Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

    Witam wszystkich na tym forum!

    Właśnie się waham przy zakupie nowego samochodu (civic 5D) z silnikiem i-vtec 1.4. Kasa ma znaczenie, ale też nie chciałbym kupić mułowatego samochodu.
    1. Jak samochód sprawuje się podczas włączania się w ruchliwą drogę, gdy trzeba dobrze przyspieszyć 'od zera'?
    2. Jak podczas wyprzedzania na trasie, gdy TIRek ciągnie te swoje 80-90? Z góry dzięki za wszelkie spostrzeżenia!
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 21:32.

  • #2
    Nie miałem okazji jechać tym Civicem ja mam starszą wersję 1.4 i-DSi bez zmiennych faz rozrządu na pojedynczym wałku. A tamten to 16v ze zmiennymi fazami rozrządu na podwójnym wałku. Depniecie tak na moje oko to na pewno ma 16v o wiele lepiej się zwija. 190km/h przymknie,ale to będzie jego ostatnie słowo.
    Pozdrawiam

    Comment


    • #3
      miałem okazję jechać civic-iem 1,4 (posiadam 1,8 sport). 1,4 wydaje się nieco mułowaty, w porównaniu do 1,8. Ja lubię dynamiczną jazdę, zatem przyspieszanie ma dla mnie większe znaczenie. Jeśli nastawiasz się na taką jazdę to pomyśl raczej o tych 140KM.
      Myślę, że nie zrobisz źle, jeśli przejedziesz się jednym i drugim przed zakupem, wtedy podejmiesz decyzję zgodnie z tym co Ci odpowiada... Gdy kupowałem swoją Hanię, to dealer mówił, że te z silnikiem 1,4 się nie sprawdziły i klienci później przychodzili do niego i mówili, że mogli wybrać model 1,8.

      Comment


      • #4
        Jeździłem w nowym City tym silniczkiem. Na jazdę miejską wystarczy, ale na trasie słabo jeżeli chodzi o wyprzedzanie. Jeżeli jeździsz troszkę w trasie to będziesz żałował jak nie kupisz 1.8, bo jak w 1.4 zapakujesz pasażerów to będzie ciężko Hani. Najlepiej idź na jazdy testowe i sam sprawdź, czy dasz radę 1.4. Mam wersję 5d 1.4 i 4d 1.8. Żałuję zakupu 1.4. Pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Ale mówimy o nowym 1.4 i-VTEC. 1.8 jest dobry i szybki,ale dużo pali ;-/ nie oszukujmy się 9l w mieście bez problemu. Jak coś to polecam w to miejsce rocznego krajowego 2.2i-CTDi jest o wiel bardziej oszczędny w jeździe,a osiągi kapkę lepsze od 1.8. Można jeszcze se potem chipa zrobić np. do 170KM
          Last edited by Lucas.FK2; 21-08-2009, 10:42.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
            Ale mówimy o nowym 1.4 i-VTEC. 1.8 jest dobry i szybki,ale dużo pali ;-/ nie oszukujmy się 9l w mieście bez problemu.
            oczywiście mówimy o i-VTEC-u. 9l to jeszcze nie tak dużo, ale przynajmniej nie denerwujesz się podczas wyprzedzania

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
              ... 1.8 jest dobry i szybki,ale dużo pali ;-/ nie oszukujmy się 9l w mieście bez problemu...
              heh, bez przesady... spalnie 1.8 (i 140 kucy) wcalenie nie jest duże. porównywalne z 1.6 innych marek przy tym samym stylu jazdy, przynajmniej przy racjonalnej jeździe. Duże spalanie to się robi jak zaczniesz się bawić (a nie oszukujmy się, jest czym i sprawia dużo frajdy), ale wtedy to i mniejsze silniki żłopią paliwo i nie ma tyle frajdy. Kolega z pracy ma Mazdę 3 1.6, autko też fajne, ale dochodzenie do odcinki sprawia wrażenie bolesnego w odróżnieniu od Hani, ktorej to nie robi
              1.8 5D Sport

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
                Ale mówimy o nowym 1.4 i-VTEC. 1.8 jest dobry i szybki,ale dużo pali ;-/ nie oszukujmy się 9l w mieście bez problemu. Jak coś to polecam w to miejsce rocznego krajowego 2.2i-CTDi jest o wiel bardziej oszczędny w jeździe,a osiągi kapkę lepsze od 1.8. Można jeszcze se potem chipa zrobić np. do 170KM
                No to załóżmy oba nowe 1,4 benz. i 2,2 diesel (wszystko książkowo/instrukcja - dla uproszczenia):

                Ceny (odpowiednio): 61.400 i 85.400

                Średnie spalanie: 5,9 i 5,1

                Aktualnie średnie ceny; 95 = 4,47 i ON = 3,75

                Wychodzi, że różnica w cenie zwróci się po... jakichś 330.000 km... Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę nieco inne spalanie, to różnica jest znaczna...

                Comment


                • #9
                  Nie powiedziałem o nowym civic-u tylko rocznym 2.2i-CTDi

                  Comment


                  • #10
                    Panowie, dzięki za Wasze wypowiedzi, coś rozjaśniają w głowie. Chętnie przeczytam każdą dalszą wypowiedź w tym temacie, a myślę że nie tylko ja.
                    Też spotkałem się z opinią, że Civici 1.4 nie bardzo im schodzą. Pewnie dlatego Honda coś tam zmieniła w tych silnikach w obecnej zliftingowanej wersji i zwiększyła moc do 100 KM.
                    rabi22, Ty masz Hankę z tym podżyłowanym silnikiem?

                    Comment


                    • #11
                      Ja mam 1,8 5D. Autko bardzo przyjemne - dynamiczne, ciche, spalanie - trasa 5,5-6 l, jazda po mieście około 8. Może lepiej poszukać autka rocznego, ale z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem? Jeżeli jeździsz bardzo spokojnie to 1,4 pewnie będzie ok, jeżeli oczekujesz od auta czegoś więcej, to lepiej 1,8 lub 2,2.

                      Comment


                      • #12
                        A' propos zakupu rocznego 2.2 cdti, jako alternatywę mogę polecić zakup demo cara, czasami mają atrakcyjne upusty na takie auta. Osobiście kupiłem 2.2 cdti właśnie w ten sposób i zaoszczędziłem jakieś 20 koła. Autko miało przejechane 8tyś. km, co jak na diesla to raczej mało. Zaletą jest minimalne ryzyko zakupu felernego auta.

                        Comment


                        • #13
                          Dziś miałem okazję przejechać się Civiciem 1.8 (140 KM) oraz Hyundaiem i30 z silnikiem 1.6 diesla (115 KM). Jestem zaskoczony, gdyż odczuwalnie bardziej dynamicznie sprawował się Hyundai. Zawsze sądziłem, że ilość koni o tym decyduje i że żwawsze są silniki benzynowe. A tu Hyundai ze słabszym silnikiem brykał jak Tygrysek. Teraz dopiero mam zgryza, bo wizualnie Hanka bije i30 na głowę (moim zdaniem), ponadto Honda to Honda. Ale frajdę z jazdy miałem wyraźnie większą na Koreańcu. Wiem jedno na pewno- nie wezmę Civica z silnikiem 1.4 nawet gdyby mi dali duuży rabat. Nie ma siły, ale po mojej dotychczasowej Fabii potrzebuję czuć, że samochód rwie, a nie snuje się po drodze. 1.4 musi być tylko dla kogoś, kto jeździ po mieście i z rzadka rusza w trasę, a i wtedy ma czas i krzywdy mu nie robi jak zajedzie później. No po tej mojej Skodzie z 60 KM wiem jedno: nigdy więcej mulaka! Kogo stać na 1.8, niech się nie zastanawia, bo to, co piszecie tu Panowie, to święta prawda
                          Last edited by Gość; 22-08-2009, 16:06.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Yary12 Zobacz posta
                            Dziś miałem okazję przejechać się Civiciem 1.8 (140 KM) oraz Hyundaiem i30 z silnikiem 1.6 diesla (115 KM). Jestem zaskoczony, gdyż odczuwalnie bardziej dynamicznie sprawował się Hyundai.
                            Jeżeli jechałeś civiciem pierwszy raz najprawdopodobniej nie przekraczałes 4tys obrotów a honda mniej więcej od tego zakresu obrotów zaczyna jechać
                            ja podobnie wczesniej posiadałem peugota 307 75KM i też myślałem że jak będę miał 140 kuców to będzie w fotel wciskało, a niestety nie do końca tak jest i nawet uważam że peugot do 60-70 km/h się lepiej zbierał czyli do miasta nie był zły za to w trasie tragedia a wyprzedzanie civicem nie sprawia żadnego kłopotu
                            nie wiem ile hundai z tym silnikiem kosztuje i jak jest wyposażony ale jeżeli miałby być tańszy z 20 tys i miał dobre wyposarzenie wybrałbym chyba hundaia bo honda to bardzo ładny samochód ale jezeli chodzi jakość wykończenia to naprawde zostawia wiele do życzenia

                            Comment


                            • #15
                              Civica 5d mam w tej słabszej wersji, a le jezdzilem nowym modelem city z tym nowym silnikiem i szalu nie ma. Dlatego polecam zakup silnika 1.8. Wrazenia z jazdy sa wedlug mnie lepsze dieselem, bo moment obrotowy jest znacznie wiekszy i silnim ciągnie juz od 1700 obr/min. Tez mialem Fabie wczesniej z dieselem 130 KM i 320Nm. Gdyby nie brak juz srodkow to na pewno kupilbym diesla. Po zakupie benzyny 1.8 140KM potwierdzily sie moje przypuszczenia, że aby żwawo tym jeżdzic trzeba czesto redukować i trzymac wysoko obroty. W Fabii wyprzedzalem na 5 bez najmniejszych problemow, a tu na 3-jce. Taki urok tego silnika. Wysokoobrotowy. Jeden z najlepszych polskich tuningowców silników twierdzi na swoim forum, że silnik Hondy (diesel) jest trzecim najlepszym silnikiem diesla na swiecie. Wierze mu, bo facet naprawde ma doswiadczenie.

                              Comment

                              Working...
                              X