Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Awaria Civica 1.8 - złe paliwo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez dynia33 Zobacz posta
    Najwiekszego koncernu w Polsce,nie moge w tym momoencie napisac jakiego.Zalecana jest 95,ale bylem pewny ze 98 bedzie jeszcze leprza dla mojego auta i taka lalem caly czas.Zlozylem juz reklamacje na stacji paliwowej,zobaczymy czy bedzie jakis odzew od nich?!
    Ja moge napisać, bo dlaczego nie, że w Kamieniu jest Orlen i mała stacja w byłym POMie. Sam tam mieszkam na stałe choć większość czasu spędzam w Szczecinie. Niestety nie raz już w swoim życiu tankowałem w Kamieniu i na szczęście nic się nie stało, ale mój ojciec tankuje zawsze tam w POMie bo mówi mi że niby tam mają lepsze paliwo tylko że ja w to za bardzo nie wierzę. Dodam tylko że przez całe lato na stacji Orlen nie działała klimatyzacja i jak stałem żeby zapłacić za paliwko a kolejka była nie mała bo wszyscy przejeżdżający wczasowicze tankują to myślałem że nie wystoję, cały mokry jak z sauny wyszedłem, było z 40 stopni wewnątrz. To już jest skandal, bo z tego co mi mówił sprzedawca to jest tak od poprzedniego roku bo firmie nie opłaca się naprawiać klimy.
    Może jeszcze chrzczą dodatkowo paliwo, bo im jakiś czas temu koncesję na alkohol odebrali, bo sprzedali dzieciakowi

    Jest też inna możliwość, że poszło ci coś innego a w Hondzie wymienili bo na gwarancji, a od ciebie skasowali 500 zł dodatkowo. Nie mam żadnych podstaw aby ich o to podejrzewać, ale możliwość taka też istnieje. Mam nadzieję że serwis w Szczecinie takich chwytów się nie ima, ale żyjemy w Polsce.

    Co do odszkodowania z koncerny paliwowego to raczej ciężka sprawa, bo jak udowodnisz że to ich paliwo ci zatkało? Powiedzą że to gdzieś indziej zatankowałes z syfem a teraz dostało sie do układu paliwowego. Musiałbyś miec z tego dnia pobrana próbke przez uprawnionego kontrolera, która wykaże zanieczyszczenie paliwo, to może wtedy... Oni maja ful kasy i najlepszych prawników i postepują w myśl zasady że duży może więcej jak kiedys reklamowało sie PZU.

    A co do zanieczyszczenia to kurcze przeciez jest cos takiego jak filtr paliwa, to on powinien zatrzymać ew. zapchac się a nie puścić dalej brudów???

    Jesteś ze Świnoujścia?
    Last edited by marcinus; 27-10-2009, 17:36.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez dynia33 Zobacz posta
      Najwiekszego koncernu w Polsce,nie moge w tym momoencie napisac jakiego.Zalecana jest 95,ale bylem pewny ze 98 bedzie jeszcze leprza dla mojego auta i taka lalem caly czas.Zlozylem juz reklamacje na stacji paliwowej,zobaczymy czy bedzie jakis odzew od nich?!
      Rozumiem.Co do paliwa, to po nazwie się zorientowałem gdzie było tankowane.Znajomy miał tak samo z Mercedesem.Powiedzieli mu na serwisie że ma lać taką jaką producent zaleca.Pozdrawiam.

      Comment


      • #18
        Ale do Hani jak już Carno napisał zalecają paliwo o liczbie oktanowej 95 lub wyższej, więc 98 jak najbardziej. W Polsce 98 to jak prawdziwa 95

        PS Producent Mercedesów raczej nie uwzględnił w swych zaleceniach jakości polskiego paliwa

        Comment


        • #19
          z tego co mnie uczyli to 95 i 98 oktanów to są dwa zupełnie różne paliwa,nie wnikając ,kto je produkował ,gdzie sprzedał
          Każdy silnik ma fabrycznie ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa i jego spalania ,a te dwie wartości 95 i 98 mimo ,ze dla kogoś różnią się tylko 3 oktanami to mimo wszystko są zupełnie inne,
          podsumuję,nie ma zupełnie sensu lać 98 do silnika ,który jest przystosowany do 95 ( odwrotnie już, niestety trzeba) bo i po co,nic naprawdę nic ,to nie daje, silnika nie uszkodzi ,ale bije to Was po kieszeni ,no i wiadomo efekt placebo,auta Wam wtedy mniej palą ,lepiej jeżdżą,mają większy zasięg...:-)))

          Comment


          • #20
            Co do liczby oktanowej to było juz na forum, zresztą tu jest całkiem sensownie opisane:
            https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

            zacytuje jedno zdanie:
            Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
            Skoro jednak dla Hani zalecane jest paliwo o liczbie 95 lub wyższej tzn. że 98 nie może jej zaszkodzić bo czym, tyle że jest droższe, nie będzie więcej mocy oczywiście, nie spali mniej itd.

            Powstaje jednak inne pytanie, co to jest za paliwo, jeśli kupimy 95 które jest ochrzczone? Ilu oktanowe paliwo wówczas mamy? Może 93, może 92 zależy czym podlewają i w jakich ilościach. Wówczas jednak kupując niby 95 kupujemy tak naprawdę paliwo o niższej liczbie oktanowej i wlewamy do silnika przeznaczonego na 95 oktanów, a to już podchodzi pod drugą część cytowanego przeze mnie zdania, czyli:

            ...natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.
            Tak więc myślę że tankowanie 98 do Hani zalecane jest ze względów bezpieczeństwa, biorąc pod uwagę realia naszego kraju czyli jakość sprzedawanych paliw.

            Comment


            • #21
              No ale zatankował 98 i mu zaszkodziło.Więc chyba nie ma reguł co do jakośći,w zależności od oktanów.A po co przepłacać.Pozdrawiam.

              Comment


              • #22
                Ale powiedzmy sobie szczerze - tu raczej nie należy szukać w temacie oktanów tylko w jakości paliwa.
                Temat rzeka ...

                Comment


                • #23
                  Trzeba starac się korzystać ze sprawdzonych stacji, Orlen od lat omijam szerokim łukiem, jak muszę zatankować gdzieś w trasie i nie mogę znaleźć Shella to wybieram BP lub Statoil - na stacji, której nie znam z reguly tankuję 98 mimo, ze na co dzień leję v-powera 95, jak dotąd udało mi się uniknąć przykrych niespodzianek.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                    No ale zatankował 98 i mu zaszkodziło.Więc chyba nie ma reguł co do jakośći,w zależności od oktanów.A po co przepłacać.Pozdrawiam.
                    No ale jemu nie zaszkodziło dlatego że zatankował 98 zamiast 95 tylko że wlał z paliwem jakiś syf !!!!!!

                    Comment


                    • #25
                      Znajomy pracuje na stacji benzynowej jako placowy,Stacje benzynowe PKN Orlen,BP,sa uzupelniane przez jednego dostawce Orlen,a Shell sprowadzane z Niemiec,w Hondzie (serwisie)polecili mi ta stacje benzynowa i smialo lac 95.
                      Wiec moim zdaniem mialem poprostu pecha 1na milion.

                      Comment


                      • #26
                        Mam nadzieje, że to koniec pecha dla tego autka, najważniejsze, że juz po kłopocie.

                        Comment


                        • #27
                          Moja laska pracowała na PKN Orlen i to była prywatna stacja sąsiada mieszkającego obok. Właśnie tez mnie to dziwiło że prywatna stacja prowadzi działalność pod szyldem PKN Orlen - "franchising".
                          Co do chrzczenia paliwa to raczej nic nie wiedziała, ale najlepsze było to jak koleś na wszystkim oszczędzał, jak robiło sie zimno na jesień to można było zmarznąć bo właściciel oszczędzał na ogrzewaniu. Obok też miał automatyczną myjnię, różne programy mycia... i najśmieszniejsze było to że nawet szkoda mu było wody, wiadomo koszta . Więc gdy lało na dworze to deszczówkę z dachu rynną do specjalnego zbiornika zabudowanego pod ziemią.

                          Comment


                          • #28
                            Z deszczówką to nie zły pomysł.Polak potrafi.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez astrall Zobacz posta
                              Trzeba starac się korzystać ze sprawdzonych stacji, Orlen od lat omijam szerokim łukiem, jak muszę zatankować gdzieś w trasie i nie mogę znaleźć Shella to wybieram BP lub Statoil - na stacji, której nie znam z reguly tankuję 98 mimo, ze na co dzień leję v-powera 95, jak dotąd udało mi się uniknąć przykrych niespodzianek.
                              Ja właśnie od lat kiedy jestem w PL tankuje na Orlenie i nigdy nie miałem kompletnie żadnych problemów.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                                Ja właśnie od lat kiedy jestem w PL tankuje na Orlenie i nigdy nie miałem kompletnie żadnych problemów.
                                Dokładnie, ja od początku swojej przygody z motoryzacją tankuję na Orlenie, podobnie jest z moją Hondą i odpukać, żadne problemy mnie nie spotykają.

                                Comment

                                Working...
                                X