Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez wirtold Zobacz posta
    Daj spokój, ja się tylko czepiłem bezsensownych obliczeń
    Obliczenia nie są bezsensowne. Własnie dla tych dwóch identycznych technologicznie silników można zastosować proste proporcje, pokazujące róznice w chwilowych spalaniach w zalezności od osiągów.
    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    .. warto dołożyć grosza do nieco więcej palącego 1.8 za dużą różnicę w dynamice - to moja opinia zgodna z tematem debaty Nie trzeba od razu pisać, o jeżdżeniu jak wariat, kompleksach czy braku umiejętności redukcji biegów przy wyprzedzaniu bo to nie ma za wiele wspólnego z debatą o silniku i jest obracaniem kota ogonem z braku innych argumentów.
    No, Alix - nie traktuj się jak ofiara z silnikiem 1,8, zaszczuwana przez złośliwców z 1,4 Nie piszę "od razu" o czymś tylko w tym wątku raczej są to reakcje na "prowokacje" kogoś, kto tak jak Ty broni swojego wyboru pisząc uogólnienia typu "Civic z 1,4 to zawalidroga" i w 1,8 to "mozna poszaleć za kropelkę" (to juz moje rozumienie Twojego przekazu, nie cytat). Jednym słowem komunikujesz:
    jeździłem jednym i drugim i mówię Wam - wybierajcie 1,8, bo 1,4 za słabiutki. Warto dopłacić!
    I z tym dokładnie się nie zgadzam. Dla Ciebie warto, a dla innych dodatkowe 6tys. (prawie 10% ceny w górę) za więcej żelaza pod maską i wieksze przepały to zbędny wydatek. Osiągi ich mniej interesują, bo "ducha Hondy" widzą gdzie indziej Ale ogólnie z Twoich ostatnich postów i tak widzę, że podkreślasz już agumenty za Twoim konkretnym wyborem. I to jest ok Nie uważam, że źle wybrałeś - po prostu każdemu wg preferencji

    Comment


    • Ja tam jako ofiara wcale się nie czuję, spokojnie.

      Co do poszalenia za kropelkę to 1.8 jest właśnie fajnym autem - jak niekiedy nie przejmuję się ekonomią i nie schodzę z prawej strony obrotomierza (utrzymywany >4300rpm ciągnie najlepiej) nie jestem w stanie przekroczyć sakramentalnej "dychy" (no poza tym autostradowym rekordem) i to jest super! Wcześniej w Punto 1.2 potrafiłem w ten sposób spalić 12 litrów a nawet 1/5 tej frajdy i wyników co w Civicu nie było I niestety, większości z niej nie znalazłem w 1.4 (na 16'' kołach Comforta dodatkowo odczuwalnie gorzej się składał w zakręty, pomijając już przeciętność seryjnych Michelinów które niestety montują do wszystkich)... I nie chodzi tu tylko o czyste osiągi. W 1.4 nie ma np. tego "oddechu" po zmianie faz rozrządu który daje ciekawe emocje (a czasami na jedynce aż zrywa przyczepność). Chociaż w 1.4 za to nie udało mi się nawet 8,5 litra przekroczyć i to pewnie jeszcze bardziej super

      Dorzucę, że drugim autem w rodzinie jest Suzuki Swift 1.3 (M13A, w sumie to jest też 1,33 jak ten Hondowski) - oczywiście, tam ma 300kg mniej do ciągnięcia więc zupełnie inna bajka, ale ten silnik też ma to coś - nawet podobny choć nie tak wyraźny "oddech" (tam nie ma zmiennych faz rozrządu), charakter, świetny klang od 4000rpm (lepszy niż mojego 1.8 !!!). Natomiast 1.4 Hondowski nawet w lżejszym City (może w Jazzie jest lepiej bo jest jeszcze lżejszy, ale nigdy nim nie jechałem) nie robi takiego wrażenia. A np. starsze 1.4 / 90KM z VI generacji Civica robiły. Pewnie dla niektórych to wymysły, ale to jest to co lubię w autach i ich silnikach

      Powtarzam, to wszystko nie znaczy, że Hondowski 1.4 jest złym silnikiem. Nie, jest naprawdę niezłym i w dodatku bardzo trwałym i ekonomicznym. I dużo lepszym niż np. atmosferyczne 1.4 grupy VW. Piszę tak o nim, bo znam fajniejsze. I niekoniecznie większe i mocniejsze (jeździłem i nie porywającymi V6 zamulonymi przez automaty), choć R18A2 też do nich należy.

      P.S.

      Chyba najlepiej podsumowuje to wszystko reklama Civica 9 gen. z USA to each their own - https://www.youtube.com/watch?v=4ox4ZtRuICs
      Wy jesteście zadowoleni że nie wyrzucaliście niepotrzebnych pieniędzy na 1.8 a ja jestem zadowolony tego co on oferuje
      OBA WYBORY SĄ DOBRE - wyłuskujemy tu tylko "zady i walety" w naszym odczuciu jak w temacie i nie skorzystamy na tym my, tylko Ci, co teraz wybierają co kupić
      Last edited by Alix; 29-04-2011, 10:15.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        ...na 16'' kołach Comforta dodatkowo odczuwalnie gorzej się składał w zakręty...
        Na czym dokładnie polegało to gorsze składanie? Jaka wg Ciebie przyczyna? Pytam z ciekawości, bo to prawdopodobnie off topic, czyli nie związane z silnikiem.

        Comment


        • ciężar silnika i rozkład mas??. Tak miałem w innym wozie, który był projektowany pod konkretne rozłożenie mas a więc pod konkretny silnik. Ponieważ nasze Hanie mają tylko 2 silniki (eRa nie liczę bo jest inny- a może nie) to projektowanie odbywało się pod najbardziej popularny silnik czyli 1.8- to może być ewentualnie przyczyną, ale chyba wyczuwalne tylko przy dynamicznej jeżdzie. Ja jak sobie jeżdziłempo mieście 1.4 nic takiego nie wyczułem.

          Comment


          • Polegało to na tym, że w ostrych łukach (np. na rondach) auto było bardziej podsterowne, a przy szybkiej zmianie kierunku troszkę później reagowało na ruchy kierownicą.

            Auto projektuje się zwykle pod najmocniejszy silnik w gamie (zawieszenie, sztywność nadwozia, układ masy etc.). Type R to rzeczywiście inna konstrukcja - od zawieszenia przez układ przeniesienia napędu (tu nawet wersja SE se szperą ma inne zawieszenie i piasty kół niż "zwykły" R) po ułożenie bloku silnika - badałem ewentualny potencjał na SWAPa jakby pojawił się "fajny rozbitek" ale byłby baaaaaardzo trudny i nie warty zachodu - to nie tak jak w V i VI gen. gdzie wszystko było 1:1. Tak więc pewnie 1.4 i 1.8 mają podobny układ. Mają też niemal identyczną wagę - 1.8 jest tylko o kilka kilo cięższy. To chyba jednak tylko różnica 16'' vs 17'' i 205 vs 225 na niższym profilu?

            Rozwiązaniem byłaby pewnie przejażdżka 1.4 w wersji z 17'' - oryginalnymi albo akcesoryjnymi (na marginesie: mam do sprzedania oryginalne felgi 17'' poliftingowe od 5D w idealnym stanie bo akurat kupiłem sobie w dobrej cenie fajne aftermarketowe; ewentualnie z oponami - PM jakby ktoś chciał...).

            Od razu też sorry za OT
            Last edited by Alix; 29-04-2011, 17:37.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez TS3362 Zobacz posta
              Na czym dokładnie polegało to gorsze składanie? Jaka wg Ciebie przyczyna? Pytam z ciekawości, bo to prawdopodobnie off topic, czyli nie związane z silnikiem.
              Nizszy profil boczny opony = stabilniejsze prowadzenie w zakrecie , opona sie mniej odkrztalca i auto szybciej reaguje na zmiane kierunku

              Comment


              • Dooookładnie to miałem na myśli
                Last edited by Alix; 29-04-2011, 17:35.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • 1212 kg 1,4 Sport
                  1251 kg 1,8 Sport
                  Różnica 39 kg powoduje podsterowność.

                  Oczywiście te 39 kg jest znowu z korzyścią dla Hondy 1,8.
                  Co jeszcze wymyślicie sympatycy jedynego poprawnego silnika.
                  Może hel…..
                  Last edited by romeks; 29-04-2011, 17:45.

                  Comment


                  • Polityka jak widzę wbija się wszędzie. Gdybnąłem tylko co nie czyni mnie zwolennikiem tego a nie innego silnika. Jeżdziłem sobie 1.4 i było miło. Mam 1.8 i też jest miło bo to w ogóle fajny samochód jest a silniki są przynajmniej wystarczające. Zresztą Japońce znani są z tego, że nawet ich podstawowe silniki były dobre do sprawnego i bezpiecznego poruszania się a nie tak jak w swoim czasie- golf 4 podstawowy silnik 60 km. Pozdrawiam zatem i tych z 1.4 i z 1.8- szkoda,że nikt z eRem się nie wypowiedział

                    Comment


                    • A skąd te masy masz? W katalogu podają że 1182 dla 1.4 i 1190 dla 1.8 = 8kg różnicy - tak nawet widziałem w jakichś materiałach reklamowych Hondy że właśnie te silniki niewiele różni waga i są generalnie jedne z najlżejszych w swoich klasach?

                      Skoro jest nadwaga rzeczywiście rzędu 40kg, 1.8 powinnien prowadzić się odczuwalnie gorzej, a ja czułem odwrotnie. Nie chcę tu teoretyzować co do rozkładu masy czy nawet że rzeczywiście część cudownego i jedynie politycznie nie-poprawnego silnika 1.8 jest z gazów (oczywiście szlachetnych, jak hel) - np. tłoki jako wyżej położone... ale już poważnie: więcej kg z przodu = większa podsterowność. Więc tym bardziej pewnie byłaby to tylko kwestia szerszych, niskoprofilowych opon...

                      Pozdrawiam zagorzałych fanów 1.4

                      Ech, R to w prowadzeniu zupełnie inna bajka. Przynajmniej póki nie jedziesz z dzieckiem któremu przy próbie snu w foteliku główkę chce urwać na kostce...
                      Last edited by Alix; 29-04-2011, 22:11.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Wziąłem z tej strony.
                        Szukasz nowego samochodu do swojej firmy? Być może czeka on już na Ciebie na jednym z naszych placów. Poznaj aktualną ofertę nowych samochodów w wynajmie długoterminowym Carefleet!

                        Ale faktycznie na stronie 588 instrukcji Civica 5D podają:
                        silnik 1,4 M/T .... 1 186 - 1 244 kg
                        silnik 1,8 M/T .... 1 194 - 1 247 kg

                        Comment


                        • Ciekawa stronka. Pewne dane trudno znaleźć. Muszę w końcu pojechać do portu zważyć mojego... Ktoś ważył swoje autko?

                          Właśnie dokopałem się do starego Auto-Świata z testem 1.4 Sport i wpisali w tabelę masa rzeczywista 1223kg.

                          P.S.

                          Zapraszam do wypowiedzi o 1.8 - żeby było przejrzyście, sprawiedliwie, bez OT i... z mniejszą dozą polityki? https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=25228
                          Last edited by Alix; 30-04-2011, 00:43.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Bibia Zobacz posta
                            Nizszy profil boczny opony = stabilniejsze prowadzenie w zakrecie , opona sie mniej odkrztalca i auto szybciej reaguje na zmiane kierunku
                            Też tak myślę. To raczej profil opony decyduje o jakiejś różnicy, bo 8kg różnicy na masach własnych samochodów 1,4 i 1,8 nie powinno mieć znaczenia.

                            Comment


                            • Nawiązując do masy:

                              Dzisiaj byłem na pobliskim złomowisku i wyszło mi, że moje auto waży 1285kg +/- 20kg, czyli niemało
                              To jest 1.8 Executive gotowy do jazdy (wszystkie płyny, w tym 1/3 baku benzyny, gaśnica, apteczka, trójkąt, podnośnik, kable rozruchowe, obstrukcja insługi, atlas, chusteczki, rączka na tel. i jeszcze może z 1 kg drobnicy) Przy czym u mnie:
                              - lekkie felgi i nakrętki = -11kg
                              - wywalone koło zapasowe i klucz, elementy wnęki = -14 kg
                              - fotelik dziecięcy = +6kg
                              - zabudowa audio w bagażniku = +11kg
                              - wygłuszenie przednich drzwi i wyjęte tylne głośniki = w sumie +9kg

                              czyli w sumie mniej więcej jak w serii...
                              Ciekawe ile 1.4 waży (nie ma executive więc trudno będzie porównać z moim ale...)
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                Nawiązując do masy:

                                Dzisiaj byłem na pobliskim złomowisku i wyszło mi, że moje auto waży 1285kg +/- 20kg, czyli niemało
                                To jest 1.8 Executive gotowy do jazdy (wszystkie płyny, w tym 1/3 baku benzyny, gaśnica, apteczka, trójkąt, podnośnik, kable rozruchowe, obstrukcja insługi, atlas, chusteczki, rączka na tel. i jeszcze może z 1 kg drobnicy) Przy czym u mnie:
                                - lekkie felgi i nakrętki = -11kg
                                - wywalone koło zapasowe i klucz, elementy wnęki = -14 kg
                                - fotelik dziecięcy = +6kg
                                - zabudowa audio w bagażniku = +11kg
                                - wygłuszenie przednich drzwi i wyjęte tylne głośniki = w sumie +9kg

                                czyli w sumie mniej więcej jak w serii...
                                Ciekawe ile 1.4 waży (nie ma executive więc trudno będzie porównać z moim ale...)
                                No nie! 1,8 Elegance i juz byłeś na złomowisku? Tak podejrzewałem, że te 1,8 to porażka
                                No i na tych modyfikacjach w wyposażeniu podniosłeś masę auta per saldo o +1kg i pozbyłeś sie koła zapasowego
                                TYLKO 1,4!!!

                                Comment

                                Working...
                                X