Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik i-DSI 1.4 83 KM – jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Dobra, nie było tematu
    Zalałem 98 na orlenie i na 5 poszedł 167, poleciał by dalej ale duży ruch był.

    Chcę założyć do niego gaz i czy da radę i czy warto robić chip tuning? Kilka koni by się przydało

    Comment


    • #62
      fakt owszem 177km/h to uzyskałem po 5 min trzymania nogi w podłodze, 5 min to jest dużo czasu i sporo miejsca i szczęście trzeba mieć by TIR sie nie wpieprzył.
      od oktanów mocy nie przybywa, a czasem nawet to szkodzi, to jest auto do miasta i na małe lokalne trasy a nie na autostrady. Żadne inwestycje w moc nie mają absolutnie żadnego sensu i uzasadnienia, było kupić 1,8. Skoro już jest 1,4 to dostosuj się do niego i nie żądaj więcej skoro ma być lpg to też weź pod uwagę że jak ten silnik będziesz zmuszał do dynamicznej jazdy w szybkim czasie będzie brał olej. Jeśli zamierzasz założyć lpg to nie przeciągaj wymian oleju co 10 tys km nie kupuj oleju eko i traktuj go jako wozidło a będzie ok. Jeśli stwierdzisz że tym się jeździć nie da nie drenuj portfela tylko go sprzedaj.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #63
        Zamieszczone przez helganinX Zobacz posta
        Chcę założyć do niego gaz i czy da radę i czy warto robić chip tuning? Kilka koni by się przydało
        Zostaw. To auto nie dla Ciebie! Dodatkowo chcesz pakować kilka tysięcy, a i tak będziesz niezadowolony - genialne.
        Dostałem urazu psychicznego do tak słabych aut poprzez zmuszanie się do jazdy nimi, ale człowiek wmawiał sobie że fajnie wygląda i straci na sprzedaży. (straciłem 10tys i bardzo się cieszę)
        Jedyny plus, to nauka pokory na drodze.
        Już dziś wystaw go do sprzedania i szukaj ODPOWIEDNIEGO dla siebie. Piszę to równie poważnie jak rambo7
        Last edited by Waflo; 14-04-2021, 08:37.

        Comment


        • #64
          Ale mi się nim dobrze jeździ i nie zamierzam sprzedawać. Z prędkością maksymalną to chciałem sprawdzić czy silnik jest ok przed założeniem gazu. Nie zamierzam nim jeździć więcej niż 130 i trasami raczej mało będę jeździł.
          Kupując go miałem świadomość niedoboru mocy Z chip tuningiem to raczej mi chodzi przy ruszaniu aby miał więcej mocy niż aby prędkość maksymalnej mu wzrosła.
          Dodam że przesiadłem się z golfa 4 1.4 także dla mnie jest git to autko

          Comment


          • #65
            Ja również kiedyś jeździłem Civicem 8 tylko z silnikiem 100KM (miałem go prawie trzy lata). Jazda tym samochodem wkurzała mnie strasznie (słaby, słaby i jeszcze raz slaby), nawet wybrałem się nim do Czarnogóry i tak mnie jazda umęczyła, że powiedziałem dość, nigdy więcej samochodu z słabym silnikiem. To samochód do miasta i max.100km w jedną lub w drugą stronę
            Sprzedałem go szybciutko i kupiłem IX z 142-konnym silnikiem. Jazda całkiem inna. Ale już mi zaczyna brakować. Przydałoby się więcej kucy
            Moja rada, sprzedaj raz dwa i szukaj 1.8, zapakujesz gaz, wywalisz kasę i dalej to nie będzie to. Co do chipa to nie słyszałem aby chipowali te silniki.

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez helganinX Zobacz posta
              Z chip tuningiem to raczej mi chodzi przy ruszaniu aby miał więcej mocy niż aby prędkość maksymalnej mu wzrosła
              o tym miałem się rozpisać we wcześniejszym wpisie ale sadziłem że to akurat to czuć . Ten silnik to i-DSI ma 83KM ale tak to sobie wymyślili w Hondzie że "dodali"/uzyskali/wydobyli, moment obrotowy do tego silnika właśnie po to aby on był jak najbardziej elastyczny w zakresie obrotów i stosowanych biegów w mieście. Jak byś wsiadł do zwykłego 1,4 nawet 90 KM z poprzednich modeli to byś od razu wyczuł o co chodzi.
              I-DSI masz 2 świece na cylinder oraz inteligentny jak to nazwała H system zapłonowy "Intelligent Dual & Sequential Ignition" o co chodzi?
              Mapa silnika steruje zapłonami w taki sposób aby uzyskać wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach z wykorzystaniem niskich biegów.
              Działa to tak że: na wolnych obrotach pracują 2 świece (na cylinder) równo w jednym czasie. Zwiększając obroty silnika (sterownik silnika) przyspiesza zapłon jednej ze świec, co powoduje że jest odczuwalny lepszy "dół" w graniach 2000-3500obr/min i to czuć bo jeździłem i Civic i Jazz z tym silnikiem i jest efekt wyraźnie odczuwalny, w zwykłym 1,4 mimo że ma więcej mocy 90Km tego nie czuć i jest przekonanie każdego co to poczuł, że jak by nie powiedziano mu jaki silnik 1,4 jest wsadzony to na pewno wskazałbym że lepiej ciągnie i-DSI.
              Idąc dalej zwiększając obroty jeszcze bardziej (wysokie) sterownik jeszcze bardziej przyspiesza zapłon świecy nr 1, ale opóźnia zapłon świecy nr 2. Kierowca nie ma o tym pojęcia ani nie ma kontroli, to robi sterownik silnika. Na szczęście działa to tak dobrze że nie generuje to żadnej awarii.
              Dzięki takiemu układowi masz niskie spalanie, niższe niż przeciętne dla typowego silnika 1,4 przy wyraźnie odczuwalnej elastyczności w cyklu miejskim i pozamiejskim. Natomiast na autostrady to auto nie jest przewidziane, tam zalet i-DSI nie skorzystasz.
              Na pierwszych 3 biegach w zakresie użytecznych obrotów on jedzie nie gorzej niż 1,6 a na pewno lepiej jak sohc 1,4 dopiero później traci z braku mocy, a;e moment obrotowy na pierwszych biegach jest zaskakująco dobry, dobry jak na tę pojemność.
              To jest taki efekt opiszę,
              1,4 SOHC 90KM ruszasz, startujesz 1-2bieg czekasz 2000...3....3500 ok jedzie ...
              1,4 i-DIS 83 ruszasz, startujesz 1 jakbym kurcze za dużo dodał gazu bo dziwnie chce ciągnąć, ok 2-ka jedzie o kurcze 2000 jedzie no to 3000obr 3-ka jedzie okazuje się że poniżej 3500 wystarczająco sprawnie wyrywa by wsadzić 4 i się bujać delikatnie po mieście 70km/h.
              Czyli w i-DSI to trochę można porównać do jazdy jakimś słabym diesel, po prostu lepiej mu idzie na początku, i nie trzeba go kręcić, by wsadzić kolejny bieg.
              Jak przy 2500 wsadzisz 3bieg w 90KM SOHC to czekasz ... czekasz... czekasz .... dopiero jedzie w i-DSI 2500 obr/min i ciągnie, chce jechać od razu.
              Last edited by rambo7; 15-04-2021, 08:23. Powód: literówka
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez helganinX Zobacz posta
                Chcę założyć do niego gaz i czy da radę i czy warto robić chip tuning? Kilka koni by się przydało
                To zakładaj i ciesz się z oszczędności i świętego spokoju z naprawami.
                Chip tuning w wolnossących silnikach to mit,więc czasem niczego nie kupuj bo możesz tylko spieprzyć.
                Co do mocy to zwróć uwagę że maksymalna moc jest na wysokich obrotach,więc nie potrzebujesz jej do bujania się po mieście,chyba że kręcisz od świateł do świateł.
                Z pewnością chodzi Ci o trochę więcej momentu na dole,niestety nic z nim nie zrobisz,takie to już będzie,a wszystko co spróbujesz zrobić odbije się na mocy maksymalnej.

                Comment


                • #68
                  Dzięki panowie za odpowiedzi i wyjaśnienie tematu.
                  Chip tuning w takim razie odpada. Gaz założę za jakiś czas.
                  Zauważyłem że jest w miarę bystry na niskich biegach, ja jestem zadowolony z tego auta i silnika dołożę jeszcze jakiś lepszy alarm i auto zostaje.

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez helganinX Zobacz posta
                    Zauważyłem że jest w miarę bystry na niskich biegach
                    Jak to Honda.

                    Comment

                    Working...
                    X