gdy auto zimne to rusza i cofa bez problemu ale gdy się rozgrzeje to pojawia się problem. Pojawiają się wibracje przy puszczaniu sprzęgła, czuć bicie po pedale.
    podrzucam filmik, w drugiej części widać lepiej - https://photos.app.goo.gl/F6wb44mRfinLvNED9
    Sprzęgło wymieniłem w zeszłym roku, na początku było dość ok ale nie idealnie w każdym razie olewałem temat ale teraz już mnie to mega drażni bo jeżdżę więcej po mieście.
    Generalnie po płaskim jeszcze jako tako ruszy z tymi wibracjami z półsprzęgła, czasem zgaśnie. Pod lekkie wzniesienie nie ma szans - muszę dodać gazu i albo przypalić sprzęgło albo zdechnie.
    Przy redukcji z większych prędkości też czuć takie bicie, szybsze i krócej trwające, pewnie z racji prędkości ale czuć. Gdy auto się na luzie np dojeżdżając do świateł i wrzucę 1 to rusza bez problemu, (tzn. jak nie ma oporu po całkowitym zatrzymaniu się to rusza bez problemu).
    Mówiłem o tym mechanikowi który wymieniał sprzęgło, wyregulował pedał (sam też próbowałem), potwierdził że bije ale nic z tym nie zrobi i generalnie że jak dodam gazu to jedzie więc jest ok. Drażni mnie to na maxa i chodzi mi po głowie żeby zawitać do ASO w Rzeszowie z tym tematem, liczę że tam ogarną w końcu to ich działka ale chciałem spróbować jeszcze tutaj podpytać.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez pLordx Zobacz posta
      Odkopię temat, generalnie to samo co przedmówcy - gdy auto zimne to rusza i cofa bez problemu ale gdy się rozgrzeje to pojawia się problem. Pojawiają się wibracje przy puszczaniu sprzęgła, czuć bicie po pedale.
      Drażni mnie to na maxa i chodzi mi po głowie żeby zawitać do ASO w Rzeszowie z tym tematem, liczę że tam ogarną w końcu to ich działka ale chciałem spróbować jeszcze tutaj podpytać.
      Szukasz winnych, a nie napisałeś co tam zostało wsadzone.
      Większość wibracji pochodzi ze słabej jakości zestawów sprzęgła, co dziś jest plagą i co ten biedy mechanik ma wyczarować?
      Był taki jeden co musiał sprzedać auto.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Szukasz winnych, a nie napisałeś co tam zostało wsadzone.
        Większość wibracji pochodzi ze słabej jakości zestawów sprzęgła, co dziś jest plagą i co ten biedy mechanik ma wyczarować?
        Był taki jeden co musiał sprzedać auto.
        Ok, rozumiem że napisałem to w taki sposób jakby mnie mechanik drażnił nie to miałem na myśli (drażnią mnie te wibracje).

        Nie szukam winnych tylko pomocy.
        Ale tak, jestem winny że nie wiem co tam było wsadzone, nie przyszło mi do głowy wtedy zapytać bo nawet nie wiedziałem że nowe sprzęgło może być już śmieciem. Po wymianie przez pewien czas było git i nawet jeśli lekkie wibracje wystąpiły to założyłem że tak w hondach ma być (są posty na forum w których ludzie tak piszą).

        Dzięki za jedną poszlakę. Czyli mogę założyć że to co jest na filmiku nie jest normalne i może to być wina śmieciowego sprzęgła? Czy coś jeszcze?

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez pLordx Zobacz posta
          Ok, rozumiem że napisałem to w taki sposób jakby mnie mechanik drażnił nie to miałem na myśli (drażnią mnie te wibracje).
          Wszystko co napisałeś było zrozumiałe.
          Tylko wkradła się nieścisłość że zamiast mechanika, prawdopodobnie jednak chodzi o złe jakościowo sprzęgło, co chciałem Ci zasugerować, może niezbyt delikatnie... sory.
          Nie może być absolutnie żadnych wibracji. Sprawdzone i bezproblemowe marki sprzęgła to Exedy i Aisin i być może Sachs, natomiast LUK bywa przekleństwem.
          Parę lat temu pisaliśmy o tym.
          Objawy masz trochę inne niż szarpanie wraz ze wzrostem obrotów.
          Nie mam zamiaru psuć Ci humoru, tylko po prostu, jeśli sprzęgło było ruszane, to raczej ono jest winne.

          Comment


          • #20
            Ja Exedy wsadziłem 1mc temu. Poprzednie fabryczne zrobiło 295k. Wymieniłem w ostatniej chwili wg mechanika. Jest idealnie. Możliwe, że sprzęgło mechanik wsadził dobre ale nie sprawdził koła zamachowego (o ile tak to sie fachowo nazywa). Czasem wystarczy przetrzeć jak nie spalone a czasem dać do przetoczenia. Jak było już spalone i nic z tym nie zrobił, nie dziw się, że są takie objawy. Jeśli tak było to nawet jakbyś włożył kolejne sprzęgło to nadal byłoby tak samo...

            Drgania też są powodowane przez zużyte poduszki silnika. A są ich chyba 4 sztuki... Przy ruszaniu najbardziej to można odczuć. Po tylu latach mają prawo paść. Jedną z nich masz tuż na lewo od paska wielonapędowego - to jedyna tzw. olejowa. Reszta to gumowe, np. dolna z tyłu.

            Comment

            Working...
            X