Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pasek rozrządu / Łańcuch rozrządu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam,
    Czy w Honda Civic 1.4I SE 5 Door 5DR z 2007 tez jest lancuch rozrzadu? Auto ma 111k przebiegu i chyba nigdy nikt nie sprawdzal go pod tym katem?
    pzdr.

    Jesli jest to łańcuch, to czy jego stan moze sprawdzić kazdy lepszy mechanik, czy potrzebne jest do tego jakie specjalne narzedzie?

    Comment


    • #17
      VIN albo kod silnika z tabliczki znamionowej i będziemy wtedy odpowiadać.
      tu są opcje silnikowe:
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • #18
        VIN to: SHHFK17407U009111

        Comment


        • #19


          Jak przebieg prawdziwy ,to nie ma tam co zaglądać,chyba że olej jeszcze nie zmieniany od nowości to trzeba
          Last edited by piter77; 21-12-2017, 00:06.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
            https://japancars.ru/index.php?route...nplblk=E__1100

            Jak przebieg prawdziwy ,to nie ma tam co zaglądać,chyba że olej jeszcze nie zmieniany od nowości to trzeba
            Dzieki - przebieg prawdziwy i olej zmieniany srednio co 10k.
            Ale dalej nie wiem czy mam lancuch czy pasek, oraz kiedy warto tam zajrzec?
            pzdr.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez greepd1 Zobacz posta
              Ale dalej nie wiem czy mam lancuch czy pasek
              A to co ja Ci w tym linku pokazałem? Furmankę z dyszlem,czy wałek rozrządu z łańcuchem ???

              Idę już spać,bo mnie się coś robi
              Last edited by piter77; 21-12-2017, 03:12.

              Comment


              • #22
                Sprawdź czy jest to silnik L13A7 i umieść to w profilu.
                Tam jest łańcuch,jak będzie z nim coś nie tak to pierwszy się dowiesz jak tylko poświęcisz czasem chwilę na posłuchanie co silnik ma do powiedzenia.
                T nie są łańcuchy drabinkowe jak kiedyś,teraz montuje się zębate i jeśli są dobrze wykonane (a Honda to nie TSI ) to przejdą na wnuki.

                Comment


                • #23
                  Ech...łańcuchy w klasycznych japońskich silnikach to było coś.
                  Miałem kiedyś Nissana Primerę P10 z 91roku. Silnik 1.6. W instrukcji
                  było napisane, żeby sprawdzić łańcuszek przy pierwszym dużym przeglądzie silnika - po 300 000 km !!!
                  To jaki przebieg autor tego silnika zakładał ! A dzisiaj ? Po 100 000 do śmietnika.

                  Sorry za OT

                  Comment


                  • #24
                    Wszystko zależy od uzytkowników i auta.
                    Taka Toyota Yaris Igen ma łańcuszek na milion kilometrów i spokojnie tyle wytrzyma,ale dziadki swoją jazda potrafiły zamęczyć rozrząd w 30 tysięcy...
                    Autem trzeba jeździć normalnie,a nie wymyślać jakieś eco drivingi,szarpać łańcuchem w tył i przód,rozklepywać prowadnice i napinacze.
                    Szmelcwagen spierdzielił łańcuch i przeprosił pasek,Mercedes też miał problemy,Renówka boi się łańcuchów,najwięksi potentaci inwestują w paski,bo łańcuch ma swoje wymagania materiałowe i cenowe.A po co inwestować w drogą technologię,lepiej naszpikować samochód tanimi pierdołami,bo użytkownikow obchodzi teraz najbardziej ilość lampek ,wyświetlaczy i ładna cerata na obicie.Suzuki ma rozrząd niezniszczalny,nie znam przypadków żeby zawiódł,poza jednym gdzie został wymieniony na nową podróbkę,a potem zaraz wrócił na miejsce stary,bo nowy poległ po pierwszym zgaszeniu,więc można jak płacisz za materiały do jazdy a nie wyglądu..Ja osobiście wolę paski,bo tanio ,prosto,bez dodatkowych pokryw i uszczelniaczy,łatwo zdjąć głowicę bez rozbierania dołu,ale uważam ze jeśli ten łańcuch już jest to powinien być wart tego żeby tam być.
                    Last edited by m26; 21-12-2017, 10:32.

                    Comment


                    • #25
                      hej,
                      stuknęło mi 100 na liczniku i przygotowuję się do sprawdzenia zaworów i łańcucha. Przy okazji zaczęło mi coś klekotać przy odpalaniu - 1 myśl - łańcuch. pojechałem do aso rozeznać się w sprawie facet mówi: od 18 lat tu pracuję i nikt łańcucha nie zmieniał, czy jakoś specjalnie nie sprawdzał, ale jak się uprę to mi sprawdzą i oczywiście skasują za każdą roboczogodzinę Poza tym, jakby coś było z łańcuchem to czujniki by to wykryły i na kompie od razu wyrzuciło błąd zbieżności między wałkami. No niby logiczne wytłumaczenie. Dodał też, że jak klekocze pod dłuższym postoju (a tak jest) to prędzej rozrusznik. Ktoś ma podobne objawy?
                      Milano Red by Gdanny0

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Gdanny0 Zobacz posta
                        jakby coś było z łańcuchem to czujniki by to wykryły i na kompie od razu wyrzuciło błąd zbieżności między wałkami.
                        Tak na prawdę to chyba nawet nie wiemy czy błąd synchronizacji jest uwzględniony w programie,bo nie słyszałem żeby ktoś miał problemy z rozrządem w Hondzie z powodu zużycia łańcucha czy odpowiedialnej reszty.reszty
                        Zamieszczone przez Gdanny0 Zobacz posta
                        jak klekocze pod dłuższym postoju (a tak jest) to prędzej rozrusznik
                        Jak to jest po dłuższym postoju to wiedz że napinacz jest hydro,a ciśnienie jest z układu smarowania...
                        Cy po dłuższym postoju lampka ciśnienia gaśnie natychmiast?

                        Comment


                        • #27
                          Po dłuższym - czyli u mnie przez noc. Jak w dzień odpalę kilka razy to cisza. Najczęściej klekocze z rana 1 rozruch, ale też nie zawsze
                          Milano Red by Gdanny0

                          Comment


                          • #28
                            Spokojnie, jak w trakcie pracy silnika nic nie "grzechocze" to nie ma co wnikać. Teraz gdy są niskie temperatury, po nocy, chwilę musi minąć czasu, zanim olej dotrze do napinacza..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Gdanny0 Zobacz posta
                              Najczęściej klekocze z rana 1 rozruch
                              Więc łańcuch może być już wyciągnięty, a napinacz kasuje jego luz. Pytanie jest, czy napinacz może skasować jeszcze większy luz niż obecny, czy to już maksimum jego pracy.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Pikolo Zobacz posta
                                Pytanie jest, czy napinacz może skasować jeszcze większy luz niż obecny
                                Będzie kasował do pewnego momentu, skok tłoczka który naciska na prowadnicę jest ograniczony. Potem już będzie wieczne grzechotanie
                                Last edited by Grzechu; 04-01-2018, 11:23.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X