Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Na początek zapytam jeszcze czy oba auta miały takie samo ogumienie w czasie testu iVTEC ma 90% wartości momentu już na 1500rpm także za bardzo nie widzę racjonalnej przyczyny takiego wyniku elastyczności (no chyba, że iDSi ma krótszą skrzynię biegów - ale wtedy z kolei będzie głośniejszy i więcej palił w trasie). Weźmy pod uwagę fakt, że wyniki te są raczej czystą teorią, bo od 80kph wyprzedzać na 6. bez redukcji w tym aucie w warunkach drogowych nie jest najbezpieczniejszym wyjściem, a iVTEC na pewno ma lepszą "górę" od iDSi. Powiem kolokwialnie z własnych przejażdżek - iVTEC po prostu lepiej jedzie. Chociaż fakt, że w tym silniku jeździłem raczej na obrotach niż testując elastyczność, bo po 1.8 trochę mi brakowało ciągu
    heh to są dane techniczne. Nie moje własne spostrzeżenia 90% momentu już od 1500rpm?

    Comment


    • Ale dane techniczne jakich wersji? Skąd wzięte? wystarczy porównać Comforta na kołach 16'' z cięższym Sportem na 17'' i takie właśnie różnice będą.

      Co do tych 90% Nm przy 1500rpm to tak Honda twierdziła w folderach że jest w iVTEC. Patrząc jakie rozwijanie mocy mam w identycznym silniku 1.33 w żony Suzuki i na wykresy tych silników to sporo prawdy w tym jest.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Panowie, znalazłem taka Honde z silnikiem 1,4 ale 95KM. (ok 100tys przebiegu, 2009r - cena 26000)

        Powiedzcie mi jak to jeździ? Służbowym jeżdżę podobnym Huyndaiem, na autostradzie ok 160km/h i dość głośno... czemu taka dziwna suma koni mechanicznych? Blad?

        Comment


        • jaki kupuc 1.8 ivtec czy 2.2 ictdi

          Mam zamiar kupuc Civic,ale nie wiem który silnik wybrać 1.8ivtec czy 2.2 ictdi.Jeżdżę rocznie około 30tyś km z tym że 75 % autostrada a 25% miasto.Dziennie robię około 60 km autostrada a 10km miasto. Posiadacze Civica pomóżcie

          Comment


          • Pytasz w wątku o 1.4 o to czy lepiej 1.8 czy 2.2d...
            Po zapoznaniu się z regulaminem forum zapraszam do korzystania z wyszukiwarki forumowej.
            Istnieje już temat który poruszyłeś https://www.civicforum.pl/showthread...diesel+benzyna
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • Dzis moim 1.4 pojechalem w 3 rosle osoby z pelnym bagazem i klima
              Myslalem ze bedzie znacznie gorzej
              Wystarczylo troche mocniej podkrecic silnik i naprawde dla mnie bylo ok.
              No i spalanie...
              W warszawskich korkach na zmiane z jazda plynna ok 7.5l wiec nizle
              Uwazam ze ten silnik jest ok jak ktos jezdzi po miescie i 2-3 razy w roku na wakacje 300-400 km.
              Dla rodziny 2+1max.

              Comment


              • Zgodze sie z kolega wyzej :P Mialem w jazzie 100KM i po warszawce wychodzilo 7-8literkow, odkad przesiadlem sie na civa 1.8 moj ekodrajwing sie skonczyl. Dzisiejszy stan licznika po 200km od zatankowania to 11.2
                Civic UFO ---->>>> http://www.civicforum.pl/showthread....zo-Waverider-D

                Comment


                • A wiele osób pisze, że 1.8 po mieście pali ok 9 l.
                  Myślę, że kiedyś zmienię 8 gena na 9 gena który ma mi służyć w mieście i toche poza i tu już mam watpliwości co do 1,4 czy poradzi sobie tak samo jak w ufo, bo jak nie to będzie jezz.
                  PS. Znajomi kupili nowe 1,4 z 2016 roku i sobie chwalą

                  Comment


                  • Dobre na miasto rozwiązanie jest w 10gen w postaci 1.0T. Nie ma tych dylematów. Pali jak w poprzednich genach 1.4 a jedzie jak 1.8
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez ufo1983 Zobacz posta
                      PS. Znajomi kupili nowe 1,4 z 2016 roku i sobie chwalą
                      Mam IX 1,4 z 2014r. w wersji Comfort, a więc trochę lżejsze od wyższych wersji, bo waży coś ponad 1200kg. i do miasta auto wystarcza w zupełności, spalanie około 8-9l przy normalnej jeździe.. a przy eco można zejść nawet do 7l... ale ciężko tak jeździć.. po za miasto auto dla jednej osoby czy dla dwóch + dziecko również daje radę. Przy wyprzedzaniu trzeba korzystać z 3 lub 4 biegu i auto idzie do przodu całkiem sprawnie Mój model podczas wyprawy wakacyjnej (a więc załadowane) osiągnęło prędkość maksymalną licznikową 200km/h !!! byłem w szoku, pewnie miałem wiatr w plecy, hehe, zaś podczas spokojnej jazdy jest cichutkie i bardzo mało pali 5-5,5l na 100km. Póki co bardzo je sobie chwalę i będę nim pewnie jeździł póki się da
                      Last edited by Grzechu; 17-05-2017, 10:01.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Jeździłem 1,4 autem zastępczym. Zrobiłem nim z 50km po mieście w dużym ruchu. Średnie spalanie wyszło o ile pamiętam 7.
                        Całkiem żwawe autko.
                        Tym co mnie zaskoczyło to, że jest głośniejsze od Tourera, ale to była moja pierwsza jazda Civickiem hb
                        Sam silnik jest naprawdę ok. Wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
                        Spalania jak pisze Grzechu, niskie. Jestem pewien, że zrobiłbym nim z 4,5-5 jadąc max 90 km/h.

                        Comment


                        • Witam jestem posiadaczem silnika 1.4 . Powiedzcie mi ,czy jest jakaś szansa żeby go podkręcić czy lepiej dać sobie spokój ?

                          Comment


                          • Dać sobie spokój. Zero perspektyw. Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto i nie psuj auta. Zamien na inne jak nie wystarcza - jedyna opcja.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Nie ma co kręcić w 1.4, szkoda kasy i nerwów. Jeśli dla ciebie jest to mało, to lepiej zmienić na 1.8 albo coś innego.

                              Przy okazji jako posiadacz polifowego 1.4 100KM VTEC powiem coś więcej - do miasta fajny silnik, wystarczający, spalanie umiarkowane porównując do innych samochodów. 1.4 jest lekkie, przyjemne w prowadzeniu. Jak się zagrzeje to można cisnąć na czerwone pole i wtedy odczucie z jazdy jest jakby pod nogą było ze 160km jak nic. Niestety czasami potrafi nas minąć jakiś przedstawiciel handlowy w Fabii i czar pryska Ale to wyjątki. Czuć, że można jeździć szybko i dynamicznie, choć wcale tak nie jest. Ale odczucia z jazdy są ważniejsze, prawda?

                              Na trasie brakuje mocy, da się wyprzedzić wolniejsze jednostki ale trzeba mocno redukować i do odcięcia VTEC załącza się w okolicy 130km/h. Czyli jadąc 120-125km/h spalanie wychodzi ok. 6-6,5l a jadąc 140km/h już 7,5-8l. Więc w trasie nie do końca będzie się sprawdzał.

                              Miałem też okazje jechać w 4 osoby + bagaże. Da się, ale po górskich niewielkich serpentynach musiałem się napocić i czuć oddech kierowców z tyłu.

                              Podsumowując - 1.4 100KM VTEC do miasta ok, bardzo fajny silnik. Poza miastem nie narzekam, ale w dalsze trasy trochę męczący z uwagi na brak mocy. Sytuację próbuje ratować skrzynia 6-biegowa ale mimo wszystko to samochód do miasta + wyjazdy wakacyjne raz na rok. Jeśli ktoś jeździ w trasach więcej, sugerowałbym szukać czegoś mocniejszego. Ja jestem zadowolony bo 80% mojej jazdy to miasto.

                              Comment


                              • Chyba chciales powiedziec... wylacza sie VTEC Bo tutaj VTEC sluzy tylko cyklowi Atkinsona i jezdzeniu jak Prius a nie osiagom...

                                Jak piszesz auto jest OK po miescie i na lokalne tez starcza, autostrada da sie jechac pelnoprawnie, ale raczej lepiej pozostac na prawym pasie poza wyprzedzaniem ciezarowek, dynamiki tam nie ma zapasu. Ja bym podkreslil jeszcze jedna wade 1.4 (realnie 1.3 bo 1.4 to tu nazwa handlowa) - to jest jazda z obciazeniem. Gorki to jedno, ale zaladowane autko typu 4 osoby + bagaz i do tego gorki to juz jak piszesz, meczymy prawa stroną obrotomierza. Jako 2gie w rodzinie do jazdy po miescie - nic wiecej nie trzeba dla wiekszosci, bo jak piszesz, silnik dobrze stwarza pozory, chociaz jest jedną z wolniejszych wspolczesnych Hond w historii zarowno modelu jak i marki - aczkolwiek wersja 100KM tego silnika i tak robi zaskakujaco lepsze wrazenie od przedliftowego 83KM...
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X